Αύξηση πωλήσεων κατά 26,8%, στα 684,2 εκατ. ευρώ, βελτιωμένα EBITDA κατά 5,2% και ζημίες μετά από φόρους από συνεχιζόμενες δραστηριότητες ύψους 9,7 εκατ. ευρώ, κατέγραψε η Vivartia για τη χρήση 2022.
Όπως αναφέρεται από την εταιρεία, το οικονομικό έτος 2022 επηρεάστηκε από πλήθος διαφορετικών παραγόντων. Πιο συγκεκριμένα, κατά το πρώτο τρίμηνο εξακολούθησε να είναι εμφανής η επίδραση των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας COVID – 19, η σταδιακή άρση των οποίων κατά τη διάρκεια του δευτέρου τριμήνου ενίσχυσε την αγορά και οδήγησε στην αύξηση της τουριστικής κίνησης. Ο σημαντικότερος όμως παράγοντας που επηρέασε το 2022, ήταν οι έντονες πληθωριστικές πιέσεις, που εμφανίστηκαν κατά το β’ εξάμηνο του 2021 και συνεχίστηκαν εντός του 2022, οι οποίες σε συνδυασμό με την έναρξη της πολεμικής σύρραξης στην Ουκρανία οδήγησαν σε σημαντικές ανατιμήσεις πρώτων υλών και ενέργειας.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις από συνεχιζόμενες δραστηριότητες του Ομίλου το 2022 παρουσίασαν αύξηση κατά € 144,8 εκατ. και διαμορφώθηκαν σε € 684,2 εκατ. έναντι € 539,4 εκατ. (26,8%) κατά την προηγούμενη χρήση, η οποία προέρχεται κυρίως από την αύξηση των πωλήσεων του Κλάδου Εστίασης (κατά € 75,3 εκατ.) και λιγότερο από τους Κλάδους Κατεψυγμένων λαχανικών και ζυμών (κατά € 34,1 εκατ.) και Γαλακτοκομικών (κατά € 35,4 εκατ.) εξαιρουμένων των απαλοιφών, ενώ τα δημοσιευμένα κέρδη προ φόρων, τόκων, αποσβέσεων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων από συνεχιζόμενες δραστηριότητες αυξήθηκαν κατά 5,2% και ανήλθαν σε € 52,3 εκατ. έναντι € 49,7 εκατ. κατά την προηγούμενη χρήση 2021.
Τα μικτά κέρδη από συνεχιζόμενες δραστηριότητες κατά τη χρήση 2022 παρουσίασαν αύξηση κατά € 32,0 εκατ. και ανήλθαν σε € 200,3 εκατ. έναντι € 168,2 εκατ. τη χρήση 2021, ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε σε 29,3% έναντι 31,1% το 2021 ως αποτέλεσμα των πληθωριστικών πιέσεων που παρουσιάστηκαν κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021 και εντάθηκαν μετά την έναρξη της σύρραξης στην Ουκρανία μετά τον Φεβρουάριο του 2022.
Τα έξοδα διοίκησης και διάθεσης από συνεχιζόμενες δραστηριότητες, αυξήθηκαν κατά € 28,1 εκατ. (15,9%) σε σχέση με το 2021 και διαμορφώθηκαν σε € 204,4 εκατ. το 2022. Η εν λόγω μεταβολή οφείλεται κατά κύριο λόγο στη σταδιακή επαναφορά της πλήρους λειτουργίας του Κλάδου Εστίασης καθώς και των αυξημένων επενδύσεων για την ενίσχυση των λειτουργικών σημάτων όλων των Κλάδων.
Η αύξηση των χρηματοοικονομικών εξόδων και των λοιπών παραγόντων κόστους οδήγησαν σε ζημίες € 5,0 εκατ. έναντι ζημιών € 3,5 εκατ. το 2021.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, ο Όμιλος εμφάνισε ζημίες μετά από φόρους από συνεχιζόμενες δραστηριότητες ύψους € 9,7 εκατ. για τη χρήση 2022, έναντι ζημιών από συνεχιζόμενες δραστηριότητες € 1,7 εκατ. κατά το 2021.
O συνολικός δανεισμός του Ομίλου κατά την 31/12/2022 ανήλθε σε € 414.900 χιλ. με ποσό € 360.125 χιλ. να αφορά σε μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις και ποσό € 54.775 χιλ. να αφορά σε βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις, ενώ τα συνολικά ταμειακά διαθέσιμα διαμορφώθηκαν σε € 48,9 εκατ..
Κατά την 31η Δεκεμβρίου 2022, ο Όμιλος παρουσιάζει θετικό κεφάλαιο κίνησης, το οποίο ανέρχεται σε € 17,1 εκατ., μειωμένο σε σχέση με το 2021 κατά € 48,0 εκατ. Η μείωση οφείλεται κυρίως στην αύξηση των εμπορικών και λοιπών υποχρεώσεων συνεπεία της σημαντικής αύξησης των τιμών α’ υλών και ενέργειας καθώς και των αυξημένων δανειακών αποπληρωμών του 2023.
Ακολουθούν τα οικονομικά αποτελέσματα ανά Κλάδο Δραστηριότητας:
Κλάδος Κατεψυγμένων Λαχανικών και Ζυμών
Το 2022 ο Κλάδος Κατεψυγμένων κατέγραψε αύξηση του κύκλου εργασιών της τάξεως του 20,0% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, ο οποίος διαμορφώθηκε σε € 205,5 εκατ. το 2022 έναντι € 171,3 εκατ. το 2021. Λειτουργώντας σε μια αγορά, η οποία για πρώτη φορά μετά το 2016 παρουσίασε μείωση σε όγκο κατά 1,3% και χαρακτηρίστηκε από την έντονη στροφή προς την ιδιωτική ετικέτα, οι εταιρείες του Κλάδου Κατεψυγμένων κατόρθωσαν να διατηρήσουν την ηγετική τους θέση και παρουσίασαν οριακές απώλειες σε όγκο στις κατηγορίες των λαχανικών και των καταψυγμένων ζυμών, ενώ παρουσίασαν αύξηση στην κατηγορία των φρέσκων σαλατών.
Τα Κέρδη προ Φόρων, Τόκων, Αποσβέσεων και Χρηματοοικονομικών Αποτελεσμάτων διαμορφώθηκαν σε € 28,6 εκατ. το 2022 αυξημένα κατά € 2 εκατ. (+7,7%) έναντι του 2021 (€ 26,6 εκατ.).
Οι εξαγωγές κατά το 2022, αυξήθηκαν σημαντικά (κατά 43,3%) σε σχέση με το 2021 και πλέον αντιπροσωπεύουν το 30,2% των πωλήσεων του Ομίλου. Αναλυτικά, η αύξηση στα καταψυγμένα λαχανικά ήταν 4,7%, ενώ για τις καταψυγμένες ζύμες η αύξηση ανήλθε σε 48,7%. Το αποτέλεσμα αυτό οφείλεται στη συνέχιση της ανάπτυξης των υφιστάμενων πελατών, τη συνεργασία με νέους πελάτες και την είσοδο σε νέες αγορές, ενδυναμώνοντας την παρουσία του ομίλου σε περισσότερες από 42 χώρες.
Κλάδος Γαλακτοκομικών
Οι πωλήσεις από συνεχιζόμενες δραστηριότητες του Κλάδου Γαλακτοκομικών κατά τη χρήση 2022 αυξήθηκαν κατά 15,8% και διαμορφώθηκαν σε € 263,0 εκατ. έναντι € 227,0 εκατ. το 2021.
Ο Κλάδος διατήρησε τα ηγετικά μερίδια αγοράς του σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων που δραστηριοποιείται. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε αρκετές κατηγορίες που παρουσιάζουν μείωση σε όγκο αλλά αύξηση σε αξία, όπως το φρέσκο γάλα, το στραγγιστό γιαούρτι και το τσάι, η ΔΕΛΤΑ πέτυχε μεριδιακή ανάπτυξη σε όγκο εντός του 2022, ενώ στην κατηγορία των φυτικών ροφημάτων, που η αγορά παρουσίασε μείωση, τόσο σε όγκο, όσο και σε αξία, η ΔΕΛΤΑ παρουσίασε διψήφια μεριδιακή ανάπτυξη και σε όγκο και σε αξία, αποτέλεσμα των επιτυχημένων ενεργειών που υλοποιήθηκαν εντός του 2022.
Τα Κέρδη προ Φόρων, Τόκων, Αποσβέσεων και Χρηματοοικονομικών Αποτελεσμάτων από συνεχιζόμενες δραστηριότητες διαμορφώθηκαν σε € 0,5 εκατ. το 2022 μειωμένα κατά € 10,9 εκατ. έναντι του 2021, επηρεασμένα σημαντικά από τις αυξήσεις τιμών πρώτων υλών και ενέργειας, καθώς και από μη επαναλαμβανόμενες δαπάνες, που σχετίζονται με κινήσεις αναδιάρθρωσης του οργανισμού σε διοικητικό και παραγωγικό επίπεδο.
Οι εξαγωγές της εταιρείας συνέχισαν την ανοδική πορεία των τελευταίων ετών παρουσιάζοντας αύξηση σε τζίρο κατά περίπου 17,8% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, λόγω βελτιστοποίησης της απόδοσης σε βασικές χώρες δραστηριοποίησης με νέα προϊόντα, όπως η Γαλλία, η Ιταλία και η Κύπρος, αλλά και λόγω δυναμικής εισόδου σε νέες υποσχόμενες αγορές, όπως η Ισπανία.
Κλάδος Εστίασης
Ο Κλάδος Εστίασης της Vivartia, βαθιά επηρεασμένος την περασμένη περίοδο από τη διετή υγειονομική κρίση, παρουσίασε σημαντική ανάκαμψη στον κύκλο εργασιών του στη χρήση 2022, ο οποίος διαμορφώθηκε σε € 219,1 εκατ. έναντι της χρήσης 2021 (€ 143,6 εκατ.).
Τα Κέρδη προ Φόρων, Τόκων, Αποσβέσεων και Χρηματοοικονομικών Αποτελεσμάτων διαμορφώθηκαν σε € 23,5 εκατ. το 2022 σημαντικά αυξημένα κατά € 9 εκατ. έναντι του 2021 (€ 14,5 εκατ.) συμπεριλαμβανομένου και του ΔΠΧΑ 16.
Η διοίκηση του Ομίλου διαχειρίστηκε τις προκλήσεις με ευελιξία και αποτελεσματικότητα, υλοποιώντας παράλληλα το στρατηγικό της πλάνο με βάση τους δύο κάτωθι κεντρικούς άξονες:
-Την ενίσχυση της παρουσίας του Ομίλου στον τομέα των ταξιδιωτικών υπηρεσιών, μέσα από τα διαφορετικά concepts, που έχει αναπτύξει και τα οποία καλύπτουν όλες τις ανάγκες των σύγχρονων ταξιδιωτών,
-Την περαιτέρω ενίσχυση του συστήματος franchise με τη μεταφορά σημαντικού αριθμού ιδιόκτητων καταστημάτων – κυρίως everest – σε νέους επενδυτές, διατηρώντας κατά κύριο λόγο την ιδιοκτησία των flagship σημείων, καθώς και των σημείων εντός των κλειστών αγορών και των σημείων ταξιδιωτικού ενδιαφέροντος (travel business),
ενώ παράλληλα ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στους τομείς της προϊοντικής καινοτομίας και της ψηφιακής ανάπτυξης των σημάτων.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 σημειώνεται μία σταδιακή βελτίωση του κλίματος στην αγορά παρά τις συνεχιζόμενες δυσκολίες λόγω της μειωμένης διαθέσιμης δαπάνης των νοικοκυριών και της αύξησης των επιτοκίων.
Η Διοίκηση της Vivartia έχει ως στόχο τον εξορθολογισμό και τη βελτιστοποίηση του λειτουργικού μοντέλου των εταιρειών της και κατά συνέπεια την ισχυροποίηση της χρηματοοικονομικής τους θέσης, μέσα από στοχευμένες στρατηγικές και επενδυτικές κινήσεις που θα οδηγήσουν στην περαιτέρω ανάπτυξη και ενδυνάμωση του Ομίλου δημιουργώντας προστιθέμενη αξία για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.
Latest News
Έκρηξη εσόδων για τη Γαλακτοβιομηχανία «Ομηρος» - Σχέδια επέκτασης σε νέες αγορές
H Γαλακτοβιομηχανία Όμηρος προχώρησε στην έναρξη λειτουργίας του νέου, υπερσύγχρονου εργοστασίου καθώς και την κυκλοφορία καινοτόμων προϊόντων
ΑΧΙΑ: Ισχυρά τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ - Στα 16,40 ευρώ η τιμή στόχος
Κατά την ΑΧΙΑ, η τριμηνιαία απόδοση οφείλεται στις συνεχιζόμενες θετικές τάσεις για τα αθλητικά στοιχήματα τόσο στα διαδικτυακά όσο και στα κανάλια λιανικής
Άλμα 661% στα καθαρά κέρδη της Ideal - Ο ρόλος των Attica και της πληροφορικής
Στα 265 εκατ. ευρώ τα έσοδα της IDEAL Holdings με άνοδο 208% - Εξετάζουμε επενδυτικές ευκαιρίες, τονίζει ο πρόεδρος
Πώς η αθόρυβη Cavino έφτασε στην κορυφή του ελληνικού κρασιού
Το success story της Cavino που κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη οινοποιητική βιομηχανία της χώρας – Ο ρόλος Τσάνταλη, Μπουτάρη και Κουρτάκη
Motor Oil: Πώς θα χτίσει… «πράσινα» EBITDA 500 εκατ. το 2030
Τα επόμενα επενδυτικά ορόσημα της Motor Oil για τον μετασχηματισμό του ομίλου - Τα κέρδη από ηλεκτρισμό και κυκλική οικονομία
Unilever: Τι συμβαίνει με το σχέδιο αναδιάρθρωσης – Πώς το παγωτό σώζει την παρτίδα
Ο βραχίονας παγωτού της Unilever είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία του, με την αποτίμησή του να αγγίζει και τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια
Τράπεζες: Το 2026 η επιστροφή των εσόδων στα επίπεδα του 2024
Για μια χρονιά χαμηλών πτήσεων όσον αφορά στα καθαρά έσοδα από τόκους προετοιμάζονται οι τράπεζες
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση
ΟΠΑΠ: Εκτινάχθηκαν τα κέρδη στο 9μηνο - Έφτασαν στα 352 εκατ. ευρώ
Αύξηση 14,4% στα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ, φτάνοντας τα 352 εκατ. ευρώ - Τι έδωσαν πρακτορεία και online στοίχημα