
Η AP Møller-Maersk προειδοποίησε ότι μια συρρίκνωση στο παγκόσμιο εμπόριο θα αποδειχθεί μεγαλύτερη και βαθύτερη από ό,τι αρχικά προέβλεπε ο κολοσσός της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων, καθώς οι εταιρείες ξεκίνησαν να μειώνουν τα αποθέματά τους ενόψει μιας πιθανής ύφεσης στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Ο όμιλος ναυτιλίας και logistics της Δανίας δήλωσε την Παρασκευή ότι η παγκόσμια ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων – που θεωρείται ως δείκτης για το παγκόσμιο εμπόριο – θα μειωθεί κατά 1% έως 4% φέτος, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης +0,5% έως -2,5%.
«Ανοίγει η διαφορά» μεταξύ της MSC και της Maersk – Ρεκόρ παραδόσεων containerships
Ο κλάδος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μια βιομηχανία της οποίας τα assets είναι συνδεδεμένα με την παγκοσμιοποίηση, γνώρισε μια ιστορική άνθηση από το 2020 έως το 2022, καθώς οι εταιρείες λιανικής πάλευαν να ανταποκριθούν στη ζήτηση που απελευθερώθηκε μετά την άρση του lockdown για τον κορωνοϊό.
Πλέον, οι γραμμές containership περνούν μια πολύ πιο δύσκολη χρονιά, καθώς οι πελάτες τους μειώνουν τα επίπεδα αποθεμάτων και η βιομηχανία προετοιμάζεται για την άφιξη ενός τεράστιου όγκου νέων πλοίων που παραγγέλθηκαν κατά τη διάρκεια της ανάκαμψης.
Ωστόσο, μια καλύτερη από την αναμενόμενη απόδοση του πρώτου εξαμήνου ήταν αρκετή για να αυξήσει την πρόβλεψή της για τα ετήσια κέρδη της Maersk, όμως τώρα έρχονται οι προειδοποιήσεις ότι το υπόλοιπο του 2023 θα είναι πιο σκληρό.
Ο Vincent Clerc, ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Maersk, δήλωσε στους Financial Times ότι ήταν ένα «γλυκόπικρο» συναίσθημα, καθώς το ισχυρό πρώτο εξάμηνο ήταν ισορροπημένο έναντι των ανησυχιών για το μέλλον. «Βρισκόμαστε στη μέση της μεγαλύτερης διόρθωσης μετά την έκρηξη του Covid του 2021 και του 2022. Είναι πάντα δύσκολο να χειριστείς μια τόσο ριζική αλλαγή στη ζήτηση. Υπάρχει ένα αρκετά σημαντικό βιβλίο παραγγελιών που θα εισαχθεί σταδιακά. Αυτό είναι πιθανό να δημιουργήσει μια δύσκολη προοπτική συναλλαγών. Αναμένουμε συνεχή διόρθωση στα κέρδη», τόνισε.


Latest News

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ