Μέχρι το 2028, πρέπει να υπάρχουν φορτιστές ταχείας φόρτισης τουλάχιστον σε κάθε 60 χιλιόμετρα στους βασικούς αυτοκινητοδρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό το μέτρο είναι ένα από αυτά που πέρασε πρόσφατα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στην προσπάθεια βελτίωσης και ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος «Fit for 55» που προβλέπει μείωση εκπομπών ρύπων κατά 55% έως το 2030.
Αυτό θα πρέπει να ισχύσει στο σύνολο των δρόμων στην ΕΕ, δηλαδή για 24.500 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων. Οι υποχρεωτικοί ταχυφορτιστές κατά μήκος αυτών των δρόμων πρέπει όλοι να έχουν ισχύ τουλάχιστον 400 kW έως το 2026 και 600 kW έως το 2028.
Πότε ανοίγει η πλατφόρμα «Φορτίζω Παντού» – Τα κίνητρα και οι δικαιούχοι
Ειδικά για τα ηλεκτρικά λεωφορεία και τα φορτηγά, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο όρισε σημεία φόρτισης σε απόσταση το πολύ 120 χιλιομέτρων μεταξύ τους έως το 2028 και με ισχύ από 1.400 έως 2.800 kW, ανάλογα με το δρόμο.
Εκτός από αυτές τις ελάχιστες απαιτήσεις για την πυκνότητα των φορτιστών, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θέλει επίσης περισσότερη απλότητα και διαφάνεια όσον αφορά την πληρωμή. Όλοι οι καταναλωτές θα πρέπει να μπορούν να πληρώνουν εύκολα με κάρτες ή ανέπαφες συσκευές, ενώ όλες οι τιμές πρέπει να εμφανίζονται καθαρά στους πελάτες (π.χ. ευρώ ανά kW).
Έως το 2027, η ΕΕ θα αναπτύξει μια δημόσια βάση δεδομένων σταθμών φόρτισης, με πληροφορίες σχετικά με τις τιμές, τη διαθεσιμότητα και τους χρόνους αναμονής. Φυσικά σε αυτή τη βάση δεδομένων δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και την προσθήκη άλλων βιώσιμων εναλλακτικών λύσεων για αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Παράλληλα, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έδωσε εντολή τουλάχιστον σε έναν σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου κάθε 200 χιλιόμετρα κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων έως το 2031.
Τέλος, οι νέοι κανόνες υποδομής εναλλακτικών καυσίμων έχουν ήδη εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, αλλά θα τεθούν σε ισχύ έξι μήνες μετά την έγκριση από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.
Latest News
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων
Μητσοτάκης για «Εξοικονομώ 2025»: «Βελτιώνει την ποιότητα ζωής και συμβάλει στην πράσινη ανάπτυξη»
Το πρόγραμμα, οι δικαιούχοι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το «Εξοικονομώ 2025»
Ενεργειακή λύση αυτοπαραγωγής «πράσινης» ενέργειας με αποθήκευση από την Elpedison
Η συγκεκριμένη λύση της Elpedison δίνει τη δυνατότητα χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κόστος επένδυσης
Πέντε μίνι - Εξοικονομώ 250 εκατ. για επιχειρήσεις, καταλύματα, δήμους, παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία
Οι ενδιαφερόμενοι για καθένα από αυτά, θα μπορούν να υποβάλουν, σταδιακά, τις αιτήσεις τους, καθώς υπεγράφησαν οι σχετικές προσκλήσεις