Με σκοπό την εισαγωγή της πυρηνικής τεχνολογίας στα εμπορικά πλοία προχώρησαν σε συμφωνία συνεργασίας η newcleo, μια εταιρεία καθαρής και ασφαλούς πυρηνικής τεχνολογίας, η Fincantieri, μία από τις μεγαλύτερες ναυπηγικές εταιρείες στον κόσμο, και ο ιταλικός νηογνώμονας RINA. Στόχος της συμφωνίας είναι να πραγματοποιήσουν από κοινού μια μελέτη σκοπιμότητας για πυρηνικές εφαρμογές στη ναυτιλιακή βιομηχανία, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας μικρών αρθρωτών αντιδραστήρων (SMR) της newcleo με ψύξη μολύβδου.
Η ανάπτυξη του καινοτόμου LFR (Lead-cooled Fast Reactor) της newcleo για τη ναυτική πρόωση θα περιλαμβάνει την τοποθέτηση ενός κλειστού μίνι αντιδραστήρα στα πλοία ως μια μικρή πυρηνική μπαταρία που παράγει ηλεκτρική ισχύ 30MW. Αυτό θα απαιτούσε σπάνιο ανεφοδιασμό (μόνο μία φορά κάθε 10-15 χρόνια), πολύ περιορισμένη συντήρηση και εύκολη αντικατάσταση στο τέλος της ζωής του, αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.
Η χρήση καθαρής πυρηνικής ενέργειας για την τροφοδοσία των πλοίων θα βοηθούσε στην ταχεία απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές ενός τομέα. Επίσης, η χρήση πυρηνικής ενέργειας στα πλοία θα διασφαλίσει το θαλάσσιο οικοσύστημα σε περίπτωση ατυχήματος. Με τον σχεδιασμό της newcleo ο υγρός μόλυβδος στο εσωτερικό του αντιδραστήρα θα στερεοποιηθεί καθώς ψύχεται σε επαφή με το κρύο νερό, περικλείοντας τον πυρήνα του αντιδραστήρα σε ένα στερεό περίβλημα και περιορίζοντας όλη την ακτινοβολία χάρη στις ιδιότητες θωράκισης του μολύβδου.
Τέλος, οι ναυτικοί αντιδραστήρες πρόωσης newcleo θα εξαλείψουν, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, τη σημερινή ανάγκη για συχνό ανεφοδιασμό, και στο τέλος της ζωής τους, ολόκληρη η μονάδα LFR θα αφαιρείται απλά και θα αντικαθίσταται με μια νέα στο πλοίο, και η χρησιμοποιημένη μονάδα θα απομακρύνεται για παροπλισμό και επανεπεξεργασία.
Ο Stefano Buono, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της newcleo, σχολίασε:
«Είμαι ευτυχής που ξεκινάμε ένα έργο για την πολιτική πυρηνική ναυτική πρόωση με αυτή τη σημαντική μελέτη σκοπιμότητας. Η Fincantieri και o RINA είναι δύο παγκόσμιοι ηγέτες στον τομέα της ναυτιλίας και ο συνδυασμός της τεχνογνωσίας τους με τη δική μας τεχνολογική καινοτομία μπορεί να δώσει μια πραγματική λύση στο ζήτημα των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στις θαλάσσιες μεταφορές. Φιλοδοξία της newcleo είναι να συμβάλει στην επιτάχυνση της απεξάρτησης από τον άνθρακα και στην παροχή καθαρής, βιώσιμης και οικονομικά προσιτής ενέργειας για την κάλυψη των αναγκών των κοινοτήτων και των επιχειρήσεων. Αναμένω με ανυπομονησία τα αποτελέσματα της μελέτης σκοπιμότητας και τα επόμενα βήματα του έργου».
Ο Pierroberto Folgiero, διευθύνων σύμβουλος και γενικός διευθυντής της Fincantieri, σχολίασε:
«Σήμερα η Fincantieri επιβεβαιώνει την κλίση της να είναι πρωτοπόρος και καταλύτης της προόδου στον τομέα της ναυτιλίας με τεχνολογίες αιχμής, αποτελεσματικές και βιώσιμες. Πράγματι, η συμφωνία μας επιτρέπει να διερευνήσουμε τη δυνατότητα να προσθέσουμε μια νέα και οραματική λύση μεταξύ εκείνων που έχουμε στη διάθεσή μας για την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων απαλλαγής από τον άνθρακα που έχει θέσει ο κλάδος. Η πυρηνική ενέργεια διαθέτει τεράστιες δυνατότητες και, ως εκ τούτου, χρειάζεται την καλύτερη δυνατή τεχνογνωσία για να εκφραστεί, και είμαστε υπερήφανοι που συνεργαζόμαστε με εταίρους όπως η newcleo και ο Rina για να συμβάλουμε στην επίτευξη αυτού του στόχου».
Ο Ugo Salerno, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του RINA, σχολίασε: «Ο RINA είναι η πρώτη εταιρεία που έχει αναλάβει τη διαχείριση της νέας πυρηνικής ενέργειας. Η βελτίωση της αποδοτικότητας των καυσίμων και του σχεδιασμού των πλοίων δίνει ήδη καλά αποτελέσματα στη μείωση του αποτυπώματος της ναυτιλίας. Όμως, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν καθοριστεί για τον κλάδο αυτό, χρειαζόμαστε εναλλακτικά καύσιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα από την πετρελαιοπηγή μέχρι τα απόβλητα. Η πυρηνική ενέργεια θα είναι μία από τις απαντήσεις σε αυτούς τους στόχους. Επιπλέον, οι μικροί αρθρωτοί αντιδραστήρες θα είναι η πιο αποτελεσματική λύση για την εφαρμογή της πυρηνικής ενέργειας στη ναυτιλία. Είμαστε υπερήφανοι που συνεργαζόμαστε με τη newcleo και τη Fincantieri προκειμένου να καταστεί εφικτή, το συντομότερο δυνατόν, η εφαρμογή των SMR σε πλοία».
Latest News
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα