
Η AP Møller-Maersk προειδοποίησε ότι μια συρρίκνωση στο παγκόσμιο εμπόριο θα αποδειχθεί μεγαλύτερη και βαθύτερη από ό,τι αρχικά προέβλεπε ο κολοσσός της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων, καθώς οι εταιρείες ξεκίνησαν να μειώνουν τα αποθέματά τους ενόψει μιας πιθανής ύφεσης στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Ο όμιλος ναυτιλίας και logistics της Δανίας δήλωσε την Παρασκευή ότι η παγκόσμια ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων – που θεωρείται ως δείκτης για το παγκόσμιο εμπόριο – θα μειωθεί κατά 1% έως 4% φέτος, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης +0,5% έως -2,5%.
«Ανοίγει η διαφορά» μεταξύ της MSC και της Maersk – Ρεκόρ παραδόσεων containerships
Ο κλάδος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μια βιομηχανία της οποίας τα assets είναι συνδεδεμένα με την παγκοσμιοποίηση, γνώρισε μια ιστορική άνθηση από το 2020 έως το 2022, καθώς οι εταιρείες λιανικής πάλευαν να ανταποκριθούν στη ζήτηση που απελευθερώθηκε μετά την άρση του lockdown για τον κορωνοϊό.
Πλέον, οι γραμμές containership περνούν μια πολύ πιο δύσκολη χρονιά, καθώς οι πελάτες τους μειώνουν τα επίπεδα αποθεμάτων και η βιομηχανία προετοιμάζεται για την άφιξη ενός τεράστιου όγκου νέων πλοίων που παραγγέλθηκαν κατά τη διάρκεια της ανάκαμψης.
Ωστόσο, μια καλύτερη από την αναμενόμενη απόδοση του πρώτου εξαμήνου ήταν αρκετή για να αυξήσει την πρόβλεψή της για τα ετήσια κέρδη της Maersk, όμως τώρα έρχονται οι προειδοποιήσεις ότι το υπόλοιπο του 2023 θα είναι πιο σκληρό.
Ο Vincent Clerc, ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Maersk, δήλωσε στους Financial Times ότι ήταν ένα «γλυκόπικρο» συναίσθημα, καθώς το ισχυρό πρώτο εξάμηνο ήταν ισορροπημένο έναντι των ανησυχιών για το μέλλον. «Βρισκόμαστε στη μέση της μεγαλύτερης διόρθωσης μετά την έκρηξη του Covid του 2021 και του 2022. Είναι πάντα δύσκολο να χειριστείς μια τόσο ριζική αλλαγή στη ζήτηση. Υπάρχει ένα αρκετά σημαντικό βιβλίο παραγγελιών που θα εισαχθεί σταδιακά. Αυτό είναι πιθανό να δημιουργήσει μια δύσκολη προοπτική συναλλαγών. Αναμένουμε συνεχή διόρθωση στα κέρδη», τόνισε.


Latest News

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία