
Μέχρι το 2028, πρέπει να υπάρχουν φορτιστές ταχείας φόρτισης τουλάχιστον σε κάθε 60 χιλιόμετρα στους βασικούς αυτοκινητοδρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό το μέτρο είναι ένα από αυτά που πέρασε πρόσφατα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στην προσπάθεια βελτίωσης και ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος «Fit for 55» που προβλέπει μείωση εκπομπών ρύπων κατά 55% έως το 2030.
Αυτό θα πρέπει να ισχύσει στο σύνολο των δρόμων στην ΕΕ, δηλαδή για 24.500 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων. Οι υποχρεωτικοί ταχυφορτιστές κατά μήκος αυτών των δρόμων πρέπει όλοι να έχουν ισχύ τουλάχιστον 400 kW έως το 2026 και 600 kW έως το 2028.
Πότε ανοίγει η πλατφόρμα «Φορτίζω Παντού» – Τα κίνητρα και οι δικαιούχοι

Ειδικά για τα ηλεκτρικά λεωφορεία και τα φορτηγά, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο όρισε σημεία φόρτισης σε απόσταση το πολύ 120 χιλιομέτρων μεταξύ τους έως το 2028 και με ισχύ από 1.400 έως 2.800 kW, ανάλογα με το δρόμο.
Εκτός από αυτές τις ελάχιστες απαιτήσεις για την πυκνότητα των φορτιστών, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θέλει επίσης περισσότερη απλότητα και διαφάνεια όσον αφορά την πληρωμή. Όλοι οι καταναλωτές θα πρέπει να μπορούν να πληρώνουν εύκολα με κάρτες ή ανέπαφες συσκευές, ενώ όλες οι τιμές πρέπει να εμφανίζονται καθαρά στους πελάτες (π.χ. ευρώ ανά kW).
Έως το 2027, η ΕΕ θα αναπτύξει μια δημόσια βάση δεδομένων σταθμών φόρτισης, με πληροφορίες σχετικά με τις τιμές, τη διαθεσιμότητα και τους χρόνους αναμονής. Φυσικά σε αυτή τη βάση δεδομένων δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και την προσθήκη άλλων βιώσιμων εναλλακτικών λύσεων για αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Παράλληλα, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έδωσε εντολή τουλάχιστον σε έναν σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου κάθε 200 χιλιόμετρα κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων έως το 2031.
Τέλος, οι νέοι κανόνες υποδομής εναλλακτικών καυσίμων έχουν ήδη εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, αλλά θα τεθούν σε ισχύ έξι μήνες μετά την έγκριση από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων