«Στόχος μας είναι να συμβάλλουμε, στο μέγιστο δυνατό βαθμό, στη βιώσιμη ανάπτυξη όλης της επικράτειας, στη βελτίωση των συνθηκών ζωής και της καθημερινότητας όλων των πολιτών της χώρας». Αυτό επεσήμανε σε συνέντευξή του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και πρόσθεσε ότι: «Επιδιώκουμε την ενίσχυση των “πράσινων” υποδομών και μεταφορών και την ορθολογική αξιοποίηση των πολύτιμων υδάτινων πόρων».
Σταϊκούρας: Διασφαλίζουμε τις ομαλές μετακινήσεις ενισχύοντας με 18,3 εκατ. τις συγκοινωνίες
Όπως τόνισε ο Χρήστος Σταϊκούρας: «Στον πυρήνα της στρατηγικής μας στόχευσης μέχρι το 2030 βρίσκεται μια δέσμη 188 έργων ύψους 27,6 δισ. ευρώ, για σύγχρονες υποδομές και ασφαλείς μεταφορές».
Ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στην αντιμετώπιση των ζητημάτων των συγκοινωνιών ύστερα και από την ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου επαφών με τους αρμόδιους φορείς, αλλά και τις πρόσφατες επισκέψεις του, όπου είχε την ευκαιρία να ενημερωθεί για τα προβλήματα και τις προκλήσεις.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στη συνέντευξή του στην εφημερίδα Realnews επεσήμανε τις πρωτοβουλίες για ανέπαφες πληρωμές στα μέσα μαζικής μεταφοράς, την εξέλιξη των εργασιών της Γραμμής 4 του Μετρό, αλλά και στο Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο όπως είπε, αναμένεται να λειτουργήσει το 2024. Τέλος, ο κ. Σταϊκούρας έκανε λόγο για την πρόοδο εργασιών στον ΒΟΑΚ, με τον οποίο αναμένεται να συρρικνωθούν οι αποστάσεις, αλλά κυρίως να βελτιωθεί σημαντικά η οδική ασφάλεια στο νησί.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης:
Ποιες είναι οι πρώτες προτεραιότητές σας στο υπουργείο;
Ανέλαβα την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που μου εμπιστεύτηκε ο πρωθυπουργός με πλήρη συναίσθηση της ευθύνης και γνώση πως στον τομέα των υποδομών, διαχρονικά, οι κυβερνήσεις της παράταξης μας έχουν το σημαντικότερο μερίδιο συμβολής.
Στην κορυφή των προτεραιοτήτων μας είναι πάντα ο πολίτης και το δημόσιο συμφέρον. Στον πυρήνα της στρατηγικής μας στόχευσης μέχρι το 2030 βρίσκεται μια δέσμη 188 έργων ύψους 27,6 δισ. ευρώ, για σύγχρονες υποδομές και ασφαλείς μεταφορές. Πρόκειται για έργα οδικά, σιδηροδρομικά, αντιπλημμυρικά, υδρευτικά, αρδευτικά, κτιριακά και λιμενικά, καθώς και αεροπορικές υποδομές. Ήδη, έχουμε επισκεφτεί αρκετά από τα εμβληματικά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη προκειμένου να διαπιστώσουμε επί τόπου τα θέματα και τις προκλήσεις και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε στο υπουργείο.
Το πολιτικό επιτελείο του υπουργείου συνεχίζει να εργάζεται σε καθημερινή βάση με σχέδιο, υπευθυνότητα και αποφασιστικότητα για τη βελτίωση τόσο της ποιότητας των υποδομών και των υπηρεσιών όσο και της αποδοτικότητας των οικονομικών πόρων, εθνικών και ευρωπαϊκών, με σεβασμό στον Έλληνα και Ευρωπαίο φορολογούμενο. Επιδιώκουμε την ενίσχυση των “πράσινων” υποδομών και μεταφορών και την ορθολογική αξιοποίηση των πολύτιμων υδάτινων πόρων. Στόχος μας είναι να συμβάλλουμε, στο μέγιστο δυνατό βαθμό, στη βιώσιμη ανάπτυξη όλης της επικράτειας, στη βελτίωση των συνθηκών ζωής και της καθημερινότητας όλων των πολιτών της χώρας.
Οι αστικές συγκοινωνίες θα ενισχυθούν; Ακόμα και τώρα, μέσα στο καλοκαίρι, υπήρξαν παράπονα ότι τα λεωφορεία δεν έχουν κλιματιστικά.
Ουδέποτε ισχυριστήκαμε ότι δεν υπάρχουν ανοικτά ζητήματα τα οποία χρίζουν αντιμετώπισης, πέραν της προόδου που έχει σημειωθεί. Επί του θέματος, πρόσφατα επισκεφτήκαμε τα αμαξοστάσια της ΟΣΥ και του ΟΑΣΘ, ενώ είχαμε συναντήσεις και με τους εκπροσώπους του κλάδου από όλη την Ελλάδα. Ενημερωθήκαμε από τις διοικήσεις των Οργανισμών και από τους εκπροσώπους των εργαζομένων για την κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών, ενώ επιβιβαστήκαμε σε λεωφορεία σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, προκειμένου να έχουμε προσωπική αντίληψη των ζητημάτων.
Τα προβλήματα αυτά, όπως είναι και ο κλιματισμός, εξακολουθούν να υφίστανται, εξαιτίας, κυρίως, του γηρασμένου στόλου, αφού ο μέσος όρος ηλικίας τους είναι περίπου 19 έτη, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι τα 13 έτη. Μέχρι το τέλος του έτους, δρομολογούνται η κάλυψη σημαντικού αριθμού κενών θέσεων εργασίας και η προμήθεια νέων οχημάτων μηδενικών ρύπων, ηλεκτρικών και φυσικού αερίου, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τα πρώτα 250 νέα λεωφορεία αναμένεται να ενταχθούν στους στόλους των δύο πόλεων στις αρχές του 2024. Επίσης, εντός του 2023 θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την δεύτερη φάση του διαγωνισμού προμήθειας επιπλέον 650 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, κυρίως ηλεκτρικών, αργής και ταχείας φόρτισης.
Το χάρτινο εισιτήριο στα μέσα μεταφοράς θα αποσυρθεί; Θα μπορούν οι επιβάτες να πληρώνουν με εφαρμογή στο κινητό τους;
Η ταχύτατη αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών είναι εκ των ων ουκ άνευ, καθώς άπτεται της καθημερινότητας των πολιτών. Επεξεργαζόμαστε ένα ψηφιακό σχέδιο για την υποστήριξη ανέπαφων πληρωμών στα Μέσα Μαζικής Μετακίνησης, είτε με τραπεζική κάρτα είτε και με smartphones, όπου θα μπορεί ο επιβάτης να πληρώνει το αντίτιμο του εισιτηρίου του. Επίσης, μέσω της ειδικής εφαρμογής, θα μπορεί ο επιβάτης να επιλέξει το φθηνότερο οικονομικό πακέτο που είναι διαθέσιμο, βάσει της πολιτικής κομίστρου του ΟΑΣΑ.
Πότε θα είναι έτοιμοι οι πρώτοι σταθμοί της γραμμής 4 του μετρό;
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι πρόδρομες εργασίες. Η πρόοδός τους είναι σχεδόν στο 50%. Ο πρώτος μετροπόντικας έχει ήδη διανύσει τα πρώτα 30 μέτρα και είναι σε φάση συστηματοποίησης της εκσκαφής. Ο δεύτερος μετροπόντικας βρίσκεται ήδη στην Ελλάδα, και αναμένεται να ξεκινήσει τις εργασίες του το φθινόπωρο.
Το μετρό στη Θεσσαλονίκη θα ξεκινήσει στις αρχές του 2024;
Όπως ανέφερα και στις προγραμματικές δηλώσεις, θα ξεκινήσει μέσα στο 2024. Μάλιστα, την περασμένη εβδομάδα επισκεφθήκαμε την Θεσσαλονίκη για να ενημερωθούμε και να συντονίσουμε την πορεία των μεγάλων συγκοινωνιακών έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη και τα οποία θα βελτιώσουν, μεσοπρόθεσμα, σημαντικά την καθημερινότητα των πολιτών. Επιθεωρήσαμε τα έργα στο μετρό της πόλης και ομολογουμένως εντυπωσιαστήκαμε, καθώς πρόκειται για ένα υπερσύγχρονο έργο που θα αλλάξει ριζικά την εικόνα της. Θα εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 300.000 πολίτες. Η λειτουργία του θα ξεκινήσει με 13 σταθμούς στους οποίους θα λειτουργούν 18 συρμοί. Μέχρι τέλους του έτους, θα οριστικοποιηθεί και η τελική χάραξη των νέων επεκτάσεών του, προς τα βορειοδυτικά. Μετά την παράδοση του βασικού έργου, θα παραδοθεί σε λειτουργία και η επέκταση προς Καλαμαριά.
Ο σχεδιασμός του ΒΟΑΚ προχωράει; Σε τι φάση βρίσκεται η διαδικασία των προσφορών των εταιρειών για τη σύμβαση παραχώρησης;
Τα τμήματα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και Χερσόνησος – Νεάπολη έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί και εντός της τετραετίας αναμένεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους. Στο μεταξύ, θα ξεκινήσει και η κατασκευή του τμήματος Κίσσαμος – Χανιά – Ηράκλειο, αφού αποσφραγιστούν οι φάκελοι των προσφορών, κυρωθεί η σύμβαση στη Βουλή, ληφθούν οι εγκρίσεις της DG COMP και συναφθούν οι δανειακές συμβάσεις εκ μέρους του παραχωρησιούχου. Με την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ, η διαδρομή Χανιά – Ηράκλειο θα διανύεται σε μόλις 70 λεπτά, ενώ η διαδρομή Χανιά – Άγιος Νικόλαος σε περίπου 100 λεπτά. Παράλληλα, θα αναβαθμιστεί η οδική ασφάλεια, με αισθητή μείωση θανατηφόρων ατυχημάτων και σοβαρών τραυματισμών.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης όχι μόνο απέσυρε την στήριξή του στον Γιώργο Πατούλη για την περιφέρεια Αττικής, λόγω του ζεϊμπέκικου εν μέσω πυρκαγιών, αλλά άφησε εκτός κυβέρνησης και τον Νότη Μηταράκη, λόγω απουσίας του την ίδια περίοδο. Είναι μήνυμα σε όσους έχουν θέσεις ευθύνης;
Ο πρωθυπουργός έχει εκπέμψει, έγκαιρα και με σαφήνεια, πολλά και ξεκάθαρα μηνύματα.
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ