Το BMW Group σκοπεύει να αυξήσει το ποσοστό των δευτερογενών υλικών στην παραγωγή οχημάτων στο 50%, ενώ παράλληλα θα χρησιμοποιεί όλο και περισσότερο υλικά που είχαν καταναλωθεί.
Η εταιρεία ενώνει τις δυνάμεις της με εκπροσώπους από τη βιομηχανία ανακύκλωσης, τους μεταποιητές πρώτων υλών και τον κόσμο της επιστήμης για να εργαστούν πάνω σε τρόπους βελτίωσης της ποιότητας των δευτερογενών πρώτων υλών που λαμβάνονται από την ανακύκλωση των οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους.
Στο μέλλον, καινοτόμες μέθοδοι αποσυναρμολόγησης και αυτοματοποιημένης διαλογής θα επιτρέψουν σε πολύ μεγαλύτερες ποσότητες των πόρων που ανακτώνται από τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους να καταστούν κατάλληλες για χρήση στην παραγωγή νέων αυτοκινήτων συγκριτικά με σήμερα.
Γιατί η Ευρώπη κινδυνεύει να χάσει τη μάχη της μπαταρίας [γράφημα]
Οι πρώτες ύλες που λαμβάνονται από την ανακύκλωση μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως μέρος μιας κυκλικής οικονομίας, μόνο εάν πληρούν επίσης τα υψηλά πρότυπα ποιότητας που θέτει η εταιρεία για τα υλικά των πολυτελών αυτοκινήτων.
Η τεχνητή νοημοσύνη ως καταλύτης για μια αποτελεσματική κυκλική οικονομία
Οι σημερινές διαδικασίες ανακύκλωσης συνεπάγονται μεγάλο βαθμό χειρωνακτικής προσπάθειας και οδηγούν σε απώλεια της καθαρότητας των υλικών, πράγμα που σημαίνει ότι είναι οικονομικά βιώσιμες μόνο για έναν πολύ μικρό αριθμό εξαρτημάτων του οχήματος.
Η ψηφιακή τεχνολογία και η τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να αυτοματοποιήσουν και να επιταχύνουν όλο και περισσότερο τις διαδικασίες ανακύκλωσης που εκτελούνταν μέχρι σήμερα με το χέρι. Η διαδικασία αποσυναρμολόγησης, για παράδειγμα, μπορεί να αυτοματοποιηθεί εν μέρει ή ακόμη και σε μεγάλο βαθμό με τη βοήθεια της ρομποτικής τεχνολογίας. Η ενσωμάτωση συστημάτων για την οπτική και υποβοηθούμενη από τεχνητή νοημοσύνη ανίχνευση και διαλογή επαναχρησιμοποιήσιμων υλικών στη διαδικασία μετά τον τεμαχισμό επιφέρει σημαντική βελτίωση της ποιότητας και της καθαρότητας του αλουμινίου, του χάλυβα, του γυαλιού, του χαλκού και των πλαστικών υλικών.
Για το σκοπό αυτό, η ιδέα είναι να αναπτυχθεί, μεταξύ άλλων, μία τεχνολογία αισθητήρων που χρησιμοποιεί ανίχνευση υλικών με βάση την τεχνητή νοημοσύνη και άλλες φασματοσκοπικές μεθόδους (π.χ. φασματοσκοπία πλάσματος επαγόμενου από λέιζερ), η οποία είναι ικανή να αναγνωρίζει διαφορετικά κράματα χάλυβα και αλουμινίου. Με αυτόν τον τρόπο, είναι δυνατή η απόκτηση πρώτων υλών με πολύ υψηλότερο βαθμό καθαρότητας. Αυτό αυξάνει την ποσότητα των δευτερογενών πρώτων υλών που είναι κατάλληλες για την παραγωγή νέων αυτοκινήτων, ενώ παράλληλα σημαίνει ότι απαιτούνται πολύ λιγότερες εργασίες επεξεργασίας για τη μετατροπή του scrap σε επαναχρησιμοποιήσιμες πρώτες ύλες. Αυτό ισχύει για όλα τα υλικά.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ – ΜΠΕ, η εταιρεία πραγματοποιεί επίσης εργασίες όσον αφορά την πραγματική ανακύκλωση των οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Μέχρι και 10.000 οχήματα ετησίως διαχειρίζεται το Κέντρο Ανακύκλωσης και Αποσυναρμολόγησης στο Unterschleißheim κοντά στο Μόναχο. Τα ευρήματα και οι λύσεις που προκύπτουν από αυτή τη διαδικασία, εκτός από την εσωτερική εφαρμογή τους, καθίστανται προσβάσιμα σε όλους τους φορείς της βιομηχανίας ανακύκλωσης.
Latest News
Θέρμανση με κλιματιστικό: Συμβουλές για μέγιστη απόδοση και οικονομία!
Επιλέγοντας κλιματιστικά Fujitsu επιλέγετε υψηλή ενεργειακή απόδοση και διευρυμένο εύρος λειτουργίας
nrg: Λύσεις ηλεκτροκίνησης για επιχειρήσεις με το incharge – Η συνεργασία με την Astrazeneca
Η nrg με το incharge παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης για τις επιχειρήσεις
Τίτλοι τέλους για το Gigafactory της Sunlight στη Δ. Μακεδονία – Τα εμπόδια
Η Sunlight Group δεν θα κατασκευάσει το εργοστάσιο μπαταριών λιθίου – Η αποχώρηση Μαντζούφα – Η επιδότηση των 245 εκατ. ευρώ
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Μειώθηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% στην ΕΕ το 2023
Μεταξύ 2013 και 2023, οι παραγωγοί σε όλες σχεδόν τις οικονομικές δραστηριότητες μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»