
Να πληρώσουν περισσότερα για ορισμένα είδη τροφίμων ζητά το εκπτωτικό σούπερ μάρκετ Penny από τους Γερμανούς αγοραστές, οι οποίοι ψωνίζουν μερικά από τα φθηνότερα είδη διατροφής στην Ευρώπη. Στόχος της επιχείρισης είναι οι καταναλωτές να πληρώσουν το «πραγματικό τους κόστος», καθώς προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει τους καταναλωτές σχετικά με το περιβαλλοντικό κόστος της παραγωγής τροφίμων.
Στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, οι Γερμανοί πλήρωσαν μόνο το 11,1% του εισοδήματος του νοικοκυριού τους για τρόφιμα το 2022, σε σύγκριση με το 15,9% στην Ευρωπαϊκή Ένωση συνολικά και 20,6% και 17,9% στην Ισπανία και στην Ιταλία αντίστοιχα, όπως έδειξαν τα στοιχεία της Ομοσπονδιακής στατιστικής υπηρεσίας.
Γερμανία: Επιμένει ο πληθωρισμός – Προβληματίζουν οι αυξήσεις σε τρόφιμα και εστίαση
Όμως τα φθηνά τρόφιμά τους, που συχνά παράγονται σε βιομηχανική κλίμακα, έχουν υψηλό περιβαλλοντικό τίμημα. Η γερμανική γεωργία ήταν υπεύθυνη για 55,5 εκατομμύρια μετρικούς τόνους εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου πέρυσι, δηλαδή περίπου το 7,4% των εκπομπών της χώρας.
«Πρέπει να διαχειριστούμε το δυσάρεστο μήνυμα ότι οι τιμές των τροφίμων μας δεν αντικατοπτρίζουν το κόστος που προκύπτει για το περιβάλλον και την κοινωνία», εξηγεί στο Reuters το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Penny, Stefan Goergens.
Η εκστρατεία «Αληθινό Κόστος»
Κατά τη διάρκεια της εκστρατείας «αληθινό κόστος», η οποία θα διαρκέσει έως το Σάββατο, οι πελάτες στα 2.150 υποκαταστήματα της Penny’s θα χρεώνονται με μια τιμή για εννέα προϊόντα, από γιαούρτι έως λουκάνικα και σνίτσελ vegan, η οποία περιλαμβάνει το κόστος για το κλίμα, την υγεία, το έδαφος και το νερό. Θα τους εμφανίζεται επίσης η τιμή που θα πλήρωναν κανονικά.
Για παράδειγμα, η τιμή ενός κομματιού τυριού 300 γραμμαρίων θα αυξηθεί σε 4,84 ευρώ από 2,49 ευρώ.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα δωρίσει τα επιπλέον έσοδα στο πρόγραμμα που βοηθάει η γεωργία να γίνει πιο βιώσιμη, ενώ αναμένει επίσης μεγάλη μείωση των πωλήσεων, καθώς οι καταναλωτές προσπαθούν να ανταπεξέλθουν στην αύξηση του κόστους διαβιώσης.
Μια άλλη γερμανική αλυσίδα εκπτωτικών σούπερ μάρκετ Lidl ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο ότι από το 2025 θα σταματήσει να πωλεί φθηνό κρέας που βασίζεται στη διατήρηση ζώων στην κατώτερη από τις τέσσερις κατηγορίες εκτροφής και θα αυξήσει την ποσότητα των φυτικών πρωτεϊνών που πωλεί.
Επιστήμονες από το Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Νυρεμβέργης και το Πανεπιστήμιο του Γκρέιφσβαλντ θα μελετήσουν την συμπεριφορά οι καταναλωτές στις νέες τιμές της Penny, ανακοίνωσε η εταιρεία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέσχε η Penny, τα βιολογικά προϊόντα είχαν περιβαλλοντικό κόστος κατά μέσο όρο 1,15 ευρώ, ενώ τα μη βιολογικά προϊόντα που στηρίζονταν σε χημικές ουσίες είχαν μέσο περιβαλλοντικό κόστος 1,57 ευρώ.
Δεν είναι σαφές, ωστόσο, αν οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για να μειώσουν τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις.


Latest News

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων