Οι παγκόσμιες δαπάνες πληροφορικής αναμένεται να ανέλθουν σε 4,7 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2023, σημειώνοντας αύξηση 4,3% σε σχέση με το 2022, σύμφωνα με τις τελευταίες προβλέψεις της Gartner. Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών οι υπεύθυνοι των επιχειρήσεων πλέον μετατοπίζουν τις δαπάνες σε τεχνολογίες που επιτρέπουν την αυτοματοποίηση και την αποδοτικότητα για να προωθήσουν την ανάπτυξη σε κλίμακα με λιγότερους υπαλλήλους.
«Οι ψηφιακοί μετασχηματισμοί των επιχειρήσεων αρχίζουν να μορφοποιούνται», δήλωσε ο John-David Lovelock, αντιπρόεδρος αναλυτής της Gartner. «Τα έργα πληροφορικής μετατοπίζονται από την εστίαση σε εξωτερικά προσανατολισμένα παραδοτέα, όπως τα έσοδα και η εμπειρία του πελάτη, σε πιο εσωτερικές προσπάθειες που επικεντρώνονται στη βελτιστοποίηση».
Σπανίζουν τα ταλέντα στην Πληροφορική – 8 στους 10 εργοδότες δεν βρίσκουν προσωπικό [έρευνα]
Ο τομέας του λογισμικού θα σημειώσει διψήφια αύξηση το 2023, καθώς οι οργανισμοί αυξάνουν τη χρήση και ανακατανέμουν τις δαπάνες σε βασικές εφαρμογές και πλατφόρμες που υποστηρίζουν την αύξηση της αποδοτικότητας, όπως οι εφαρμογές προγραμματισμού επιχειρησιακών πόρων (ERP) και διαχείρισης πελατειακών σχέσεων (CRM). Οι αυξήσεις των τιμών των προμηθευτών θα συνεχίσουν επίσης να ενισχύουν τις δαπάνες για λογισμικό κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους.
Ενώ οι συνολικές προοπτικές για τις επιχειρηματικές δαπάνες ΙΤ είναι θετικές, οι δαπάνες για συσκευές θα μειωθούν κατά 8,6% το 2023 λόγω των συνεχιζόμενων επιπτώσεων του πληθωρισμού στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών (βλ. πίνακα).
«Ο τομέας των συσκευών βιώνει μια από τις χειρότερες χρονιές ανάπτυξης που έχουν καταγραφεί ποτέ», δήλωσε ο Lovelock. «Ακόμη και καθώς ο πληθωρισμός υποχωρεί ελαφρώς σε ορισμένες περιοχές, οι μακροοικονομικοί παράγοντες εξακολουθούν να επηρεάζουν αρνητικά τις δαπάνες διακριτικής ευχέρειας και να επιμηκύνουν τους κύκλους ανανέωσης των συσκευών. Οι δαπάνες για συσκευές δεν αναμένεται να ανακάμψουν στα επίπεδα του 2021 μέχρι τουλάχιστον το 2026».
Δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη σε υφιστάμενα εργαλεία
Παρόλο που η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη (AI) είναι κάτι που σκέφτονται πολλοί ηγέτες επιχειρήσεων και IT, δεν επηρεάζει ακόμη σημαντικά τα επίπεδα των σχετικών δαπανών. Μακροπρόθεσμα, η παραγωγική AI θα ενσωματωθεί στις επιχειρήσεις κυρίως μέσω των υφιστάμενων δαπανών.
«Ο καλύτερος δίαυλος της δημιουργικής AI προς την αγορά είναι μέσω του λογισμικού, του υλικού και των υπηρεσιών που ήδη χρησιμοποιούν οι οργανισμοί», δήλωσε ο Lovelock. «Κάθε χρόνο, νέα χαρακτηριστικά προστίθενται σε τεχνολογικά προϊόντα και υπηρεσίες ως πρόσθετα ή αναβαθμίσεις. Οι περισσότερες επιχειρήσεις θα ενσωματώσουν το generative AI με αργό και ελεγχόμενο τρόπο μέσω αναβαθμίσεων σε εργαλεία που είναι ήδη ενσωματωμένα στους προϋπολογισμούς του IT».
Latest News
Τουρισμός και βιομηχανία δεν βρίσκουν εργαζομένους - «Διαβατήριο» η εξειδίκευση
Το πρόβλημα στην αγορά εργασίας καταγράφεται εντονότερο στον δευτερογενή τομέα (71%) καθώς και στον τουρισμό (64%)
Βρίσκουν νόημα οι εργαζόμενοι στην εργασία τους; - Γιατί 1 στους 3 βλέπουν προς την έξοδο
Οι εργαζόμενοι περιμένουν ότι η εργασία τους, θα τους προσφέρει περισσότερα - Σε κρίσιμο σταυροδρόμι η σχέση τους με τους εργοδότες
Ιταλία: Πιλοτική εφαρμογή της τετραήμερης εργασίας
Ξεκινά σε υπουργεία και δημόσιους οργανισμούς στην Ιταλία
Πόσο ταιριάζουν οι δεξιοτήτες με την εργασία και την αγορά - Τι ζητούν οι εργοδότες
Αποκαλυπτική για την εργασία η έρευνα του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητήριου που αφορούσε και τις ανάγκες των εργοδοτών
Ποιοι θα βρουν δουλειά όταν η ΑΙ επικρατήσει στην αγορά εργασίας
H AI θα εξαλείψει θέσεις εργασίας σύμφωνα με την Manpower - Οι τεχνολογικές εξελίξεις δημιουργούν νέες ευκαιρίες απασχόλησης για όσους αναβαθμίζουν τις δεξιότητές τους