![Ναυτιλία: Το 84μετρο superyacht που νίκησε τους ρύπους [εικόνες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/obsidian-4.png)
Η σχεδιαστική ομάδα της ολλανδικής Feadship ξεπέρασε τον εαυτό της με το τελευταίο ναυπηγικό θαύμα της, και αυτό ακριβώς ήταν το ζητούμενο.

φωτό: Feadship
Το νεότερο 84μετρο ναυπήγημα της Feadship, που βαφτίστηκε Obsidian, είναι πιο ενεργειακά αποδοτικό και ακόμη λιγότερο ρυπογόνο από το πρώτο πρωτοποριακό υβρδικό μοντέλο της ολλανδικής εταιρείας, το Savannah, το οποίο καθελκύστηκε το 2015. Αυτό που είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό, είναι ότι η όλη διαδικασία σχεδιασμού πραγματοποιήθηκε στο απόγειο της πανδημίας.

φωτό: Feadship
Η Feadship ανέπτυξε για πρώτη φορά έναν Δείκτη Περιβαλλοντικής Διαφάνειας Γιοτ (YETI) με τους ανθρώπους της De Voogt Naval Architects που μπορεί να προσδιορίσει το προφίλ άνθρακα και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις ενός γιοτ με βάση όλα τα εξαρτήματα και τις λειτουργίες του. (Εξετάζει όχι μόνο τις εκπομπές αλλά και τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις διαφορετικών δομικών υλικών.) Στη συνέχεια, η Feadship ανέπτυξε ένα εργαλείο με 20 σημαντικούς εταίρους του κλάδου για να προβλέψει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις ενός τυπικού έτους λειτουργίας στον κύκλο ζωής του γιοτ. Το νευότευκτο πέτυχε επίσης μερικά πολύ εντυπωσιακά αποτελέσματα.
Υπολογίζεται ότι το Obsidian θα λειτουργεί με 27% λιγότερες συνολικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από γιοτ παρόμοιου μεγέθους που ναυπηγήθηκαν μόλις πριν πέντε χρόνια εάν χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα και 60% λιγότερο από εκείνα που χρησιμοποιούν μη ορυκτό καύσιμο ντίζελ που ονομάζεται HVO (υδρογονωμένο φυτικό έλαιο). Το Obsidian στην πραγματικότητα χρησιμοποιούσε HVO κατά τη διάρκεια θαλάσσιων δοκιμών και εξέπεμπε 90% λιγότερο άνθρακα από ένα σκάφος που κινείται με παραδοσιακά καύσιμα. Η Feadship λέει ότι οι δοκιμές έδειξαν ότι το Obsidian είναι ακόμη πιο αποτελεσματικό από ό,τι είχε υπολογιστεί προηγουμένως.

φωτό: Feadship
Τα βιοκαύσιμα δεν είναι η μόνη συναρπαστική καινοτομία. Η χαμηλή, λεπτή γάστρα του Obsidian έχει βελτιστοποιηθεί για οικονομική πλεύση, το βάρος του έχει μειωθεί και η συνολική ισορροπία βελτιώθηκε. Επιπλέον, το γιοτ είναι εξοπλισμένο με ένα βελτιωμένο ντίζελ-ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης και έχει 4,5 φορές μεγαλύτερη χωρητικότητα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας από τον προκάτοχό του.
Το σούπεργιοτ τροφοδοτείται από συστοιχία μπαταριών 4,5 MWh και τέσσερις προσαρμοσμένους κινητήρες CatC32. Το σύστημα των 1.000 volt τροφοδοτείται επίσης πλήρως από ηλεκτρική ενέργεια. Το Obsidian αναμένεται να μπορεί να καλύψει 35 ναυτικά μίλια με ταχύτητα 10 κόμβων μόνο με μπαταρίες. ¨όταν βρίσκεται αγκυροβολημένο, οι μπαταρίες θα παρέχουν αθόρυβη λειτουργία για 10 έως 15 ώρες. Η Feadship ενσωμάτωσε επίσης πολλά χαρακτηριστικά εξοικονόμησης ενέργειας που μειώνουν το φόρτο ενέργειας φιλοξενίας.
Σύμφωνα με την εταιρεία, ο όγκος του Obsidian είναι περίπου ίδιος με μεγαλύτερα σκάφη εκατό μέτρων. Η Feadship επέλεξε ένα μονοεπίπεδο μηχανοστάσιο για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια για να δώσει στους σχεδιαστές περισσότερη ελευθερία στη διάταξη. Τόσο το εξωτερικό όσο και το εσωτερικό στυλ σχεδιάστηκε από την RWD και τη MONK Design, αποδίδοντας ένα τολμηρό και μοντέρνο αποτέλεσμα τόσο μέσα όσο και έξω.

φωτό: Feadship
Η Feadship λέει ότι οι χώροι διαβίωσης είναι γεμάτοι εκπλήξεις. Υπάρχει μια κρυφή σκάλα που οδηγεί σε γραφείο και ένα βυθισμένο σαλόνι στο κεντρικό κατάστρωμα. Επίσης, μια ασύμμετρη σκάλα με αίθριο οδηγεί τους επισκέπτες σε μια τραπεζαρία στο χαμηλότερο κατάστρωμα με έναν ολόκληρο τοίχο που ανοίγει για να παρέχει μια πανοραμική θέα στο επίπεδο της θάλασσας. Πιο πέρα προς την πρύμνη βρίσκεται ένα Aqua Lounge με θέα, που μπορεί να λειτουργήσει ως κινηματογράφος ή αίθουσα διδασκαλίας και ένα πλήρως εξοπλισμένο γυμναστήριο.
Μια άλλη εκπληκτική πινελιά είναι ότι κανένα από τα δωμάτια δεν έχει γωνίες 90 μοιρών εκτός από τις επτά καμπίνες. Ένα ακόμη κρυμμένο στολίδι είναι το σαλόνι παρατήρησης στην πλώρη. Αυτό το μυστικό αθλητικά παράθυρα από το δάπεδο μέχρι την οροφή είναι προσβάσιμο μέσω ενός κύριου διαδρόμου καταστρώματος για εκπληκτική θέα.

φωτό: Feadship
Ακολουθώντας την πράσινη φιλοσοφία, οι δύο κατά κύριες λάντζες του Obsidian είναι και οι δύο ηλεκτροκίνητες και μπορούν να φορτιστούν σε ειδικούς σταθμούς πάνω στο γιοτ.
Το Obsidian είναι το πρώτο από τη νέα γενιά μεγάλων οικολογικών superyacht της Feadship και το λανσάρισμά του φέρνει το ναυπηγείο άλλο ένα βήμα πιο κοντά στον στόχο της να παράγει superyachts με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα έως το 2030.
Το σκάφος μπορεί να φιλοξενήσει 2 ιδιοκτήτες, 12 προσκεκλημένους και έχει πλήρωμα 27.
Και για όσους έχουν αρχίσει να το ποθούν, να πούμε ότι ακόμη δεν έχει πουληθεί.


Latest News
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.