Κάθε φέτος και καλύτερα για τη Μέλισσα Κίκιζας, που συνεχίζει να αναπτύσσεται με τους εντυπωσιακούς ρυθμούς του 2022, μια χρονιά «σταθμό», όπως ανέφερε η διοίκηση της οικογενειακής επιχείρησης, με επικεφαλής τον Αλέξανδρο Κίκιζα.
Αυξάνοντας τη «δύναμη πυρός» μετά την απορρόφηση της θυγατρικής εταιρείας Terra Creta και έχοντας ανακτήσει σχεδόν το σύνολο των απωλειών που είχε υποστεί η κερδοφορία της το 2021, η στρατηγική της Μέλισσα Κίκιζας επικεντρώνεται στην ενίσχυση της εξωστρέφειας και της καινοτομίας, περιορίζοντας ταυτόχρονα το λειτουργικό κόστος, ώστε τα προϊόντα της να διατηρήσουν την πρωτιά που κατέκτησαν το 2022 ως η Νο 1 μάρκα ζυμαρικών στην Ελλάδα, μπροστά και από τους Ιταλούς ανταγωνιστές της.
Μέλισσα Κίκιζας: Το double στα κέρδη, τα σχέδια για εξαγορές και η Walmart
«Πετάνε» οι εξαγωγές
Ειδικά όσον αφορά τις εξαγωγικές πωλήσεις της εταιρείας, η οποία διαθέτει το μεγαλύτερο καθετοποιημένο συγκρότημα μύλων και μακαρονοποιείου στη χώρα μας, ενεργοποιήθηκαν δύο νέες συνεργασίες πέραν του Ατλαντικού, ενώ σημαντική ανάπτυξη καταγράφεται στη Σαουδική Αραβία όπου εξάγονται branded προϊόντα, καθώς και στην αγορά της Γαλλίας.
Στις ΗΠΑ, η Μέλισσα Κίκιζας συνεργάζεται με τη Walmart παράγοντας ζυμαρικά «made in Greece» για λογαριασμό της μεγαλύτερης λιανεμπορικής αλυσίδας του κόσμου, που απορροφά περί τους 10.000 τόνους ετησίως. Να σημειωθεί ότι η αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών αναδεικνύεται πλέον ως η καλύτερη εξαγωγική αγορά της ελληνικής βιομηχανίας ζυμαρικών, ενώ υπάρχουν προοπτικές και για την προώθηση επώνυμων προϊόντων.
Επιπλέον, η Γερμανία – με ισχυρή παρουσία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας – το Βέλγιο, η Κίνα, η Πολωνία και η Κύπρος ανήκουν επίσης στις κορυφαίες εξαγωγικές αγορές της εταιρείας.
Σημειώνεται ότι οι εξαγωγές το 2022, αυξήθηκαν κατά 77%, με αποτέλεσμα το 35% των ομιλικών εσόδων, που έφθασαν πέρσι στα 124,6 εκατ. ευρώ, 60% υψηλότερα συγκριτικά με το 2021, να προέρχεται από τις διεθνείς αγορές.
Στόχος και το retail για το ελαιόλαδο
Σχετικά με το ελαιόλαδο, τη νέα δραστηριότητα της Μέλισσας, ο τζίρος της Terra Creta την περσινή χρονιά κατέγραψε αύξηση 31,2% στα 21 εκατ. ευρώ και οι όγκοι ενισχύθηκαν κατά 10% στους 4.500 τόνους. Για φέτος αναμένεται αύξηση περί το 30%.
Να σημειωθεί ότι το 97% των πωλήσεων αφορά σε εξαγωγές, ενώ μέσα στο 2024 δρομολογείται δυναμικότερη είσοδος του σήματος στην εγχώρια αγορά της οργανωμένης λιανικής.
Η καλύτερη αγορά του παρθένου ελαιολάδου της Terra Kreta είναι η γερμανική, ενώ τα προϊόντα της εταιρείας συγκαταλέχθηκαν στο «top 3» του κορυφαίου διεθνούς διαγωνισμού Mario Solinas.
Επενδύσεις 60 εκατ. ευρώ
Η εταιρεία συνεχίζει τις επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση των εργοστασίων της σε Λάρισα και Χανιά. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή νέας γραμμής παραγωγής για μακρά ζυμαρικά, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του έτους, προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω η παραγωγική της δυναμική που σήμερα αφορά σε 100 χιλ. τόνους ζυμαρικών ετησίως κατατάσσοντας την Μέλισσα μέσα στους δέκα μεγαλύτερους παραγωγούς στην Ευρώπη.
Η νέα επένδυση ύψους 18,6 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο πλάνο 2019-2024 ύψους 45 εκατ. ευρώ, ενώ για τη χρηματοδότησή της η εταιρεία υπέγραψε τον Μάιο σύμβαση κάλυψης κοινού ομολογιακού δανείου ποσού 11,6 εκατ. ευρώ με την Τράπεζα Eurobank Α.Ε. και το Ελληνικό Δημόσιο, καθώς εμπίπτει στον πυλώνα Εξωστρέφεια του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Οι επενδύσεις της Μέλισσας την τελευταία πενταετία ξεπερνούν τα 60 εκατ. ευρώ.
«Άλμα» στα κέρδη
Η ανάπτυξη των πωλήσεων οδήγησε σε σημαντική βελτίωση της κερδοφορίας σε σχέση με το 2021.
Τα προ φόρων κέρδη του ομίλου ανήλθαν σε 4,6 εκατ., εμφανίζοντας αύξηση 380% σε σχέση με τα 0,96 εκατ. ευρώ το 2021.Τα καθαρά κέρδη του ομίλου ανήλθαν σε 3,3 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας εξίσου σημαντική αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, ανοίγοντας το δρόμο για την διανομή μερίσματος ύψους 1,2 εκατ. ευρώ.
Latest News
Η Παπουτσάνης μπαίνει στην αγορά των μαλακτικών με τα Aromatics
Τα μπουκάλια της σειράς μαλακτικών της Παπουτσάνης περιέχουν 30% ανακυκλωμένο πλαστικό
Αλλαγή ηγεσίας στη Xerox Hellas - Αποχωρεί ο Βασίλης Ραμπάτ μετά από 35 χρόνια
Ύστερα από 21 χρόνια στο ελληνικό branch της αμερικανικής πολυεθνικής, θα υπάρξει αλλαγή προσώπου στην ηγεσία της εταιρείας
Στην οικογένεια Σαράντη η Κάμπος Χίου – Έκλεισε το deal
Ύστερα από 18 μήνες διαπραγματεύσεων, επετεύχθη η συμφωνία ανάμεσα στην οικογένεια Σαράντη και την Κάμπος Χίου, όπως είχε αναφέρει ο ΟΤ
«Καμπανάκι» από τον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιώς για τον αθέμιτο ανταγωνισμό από κινεζικές πλατφόρμες
Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς μιλά για ανισότητες από κινέζικα sites που έχουν διαφορετικό φορολογικό καθεστώς
Αύξηση 6,3% στις πωλήσεις της Jumbo το 2024 - Πότε θα δώσει guidance για το 2025
Η διοίκηση του Ομίλου JUMBO θεωρεί ότι μία πρώτη εκτίμηση για το 2025, θα ήταν χρήσιμο να δοθεί μετά το πρώτο τετράμηνο
Προχωρά ο ψηφιακός μετασχηματισμός της Sunlight Group
Για την υποστήριξη αυτής της μετάβασης, η εταιρεία έχει ενισχύσει τις παγκόσμιες Ομάδες Business, Digital & IT
Όμιλος Μεϊδάνη: Στρατηγικές επενδύσεις σε νέα καταστήματα και υποδομές
Το περασμένο έτος ο Όμιλος Μεϊδάνη δημιούργησε 35 νέες θέσεις εργασίας, φτάνοντας συνολικά τους 390 εργαζομένους
Προχωρά η ΙPO της Τιτάν στη Νέα Υόρκη - Δείτε την αίτηση που κατατέθηκε στη SEC
Η αρχική δημόσια προσφορά θα περιλαμβάνει πρωτογενή προσφορά από Titan America και δευτερογενή πώληση από την Titan Cement International
Mohammad Tabish: Ο θαλάσσιος βιολόγος που δίνει δεύτερη ευκαιρία στην Avramar
Τι δηλώνει στον ΟΤ ο Mohammad Tabish για την επόμενη ημέρα της Avramar - Το όραμα της βιωσιμότητας μέσω των νέων τεχνολογιών
Diageo και Αθηναϊκή ποντάρουν στα μη αλκοολούχα - Το εύρημα του Dry January
Λανσαρίσματα και νέες τάσεις έρχονται κατά τις ημέρες του Dry January - Εντείνεται ο ανταγωνισμός για Diageo, Αθηναϊκή και κολοσσούς της αγοράς