Την αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Aegean, προχώρησε η ICAP CRIF, στο πλαίσιο της τακτικής επαναξιολόγησης της εταιρείας.
AEGEAN: Αύξηση 65% στην επιβατική κίνηση από το εξωτερικό το 1ο πεντάμηνο του 2023
Η ανακοίνωση
«Η εταιρεία «ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (η «Εταιρεία») ενημερώνει το επενδυτικό κοινό, βάσει των υποχρεώσεων του από 28.02.2019 Κοινού Ομολογιακού Δανείου ύψους 200.000.000 ευρώ, ότι η εταιρεία ICAP CRIF, στο πλαίσιο της τακτικής επαναξιολόγησης της Εταιρείας, αναβάθμισε την πιστοληπτική της ικανότητα κατά μία (1) βαθμίδα, αποδίδοντάς της διαβάθμιση ΑΑ (κατηγορία χαμηλού πιστωτικού κινδύνου)».
Τα μυστικά γύρω από το warrant
Εν τω μεταξύ, η Aegean θα κληθεί με αποφάσεις του διοικητικού συμβουλίου και έκτακτης συνέλευσης των μετόχων να αποφασίσει σχετικά με το αν θα ασκήσει το δικαίωμα αγοράς των warrants από το ελληνικό Δημόσιο αφού πρώτα αυτό ασκήσει το δικαίωμα του.
Αυτό ξεκαθάρισε ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης μιλώντας στη γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας για το μέλλον του warrant.
Πώς ακριβώς όμως έχει η σχετική διαδικασία και τι πρέπει να έχουν υπόψη οι μέτοχοι της Aegean; Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο των μέτρων ενίσχυσης της Aegean λόγω της πανδημίας, αποφασίστηκε με έγκριση και της ΕΕ η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας κατά 60 εκατ. ευρώ από τους παλαιούς μετόχους στην τιμή των 3,2 ευρώ ανά μετοχή και στη συνέχεια η καταβολή από το ελληνικό δημόσιο 120 εκατ. ευρώ, με την απόκτηση warrants, ως οικονομική στήιξη για την αποκατάσταση της ζημιάς που υπέστη η εταιρεία λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Ανάλογες αποφάσεις ελήφθησαν στην ΕΕ και για άλλες αεροπορικές εταιρείες. Έτσι, το Δημόσιο έφτασε να κατέχει 10.369.217 τίτλους παραστατικών δικαιωμάτων κτήσης 10.369.217 κοινών μετοχών της Aegean Airlines. Τα warrants μπορούν να εξασκηθούν σε 2-5 έτη από την καταβολή της ενίσχυσης, που σημαίνει ότι το δικαίωμα αυτό ξεκινά από την 3η Ιουλίου 2023 και λήγει την 3η Ιουλίου 2026.
Αν το δημόσιο ασκήσει τα warrants γίνεται μέτοχος της Aegean κατέχοντας το 11,5% των μετοχών της αναλαμβάνοντας και το ρίσκο του επενδυτή, αναφορικά με την πορεία της τιμής της μετοχής (να ανέβει η να πέσει).
Ωστόσο η εταιρεία έχει το δικαίωμα προαίρεσης απόκτησης των τίτλων κτήσης μετοχών στην αγοραία αξία τους. Τι σημαίνει αυτό.
Η τιμή άσκησης των δικαιωμάτων είναι 3,2 ευρώ ανά μετοχή, όπως ηταν η τιμή μετοχής για την αυξηση του μετοχικού κεφαλάιου της Aegean. Ο κάτοχος των τίτλων, δηλαδή το ελληνικό Δημόσιο, δύναται να δηλώσει την πρόθεσή του για άσκηση των δικαιωμάτων κτήσης από τη λήξη του δεύτερου έτους που έπεται της ημερομηνίας εκταμίευσης της ενίσχυσης από την Aegean Airlines, δηλαδή την 3η Ιουλίου 2023. Ωστόσο, εντός 60 ημερών από την ημερομηνία της δήλωσης πρόθεσης άσκησης των δικαιωμάτων κτήσης, η Aegean Airlines δύναται να ασκήσει με δήλωσή της το δικαίωμα προαίρεσης και να αποκτήσει τους τίτλους των παραστατικών δικαιωμάτων κτήσης κοινών μετοχών στην αγοραία αξία τους. Η απόφαση θα ληφθεί από έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας. Η αγοραία αξία ισούται με την τυχόν θετική διαφορά μεταξύ της μέσης σταθμισμένης με τον όγκο συναλλαγών χρηματιστηριακής τιμής της μετοχής της Aegean Airlines κατά τις τελευταίες 60 ημέρες διαπραγμάτευσης, που προηγούνται της ημερομηνίας δήλωσης πρόθεσης άσκησης των τίτλων παραστατικών δικαιωμάτων κτήσης κοινών μετοχών και της τιμής άσκησης και της τιμής αγορά των δικαιωμάτων (3,2 ευρώ)
Αν υποθέσουμε δηλαδή ότι η μέση τιμή των τελευταίων 60 από την ημέρα γνωστοποίησης της δήλωσης πρόθεσης άσκησης του δικαιώματος, είναι 10 ευρώ η εταιρεία θα αποκτήσει τα warrants στην τιμή των 10-3,2= 6,8 ευρώ. Θα καταβάλει δηλαδή στο ελληνικό δημόσιο 6,8Χ10.369.217=70.510.675,6 ευρώ.
Όσο λοιπόν ανεβαίνει η τιμή της μετοχής, τόσο μεγαλύτερο θα είναι το κέρδος για το ελληνικό Δημόσιο.
Αν το δημόσιο αποφασίσει να παραμείνει μέτοχος στην Aegean θα πρέπει να καταβάλει επιπλέον 10.369.217Χ3,2 =33.181.494,4 ευρώ καθώς θα καταβάλει και την συμμετοχή τους την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου των 60 εκατ. ευρώ.
Latest News
Accenture: Το πρώτο gen AI studio στην Ελλάδα ως μέρος του παγκόσμιου δικτύου της
Το gen AI studio εντάσσεται στην επένδυση 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων της Accenture
Νέο επενδυτικό χτύπημα από την Vivartia – Προς εξαγορά της αλυσίδας Jackaroo
Η Vivartia βρίσκεται σε προχωρημένες επαφές για την απόκτηση της αλυσίδας street food – Τι κέντρισε το ενδιαφέρον της
Σουρέτης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Ασφάλεια και ποιότητα ζωής πρέπει να είναι προτεραιότητα της πολιτείας
Ο κ. Πέτρος Σουρέτης, Εντεταλμένος Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μίλησε στο Συνέδριο Green Deal του ΤΕΕ
Δεύτερο Ταμείο Ανάκαμψης «βλέπει» ο Καραβίας - Ανάγκη για επενδυτικό άλμα
Ως μεγάλη πρόκληση ανέφερε την αλλαγή μεγάλη συσχέτιση του ελληνικού ΑΕΠ με την κατανάλωση (φτάνει το 68,7% και είναι 15 μονάδες πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης)
Αυξημένη κατά 10% η επιβατική κίνηση στο «Ελ. Βενιζέλος» τον Οκτώβριο
Τόσο η εγχώρια όσο και η διεθνής επιβατική κίνηση ξεπέρασαν κατά 7,4% και 11,1% τα αντίστοιχα περυσινά μεγέθη, σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΔΑΑ
Στο «μικροσκόπιο» του Ε.Β.Ε.Π. η ψηφιακή κάρτα εργασίας
Αναγκαίες οι προσαρμογές εφαρμογής για επιχειρήσεις με επιχειρησιακές ιδιομορφίες
Ξαναζωντανεύει το Κτήμα Νάσιουτζικ - Το σχέδιο του Μουσείου Μπενάκη
Το υπό μελέτη Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο για το Νάσιουτζικ στοχεύει στην προώθηση ενός προτύπου ήπιας ανάπτυξης ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού
Ποιους τομείς επιλέγουν στην Ελλάδα οι ξένες εταιρείες
Μόλις το 0,6% του συνολικού αριθμού των επιχειρήσεων όλων των κλάδων που δραστηριοποιούνται στη χώρα είναι συνδεδεμένο με ξένες επιχειρήσεις
Πώς έφθασε στο σημείο «μηδέν» η Επίλεκτος - Αγώνας δρόμου για συμφωνία με τράπεζες
Σε εξέλιξη οι συζητήσεις της Επίλεκτος με τις τράπεζες – Απειλείται με λουκέτο εάν δεν βρεθεί λύση - Ο έλεγχος του ορκωτού
Ανεβαίνει και χωρίς τη Reebok η Adidas - Με πόσο «έτρεξαν» οι πωλήσεις στην Ελλάδα
Ανθεκτική αποδείχθηκε η Adidas Hellas στην κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας του 2023 - Πού ποντάρει για το μέλλον