Με αιχμές για τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης στη λειτουργία της ελεύθερης αγοράς, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της METRO ΑΕΒΕ και Πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, σε συνέντευξή του στο περιοδικό «Ανάπτυξη» του ΕΒΕΑ, τονίζει με έμφαση ότι τα σούπερ μάρκετ όχι μόνο δεν κερδοσκοπούν σε βάρος των καταναλωτών, αλλά στέκονται στο πλευρό του, καθώς οι επιχειρήσεις του κλάδου απορρόφησαν μεγάλο κομμάτι των επιβαρύνσεων.
«Τα περιθώρια κέρδους των supermarket είναι κλειδωμένα με αλλεπάλληλες νομικές ρυθμίσεις εδώ και τρία χρόνια. Όλο το κόστος της αύξησης ρεύματος και όλες οι μισθολογικές αυξήσεις, και σας διαβεβαιώνω ότι ήταν πολλές, απορροφήθηκαν από τις επιχειρήσεις του κλάδου μας και δεν επιβάρυναν τον καταναλωτή. Και αυτό δεν είναι απλά λόγια, επιβεβαιώνεται από εκατοντάδες ελέγχους που κάνει καθημερινά το Υπουργείο Ανάπτυξης. Σε καμία λοιπόν περίπτωση δεν ευσταθεί η διακινούμενη φιλολογία ότι εμείς κερδοσκοπούμε σε βάρος του καταναλωτή και ενοχλούμαι ιδιαίτερα όταν το ακούω αυτό», επισημαίνει.
Σούπερ μάρκετ: «Καύσωνας» ακρίβειας στο καλάθι
Τι φταίει για την ακρίβεια;
Ο κος Παντελιάδης παραδεχόμενος ότι οι τιμές των τροφίμων σε πολλές περιπτώσεις αργούν να μειωθούν και αυτό δημιουργεί σοβαρές δυσκολίες στους πολίτες, τονίζει ότι «η πρώτη ύλη, η πρωτογενής παραγωγή δηλαδή, επηρεάζει σημαντικά την τελική τιμή του προϊόντος. Καθώς όμως συχνά μιλάμε για αγροτικά προϊόντα, πρέπει να περιμένουμε να βγει στα ράφια η νέα σοδειά, και αυτό προκαλεί μια χρονοκαθυστέρηση. Σε άλλες περιπτώσεις δεν έχουμε δυστυχώς δει καμία αποκλιμάκωση των διεθνών τιμών, όπως π.χ. στο μοσχαρίσιο κρέας ή τη ζάχαρη».
Πάντως ο ίδιος «βλέπει» και μειώσεις τιμών και μάλιστα σε αρκετά προϊόντα, όπως σπορέλαια, χαρτικά, αγελαδινό γάλα, βούτυρα και τυροκομικά από αγελαδινό γάλα, επιδόρπια γιαουρτιού, φυτικά ροφήματα και κρέμες γάλακτος.
Το καλάθι δεν προσφέρει πλέον τίποτα στον καταναλωτή
Όσον αφορά το «καλάθι του νοικοκυριού» ένα μέτρο κατά της ακρίβειας που βρίσκεται στις τρεις βασικές προτεραιότητες και της νέας ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης, ο επικεφαλής και βασικός μέτοχος της METRO ΑΕΒΕ, μίας εκ των 5 κορυφαίων λιανεμπορικών αλυσίδων, σημειώνει ότι στην αρχή δούλεψε καλά.
Υπενθυμίζει δε ότι «ορθώς η Επιτροπή Ανταγωνισμού είχε θέσει περιορισμένο χρονικό όριο στην ισχύ του μέτρου, καθώς πράγματι προκαλεί μια στρέβλωση στην ελεύθερη λειτουργία της αγοράς – γι’ αυτό και πολλοί προμηθευτές μας δεν αισθάνονται καθόλου καλά με αυτό».
Ένας από τους λόγους για τη στρέβλωση ήταν «η προβολή της αλυσίδας που είχε το φθηνότερο καλάθι κάθε βδομάδα, η οποία οδήγησε αρχικά σε επιλογή περισσότερων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας από την κανονική τους αναλογία».
Συμβάλλει τελικά το «καλάθι» στην αναχαίτιση της ακρίβειας; Ο κος Παντελιάδης είναι σαφής: «Το καλάθι δεν προσφέρει πλέον τίποτα στον καταναλωτή, ο οποίος δεν αναζητά πια τα προϊόντα που συμμετέχουν, ενώ δημιουργεί ένα γραφειοκρατικό βάρος σε εμάς. Όπως συμ-βαίνει με κάθε έκτακτο μέτρο που τείνει να γίνει καθεστώς, το ισοζύγιό του είναι πλέον αρνητικό.»
Οι παρεμβάσεις και η «φιλελεύθερη» κυβέρνηση
Μάλιστα γίνεται ιδιαίτερα αιχμηρός για την παρεμβατική κυβερνητική πολιτική όσον αφορά τα σούπερ μάρκετ λέγοντας με νόημα ότι «η φιλοσοφία του παρεμβατισμού αρέσει πολύ σε μια κατά τα άλλα φιλελεύθερη κυβέρνηση. Είναι καιρός, λοιπόν, να γυρίσουμε λίγο πίσω και να αναρωτηθούμε αν θεωρούμε ότι η ελεύθερη αγορά και η λειτουργία του ανταγωνισμού ωφελεί ή βλάπτει τελικά τον πολίτη. Αν επιλέγουμε ως κοινωνία ένα μοντέλο κεντρικά κατευθυνόμενης οικονομίας, ας το πούμε ανοιχτά για να ξέρουμε όλοι τους κανόνες του παιχνιδιού και να μην έχουμε γκρίνιες και παρεξηγήσεις.»
Latest News
Οι τράπεζες που συνεργάζονται με την Αναπτυξιακή για το «Σπίτι μου ΙΙ»
Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται κατά 50% από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και κατά 50% από τα τραπεζικά ιδρύματα
Syndea: Αναπροσαρμόζει τα ασφάλιστρα των Ισόβιων Συμβολαίων Υγείας
Η Syndea ανακοίνωσε ότι προσπαθεί να απορροφήσει σημαντικό μέρος των αυξήσεων, μειώνοντας τον αντίκτυπο στους ασφαλισμένους
Από σήμερα εισιτήριο στο... κινητό - Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αλλάζει τα δεδομένα στις αθηναϊκές συγκοινωνίες
Με το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, το tap2ride μετατρέπει το κινητό τηλέφωνο σε εισιτήριο και εισάγει τις συγκοινωνίες της Αθήνας στο μέλλον
Toyota Ελλάς: Αύξηση 39% στις πωλήσεις το 2024
Η Toyota Ελλάς ανακοίνωσε ότι ταξινομήθηκαν 25.626 οχήματα, σημειώνοντας 17,4% μερίδιο αγοράς, το υψηλότερο στην ιστορία της στην Ελλάδα
Νέα συνεργασία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ με σούπερ μάρκετ Θανόπουλος
ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ: Από τις 9 Ιανουαρίου μέχρι και τις 7 Φεβρουαρίου 2025 το κοινό θα έχει την ευκαιρία να ενημερώνεται με κεντρικό μήνυμα το «Το ‘ψαξες;»
Eurobank για «Σπίτι μου ΙΙ»: Νέο μοντέλο εξυπηρέτησης στεγαστικών δανείων
Με το νέο μοντέλο εξυπηρέτησης της Eurobank, ο πελάτης υποβάλει την αίτησή του στο κατάστημα ή μέσω video κλήσης
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Ασφάλεια Hellas Direct: Περισσότερη διαφάνεια με την υπηρεσία gov.gr
Η εταιρία δημιουργεί νέο πρότυπο στην ασφάλεια αυτοκινήτου
Allianz: Απορροφά το 50% των αυξήσεων στα ισόβια συμβόλαια υγείας
Η Allianz αναφέρει ότι περιορίζει τη μέση αύξηση για το 2025, μεσοσταθμικά στο 7% και είναι έτοιμη για διάλογο με τους φορείς
«Θετική εξέλιξη ο αρνητικός πληθωρισμός στα τρόφιμα» - Η ανακοίνωση του ΣΕΒΤ
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί το επιστέγασμα της σταθερά πτωτικής πορείας που διαμορφώθηκε σταδιακά μέσα στο 2024, σχολίασε ο ΣΕΒΤ