Μέχρι το τέλος του αιώνα η συγκέντρωση διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα μπορεί να φτάσει σε επίπεδα που οδηγούν σε μεγάλη απώλεια βιοποικιλότητας σε όλο τον πλανήτη, προειδοποιεί νέα μελέτη για την κλιματική αλλαγή.
ΕΕ: Μείωση κατά 2,8% των εκπομπών CO2 από χρήση ενέργειας το 2022 – Ποια χώρα ρυπαίνει περισσότερο
Η ανάλυση που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Earth’s Future επιβεβαιώνει ότι η βιοποικιλότητα του πλανήτη μειώνεται όταν η συγκέντρωση του διοξειδίου του άνθρακα αυξάνεται, κυρίως επειδή το CO2 απορροφάται από το νερό και αυξάνει την οξύτητά του, μια μεταβολή που επηρεάζει το τροφικό πλέγμα στους ωκεανούς.
Εφόσον δεν ληφθούν δραστικά μέτρα για περιορισμό των εκπομπών άνθρακα, λέει η μελέτη, μέχρι το 2100 το διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα μπορεί να φτάσει τα 800 μέρη ανά εκατομμύριο (ppm) κατά όγκο, συγκέντρωση σχεδόν διπλάσια με τα 421 ppm που καταγράφηκαν φέτος.
Αυτό θα σήμαινε ότι το CO2 θα πλησίαζαν την τιμή των 870 ppm που συνδέεται με 19 κύματα εξαφάνισης ειδών τα τελευταία 543 εκατομμύρια χρόνια.
Τα επεισόδια αυτά ήταν πιο ήπια από τα πέντε κύματα μαζικής εξαφάνισης ειδών που έχει ζήσει ο πλανήτης, ήταν όμως αρκετά για να εξαφανίσουν τουλάχιστον το 6,4% των θαλάσσιων ειδών σε παγκόσμιο επίπεδο.
«Όταν το διοξείδιο του άνθρακα ανεβαίνει, οι εξαφανίσεις επίσης ανεβαίνουν, και όταν το διοξείδιο του άνθρακα πέφτει, οι εξαφανίσεις επίσης πέφτουν» δήλωσε στο LiveScience ο Ουίλιαμ Τζάκσον Ντέιβις, πρόεδρος του μη κερδοσκοπικού Ινστιτούτου Περιβαλλοντικών μελετών στη Σάντα Κρουζ της Καλιφόρνια και μέλος της ερευνητικής ομάδας.
Τόνισε μάλιστα ότι πολλά είδη οδηγούνται στην εξαφάνιση ακόμα και με τις σημερινές συνθήκες: «Η τρέχουσα συγκέντρωση CO2 στην ατμόσφαιρα είναι 421 ppm. Όταν εισάγουμε αυτή την τιμή στη σχέση ανάμεσα στη βιοποικιλότητα και τη συγκέντρωση του CO2 στο παρελθόν βλέπουμε ότι αντιστοιχεί σε απώλεια βιοποικιλότητας κατά 6,39%» είπε.
Και προειδοποίησε ότι η συγκέντρωση CO2 αυξάνεται σήμερα κατά περισσότερο από 2 ppm ανά έτος, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση της βιοποικιλότητας κατά 10% μέσα στις επόμενες δεκαετίες.
Πηγή: in.gr
Latest News
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες