
Μπορεί στη φαντασία μας το 2023 να θεωρούσαμε ότι θα υπήρχαν ιπτάμενα αυτοκίνητα και τα ταξίδια στο διάστημα θα ήταν κάτι… σα να πηγαίνεις στα Καμένα Βούρλα, ωστόσο η ανακάλυψη της χρονιάς -μέχρι στιγμής τουλάχιστον- αφορά τα καπάκια στα πλαστικά μπουκάλια.
Και συγκεκριμένα αναφερόμαστε στα μη αποσπώμενα καπάκια στα πλαστικά μπουκάλια, ή με απλά λόγια τα «κολλημένα» καπάκια πάνω στα μπουκάλια.
Στην αρχή μας εξέπληξαν όλους, την πρώτη φορά που τα πιάσαμε στα χέρια μας θεωρούσαμε ότι επρόκειτο για ελαττωματικό μπουκάλι, ενώ πολλοί -ακόμα και σήμερα- το πρώτο πράγμα που κάνουν όταν ανοίγουν το μπουκάλι είναι να κόψουν το εν λόγω καπάκι.
Ωστόσο, όχι μόνο ελαττωματικά δεν είναι τα μπουκάλια, αλλά σε λίγο καιρό όλα τα πλαστικά μπουκάλια που θα χρησιμοποιούμε θα είναι έτσι.
Γιατί τα καπάκια είναι πλέον «κολλημένα» στα μπουκάλια;
Κι αν εμείς το ανακαλύψαμε αυτό τους τελευταίους μήνες, η Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2019, είχε ανακοινώσει την σχετική αλλαγή, «η οποία μάλιστα θα έχει υποχρεωτική μορφή από τον Ιούλιο του 2024», ανέφερε τότε η οδηγία, και έτσι έγινε. Το σχετικό σημείο του κανονισμού της ΕΕ για την παραγωγή Caps & Closures αναφέρει χαρακτηριστικά: «Τα πλαστικά πώματα και καπάκια που χρησιμοποιούνται για δοχεία ποτών είναι μεταξύ των πλαστικών ειδών μιας χρήσης που συναντώνται συχνότερα ως απορρίμματα στις παραλίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
«Επομένως, η διάθεση στην αγορά πλαστικών δοχείων αναψυκτικών μίας χρήσης θα πρέπει να επιτρέπεται μόνο εάν συμμορφώνονται με ορισμένες απαιτήσεις σχεδιασμού προϊόντος, προκειμένου να μειωθούν σημαντικά οι εισροές πλαστικών κλεισίματος και καπακιών δοχείων στο περιβάλλον, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας ανακύκλωσης, τις απαιτήσεις για τις συσκευασίες που ορίζονται στο παράρτημα II της οδηγίας 94/62/ΕΚ».
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης προέκυψε μετά από σχετική μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στην οποία καταγράφηκαν τα καπάκια πλαστικών μπουκαλιών σε μεγάλες ποσότητες στις παραλίες.
Ουσιαστικά λοιπόν, τα «κολλημένα» καπάκια πάνω στα πλαστικά μπουκάλια ήρθαν στη ζωή μας προκειμένου να βοηθήσουν σημαντικά στη μείωση του πλαστικού σε ωκεανούς, παραλίες, ακτές και θάλασσες.
Έτσι, όπως και με τα χάρτινα καλαμάκια θα συνηθίσουμε και τα μη αποσπώμενα καπάκια στα πλαστικά μπουκάλια.


Latest News

Τα οφέλη και τα εμπόδια για τη μαζική στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Πρόσφατη μελέτη δείχνει πώς η επιλογή ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα μπορούσε να ενισχύσει τους ιδιοκτήτες, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία των πόλεων μέσω της αμφίδρομης φόρτισης - Γιατί μένουν αναξιοποίητα τα «ατού» των οχημάτων, τι δείχνει το ελληνικό παράδειγμα

Μειώνει τις επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια η γερμανική RWE
Υπάρχει αβεβαιότητα στο επενδυτικό περιβάλλον λέει ο CEO της RWE - Τι σχεδιάζει η εταιρεία

Πώς θα είναι η Γαλλία το 2100 - Θερμότερη κατά 4°C
Η Météo France αναλύει τις επιπτώσεις από την προβλεπόμενη αύξηση της μέσης θερμοκρασίας στη χώρα τα επόμενα 75 χρόνια

Η τελευταία δεκαετία είναι η θερμότερη στα χρονικά - Εφιαλτική η συνέχεια
Οι αλλαγές στο κλίμα και ειδικά η υπερθέρμανση, είναι ιδιαίτερα εμφανής στους ωκεανούς

Ερχεται το τέλος του ESG; - Οι μεγάλες εταιρείες, οι στόχοι βιωσιμότητας και τα μπόνους στελεχών
Η υποχώρηση από τους κλιματικούς στόχους του ESG στις αμοιβές στελεχών αντανακλά και κάποιες ανησυχίες των επενδυτών

Πιο κοντά στην κατάκτηση της παγκόσμιας αγοράς η BYD - Ή μήπως όχι;
Η πεντάλεπτη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων από την εταιρεία του Κινέζου δισεκατομμυριούχου Γουάνγκ Τσουανφού και οι κρίσεις σε τρεις ηπείρους

Nέο ρεκόρ θερμότητας στο κλίμα το 2024 - Γιατί κορυφαίοι επιστήμονες βρίσκονται σε απόγνωση
Απελπισμένοι εμφανίζονται οι επιστήμονες σχετικά με το κλίμα

Πώς η προεδρία Τραμπ.... αποφόρτισε τις εταιρείες φόρτισης EV - Εφιαλτική βουτιά των μετοχών
Βουτιά 70% έχουν κάνει οι μετοχές εταιρειών που προμηθεύουν την αγορά με φορτιστές για ηλεκτρικά οχήματα, λόγω της πολιτικής Τραμπ

Τιμήθηκαν 27 εταιρείες για αποκατάσταση και αναδάσωση - Το μήνυμα Παπασταύρου
Ειδική εκδήλωση από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το θεσμό του Αναδόχου Αποκατάστασης και Αναδάσωσης

Βασική υποψήφια η Ισπανία για το νέο «προσιτό» ηλεκτρικό της Stellantis
Leapmotor και Stellantis σχεδιάζουν να ξεκινήσουν τη μαζική παραγωγή του οχήματος το πρώτο τρίμηνο του 2026