Η σχεδιαστική ομάδα της ολλανδικής Feadship ξεπέρασε τον εαυτό της με το τελευταίο ναυπηγικό θαύμα της, και αυτό ακριβώς ήταν το ζητούμενο.
Το νεότερο 84μετρο ναυπήγημα της Feadship, που βαφτίστηκε Obsidian, είναι πιο ενεργειακά αποδοτικό και ακόμη λιγότερο ρυπογόνο από το πρώτο πρωτοποριακό υβρδικό μοντέλο της ολλανδικής εταιρείας, το Savannah, το οποίο καθελκύστηκε το 2015. Αυτό που είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό, είναι ότι η όλη διαδικασία σχεδιασμού πραγματοποιήθηκε στο απόγειο της πανδημίας.
Η Feadship ανέπτυξε για πρώτη φορά έναν Δείκτη Περιβαλλοντικής Διαφάνειας Γιοτ (YETI) με τους ανθρώπους της De Voogt Naval Architects που μπορεί να προσδιορίσει το προφίλ άνθρακα και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις ενός γιοτ με βάση όλα τα εξαρτήματα και τις λειτουργίες του. (Εξετάζει όχι μόνο τις εκπομπές αλλά και τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις διαφορετικών δομικών υλικών.) Στη συνέχεια, η Feadship ανέπτυξε ένα εργαλείο με 20 σημαντικούς εταίρους του κλάδου για να προβλέψει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις ενός τυπικού έτους λειτουργίας στον κύκλο ζωής του γιοτ. Το νευότευκτο πέτυχε επίσης μερικά πολύ εντυπωσιακά αποτελέσματα.
Υπολογίζεται ότι το Obsidian θα λειτουργεί με 27% λιγότερες συνολικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από γιοτ παρόμοιου μεγέθους που ναυπηγήθηκαν μόλις πριν πέντε χρόνια εάν χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα και 60% λιγότερο από εκείνα που χρησιμοποιούν μη ορυκτό καύσιμο ντίζελ που ονομάζεται HVO (υδρογονωμένο φυτικό έλαιο). Το Obsidian στην πραγματικότητα χρησιμοποιούσε HVO κατά τη διάρκεια θαλάσσιων δοκιμών και εξέπεμπε 90% λιγότερο άνθρακα από ένα σκάφος που κινείται με παραδοσιακά καύσιμα. Η Feadship λέει ότι οι δοκιμές έδειξαν ότι το Obsidian είναι ακόμη πιο αποτελεσματικό από ό,τι είχε υπολογιστεί προηγουμένως.
Τα βιοκαύσιμα δεν είναι η μόνη συναρπαστική καινοτομία. Η χαμηλή, λεπτή γάστρα του Obsidian έχει βελτιστοποιηθεί για οικονομική πλεύση, το βάρος του έχει μειωθεί και η συνολική ισορροπία βελτιώθηκε. Επιπλέον, το γιοτ είναι εξοπλισμένο με ένα βελτιωμένο ντίζελ-ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης και έχει 4,5 φορές μεγαλύτερη χωρητικότητα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας από τον προκάτοχό του.
Το σούπεργιοτ τροφοδοτείται από συστοιχία μπαταριών 4,5 MWh και τέσσερις προσαρμοσμένους κινητήρες CatC32. Το σύστημα των 1.000 volt τροφοδοτείται επίσης πλήρως από ηλεκτρική ενέργεια. Το Obsidian αναμένεται να μπορεί να καλύψει 35 ναυτικά μίλια με ταχύτητα 10 κόμβων μόνο με μπαταρίες. ¨όταν βρίσκεται αγκυροβολημένο, οι μπαταρίες θα παρέχουν αθόρυβη λειτουργία για 10 έως 15 ώρες. Η Feadship ενσωμάτωσε επίσης πολλά χαρακτηριστικά εξοικονόμησης ενέργειας που μειώνουν το φόρτο ενέργειας φιλοξενίας.
Σύμφωνα με την εταιρεία, ο όγκος του Obsidian είναι περίπου ίδιος με μεγαλύτερα σκάφη εκατό μέτρων. Η Feadship επέλεξε ένα μονοεπίπεδο μηχανοστάσιο για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια για να δώσει στους σχεδιαστές περισσότερη ελευθερία στη διάταξη. Τόσο το εξωτερικό όσο και το εσωτερικό στυλ σχεδιάστηκε από την RWD και τη MONK Design, αποδίδοντας ένα τολμηρό και μοντέρνο αποτέλεσμα τόσο μέσα όσο και έξω.
Η Feadship λέει ότι οι χώροι διαβίωσης είναι γεμάτοι εκπλήξεις. Υπάρχει μια κρυφή σκάλα που οδηγεί σε γραφείο και ένα βυθισμένο σαλόνι στο κεντρικό κατάστρωμα. Επίσης, μια ασύμμετρη σκάλα με αίθριο οδηγεί τους επισκέπτες σε μια τραπεζαρία στο χαμηλότερο κατάστρωμα με έναν ολόκληρο τοίχο που ανοίγει για να παρέχει μια πανοραμική θέα στο επίπεδο της θάλασσας. Πιο πέρα προς την πρύμνη βρίσκεται ένα Aqua Lounge με θέα, που μπορεί να λειτουργήσει ως κινηματογράφος ή αίθουσα διδασκαλίας και ένα πλήρως εξοπλισμένο γυμναστήριο.
Μια άλλη εκπληκτική πινελιά είναι ότι κανένα από τα δωμάτια δεν έχει γωνίες 90 μοιρών εκτός από τις επτά καμπίνες. Ένα ακόμη κρυμμένο στολίδι είναι το σαλόνι παρατήρησης στην πλώρη. Αυτό το μυστικό αθλητικά παράθυρα από το δάπεδο μέχρι την οροφή είναι προσβάσιμο μέσω ενός κύριου διαδρόμου καταστρώματος για εκπληκτική θέα.
Ακολουθώντας την πράσινη φιλοσοφία, οι δύο κατά κύριες λάντζες του Obsidian είναι και οι δύο ηλεκτροκίνητες και μπορούν να φορτιστούν σε ειδικούς σταθμούς πάνω στο γιοτ.
Το Obsidian είναι το πρώτο από τη νέα γενιά μεγάλων οικολογικών superyacht της Feadship και το λανσάρισμά του φέρνει το ναυπηγείο άλλο ένα βήμα πιο κοντά στον στόχο της να παράγει superyachts με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα έως το 2030.
Το σκάφος μπορεί να φιλοξενήσει 2 ιδιοκτήτες, 12 προσκεκλημένους και έχει πλήρωμα 27.
Και για όσους έχουν αρχίσει να το ποθούν, να πούμε ότι ακόμη δεν έχει πουληθεί.
Latest News
net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών
Για το net metering ο σύνδεσμος των παρόχων ρεύματος, ΕΣΠΕΝ, με επιστολή του τονίζει τις ζημιές που υπέστησαν οι προμηθευτές από την καθυστέρηση των εκκαθαρίσεων
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης