
Διατηρώντας τη στήριξη της μητρικής Carlsberg AS, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έκλεισε το 2022 με σημαντική αύξηση των πωλήσεων, ενώ προχώρησε σε αναδιάρθρωση των δανειακών της υποχρεώσεων και πλέον μεγάλο μέρος του δανεισμού της κατέστη μακροπρόθεσμος.
Με βάση τις χρηματοοικονομικές καταστάσεις για τη χρήση του 2022, η δεύτερη μεγαλύτερη βιομηχανία παραγωγής μπύρας στην Ελλάδα, αύξησε τον συνολικό όγκο πωλήσεών της κατά 9%, συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων που πραγματοποιεί στο εξωτερικό, φτάνοντας το 1,5 εκατομμύριο εκατόλιτρα στη διάρκεια του 2022 από 1,37 εκατομμύρια εκατόλιτρα που ήταν το 2021.
Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ τη διετία 2023 – 2024
Στην εγχώρια αγορά ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 11% οριακά υψηλότερα από τον μέσο όρο της αγοράς.
Αντίστοιχα η αξία του κύκλου εργασιών, προ του ειδικού φόρου κατανάλωσης, εμφάνισε αύξηση κατά 20,7% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.
Αύξηση τζίρου και κερδών
Μετά την επιβολή του ειδικού φόρου κατανάλωσης, η αύξηση των πωλήσεων σε τζίρο ήταν στα επίπεδα του 25% σε σύγκριση με το 2021, φτάνοντας στα 170,8 εκατ. ευρώ από 141,5 εκατ. ευρώ.
Οι καθαρές πωλήσεις, δηλαδή εξαιρουμένου του ειδικού φόρου κατανάλωσης, διαμορφώθηκαν σε 119,93 εκατ. ευρώ από 96,06 εκατ. ευρώ το 2021.
Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ήταν 7,05 εκατ. ευρώ το 2022 από 5,5 εκατ. ευρώ το 2021.
Βασικοί παράγοντες που συνέβαλλαν στις θετικές επιδόσεις της εταιρείας, όπως συνέβη και στο σύνολο της αγοράς μπύρας, ήταν η γενικότερη αύξηση της κατανάλωσης στο κανάλι της εστίασης, καθώς δεν υπήρχε κανένα περιοριστικό μέτρο λόγω της πανδημίας, αλλά και η πορεία του τουρισμού, που βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με την πορεία της εγχώριας αγοράς ζύθου.
Δάνεια
Στο τέλος του 2022 ο δανεισμός της εταιρείας αφορούσε τραπεζικά δάνεια (Citibank) στα 5 εκατ. ευρώ και δάνεια από συνδεδεμένες επιχειρήσεις 70 εκατ. ευρώ, ενώ οι εμπορικές της υποχρεώσεις ανήλθαν σε 20 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, οι συνολικές υποχρεώσεις ανήλθαν στο τέλος της περσινής χρήσης σε 118,6 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 75,2 εκατ. ευρώ αφορούν σε μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις.
Αξίζει να σημειωθεί ότι λόγω συσσωρευμένων ζημιών παρελθουσών χρήσεων δε θα πραγματοποιηθεί διανομή μερίσματος.
Επενδύσεις και πιστωτική πολιτική
Επιπλέον, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία προχώρησε πέρσι σε συνολικές επενδύσεις 7,48 εκατομμυρίων ευρώ για εξοπλισμό, εκσυγχρονισμό των παραγωγικών της εγκαταστάσεων και τεχνολογία καθώς και για την αυτοματοποίηση των συστημάτων της.
Αν και η εταιρεία έχει από πίσω της τον γίγαντα Carlsberg, αξίζει να σημειωθεί ότι μείωσε κι άλλο τον χρόνο που δίνει πίστωση. Έτσι το 2022, η μέση πιστωτική περίοδο ήταν 68 ημέρες από 84 το 2021. Ταυτόχρονα, επιμηκύνθηκε ο χρόνος πληρωμής των υποχρεώσεων στις 92 ημέρες από 90 ημέρες το 2021.
Έμφαση στις εξαγωγές
Τα μηνύματα για τη πορεία των εσόδων το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς είναι ενθαρρυντικά, αν και οι καιρικές συνθήκες του Μαΐου και του Ιουνίου ανέκοψαν την πολύ θετική πορεία που καταγράφηκε στο πρώτο τρίμηνο του έτους.
Επιπλέον στη φετινή χρήση αναμένεται να αποτυπωθούν και τα πρώτα δείγματα γραφής της απόφασης να παραχθεί το brand-ναυαρχίδα Carlsberg στην Ελλάδα και μάλιστα όχι μονάχα για την κάλυψη εγχώριων αναγκών, αλλά και για την κάλυψη αγορών του ομίλου που δεν διαθέτουν τοπική παραγωγή, μεταξύ των οποίων είναι οι αγορές των Νότιας Αμερικής, Μέσης Ανατολής και Αφρικής.
Για εφέτος η διοίκηση της εταιρείας έχει θέσει στόχο την περαιτέρω ενίσχυση των εξαγωγών μέσα από τη διείσδυση σε νέες αγορές καθώς και από την ενδυνάμωση των υφιστάμενων.
Σημειώνεται ότι το 2022, ποσό 18 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 4 εκατ. σε σχέση με το 2021, από τον συνολικό τζίρο της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας προήλθε από πωλήσεις σε εταιρείες του ομίλου Carslberg εκτός Ελλάδας, μεταξύ των οποίων είναι η Carlsberg Bulgaria προς την οποία οι πωλήσεις ανήλθαν σε 16,2 εκατ. ευρώ.
Με δύο ιδιοκτήτες παραγωγικές μονάδες, στην Βόρεια Ελλάδα, στην περιοχή της Σίνδου και στην κεντρική Ελλάδα στην περιοχή της Ριτσώνας αντίστοιχα, συνολικά το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας περιλαμβάνει 17 εμπορικά σήματα, εκ των οποίων τα ακόλουθα 11 είναι εγχωρίως παραγόμενα: FIX Hellas, FIX dark, Άνευ, Mythos, Mythos Radler, Mythos Ice, Kaiser, Henninger, Tuborg Soda, Tuborg Tonic Water και η σειρά φυσικών αναψυκτικών της Tuborg σε τέσσερις γεύσεις.


Latest News

Αktor: Στα 32,4 εκατ. ευρώ το Enterpise Value (EV) της Sun Force One
Η AKTOR Ανανεώσιμες θα καταβάλει ως ίδια συμμετοχή για την αγορά του 51% της Sun Force One το ποσό των 4,1 εκ. ευρώ περίπου

Αρίστος Δοξιάδης: Ένας επενδυτής των start ups αναλαμβάνει την Έρευνα και Ανάπτυξη
Ο Αρίστος Δοξιάδης είναι συνεργάτης στη Big Pi, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που επενδύει στην Ελλάδα και υποστηρίζει τη φιλόδοξη καινοτομία

Οκτώ νέα αεροσκάφη στο στόλο της Aegean
Προσθέτει 8 νέα αεροσκάφη Airbus A321 - Έφτασε τα 58 στο σύνολο

Εξαφανίζονται τα εκπτωτικά stickers από τα σούπερ μάρκετ - Πώς γίνονται οι προσφορές
Πώς θα αποφύγουμε τις προσφορές «μαϊμού» - Τι λένε προμηθευτές και εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ

Πώς οι τράπεζες θα μειώσουν και άλλο τα «κόκκινα δάνεια» - Το ιστορικό ρεκόρ
Κάτω από 5 δισ. ευρώ τα κόκκινα δάνεια στις τέσσερις συστημικές τράπεζες - Πότε θα επιτύχουν την απόλυτη σύγκλιση με το μέσο ευρωπαϊκό όρο

Στα 17,4 τρισ. θα εκτοξευθούν οι συναλλαγές μέσω κινητών - Τι δείχνει μελέτη
Η αξία των πληρωμών με εικονικές κάρτες, θα αυξηθεί κατά 235% έως το 2029 και θα ανέλθει στα 17,4 τρισεκατομμύρια δολάρια

Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης: Πρέπει να δώσουμε έμφαση στη διαφοροποίηση των ελληνικών προϊόντων
Για τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές εξαγωγές στην Αμερική συζήτησαν οι ομιλητές του πάνελ - «Ενίσχυση εξαγωγών στις ΗΠΑ – Ευκαιρίες και Προκλήσεις» - στο πλαίσιο της Αναπτυξιακής Διάσκεψης Κρήτης

BriQ Properties: Πώληση δύο ακινήτων στον Πύργο Αθηνών έναντι 4,23 εκατ.
Τα συγκεκριμένα ακίνητα είναι πλήρως μισθωμένα και είχαν εκτιμηθεί με συνολική αξία 4,15 εκατ. ευρώ

Frigoglass: Σύναψη σύμβασης δανείου με Kar-Tess Holding – Οι όροι
Η Kar-Tess είναι μέτοχος της εισηγμένης, ελέγχοντας τo 48,39%

Κώστας Νεμπής (ΟΤΕ): Αυτή είναι η στρατηγική μας για το 2025
Περαιτέρω ανάπτυξη του FTTH δικτύου, αξιοποίηση του 5G δικτύου, ενίσχυση διαθεσιμότητας της υπηρεσίας COSMOTE 5G WiFi και ενίσχυση των εσόδων είναι τα βασικά στοιχεία της στρατηγικής του ΟΤΕ για το 2025