![Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Το ρίσκο της μεταφοράς τους μέσω θαλάσσης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/JCGC2MCBVFJ37LLFC2Z2YBMZBE.jpg)
Αν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θεωρούνται το μέλλον της αυτοκίνησης και ήδη έχει πολλούς φανατικούς οδηγούς σε όλο τον κόσμο, αντιμετωπίζουν διάφορα προβλήματα στην μεταφορά τους στους αγοραστές. Το πρόβλημα εντοπίζεται στην τεχνολογία των μπαταριών που χρησιμοποιούν, οι οποίες εκθέτουν τα ελλιπώς προετοιμασμένα πλοία στον κίνδυνο πυρκαγιών που είναι δύσκολο να ελεγχθούν.
Σύμφωνα με το Reuters, ο κίνδυνος αυτός έχει τεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος από το φλεγόμενο πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων που παρασύρθηκε στα ανοικτά των ολλανδικών ακτών. Η ολλανδική ακτοφυλακή δήλωσε ότι η αιτία της πυρκαγιάς ήταν άγνωστη, αλλά ο ολλανδικός ραδιοτηλεοπτικός οργανισμός RTL έδωσε στη δημοσιότητα μια ηχογράφηση στην οποία ακούγεται ένας διασώστης έκτακτης ανάγκης να λέει ότι «η πυρκαγιά ξεκίνησε από την μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου».
Αυτοκίνητο: Πουλήθηκαν περισσότερα ηλεκτρικά από ντίζελ τον Ιούνιο στην Ευρώπη
Πόσες πυρκαγιές εκδηλώθηκαν σε πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων
Ενώ όλες οι εταιρείες logistics αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να καούν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου των ηλεκτρικών οχημάτων με διπλάσια ενέργεια από μια κανονική πυρκαγιά, η ναυτιλιακή βιομηχανία δεν έχει συμβαδίσει με την αναπτυσσόμενη τεχνολογία και το πώς αυτή δημιουργεί μεγαλύτερο κίνδυνο, δήλωσαν αξιωματούχοι της ναυτιλίας και ασφαλιστές.
Κατά τη διάρκεια του 2022 αναφέρθηκαν 209 πυρκαγιές πλοίων, ο υψηλότερος αριθμός της τελευταίας δεκαετίας και 17% περισσότερες από ό,τι το 2021, σύμφωνα με έκθεση της ασφαλιστικής εταιρείας Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) (ALVG.DE). Από το σύνολο αυτό, οι 13 σημειώθηκαν σε πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων, αλλά το πόσες αφορούσαν ηλεκτρικά οχήματα δεν ήταν διαθέσιμο.
Ποιοι τύποι φορτίου προκαλούν τις φωτιές
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα ανέφερε σε έκθεσή του τον Μάρτιο ότι οι κύριοι τύποι φορτίου που εντοπίστηκαν ως υπεύθυνοι για «μεγάλο ποσοστό ατυχημάτων από πυρκαγιά σε φορτία περιελάμβαναν… μπαταρίες ιόντων λιθίου».
Το ολλανδικό πρακτορείο ειδήσεων ANP, επικαλούμενο τον διαχειριστή «K» Lines, δήλωσε ότι υπάρχουν σχεδόν 4.000 αυτοκίνητα στο πλοίο. Σε αυτό το σύνολο περιλαμβάνονται 25 ηλεκτρικά οχήματα. Ένα άτομο που απαντούσε στο τηλέφωνο στο κεντρικό γραφείο της «K» Line στις ΗΠΑ δήλωσε ότι δεν ήταν εξουσιοδοτημένο να συζητήσει για την πυρκαγιά. Η ιαπωνική Shoei Kisen, στην οποία ανήκει το πλοίο, δήλωσε ότι συνεργάζεται με τις αρχές για να θέσει υπό έλεγχο τη φωτιά.
Ποια είναι η αιτία της πυρκαγιάς
Η αιτία της πυρκαγιάς, αν και επισήμως δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί, έχει εγείρει ερωτήματα σχετικά με το «τι τυφλά σημεία υπάρχουν κατά τη μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κινούνται με μπαταρίες – οι οποίες όταν πιάσουν φωτιά δεν μπορούν να σβήσουν με νερό ή ακόμη και με στέρηση οξυγόνου», δήλωσε ο Nathan Habers, εκπρόσωπος της Βασιλικής Ένωσης Ολλανδών Εφοπλιστών (KVNR).
«Το πρώτο ερώτημα που μας έρχεται στο μυαλό είναι: Ο ισχύων κώδικας ανταποκρίνεται στο προφίλ κινδύνου αυτού του είδους των εμπορευμάτων;» πρόσθεσε. Ένας από τους κινδύνους στις μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι η «θερμική διαφυγή», μια ταχεία και ασταμάτητη αύξηση της θερμοκρασίας που οδηγεί σε πυρκαγιές στις ηλεκτρικές συσκευές, οι οποίες είναι δύσκολο να σβηστούν και μπορούν να αναζωπυρωθούν αυθόρμητα. «Τα συστήματα πυρόσβεσης στα τεράστια πλοία που μεταφέρουν τα αυτοκίνητα δεν είχαν σχεδιαστεί για αυτές τις πιο θερμές πυρκαγιές και οι ναυτιλιακές εταιρείες και οι ρυθμιστικές αρχές προσπαθούν να προλάβουν», δήλωσε ο Douglas Dillon, εκτελεστικός διευθυντής της Tri-state Maritime Safety Association που καλύπτει το Delaware, την Pennsylvania και το New Jersey.
Αύξηση του κόστους ασφάλισης
Οι πρόσφατες απώλειες που σχετίζονται με πυρκαγιές έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση του κόστους ασφάλισης για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που μεταφέρουν φορτία και το κόστος είναι πιθανό να αυξηθεί και για τους ιδιοκτήτες πλοίων, δήλωσε ο John Frazee, διευθύνων σύμβουλος της ασφαλιστικής εταιρείας Marsh. Καθώς οι πλοιοκτήτες προσπαθούν να περιορίσουν τις απώλειες με τη νομική δίωξη των αυτοκινητοβιομηχανιών των οποίων τα οχήματα διαπιστώθηκε ότι προκάλεσαν πυρκαγιά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αγοράζουν πρόσθετη προστασία ευθύνης, είπε.
Επιδεινώνουν τους κινδύνους το επιχειρηματικό μοντέλο που χρησιμοποιούν οι εταιρείες και το οποίο περιλαμβάνει πυκνά στοιβαγμένα πλοία. Οι μεταφορείς αυτοκινήτων, όπως το φλεγόμενο πλοίο, είναι γνωστοί ως RoRos, που σημαίνει roll-on/roll-off – ο τρόπος με τον οποίο φορτώνονται και εκφορτώνονται τα αυτοκίνητα. Τα RoRos είναι σαν πλωτά γκαράζ στάθμευσης και μπορεί να έχουν δώδεκα ή περισσότερα καταστρώματα που μεταφέρουν χιλιάδες οχήματα, δήλωσαν αξιωματούχοι του κλάδου.
«Δεν υπάρχει τρόπος για έναν πυροσβέστη να φτάσει στο σημείο πυρκαγιάς»
Ωστόσο, σε αντίθεση με τους χώρους στάθμευσης, τα αυτοκίνητα σταθμεύουν δίπλα-δίπλα με χώρο μόλις ένα ή δύο μέτρα πάνω από το κεφάλι. Οι πυροσβέστες συνήθως σβήνουν τις πυρκαγιές μπαταριών EV στις άκρες των δρόμων καθαρίζοντας την περιοχή γύρω από το φλεγόμενο όχημα και πλημμυρίζοντας το κάτω μέρος με νερό, κάτι που είναι δύσκολο να γίνει σε ένα RoRo, δήλωσε ο Dillon.
«Δεν υπάρχει τρόπος για έναν πυροσβέστη με προστατευτικό εξοπλισμό να φτάσει στο σημείο της πυρκαγιάς» σε ένα πλοίο, είπε, προσθέτοντας ότι οι στενές συνθήκες αυξάνουν τον κίνδυνο παγίδευσης. Ενώ τα τρένα και τα φορτηγά μεταφέρουν επίσης EVs, η απομόνωση και η κατάσβεση των πυρκαγιών είναι ευκολότερη, καθώς οι εργαζόμενοι μπορούν να αποσυνδέσουν ένα σιδηροδρομικό βαγόνι και ένας φορτηγατζής μπορεί να σταματήσει, δήλωσε ο Frazee.
Ο Frazee αναμένει ότι οι ασφαλιστές θα πρωτοστατήσουν στην ενίσχυση των συστημάτων ασφαλείας στα πλοία. Οι επιλογές που επεξεργάζονται περιλαμβάνουν νέες χημικές ουσίες για την κατάσβεση των φλογών, εξειδικευμένες κουβέρτες πυρόσβεσης EV, ακροφύσια πυροσβεστικών σωλήνων που διαπερνούν τις μπαταρίες και προτάσεις για το διαχωρισμό των EV.
«Δεν βλέπω καμία γρήγορη λύση», δήλωσε ο Frazee.
Προς επιβολή νέων μέτρων για την μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων
Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, ο οποίος καθορίζει τους κανονισμούς για την ασφάλεια στη θάλασσα, σχεδιάζει να αξιολογήσει νέα μέτρα το επόμενο έτος για τα πλοία που μεταφέρουν ηλεκτρικά οχήματα, υπό το πρίσμα του αυξανόμενου αριθμού πυρκαγιών σε φορτηγά πλοία, δήλωσε εκπρόσωπος στο Reuters. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει προδιαγραφές για τους τύπους των πυροσβεστήρων νερού που είναι διαθέσιμοι στα πλοία και περιορισμούς στην ποσότητα που μπορεί να φορτιστεί μια μπαταρία, η οποία επηρεάζει την ευφλεκτότητα.
Με τα ηλεκτρικά ρεύματα εδώ για να μείνουν, ο Habers του KVNR δήλωσε ότι η ομάδα του συζητά την αυστηροποίηση των κανονισμών για να ληφθούν υπόψη οι πρόσθετοι κίνδυνοι για την ασφάλεια. «Υπάρχει ήδη μια ολόκληρη σειρά από επικοινωνίες σε εξέλιξη σχετικά με το θέμα αυτό», δήλωσε, «αλλά με αυτό το περιστατικό γίνεται προφανές ότι ίσως χρειαστεί να επιταχύνουμε τη διαδικασία, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι ο αριθμός αυτού του είδους των αυτοκινήτων θα αυξηθεί».
Οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων ανήλθαν πέρυσι σε 81 εκατομμύρια οχήματα, εκ των οποίων το 9,5% ήταν EV, σύμφωνα με το EV-Volumes.com. Η Κίνα και η Ευρώπη υπήρξαν οι πιο επιθετικές περιοχές που πίεσαν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να στραφούν προς τα EV, ενώ η κυβέρνηση του προέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν έχει προτείνει κανόνες που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στη μετάβαση έως και των δύο τρίτων της αγοράς νέων οχημάτων σε EV έως το 2032.
Πηγή: in.gr
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού
![Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/dimitriadis-600x400.jpg)
Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία
H Ελλάδα το 2024 χάρη στις επιδόσεις του Υπερταμείου ανέβηκε στη 12η θέση (16 θέσεις συγκριτικά με το 2022) στην κατάταξη του Global Sovereign Wealth Funds Scoreboard