![Ναυτιλία: Ρεκόρ παραγγελιών νεότευκτων πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Shipbuilding.jpg)
Όλα τα ρεκόρ έχουν σπάσει το τελευταίο διάστημα οι παραγγελίες για νεότευκτα πλοία, με αποτέλεσμα το order book να ανέρχεται σήμερα σε δυσθεώρητα ύψη, καθώς οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου «σπρώχνουν» τα απροσδόκητα πανδημικά τους κέρδη σε νέες ναυπηγήσεις σε πρωτοφανή κλίμακα.
Εταιρείες – κολοσσοί στον κλάδο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων όπως η MSC Mediterranean Shipping Co, η AP Moller-Maersk A/S, η CMA CGM SA και η Hapag-Lloyd AG, όλες υποστηριζόμενες από Ευρωπαίους δισεκατομμυριούχους, ξοδεύουν τα κέρδη ρεκόρ που συγκεντρώθηκαν κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης για να καθελκύσουν νέες μονάδες κυρίως από τη Νότια Κορέα και ναυπηγεία της Κίνας. Αυτό -σύμφωνα με το Bloomberg- φτάνει στο ιστορικά υψηλό επίπεδο των 90 δισ. δολαρίων.
Κίνδυνος το φαινόμενο υγροποίησης μετάλλων
Ωστόσο, όπως επισημαίνουν αναλυτές, αυτό καθιστά μια βιομηχανία γνωστή για τους διαρκείς κύκλους άνθησης και κατάρρευσης πιο ευάλωτη σε μία ύφεση. Καθώς, η παλίρροια έχει γυρίσει και οι ναύλοι φλερτάρουν με επίπεδα κάτω από το σημείο καμπής, επανεμφανίζονται οι φόβοι για πλεονάζουσα χωρητικότητα. «Έχουν παραγγελθεί πάρα πολλά μεγάλα containerships», δηλώνει ο Erik I Lassen, διευθύνων σύμβουλος της Danish Ship Finance A/S, μιας εταιρείας που χρηματοδοτεί ναυτιλιακές εταιρείες. Ο ίδιος σημειώνει ότι οι παραδόσεις ξεκινούν τώρα σε μια περίοδο που οι αλυσίδες εφοδιασμού λειτουργούν πιο ομαλά και η ζήτηση για εμπορευματικές μεταφορές έχει επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα. «Θα υπάρξουν πλοιοκτήτες εκεί έξω που θα έχουν απλωθεί παραπάνω απ’ όσο θα έπρεπε. Αν και τα τελευταία δύο χρόνια ήταν κερδοφόρα για τη ναυτιλία, τα συσσωρευμένα κέρδη δεν είναι αρκετά για να χρηματοδοτήσουν την επένδυση σε νέα τεχνολογία και πλοία την επόμενη δεκαετία», προσθέτει χαρακτηριστικά.
Οι προοπτικές
Την ώρα που οι προοπτικές γίνονται ολοένα και πιο νεφελώδεις για τους μεγιστάνες, οι εταιρείες τους έχουν ξεκινήσει μια σειρά αρνητικών προβλέψεων για τους επόμενους μήνες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η γαλλική CMA CGM, που ελέγχεται από τον δισεκατομμυριούχο Rodolphe Saade και την οικογένειά του, η οποία την περασμένη εβδομάδα προειδοποίησε για επιδείνωση των συνθηκών της αγοράς, σημειώνοντας ότι η νέα αυξημένη χωρητικότητα του στόλου «είναι πιθανό να επιβαρύνει τους ναύλους». Από την πλευρά του το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο προβλέπει ότι οι όγκοι του εμπορίου θα αυξηθούν μόλις κατά 2% φέτος, μια απότομη επιβράδυνση από το εκτιμώμενο 5,2% το 2022.
Με φόντο αυτό το σκηνικό, το βιβλίο παραγγελιών για νέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διευρύνεται με ταχύτητα… φωτός. Σύμφωνα με στοιχεία της Drewry Maritime Research βρίσκονται υπό παραγγελία 890 πλοία από την 1η Ιουλίου, ή το 28% της τρέχουσας χωρητικότητας παγκοσμίως, μετρούμενη σε ισοδύναμες μονάδες εμπορευματοκιβωτίων 20 ποδών TEU’s.
Οι παραδόσεις
Μόνο οι παραδόσεις φέτος αναμένεται να προσθέσουν 1,75 εκατομμύρια TEU’s, ή περίπου το 6,6% του συνολικού στόλου. Η καθαρή νέα χωρητικότητα αναμένεται να αυξηθεί κατά ρεκόρ 1,82 εκατομμυρίων TEU’s το επόμενο έτος και 1,4 εκατ. το 2025 για να φτάσει τα 30,5 εκατομμύρια TEU’s, μια αύξηση σχεδόν κατά 55% σε σχέση με μια δεκαετία νωρίτερα.
Σε επίπεδο εταιρειών, η Maersk παρήγγειλε τον περασμένο μήνα έξι containerships με καύσιμο τη μεθανόλη, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό σε 25. Στο τέλος του περασμένου έτους, η Hapag-Lloyd είχε στο βιβλίο παραγγελιών 15 νέες ναυπηγήσεις, ενώ η CMA CGM έχει δημιουργήσει το δεύτερο μεγαλύτερο βιβλίο παραγγελιών στον κόσμο. «Τα τελευταία χρόνια, η liner με έδρα τη Μασσαλία ήταν εξαιρετικά επιθετική όσον αφορά τις νέες ναυπηγήσεις», ανέφερε η Alphaliner, επισημαίνοντας ταυτόχρονα πως η επέκταση του στόλου της MSC στην πρώτη θέση οφείλεται εν μέρει στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων.
Πηγή: Εντυπη Εκδοση ΤΑ ΝΕΑ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά