Με σκοπό την εισαγωγή της πυρηνικής τεχνολογίας στα εμπορικά πλοία προχώρησαν σε συμφωνία συνεργασίας η newcleo, μια εταιρεία καθαρής και ασφαλούς πυρηνικής τεχνολογίας, η Fincantieri, μία από τις μεγαλύτερες ναυπηγικές εταιρείες στον κόσμο, και ο ιταλικός νηογνώμονας RINA. Στόχος της συμφωνίας είναι να πραγματοποιήσουν από κοινού μια μελέτη σκοπιμότητας για πυρηνικές εφαρμογές στη ναυτιλιακή βιομηχανία, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας μικρών αρθρωτών αντιδραστήρων (SMR) της newcleo με ψύξη μολύβδου.
Η ανάπτυξη του καινοτόμου LFR (Lead-cooled Fast Reactor) της newcleo για τη ναυτική πρόωση θα περιλαμβάνει την τοποθέτηση ενός κλειστού μίνι αντιδραστήρα στα πλοία ως μια μικρή πυρηνική μπαταρία που παράγει ηλεκτρική ισχύ 30MW. Αυτό θα απαιτούσε σπάνιο ανεφοδιασμό (μόνο μία φορά κάθε 10-15 χρόνια), πολύ περιορισμένη συντήρηση και εύκολη αντικατάσταση στο τέλος της ζωής του, αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.
Η χρήση καθαρής πυρηνικής ενέργειας για την τροφοδοσία των πλοίων θα βοηθούσε στην ταχεία απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές ενός τομέα. Επίσης, η χρήση πυρηνικής ενέργειας στα πλοία θα διασφαλίσει το θαλάσσιο οικοσύστημα σε περίπτωση ατυχήματος. Με τον σχεδιασμό της newcleo ο υγρός μόλυβδος στο εσωτερικό του αντιδραστήρα θα στερεοποιηθεί καθώς ψύχεται σε επαφή με το κρύο νερό, περικλείοντας τον πυρήνα του αντιδραστήρα σε ένα στερεό περίβλημα και περιορίζοντας όλη την ακτινοβολία χάρη στις ιδιότητες θωράκισης του μολύβδου.
Τέλος, οι ναυτικοί αντιδραστήρες πρόωσης newcleo θα εξαλείψουν, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, τη σημερινή ανάγκη για συχνό ανεφοδιασμό, και στο τέλος της ζωής τους, ολόκληρη η μονάδα LFR θα αφαιρείται απλά και θα αντικαθίσταται με μια νέα στο πλοίο, και η χρησιμοποιημένη μονάδα θα απομακρύνεται για παροπλισμό και επανεπεξεργασία.
Ο Stefano Buono, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της newcleo, σχολίασε:
«Είμαι ευτυχής που ξεκινάμε ένα έργο για την πολιτική πυρηνική ναυτική πρόωση με αυτή τη σημαντική μελέτη σκοπιμότητας. Η Fincantieri και o RINA είναι δύο παγκόσμιοι ηγέτες στον τομέα της ναυτιλίας και ο συνδυασμός της τεχνογνωσίας τους με τη δική μας τεχνολογική καινοτομία μπορεί να δώσει μια πραγματική λύση στο ζήτημα των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στις θαλάσσιες μεταφορές. Φιλοδοξία της newcleo είναι να συμβάλει στην επιτάχυνση της απεξάρτησης από τον άνθρακα και στην παροχή καθαρής, βιώσιμης και οικονομικά προσιτής ενέργειας για την κάλυψη των αναγκών των κοινοτήτων και των επιχειρήσεων. Αναμένω με ανυπομονησία τα αποτελέσματα της μελέτης σκοπιμότητας και τα επόμενα βήματα του έργου».
Ο Pierroberto Folgiero, διευθύνων σύμβουλος και γενικός διευθυντής της Fincantieri, σχολίασε:
«Σήμερα η Fincantieri επιβεβαιώνει την κλίση της να είναι πρωτοπόρος και καταλύτης της προόδου στον τομέα της ναυτιλίας με τεχνολογίες αιχμής, αποτελεσματικές και βιώσιμες. Πράγματι, η συμφωνία μας επιτρέπει να διερευνήσουμε τη δυνατότητα να προσθέσουμε μια νέα και οραματική λύση μεταξύ εκείνων που έχουμε στη διάθεσή μας για την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων απαλλαγής από τον άνθρακα που έχει θέσει ο κλάδος. Η πυρηνική ενέργεια διαθέτει τεράστιες δυνατότητες και, ως εκ τούτου, χρειάζεται την καλύτερη δυνατή τεχνογνωσία για να εκφραστεί, και είμαστε υπερήφανοι που συνεργαζόμαστε με εταίρους όπως η newcleo και ο Rina για να συμβάλουμε στην επίτευξη αυτού του στόχου».
Ο Ugo Salerno, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του RINA, σχολίασε: «Ο RINA είναι η πρώτη εταιρεία που έχει αναλάβει τη διαχείριση της νέας πυρηνικής ενέργειας. Η βελτίωση της αποδοτικότητας των καυσίμων και του σχεδιασμού των πλοίων δίνει ήδη καλά αποτελέσματα στη μείωση του αποτυπώματος της ναυτιλίας. Όμως, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν καθοριστεί για τον κλάδο αυτό, χρειαζόμαστε εναλλακτικά καύσιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα από την πετρελαιοπηγή μέχρι τα απόβλητα. Η πυρηνική ενέργεια θα είναι μία από τις απαντήσεις σε αυτούς τους στόχους. Επιπλέον, οι μικροί αρθρωτοί αντιδραστήρες θα είναι η πιο αποτελεσματική λύση για την εφαρμογή της πυρηνικής ενέργειας στη ναυτιλία. Είμαστε υπερήφανοι που συνεργαζόμαστε με τη newcleo και τη Fincantieri προκειμένου να καταστεί εφικτή, το συντομότερο δυνατόν, η εφαρμογή των SMR σε πλοία».
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International