
Η Αlitalia μπορεί να έκλεισε, αλλά στην πραγματικότητα συνεχίζει να καθορίζει την τύχη αρκετών Ιταλών εργαζομένων. Αίσθηση προκάλεσε, στην Ιταλία, η είδηση ότι δικαστής της Ρώμης αποφάνθηκε πως ο νέος ιταλικός αερομεταφορέας Ita πρέπει να επαναπροσλάβει εβδομήντα επτά πρώην εργαζόμενους της Alitalia. Με την αιτιολογία ότι, στην πραγματικότητα ανάμεσα στις δυο εταιρίες υφίσταται μια ουσιαστική συνέχεια, η οποία πρέπει να γίνει σαφής και στις εργασιακές σχέσεις.
Η απόφαση, όπως γράφει η ιταλική εφημερίδα La Repubblica, είναι κύριας σημασίας διότι πάνω από χίλιοι πεντακόσιοι εργαζόμενοι, με προσφυγές στην δικαιοσύνη, ζητούν ακριβώς το ίδιο ακριβώς πράγμα: δικαίωμα επαναπρόσληψης από την Ita, η οποία δημιουργήθηκε τον Νοέμβριο του 2020, με λιγότερο προσωπικό και πολύ περιορισμένο προϋπολογισμό, σε σχέση με την Alitalia.
Ιταλία: Η κυβέρνηση ξεκινά επίσημες διαπραγματεύσεις με την Lufthansa
Άγνωστες οι συνέπειες της δικαστικής απόφασης
Η όλη αυτή ιστορία, όμως, θα μπορούσε να έχει και κάποιες άλλες προεκτάσεις. Σύμφωνα με τους δικηγόρους που εκπροσωπούν την Ita, η ετυμηγορία της ιταλικής δικαιοσύνης ενδέχεται να δημιουργήσει προβλήματα στην συμφωνία με την γερμανική Lufthansa, η οποία υπεγράφη τον περασμένο Μάιο και επισημοποίησε την αγορά του 41% των μετοχών της Ιta, από την γερμανική εταιρία, έναντι τριακοσίων είκοσι πέντε εκατομμυρίων ευρώ.
Όπως υπογράμμισαν οι δικηγόροι κατά την διάρκεια της δίκης, μια από τις προϋποθέσεις που ετέθησαν πριν μπουν οι υπογραφές, είναι να μην υπάρξουν σημαντικές εξελίξεις σε ό,τι αφορά τις προσφυγές πρώην εργαζομένων της Alitalia.
Είναι όντως έτσι; Η Lufthansa μπορεί να κάνει πίσω εξαιτίας της δικαστικής νίκης των εβδομήντα επτά εργαζομένων. Σύμφωνα με την εφημερίδα La Repubblica, δεν είναι και τόσο πιθανό. Αν μη τι άλλο διότι φέρεται να υπάρχει και μια πρόσθετη συμφωνία, με το υπουργείο Οικονομικών της Ρώμης (το οποίο κατέχει ακόμη το 59% των μετοχών της Ιta) βάσει της οποίας, το ιταλικό δημόσιο θα πρέπει να καλύψει, εξ ολοκλήρου, τα έξοδα για τυχόν επαναπρόσληψη εργαζομένων που είχαν απολυθεί πριν τρία χρόνια. Με το κλείσιμο, δηλαδή, της ιστορικής, αλλά και υπερχρεωμένης (λόγω κάκιστης διαχείρισης) Alitalia.
Deutsche Welle


Latest News

Μπορεί να τηλεφωνήσω στον Πάουελ - Τι θα ζητήσει ο Τραμπ από τον πρόεδρο της Fed
Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ επανέλαβε ότι η Fed θα πρέπει να μειώσει τα επιτόκιά της

H UPS αγοράζει την καναδική Andlauer Healthcare Group αντι 1,6 δισ. δολ.
Η νέα εξαγορά επεκτείνει τις δυνατότητες της UPS στον τομέα της μεταφοράς υγειονομικού υλικού

Topshop, η επιστροφή - Πώς θα ανακάμψει η Asos τη βασική της μάρκα
Φυσική παρουσία και ηλεκτρονικό κατάστημα ετοιμάζει η βρετανική Asos για την Topshop

ΗΠΑ: Μικρή αύξηση των αιτήσεων για επιδόματα ανεργίας
Η αγορά εργασίας παραμένει σταθερή

Μειωμένο το guidance της P&G για το 2025 καθώς υποχωρεί η ζήτηση
Εξαιτίας της συρρίκνωσης των εισοδημάτων, μειώνεται η ζήτηση και εταιρείες όπως η P&G αναθεωρούν τις προβλέψεις τους - Προς τα κάτω

Η Ισπανία ακυρώνει την αγορά πυρομαχικών από το Ισραήλ κάτω κάτω από εσωτερική πολιτική πίεση
Η αγορά, αξίας 6,6 εκατομμυρίων ευρώ, προκάλεσε πολιτικές αντιδράσεις εντός του κυβερνητικού συνασπισμού στην Ισπανία

Γκρεμίστηκαν οι μετοχές της Kering - Προβλήματα για την Gucci
Η πτώση των πωλήσεων της Gucci και το τέταρτο τρίμηνο έδειξε ότι η αισθητική της αναμόρφωση εξακολουθεί να αντιμετωπίζει δυσκολίες

Χαμηλώνει τον πήχη για τα κέρδη η PepsiCo, ελέω Τραμπ
O κολοσσός τροφίμων PepsiCo ανακοίνωσε ότι «λαμβάνει μέτρα» προκειμένου να βελτιώσει τις επιδόσεις της στη Βόρεια Αμερική

Οι ασκήσεις ισορροπίας του Τόκιο με την Ουάσιγκτον και το Πεκίνο - Όχι στην οικονομική πίεση της Κίνας
Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Ιαπωνίας ενώ οι ΗΠΑ ο επίσημος σύμμαχος ασφαλείας της

Μήνυση από δώδεκα πολιτείες κατά της κυβέρνησης Τραμπ για τους δασμούς
Οι δασμοί Τραμπ θα έπρεπε να θεωρούνται παράνομοι, σύμφωνα με την αγωγή, που θέλει να εμποδίσει την εφαρμογή τους, υποστηρίζοντας ότι έχουν ήδη προκαλέσει σημαντική οικονομική ζημία