Δεν είναι μόνο το βόρειο ημισφαίριο που ιδρώνει σε ένα ισχυρό κύμα ζέστης το τελευταίο διάστημα: στον παγκόσμιο νότο, που βρίσκεται αυτή την περίοδο στη μέση του χειμώνα, οι θερμοκρασίες είναι ασυνήθιστα υψηλές και σε ορισμένες πόλεις καταγράφουν ρεκόρ.
Στην πρωτεύουσα της Χιλής Σαντιάγο, η θερμοκρασία ήταν 24 βαθμοί Κελσίου στις 2 Αυγούστου, ενώ στην πόλη Βικούνα o χειμερινός καύσωνας φθάσει τους 37 βαθμούς την 1η Αυγούστου.
Κλιματική αλλαγή: Ο Ιούλιος ξεπέρασε τον κρίσιμο στόχο του Παρισιού
Θερμοκρασίες άνω των 35 βαθμών καταγράφηκαν σε όλη τη χώρα, ανέφερε η εθνική μετεωρολογική υπηρεσία.
Στο Μπουένος Άιρες της Αργεντινής, η θερμοκρασία ξεπέρασε τους 30 βαθμούς Κελσίου την 1η Αυγούστου, η υψηλότερη την ημερομηνία αυτή εδώ και 117 χρόνια. Η μέση θερμοκρασία τον Αύγουστο στην πόλη κυμαίνεται συνήθως από 9 έως 18 βαθμους Κελσίου.
Σύμφωνα με δεδομένα από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Μεσοπρόθεσμων Μετεωρολογικών Προγνώσεων, η τρέχουσα θερμοκρασία είναι από 10 ως 20 βαθμούς Κελσίου πάνω από το φυσιολογικό γι’ αυτή την εποχή του χρόνου σε τμήματα της Χιλής και της Αργεντινής.
Ο Μαξιμιλιάνο Ερέρα, κλιματολόγος και ιστορικός του κλίματος, έγραψε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πως η Νότια Αμερική βιώνει ένα από τα πιο ακραία φαινόμενα που έχει δει ποτέ ο κόσμος.
«Απίστευτες θερμοκρασίες έως 38,9 βαθμούς Κελσίου στις χιλιανές περιοχές των Άνδεων στα μέσα του χειμώνα! Είναι κάτι πολύ μεγαλύτερο απ’ αυτό που μόλις γνώρισε η νότια Ευρώπη στα μέσα του καλοκαιριού. Αυτό το γεγονός ξαναγράφει όλα τα βιβλία για το κλίμα».
Ρεκόρ δεκαετιών
Στο μεταξύ, στην Αυστραλία, ζέστη πρωτοφανής για την εποχή διαρκεί αρκετές εβδομάδες. «Μια έλλειψη ψυχρών μετώπων από τα τέλη Ιουλίου επέτρεψε στις θερμοκρασίες να ανέβουν 10 βαθμούς πάνω από το μέσο όρο για οκτώ διαδοχικές ημέρες»,μετέδωσε σε ρεπορτάζ του το ABC, προσθέτοντας πως «ολόκληρη η Αυστραλία, εκτός από τη δυτική ακτή, ήταν πιο ζεστή από το φυσιολογικό» στις 2 Αυγούστου.
Στις 3 Αυγούστου, στις νοτιοανατολικές πολιτείες παρατηρήθηκε ασυνήθιστη ζέστη, ενώ οι πρωτεύουσές τους ήταν ηλιόλουστες και πιο ζεστές από ποτέ άλλοτε εδώ και περισσότερο από μια δεκαετία στα μέσα του χειμώνα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ.
Η θερμοκρασία στη Μελβούρνη έφθασε τους 19,8 βαθμούς Κελσίου, η υψηλότερη στα μέσα του χειμώνα εδώ και μια δεκαετία. Το Χόμπαρτ κατέγραψε την πιο υψηλή θερμοκρασία στα μέσα του χειμώνα εδώ και 20 χρόνια με 19,6 βαθμους Κελσίου και η Αδελαΐδα κατέγραψε 24,7 βαθμούς Κελσίου, την υψηλότερη θερμοκρασία στα μέσα του χειμώνα εδώ και 48 χρόνια.
Ο ζεστός χειμώνας στο Νότιο Ημισφαίριο θα καθυστερήσει την παραδοσιακή χιονοδρομική σεζόν στην Αυστραλία. Ο Αύγουστος είναι ο μήνας κατά τον οποίο το χιόνι είναι συνήθως το περισσότερο, όμως ο ήπιος καιρός και οι βροχές το έχουν περιορίσει τις λίγες τελευταίες εβδομάδες, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ABC. Σε υψόμετρο 1.620 μέτρων, τα δεδομένα δείχνουν πως το ύψος του φυσικού χιονιού είναι μόλις 16,5 εκατοστά, πολύ κάτω από το μέσο όρο των 70 εκατοστών για τις αρχές Αυγούστου.
«Οι ζεστοί χειμώνες στην Αυστραλία μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά μερικούς κλάδους της οικονομίας, περιλαμβανομένης της χιονοδρομικής βιομηχανίας. Δημιουργούν επίσης προβλήματα στην ανάπτυξη της χλωρίδας και της πανίδας και αυξάνουν την πιθανότητα να σημειωθούν ‘αστραπιαίες ξηρασίες’ – όπου οι πιο ξηρές από το φυσιολογικό μετεωρολογικές συνθήκες μετατρέπονται σε σοβαρή ξηρασία μέσα σε διάστημα εβδομάδων. Οι θερμές και ξηρές μετεωρολογικές συνθήκες μπορεί επίσης να κάνουν να αρχίσει νωρίτερα η περίοδος των πυρκαγιών στη νοτιοανατολική Αυστραλία», ανέφερε ο Άντριου Κινγκ, ειδικός στην κλιματική επιστήμη στο Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης.
Ο Μάρτιν Ζακ, κλιματολόγος και καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Κονσεπσιόν στη Χιλή, εξήγησε ότι, ενώ κάποια αύξηση της θερμοκρασίας είναι αναμενόμενη αυτή την εποχή του χρόνου λόγω της κυκλοφορίας της ατμόσφαιρας, αυτές οι ακραίες θερμοκρασίες ενισχύθηκαν από το Ελ Νίνιο και την όλο και μεγαλύτερη άνοδο της θερμοκρασίας του πλανήτη. «Αυτό που τώρα μοιάζει πολύ ακραίο, θα μπορούσε σταδιακά να γίνει σε λίγα χρόνια όλο και πιο φυσιολογικό», φέρεται να δήλωσε ο Μάρτιν Ζακ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Xinhua
Latest News
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες