Να πληρώσουν περισσότερα για ορισμένα είδη τροφίμων ζητά το εκπτωτικό σούπερ μάρκετ Penny από τους Γερμανούς αγοραστές, οι οποίοι ψωνίζουν μερικά από τα φθηνότερα είδη διατροφής στην Ευρώπη. Στόχος της επιχείρισης είναι οι καταναλωτές να πληρώσουν το «πραγματικό τους κόστος», καθώς προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει τους καταναλωτές σχετικά με το περιβαλλοντικό κόστος της παραγωγής τροφίμων.
Στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, οι Γερμανοί πλήρωσαν μόνο το 11,1% του εισοδήματος του νοικοκυριού τους για τρόφιμα το 2022, σε σύγκριση με το 15,9% στην Ευρωπαϊκή Ένωση συνολικά και 20,6% και 17,9% στην Ισπανία και στην Ιταλία αντίστοιχα, όπως έδειξαν τα στοιχεία της Ομοσπονδιακής στατιστικής υπηρεσίας.
Γερμανία: Επιμένει ο πληθωρισμός – Προβληματίζουν οι αυξήσεις σε τρόφιμα και εστίαση
Όμως τα φθηνά τρόφιμά τους, που συχνά παράγονται σε βιομηχανική κλίμακα, έχουν υψηλό περιβαλλοντικό τίμημα. Η γερμανική γεωργία ήταν υπεύθυνη για 55,5 εκατομμύρια μετρικούς τόνους εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου πέρυσι, δηλαδή περίπου το 7,4% των εκπομπών της χώρας.
«Πρέπει να διαχειριστούμε το δυσάρεστο μήνυμα ότι οι τιμές των τροφίμων μας δεν αντικατοπτρίζουν το κόστος που προκύπτει για το περιβάλλον και την κοινωνία», εξηγεί στο Reuters το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Penny, Stefan Goergens.
Η εκστρατεία «Αληθινό Κόστος»
Κατά τη διάρκεια της εκστρατείας «αληθινό κόστος», η οποία θα διαρκέσει έως το Σάββατο, οι πελάτες στα 2.150 υποκαταστήματα της Penny’s θα χρεώνονται με μια τιμή για εννέα προϊόντα, από γιαούρτι έως λουκάνικα και σνίτσελ vegan, η οποία περιλαμβάνει το κόστος για το κλίμα, την υγεία, το έδαφος και το νερό. Θα τους εμφανίζεται επίσης η τιμή που θα πλήρωναν κανονικά.
Για παράδειγμα, η τιμή ενός κομματιού τυριού 300 γραμμαρίων θα αυξηθεί σε 4,84 ευρώ από 2,49 ευρώ.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα δωρίσει τα επιπλέον έσοδα στο πρόγραμμα που βοηθάει η γεωργία να γίνει πιο βιώσιμη, ενώ αναμένει επίσης μεγάλη μείωση των πωλήσεων, καθώς οι καταναλωτές προσπαθούν να ανταπεξέλθουν στην αύξηση του κόστους διαβιώσης.
Μια άλλη γερμανική αλυσίδα εκπτωτικών σούπερ μάρκετ Lidl ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο ότι από το 2025 θα σταματήσει να πωλεί φθηνό κρέας που βασίζεται στη διατήρηση ζώων στην κατώτερη από τις τέσσερις κατηγορίες εκτροφής και θα αυξήσει την ποσότητα των φυτικών πρωτεϊνών που πωλεί.
Επιστήμονες από το Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Νυρεμβέργης και το Πανεπιστήμιο του Γκρέιφσβαλντ θα μελετήσουν την συμπεριφορά οι καταναλωτές στις νέες τιμές της Penny, ανακοίνωσε η εταιρεία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέσχε η Penny, τα βιολογικά προϊόντα είχαν περιβαλλοντικό κόστος κατά μέσο όρο 1,15 ευρώ, ενώ τα μη βιολογικά προϊόντα που στηρίζονταν σε χημικές ουσίες είχαν μέσο περιβαλλοντικό κόστος 1,57 ευρώ.
Δεν είναι σαφές, ωστόσο, αν οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για να μειώσουν τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις.
Latest News
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων
Διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον στα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Ελλάδας
Η προοπτική της Ελλάδας στο πλαίσιο της φετινής Διάσκεψης Κορυφής του ΟΗΕ για το Κλίμα, COP29 - Το επενδυτικό ενδιαφέρον
Η δημιουργική ασάφεια της COP29 - Τι είναι το... NCQG και τι προσδοκούν οι φτωχές χώρες
Το πιο δύσκολο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι διαπραγματεύσεις για το κλίμα στην COP29 είναι ο «νέος συλλογικός ποσοτικός στόχος»