Η AP Møller-Maersk προειδοποίησε ότι μια συρρίκνωση στο παγκόσμιο εμπόριο θα αποδειχθεί μεγαλύτερη και βαθύτερη από ό,τι αρχικά προέβλεπε ο κολοσσός της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων, καθώς οι εταιρείες ξεκίνησαν να μειώνουν τα αποθέματά τους ενόψει μιας πιθανής ύφεσης στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Ο όμιλος ναυτιλίας και logistics της Δανίας δήλωσε την Παρασκευή ότι η παγκόσμια ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων – που θεωρείται ως δείκτης για το παγκόσμιο εμπόριο – θα μειωθεί κατά 1% έως 4% φέτος, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης +0,5% έως -2,5%.
«Ανοίγει η διαφορά» μεταξύ της MSC και της Maersk – Ρεκόρ παραδόσεων containerships
Ο κλάδος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μια βιομηχανία της οποίας τα assets είναι συνδεδεμένα με την παγκοσμιοποίηση, γνώρισε μια ιστορική άνθηση από το 2020 έως το 2022, καθώς οι εταιρείες λιανικής πάλευαν να ανταποκριθούν στη ζήτηση που απελευθερώθηκε μετά την άρση του lockdown για τον κορωνοϊό.
Πλέον, οι γραμμές containership περνούν μια πολύ πιο δύσκολη χρονιά, καθώς οι πελάτες τους μειώνουν τα επίπεδα αποθεμάτων και η βιομηχανία προετοιμάζεται για την άφιξη ενός τεράστιου όγκου νέων πλοίων που παραγγέλθηκαν κατά τη διάρκεια της ανάκαμψης.
Ωστόσο, μια καλύτερη από την αναμενόμενη απόδοση του πρώτου εξαμήνου ήταν αρκετή για να αυξήσει την πρόβλεψή της για τα ετήσια κέρδη της Maersk, όμως τώρα έρχονται οι προειδοποιήσεις ότι το υπόλοιπο του 2023 θα είναι πιο σκληρό.
Ο Vincent Clerc, ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Maersk, δήλωσε στους Financial Times ότι ήταν ένα «γλυκόπικρο» συναίσθημα, καθώς το ισχυρό πρώτο εξάμηνο ήταν ισορροπημένο έναντι των ανησυχιών για το μέλλον. «Βρισκόμαστε στη μέση της μεγαλύτερης διόρθωσης μετά την έκρηξη του Covid του 2021 και του 2022. Είναι πάντα δύσκολο να χειριστείς μια τόσο ριζική αλλαγή στη ζήτηση. Υπάρχει ένα αρκετά σημαντικό βιβλίο παραγγελιών που θα εισαχθεί σταδιακά. Αυτό είναι πιθανό να δημιουργήσει μια δύσκολη προοπτική συναλλαγών. Αναμένουμε συνεχή διόρθωση στα κέρδη», τόνισε.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη