Τρία εμπορικά πλοία κατέπλευσαν την Κυριακή σε έναν από τους τερματικούς ουκρανικούς σταθμούς σιτηρών στο δέλτα του Δούναβη, γράφει το περιοδικό Forbes.
Ουκρανία: Σε διάστημα 9 ημερών καταστράφηκαν από τη Ρωσία 180.000 τόνοι σιτηρών
Πρόκειται για την πρώτη είσοδο ξένων εμπορικών πλοίων σε ουκρανικά λιμάνια μετά την άρνηση της Ρωσίας να παρατείνει την συμμετοχή της στην συμφωνία της Μαύρης Θάλασσας για τα σιτηρά, βάσει της οποίας τα ουκρανικά σιτηρά έφθαναν από τα ουκρανικά λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας στους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο.
Η Ρωσία είχε επίσης προειδοποιήσει μετά την απόφαση της αυτή ότι όλα τα πλοία που κατευθύνονται σε ουκρανικά λιμάνια θα θεωρούνται δυνητικοί μεταφορείς στρατιωτικών φορτίων. «Η είδηση ότι τρία μη πολεμικά πλοία έφθασαν ανεμπόδιστα έως την Ουκρανία μπορεί να επιβεβαιώνει ότι η Ρωσία είτε δεν επιθυμεί, είτε δεν είναι σε θέση να πραγματοποιήσει ελέγχους σε πλοία την δεδομένη αυτή στιγμή» επισημαίνει το Ινστιτούτο Μελέτης του Πολέμου με έδρα την Ουάσιγκτον (Institute for the Study of War), το οποίο επικαλείται το αμερικανικό περιοδικό.
Υπό την εποπτεία του ΝΑΤΟ
Σύμφωνα με το περιοδικό, σμήνος αεροσκαφών του ΝΑΤΟ παρακολουθούσε προσεκτικά τα πλοία καθώς έπλεαν προς το Ισμαήλ, ένα μικρό ουκρανικό λιμάνι ακριβώς απέναντι από τη Ρουμανία στον ποταμό Δούναβη. Τα πλοία πιθανότατα θα φορτώσουν σιτηρά στο Ισμαήλ και στη συνέχεια θα πλεύσουν πίσω στη Μαύρη Θάλασσα και στη συνέχεια σε λιμάνια του εξωτερικού.
Και τα τρία πλοία ταξίδευαν με τους αναμεταδότες τους ενεργοποιημένους, χωρίς να κρύβουν την πορεία τους. Τέσσερα αναγνωριστικά αεροσκάφη του ΝΑΤΟ παρακολουθούσαν την πορεία τους, κανένα από αυτά τα αεροσκάφη δεν ήταν οπλισμένο, αλλά υπάρχουν μαχητικά αεροσκάφη του ΝΑΤΟ σε επιφυλακή στη Ρουμανία, γράφει το αμερικανικό περιοδικό.
Ούτε το ρωσικό πλοίο περιπολίας του Στόλου της Μαύρης Θάλασσας «Σεργκέι Κότοφ» ούτε κανένα άλλο ρωσικό πλοίο επενέβησαν, καθώς τα τρία εμπορικά πλοία κατευθύνθηκαν όχι προς την Οδησσό, αλλά προς το Ισμαήλ. Το Κίεβο έχει ανακατασκευάσει τα λιμάνια του Δούναβη ως εναλλακτική λύση σε καιρό πολέμου στην Οδησσό.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Forbes
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη