Τη διετία 2003 – 2004 ο τότε πρωθυπουργός κ. Κώστας Σημίτης είχε τοποθετήσει ως υφυπουργό Ανάπτυξης αρμόδιο για θέματα της αγοράς και των τιμών τον κ. Κίμωνα Κουλούρη.
Η επιλογή του Κεφαλονίτη πολιτικού για τη θέση αυτή μόνο τυχαία δεν ήταν. Η ακρίβεια ήταν τότε το νούμερο ένα πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας καθώς η είσοδος του ευρώ το 2002 είχε γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης από εμπόρους και άλλες επιχειρήσεις με τις περίφημες στρογγυλοποιήσεις και τις μεγάλες αυξήσεις των τιμών.
Ο κ. Κουλούρης είχε κληθεί από το συγκεκριμένο κυβερνητικό πόστο να στείλει ένα μήνυμα αυστηρότητας και αποφασιστικότητας της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει την αισχροκέρδεια. Ο τότε υφυπουργός Ανάπτυξης, παρορμητικός κι ως χαρακτήρας, είχε βγει ο ίδιος στις λαϊκές αγορές ζητώντας από τους μανάβηδες εξηγήσεις για τις υψηλές τιμές στα οπωροκηπευτικά, ενώ σε καθημερινή βάση συγκαλούσε συσκέψεις με τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ και των βιομηχανιών και άλλοτε με το καλό και άλλοτε με προειδοποιήσεις για εντατικούς ελέγχους ζητούσε μειώσεις στις τιμές των προϊόντων.
Τηλεοπτικά κανάλια
Ο ίδιος, έβγαινε και στα δελτία ειδήσεων των τηλεοπτικών σταθμών και κουνούσε έγγραφα τα οποία είχαν λίστες με τις αυξήσεις που έκαναν μεγάλες βιομηχανίες τροφίμων και σούπερ μάρκετ.
Στον αέρα φώναζε ονόματα επιχειρήσεων επιδιώκοντας μέσω της αρνητικής δημοσιότητας να πιέσει τις επιχειρήσεις ώστε να ρίξουν τις τιμές στο καλάθι της νοικοκυράς.
Ο κ. Κουλούρης επίσης είχε καθιερώσεις τις «μαύρες» και «λευκές» λίστες με ονόματα επιχειρήσεων που ανέβαζαν και κατέβαζαν, αντίστοιχα τις τιμές των προϊόντων.
Ο κ. Κ. Σκρέκας
Γιατί θυμήθηκα τον κ. Κουλούρη σχεδόν 20 χρόνια μετά;
Χθες ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας ανακοίνωσε ένα νέο πακέτο μέτρων κατά της ακρίβειας.
Ο κ. Σκρέκας δεν έχει καμία σχέση με τον χαρακτήρα του εκκρηκτικού υφυπουργού της περιόδου 2003 – 2004, ενώ έχοντας θητεύσει στην αγορά πριν πολιτευτεί είτε ως πωλητής, είτε ως στέλεχος επιχείρησης είτε ως επιχειρηματίας, γνωρίζει καλά τις εταιρείες και τις τιμολογήσεις των προϊόντων.
Μία, όμως, από τις ανακοινώσεις του μου έφερε στο μυαλό τη «συνταγή Κουλούρη» για τη μάχη κατά της ακρίβειας.
Ο κ. Σκρέκας ανακοίνωσε την πρόθεση του υπουργείου ανάπτυξης Ανάπτυξης να επικοινωνεί τόσο μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας e-katanalotis όσο και με άλλους τρόπους τα προϊόντα για τα οποία οι προμηθευτές θα ανακοινώσουν μόνιμη μείωση, μεγαλύτερη από 5% στους επίσημους τιμοκαταλόγους τους, μέχρι τέλος του 2023.
Μου θύμισε λοιπόν τις «λευκές» λίστες του κ. Κουλούρη…
Θα του πετύχει του κ. Σκρέκα η συνταγή…;
——————————————————————
Η ΔΕΠΑ Εμπορίας
Όλοι οι ενεργειακοί όμιλοι ανακοίνωσαν τα ετήσια και τα εξαμηνιαία οικονομικά τους αποτελέσματα.
Και ήρθε και η ώρα και της ΔΕΠΑ Εμπορίας.
Η συγκεκριμένη επιχείρηση, επειδή δεν είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών, δεν έχει την υποχρέωση να ανακοινώνει τα οικονομικά της αποτελέσματα ανά εξάμηνο αλλά μία φορά το χρόνο.
Έτσι, στην ιστοσελίδα της ανάρτησε τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις για το 2022.
Πάνω ο κύκλος εργασιών
Ο κύκλος εργασιών του ομίλου αυξήθηκε εντυπωσιακά. Και αυτό είχε να κάνει με τις υψηλές τιμές πώλησης φυσικού αερίου που κυριάρχησαν το 2022. Πέρυσι, λίγο έλειψε να αγγίξει τα 5 δις. ευρώ. Για την ακρίβεια έκλεισε στα 4,8 δις. ευρώ από 1,6 δις. ευρώ το 2021.
Βέβαια, όπως εξηγεί η διοίκηση στην έκθεση των αποτελεσμάτων: «Ο όγκος πωλήσεων της ΔΕΠΑ κατά το 2022 ήταν μειωμένος ως προς το 2021 κατά 7% ακολουθώντας τη σημαντική πτώση της ελληνικής αγοράς φυσικού αερίου, καθώς η αύξηση των διεθνών τιμών φυσικού αερίου οδήγησε αφενός σε περιορισμό της χρήσης του στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και αφετέρου στην αντικατάσταση της χρήσης του ως καυσίμου, κυρίως στα διυλιστήρια αλλά και σε μέρος της βιομηχανίας»
Κάτω τα κέρδη
Θα περίμενε λοιπόν κανείς ότι τα κέρδη της ΔΕΠΑ Εμπορίας θα ήταν επίσης σε επίπεδα ρεκόρ.
Ωστόσο, τα κέρδη μετά από φόρους από συνεχιζόμενες και διακοπείσες δραστηριότητες έπεσαν στα 49,5 εκ. ευρώ από 274 εκ. ευρώ το 2021.
Θυσία
Η ΔΕΠΑ Εμπορίας, εμφάνισε μείωση των κερδών της καθώς απόφαση της κυβέρνησης και της διοίκησης υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Κώστα Ξιφαά ήταν η εταιρεία να περιορίσει τα καθαρά της αποτελέσματα προς όφελος των καταναλωτών φυσικού αερίου και ιδίως των νοικοκυριών.
Έτσι, στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας διαπιστώνουμε πως το 2022 χορήγησε εκπτώσεις κατά κύριο λόγο στους οικιακούς καταναλωτές και στους πελάτες της αεριοκίνησης συνολικού ποσού 108,69 εκ. ευρώ.
Πέραν αυτού, η ΔΕΠΑ Εμπορίας δίεγραψε και απαιτήσεις φόρων ύψους 39 εκ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο καθώς έχασε στα δικαστήρια τη διεκδίκηση τους από φόρους μερισμάτων της περιόδου 2008 – 2012.
Η εταιρεία, λοιπόν, θυσίασε τα κέρδη της για την οικονομική ανακούφιση των καταναλωτών αερίου.
——————————————————————
Ρεκόρ
Και για όσους αμφισβητούν ακόμη την αναγκαιότητα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας έχω να σας ενημερώσω για ένα ακόμα ρεκόρ.
Ο Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) έκανε γνωστό με ανάρτηση του στα social media πως την Κυριακή 6 Αυγούστου, η χώρα πέτυχε καλοκαιρινό ρεκόρ πράσινης ενέργειας καθώς οι ΑΠΕ κάλυψαν τη συνολική ζήτηση ηλεκτρισμού σε μέγιστο ποσοστό 96%!
Πιο συγκεκριμένα, μεταξύ δώδεκα και δύο το μεσημέρι η καθαρή ενέργεια επικράτησε στο μείγμα ηλεκτροπαραγωγής, με τη συμμετοχή των φωτοβολταϊκών να φτάνει το 62% και των αιολικών το 34%. Για τις ίδιες ώρες, οι συμβατικές πηγές ενέργειας και οι εισαγωγές ρεύματος κάλυψαν μόλις το 4%.
Ποια ήταν τα οφέλη;
Πέρα από το προφανές του περιορισμού των εκπομπών ρύπων CO2, στο Ελληνικό Χρηματιστήριο Ενέργειας η μέση χονδρεμπορική τιμή ηλεκτρικής ενέργειας έπεσε την περασμένη Κυριακή στα 76,31 ευρώ ανά Μεγαβατώρα όταν το Σάββατο 5 Αυγούστου ήταν στα 100,74 ευρώ ανά Μεγαβατώρα δηλαδή μείωση της τάξης του 24,25%.
Latest News
Η στροφή του Μαξίμου, το «πάθος» του Χατζηδάκη, τα ντέρμπι των επιμελητηρίων, γιατί «χτυπιούνται» οι τράπεζες, η «πλάτη» του ΟΠΑΠ, τέλος τα «30άρια» της Attica Bank (;)
Φιέστα
Δύσκολο Σάββατο θα έχει ο Μητσοτάκης, τα αυτογκόλ της κυβέρνησης, μεγαλώνει η οργή στην αγορά, το σήμα της Βιομηχανίας, επιδόσεις από τα… Lidl, η «μονοκαλλιέργεια» της Ελλάκτωρ…
Ας γνωριστούμε καλύτερα…
Τα πυρηνικά της Ελλάδας, το story των ΔΕΗ και ΑΔΜΗΕ, αλλαγή σχεδίων για Prodea, η «ασημένια επένδυση» της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι στηρίξεις του χρηματιστηρίου
Στα ψιλά...
Το timing του Bloomberg στην Αθήνα, το βαρύ πρόγραμμα του πρωθυπουργού, το μήνυμα των τραπεζιτών, το «χτίσιμο» στη ΔΕΗ, τα νέα σχέδια Στάσση και το pressing Χατζημηνά
Πολιτικό ρίσκο
Τα 3 τεστ της κυβέρνησης και ο ρόλος Goldman Sachs, ανοίγει “πανιά” η ABBank, «ξύνουν τα μολύβια» για τον Μπάρμπα Στάθη, το success της Σδούκου στο Μπακού και ένα κουίζ
Κι άλλο μέτωπο
«Πυλώνας» για την κυβέρνηση η βιομηχανία, έπαθε… Τραμπ ο Μητσοτάκης, τα λεφτά του Αγροτικής Ανάπτυξης, η αδιαφορία στο Χρηματιστήριο, τα stories σε ΔΕΗ και Helleniq Energy, σε αναβρασμό οι αρτοποιοί
Υπάρχει Υφυπουργός Βιομηχανίας
Ένα success story για το λογότυπο, το «200άρι» της ΔΕΗ, το σπριντ της Cenergy, τα κουκιά του Νεμπή, τα «διαμάντια» της Dimand, ο συναγερμός για την κερδοφορία
Σταγόνα
Μέτωπο Βιομηχάνων, το «δράμα» Χατζηδάκη, το «σκονάκι» της Αικατερινάρη, η θλίψη στη ΜΕΒΓΑΛ, «χημική» σύναξη στην Αθήνα, οι παραλαβές της Επίλεκτος
Καμπανάκια
Φεύγουν οι «μεγάλοι», στη «σίγαση» η αντιπολίτευση της ΝΔ, οι τιτλοποιήσεις της Attica Bank, στο βωμό των απαλλοτριώσεων ο… ΟΤΕ, ξεκαθάρισμα στο ΧΑ, ο κακός χαμός… στη χονδρική ρεύματος
Βαρδής Βαρδινογιάννης
Οι «κόκκινοι» υπουργοί, ξεσκονίζει τις φοροαπαλλαγές το Μαξίμου, ωστικό κύμα στα σούπερ μάρκετ, θα σώσει την Επίλεκτο η Louis Vuitton (;), η «εκδίκηση» της Alpha Bank, θα έχουμε και εργοστάσιο ΑΙ
Υποβιβασμός…