Τρία εμπορικά πλοία κατέπλευσαν την Κυριακή σε έναν από τους τερματικούς ουκρανικούς σταθμούς σιτηρών στο δέλτα του Δούναβη, γράφει το περιοδικό Forbes.
Ουκρανία: Σε διάστημα 9 ημερών καταστράφηκαν από τη Ρωσία 180.000 τόνοι σιτηρών
Πρόκειται για την πρώτη είσοδο ξένων εμπορικών πλοίων σε ουκρανικά λιμάνια μετά την άρνηση της Ρωσίας να παρατείνει την συμμετοχή της στην συμφωνία της Μαύρης Θάλασσας για τα σιτηρά, βάσει της οποίας τα ουκρανικά σιτηρά έφθαναν από τα ουκρανικά λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας στους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο.
Η Ρωσία είχε επίσης προειδοποιήσει μετά την απόφαση της αυτή ότι όλα τα πλοία που κατευθύνονται σε ουκρανικά λιμάνια θα θεωρούνται δυνητικοί μεταφορείς στρατιωτικών φορτίων. «Η είδηση ότι τρία μη πολεμικά πλοία έφθασαν ανεμπόδιστα έως την Ουκρανία μπορεί να επιβεβαιώνει ότι η Ρωσία είτε δεν επιθυμεί, είτε δεν είναι σε θέση να πραγματοποιήσει ελέγχους σε πλοία την δεδομένη αυτή στιγμή» επισημαίνει το Ινστιτούτο Μελέτης του Πολέμου με έδρα την Ουάσιγκτον (Institute for the Study of War), το οποίο επικαλείται το αμερικανικό περιοδικό.
Υπό την εποπτεία του ΝΑΤΟ
Σύμφωνα με το περιοδικό, σμήνος αεροσκαφών του ΝΑΤΟ παρακολουθούσε προσεκτικά τα πλοία καθώς έπλεαν προς το Ισμαήλ, ένα μικρό ουκρανικό λιμάνι ακριβώς απέναντι από τη Ρουμανία στον ποταμό Δούναβη. Τα πλοία πιθανότατα θα φορτώσουν σιτηρά στο Ισμαήλ και στη συνέχεια θα πλεύσουν πίσω στη Μαύρη Θάλασσα και στη συνέχεια σε λιμάνια του εξωτερικού.
Και τα τρία πλοία ταξίδευαν με τους αναμεταδότες τους ενεργοποιημένους, χωρίς να κρύβουν την πορεία τους. Τέσσερα αναγνωριστικά αεροσκάφη του ΝΑΤΟ παρακολουθούσαν την πορεία τους, κανένα από αυτά τα αεροσκάφη δεν ήταν οπλισμένο, αλλά υπάρχουν μαχητικά αεροσκάφη του ΝΑΤΟ σε επιφυλακή στη Ρουμανία, γράφει το αμερικανικό περιοδικό.
Ούτε το ρωσικό πλοίο περιπολίας του Στόλου της Μαύρης Θάλασσας «Σεργκέι Κότοφ» ούτε κανένα άλλο ρωσικό πλοίο επενέβησαν, καθώς τα τρία εμπορικά πλοία κατευθύνθηκαν όχι προς την Οδησσό, αλλά προς το Ισμαήλ. Το Κίεβο έχει ανακατασκευάσει τα λιμάνια του Δούναβη ως εναλλακτική λύση σε καιρό πολέμου στην Οδησσό.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Forbes
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons