Οι ελλείψεις προσωπικού ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας έχουν προκαλέσει καθυστερήσεις πτήσεων στην Ευρώπη φέτος το καλοκαίρι και ανάγκασαν αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες να περικόψουν πτήσεις, πυροδοτώντας αλληλοκατηγορίες και από τις δύο πλευρές του Ατλαντικού.
Οι ελλείψεις, σε συνδυασμό με το κλείσιμο του εναέριου χώρου στην Ευρώπη, προκάλεσαν αύξηση 37% στις καθυστερήσεις πτήσεων στην ήπειρο τον περασμένο χρόνο, σύμφωνα με τον υπηρεσίαεναέριας κυκλοφορίας Eurocontrol.
Τα ζητήματα προσωπικού ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και χωρητικότητας ευθύνονται για περίπου τις μισές καθυστερήσεις τον Ιούλιο, κατά την περίοδο αιχμής του ταξιδιού, πρόσθεσε ο Eurocontrol.
Πέραν του Ατλαντικού, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ ζήτησε από τις αεροπορικές εταιρείες τον Μάρτιο να περιορίσουν τις πτήσεις στον πολυσύχναστο εναέριο χώρο της Νέας Υόρκης λόγω ελλείψεων προσωπικού στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της United Airlines, Σκοτ Κέρμπι, επέκρινε τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας για διαταραχή στον κόμβο της αεροπορικής εταιρείας στη Νέα Υόρκη.
Μια έκθεση τον Ιούνιο διαπίστωσε εκτεταμένες ελλείψεις προσωπικού, με τους ελεγκτές σε ορισμένες εγκαταστάσεις να εργάζονται υποχρεωτικά υπερωρίες και έξι ημέρες εβδομάδες για να διαχειριστούν το πρόβλημα
Τα προβλήματα έχουν απειλήσει να πλήξουν την ανάκαμψη της αεροπορικής βιομηχανίας από την πανδημία Covid-19. Αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της ιδιοκτήτριας της British Airways, IAG και της Air France-KLM, ανέφεραν πρόσφατα αυξημένα κέρδη λόγω των υψηλών τιμών των εισιτηρίων και της τεράστιας ζήτησης για υπερατλαντικά ταξίδια.
Ωστόσο, οι ελλείψεις προσωπικού στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας κοστίζουν στις αεροπορικές εταιρείες εκατομμύρια σε διαφυγούσες πωλήσεις εισιτηρίων και αυξημένα λειτουργικά έξοδα. Πέρυσι στην Ευρώπη, οι καθυστερήσεις κόστισαν περισσότερο από 800 εκατ. ευρώ στους αερομεταφορείς, σύμφωνα με στοιχεία του Eurocontrol.
Ενώ η κλίμακα του προβλήματος είναι μικρότερη από το 2022, όταν οι ελλείψεις προσωπικού έπληξαν ολόκληρο τον κλάδο, ο συνδυασμός του ολοένα και πιο συμφορημένου εναέριου χώρου και της μακροχρόνιας διαδικασίας εκπαίδευσης των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας σημαίνει ότι το πρόβλημα είναι απίθανο να επιλυθεί γρήγορα.
Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έχει επιδεινώσει το ζήτημα. Το κλείσιμο του ενός πέμπτου των ουρανών της Ευρώπης έχει συμπιέσει δεκάδες χιλιάδες πτήσεις την ημέρα σε ένα μικρότερο κομμάτι εναέριου χώρου.
Το αεροδρόμιο Gatwick του Λονδίνου, ένας κόμβος για την easyJet, ήταν ένα ιδιαίτερα επώδυνο σημείο την περασμένη εβδομάδα όταν ακυρώθηκαν πολλές πτήσεις. Η εργατική αναταραχή έχει επιδεινώσει τα πράγματα για τους ταξιδιώτες σε ορισμένα μέρη. Οι Γάλλοι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας προχώρησαν σε απεργίες, ενώ η Eurocontrol προειδοποίησε για πιθανή απεργία στα κεντρικά της γραφεία στις Βρυξέλλες τους επόμενους έξι μήνες.
Η Ευρώπη έχει έλλειμμα μεταξύ 700 και 1.000 ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας. Αυτό οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό στις απολύσεις και το πάγωμα των προσλήψεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, που έρχονται μετά από δεκαετίες ανεπαρκών επενδύσεων.
Στις ΗΠΑ, τόσο οι αεροπορικές εταιρείες όσο και η FAA (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας) είναι απρόθυμες να κάνουν επενδύσεις σε προσωπικό και τεχνολογία που απαιτούνται για τη διαχείριση του ολοένα και πιο πολυσύχναστου εναέριου χώρου, σύμφωνα με στελέχη του κλάδου που μίλησαν στους Fiancial Times, αν και κάποιοι θεωρούν ότι, αν και ο κλάδος του ήταν «καλύτερα προετοιμασμένος» από πέρυσι, οι προκλήσεις βρίσκονται πραγματικά εκτός ελέγχου.
Η εκπαίδευση ενός νέου ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας διαρκεί δύο έως τρία χρόνια και οι συνταξιοδοτήσεις θέτουν το προσωπικό υπό περαιτέρω πίεση.
Στις ΗΠΑ, ο καιρός έχει προκαλέσει το 70% των καθυστερήσεων, σύμφωνα με στοιχεία της FAA. Το προσωπικό ευθύνεται για λιγότερο από 3 τοις εκατό των καθυστερήσεων φέτος, από 12 τοις εκατό για την ίδια περίοδο πέρυσι.
Ο αριθμός των πλήρως πιστοποιημένων ελεγκτών στη χώρα μειώθηκε κατά 9% μεταξύ 2012 και 2022, σύμφωνα με την έκθεση του γενικού επιθεωρητή. Ένα σχέδιο εργατικού δυναμικού που η FAA υπέβαλε στο Κογκρέσο τον Μάιο ανέφερε ότι υπήρχαν 10.600 πλήρως πιστοποιημένοι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και 3.100 εκπαιδευόμενοι το έτος έως τον Οκτώβριο του 2022.
Σε μια προσπάθεια να καλύψει τη διαφορά, η FAA σχεδιάζει να προσλάβει 1.500 ελεγκτές φέτος και άλλους 1.800 το 2024. Όμως το συνδικάτο των ελεγκτών αμφιβάλει αν είναι επαρκείς και χρειάζονται επιπλέον περίπου 2.600.
Latest News
Δήμαρχος στην Ιταλία παλεύει να σταματήσει πώληση ναπολιτάνικης νησίδας
Ο δήμαρχος του Bacoli, στην Ιταλία, υποστηρίζει πως θέλει να αγοράσει την Punta Pennata και να τη μετατρέψει σε «υπαίθριο μουσείο»
Κάτι τρέχει με τα κινεζικά ομόλογα
Πώς θέλει η Λαϊκή τράπεζα της Κίνας να στηρίξει το γιουάν
Πώς ο Μασκ προκάλεσε την ομόνοια των Βρετανών πολιτικών
Τα κόμματα του Ηνωμένου Βασιλείου ενώνονται προτρέποντας τον Τραμπ να επανεξετάσει την ανάμιξη του Μασκ
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Το χρυσό πάρεργο του Νάιτζελ Φάρατζ
Ο Νάιτζελ Φάρατζ πληρώθηκε 189.000 λίρες πέρυσι από εταιρεία χρυσού για να εργαστεί με μερική απασχόληση
Γιατί αποτυγχάνει το άνοιγμα της Κίνας στους ξένους τουρίστες
Η Κίνα προχώρησε σε ένα μεγάλο άνοιγμα προς ξένους τουρίστες όμως τα τουριστικά έσοδα απέχουν πολύ από το 2019
Ο Τραμπ απειλεί την ισορροπία ΕΕ και ΗΠΑ - Τι αλλάζει σε εμπόριο και αμυντικές δαπάνες
ΕΕ και ΗΠΑ είναι οι μεγαλύτεροι εμπορικοί εταίροι στον κόσμο -Πώς οι δασμοί θα επηρεάσουν την οικονομική τους σχέση
Η Σερβία δηλώνει έτοιμη να εξαγοράσει το μερίδιο της Gazprom στο διυλιστήριο NIS
«Έχουμε τα χρήματα» για να αγοράσουμε πίσω το ρωσικό μερίδιο στο Naftna Industrija Srbije, δήλωσε ο πρόεδρος Αλεξάνταρ Βούτσιτς
Τι φέρνει το 2025 για την παγκόσμια οικονομία - Οι χρησμοί του ΔΝΤ και ο φόβος για τις ΗΠΑ
«Οι χώρες δεν μπορούν να δανειστούν για να ξεφύγουν», επισήμανε η επικεφαλής του ΔΝΤ, Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα
Οι 9+1 κορυφαίες τάσεις για το 2025 - Στην κρυστάλλινη σφαίρα των FT
Οι προβλέψεις για το 2025 υποθέτουν ότι οι αλλαγές στην αγορά θα υπαγορευθούν από τον Τραμπ - Αλλά όχι μόνο...