
Έντονη ανησυχία προκαλεί η συνεχιζόμενη άνοδος στις τιμές του πετρελαίου, μετά την επίθεση που εξαπέλυσε η Ουκρανία με θαλάσσια μη επανδρωμένα αεροσκάφη εναντίον ενός ρωσικού πετρελαιοφόρου κι ενός πλοίο του πολεμικού ναυτικού, απειλώντας μια βασική οδό εξαγωγής ρωσικών εμπορευμάτων μέσω της Μαύρης Θάλασσας.
Η Μόσχα μεταφέρει το μεγαλύτερο μέρος των σιτηρών της μέσω της πλωτής οδού και βρίσκεται στη μέση μιας δεύτερης συγκομιδής, καθιστώντας αυτήν την περίοδο κρίσιμης σημασίας για τη μεταφορά των καλλιεργειών στις παγκόσμιες αγορές.
Η μεγάλη «μάχη των σιτηρών» – Το ναρκοπέδιο της Μαύρης Θάλασσας και η ανησυχία για τις τιμές
«Ο κίνδυνος στη Μαύρη Θάλασσα αυξάνεται μέρα με τη μέρα και οποιαδήποτε απειλή για τις ρωσικές εξαγωγές είναι πολύ πιο ισχυρή από μια απειλή για τον ουκρανικό εξαγωγικό διάδρομο», δήλωσε ο Ole Houe, Διευθύνων Σύμβουλος της IKON Commodities.
Άνοδος στις τιμές
Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης στο Σικάγο ανέβηκαν έως και 3,4% στα 6,545 δολάρια το μπουσέλ τη Δευτέρα. Οι τιμές έκλεισαν 1% υψηλότερα την Παρασκευή, αντισταθμίζοντας το μεγαλύτερο μέρος του ενδοημερήσιου κέρδους 4,3% μετά την επίθεση της Ουκρανίας στο ρωσικό πολεμικό πλοίο. Η κυκλοφορία στο λιμάνι του Νοβοροσίσκ διακόπηκε για αρκετές ώρες.
Η απόφαση του Κιέβου να μεταφέρει τον πόλεμο στη Μαύρη Θάλασσα ακολουθεί την αποχώρηση του Βλαντιμίρ Πούτιν στις 17 Ιουλίου από τη συμφωνία σιτηρών με τη μεσολάβηση των Ηνωμένων Εθνών και μια συντονισμένη εκστρατεία πυραύλων κατά των ουκρανικών λιμανιών. Ως αποτέλεσμα, οι εξαγωγές της Ουκρανίας έχουν μειωθεί σημαντικά, ενώ οι εξαγωγές της Ρωσίας δεν έχουν επηρεαστεί.
Η διαδρομή της Μαύρης Θάλασσας αντιπροσωπεύει επίσης το 15% έως 20% του πετρελαίου που πουλάει η Ρωσία καθημερινά στις παγκόσμιες αγορές και είναι επίσης ένας σημαντικός διάδρομος διαμετακόμισης για το αργό πετρέλαιο του Καζακστάν.
Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης σιταριού εξακολουθούν να είναι μειωμένα κατά σχεδόν 20% φέτος λόγω των προοπτικών για καλές συγκομιδές από βασικούς εξαγωγείς και ενός ακόμη μεγάλου αποθέματος παγκόσμιων αποθεμάτων.


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς