
Διατηρώντας τη στήριξη της μητρικής Carlsberg AS, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έκλεισε το 2022 με σημαντική αύξηση των πωλήσεων, ενώ προχώρησε σε αναδιάρθρωση των δανειακών της υποχρεώσεων και πλέον μεγάλο μέρος του δανεισμού της κατέστη μακροπρόθεσμος.
Με βάση τις χρηματοοικονομικές καταστάσεις για τη χρήση του 2022, η δεύτερη μεγαλύτερη βιομηχανία παραγωγής μπύρας στην Ελλάδα, αύξησε τον συνολικό όγκο πωλήσεών της κατά 9%, συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων που πραγματοποιεί στο εξωτερικό, φτάνοντας το 1,5 εκατομμύριο εκατόλιτρα στη διάρκεια του 2022 από 1,37 εκατομμύρια εκατόλιτρα που ήταν το 2021.
Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ τη διετία 2023 – 2024
Στην εγχώρια αγορά ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 11% οριακά υψηλότερα από τον μέσο όρο της αγοράς.
Αντίστοιχα η αξία του κύκλου εργασιών, προ του ειδικού φόρου κατανάλωσης, εμφάνισε αύξηση κατά 20,7% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.
Αύξηση τζίρου και κερδών
Μετά την επιβολή του ειδικού φόρου κατανάλωσης, η αύξηση των πωλήσεων σε τζίρο ήταν στα επίπεδα του 25% σε σύγκριση με το 2021, φτάνοντας στα 170,8 εκατ. ευρώ από 141,5 εκατ. ευρώ.
Οι καθαρές πωλήσεις, δηλαδή εξαιρουμένου του ειδικού φόρου κατανάλωσης, διαμορφώθηκαν σε 119,93 εκατ. ευρώ από 96,06 εκατ. ευρώ το 2021.
Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ήταν 7,05 εκατ. ευρώ το 2022 από 5,5 εκατ. ευρώ το 2021.
Βασικοί παράγοντες που συνέβαλλαν στις θετικές επιδόσεις της εταιρείας, όπως συνέβη και στο σύνολο της αγοράς μπύρας, ήταν η γενικότερη αύξηση της κατανάλωσης στο κανάλι της εστίασης, καθώς δεν υπήρχε κανένα περιοριστικό μέτρο λόγω της πανδημίας, αλλά και η πορεία του τουρισμού, που βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με την πορεία της εγχώριας αγοράς ζύθου.
Δάνεια
Στο τέλος του 2022 ο δανεισμός της εταιρείας αφορούσε τραπεζικά δάνεια (Citibank) στα 5 εκατ. ευρώ και δάνεια από συνδεδεμένες επιχειρήσεις 70 εκατ. ευρώ, ενώ οι εμπορικές της υποχρεώσεις ανήλθαν σε 20 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, οι συνολικές υποχρεώσεις ανήλθαν στο τέλος της περσινής χρήσης σε 118,6 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 75,2 εκατ. ευρώ αφορούν σε μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις.
Αξίζει να σημειωθεί ότι λόγω συσσωρευμένων ζημιών παρελθουσών χρήσεων δε θα πραγματοποιηθεί διανομή μερίσματος.
Επενδύσεις και πιστωτική πολιτική
Επιπλέον, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία προχώρησε πέρσι σε συνολικές επενδύσεις 7,48 εκατομμυρίων ευρώ για εξοπλισμό, εκσυγχρονισμό των παραγωγικών της εγκαταστάσεων και τεχνολογία καθώς και για την αυτοματοποίηση των συστημάτων της.
Αν και η εταιρεία έχει από πίσω της τον γίγαντα Carlsberg, αξίζει να σημειωθεί ότι μείωσε κι άλλο τον χρόνο που δίνει πίστωση. Έτσι το 2022, η μέση πιστωτική περίοδο ήταν 68 ημέρες από 84 το 2021. Ταυτόχρονα, επιμηκύνθηκε ο χρόνος πληρωμής των υποχρεώσεων στις 92 ημέρες από 90 ημέρες το 2021.
Έμφαση στις εξαγωγές
Τα μηνύματα για τη πορεία των εσόδων το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς είναι ενθαρρυντικά, αν και οι καιρικές συνθήκες του Μαΐου και του Ιουνίου ανέκοψαν την πολύ θετική πορεία που καταγράφηκε στο πρώτο τρίμηνο του έτους.
Επιπλέον στη φετινή χρήση αναμένεται να αποτυπωθούν και τα πρώτα δείγματα γραφής της απόφασης να παραχθεί το brand-ναυαρχίδα Carlsberg στην Ελλάδα και μάλιστα όχι μονάχα για την κάλυψη εγχώριων αναγκών, αλλά και για την κάλυψη αγορών του ομίλου που δεν διαθέτουν τοπική παραγωγή, μεταξύ των οποίων είναι οι αγορές των Νότιας Αμερικής, Μέσης Ανατολής και Αφρικής.
Για εφέτος η διοίκηση της εταιρείας έχει θέσει στόχο την περαιτέρω ενίσχυση των εξαγωγών μέσα από τη διείσδυση σε νέες αγορές καθώς και από την ενδυνάμωση των υφιστάμενων.
Σημειώνεται ότι το 2022, ποσό 18 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 4 εκατ. σε σχέση με το 2021, από τον συνολικό τζίρο της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας προήλθε από πωλήσεις σε εταιρείες του ομίλου Carslberg εκτός Ελλάδας, μεταξύ των οποίων είναι η Carlsberg Bulgaria προς την οποία οι πωλήσεις ανήλθαν σε 16,2 εκατ. ευρώ.
Με δύο ιδιοκτήτες παραγωγικές μονάδες, στην Βόρεια Ελλάδα, στην περιοχή της Σίνδου και στην κεντρική Ελλάδα στην περιοχή της Ριτσώνας αντίστοιχα, συνολικά το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας περιλαμβάνει 17 εμπορικά σήματα, εκ των οποίων τα ακόλουθα 11 είναι εγχωρίως παραγόμενα: FIX Hellas, FIX dark, Άνευ, Mythos, Mythos Radler, Mythos Ice, Kaiser, Henninger, Tuborg Soda, Tuborg Tonic Water και η σειρά φυσικών αναψυκτικών της Tuborg σε τέσσερις γεύσεις.


Latest News

Στροφή από τις τράπεζες στο asset management – Οι ευκαιρίες και οι τρείς κινήσεις
Αλλαγή της αποταμιευτικής κουλτούρας των Ελλήνων επιδιώκουν οι τράπεζες καθώς βλέπουν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια

Το νέο τοπίο στα ράφια των σούπερ μάρκετ – Ο κίνδυνος του συμπιεσμένου ελατηρίου
Από τη συρρίκνωση των προϊόντων στο πλαφον στα κέρδη - Το στοίχημα του Πάσχα στα σούπερ μάρκετ

Τι ψάχνουν τα ξένα funds στην Ελλάδα – Ποιοι κλάδοι βρίσκονται στο «στόχαστρο»
Το θετικό μομέντουμ για την Ελλάδα προσελκύει τα ξένα funds – Τα deals που ξεχώρισαν και ο ρόλος της σταθερότητας

Γιατί «γκρεμίζονται» οι φούρνοι – 800 λουκέτα μέσα τρία χρόνια
«Λουκέτο» έχουν βάλει την τελευταία τριετία 800 φούρνοι – Οι λόγοι – Η επιδότηση του κόστους ενέργειας, ο καφές και η κόντρα με την Ελληνική Ένωση Αρτοποιίας- Ζαχαροπλαστικής

Ξεκινούν οι έλεγχοι για προσφορές και εκπτώσεις - Από Δευτέρα οι «καταδρομικές» στα σούπερ μάρκετ
Τι πρέπει να ξέρετε για τις προσφορές των σούπερ μάρκετ 1+1 δώρο, πολυσυσκευασίες και stickers - Οι παγίδες

Το στοίχημα εξωστρέφειας της Sarantis - Πώς στέλνει τα προϊόντα της στις αγορές του κόσμου
Όχημα στην εξαγωγική δραστηριότητα της Sarantis αποτελεί το Carroten - Ο ρόλος της σειράς Clinea

Νέος πρόεδρος της ΚΕΕΕ ο Γιάννης Βουτσινάς
Στη ψηφοφορία o Γιάννης Βουτσινάς επικράτησε του Γιάννη Μπρατάκου, με 69 έναντι 49 ψήφων

Η μεγάλη ευκαιρία της ΕΕ να φτάσει τις ΗΠΑ στις startups - Τι γίνεται στην Ελλάδα
Η Ευρώπη επενδύει πολλά στο κομμάτι των startups, ειδικά στην ΑΙ, ώστε να κλείσει το κενό με τις ΗΠΑ - Τι δείχνουν τα τελευταία στοιχεία

Vodafone: Ολοκλήρωση δύο έργων για την ψηφιακή αναβάθμιση του Δημοσίου Τομέα
Τα έργα που ολοκλήρωσε η Vodafone είναι το νέο πληροφοριακό σύστημα για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ο μετασχηματισμός των υπηρεσιών στα ελληνικά Προξενεία

Οι αυξήσεις στις τιμές ρίχνουν το τζίρο στις επιχειρήσεις εστίασης
«Όσο μπορούμε κρατάμε τις τιμές, αλλά ο κόσμος κάνει πλέον μικρό λογαριασμό» λένε οι επαγγελματίες της εστίασης παραδεχόμενοι ότι η ακρίβεια αποτελεί πρόβλημα