Ανακοίνωση με αφορμή την πρόταση της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας για κατάργηση της υποχρεωτικής ρυμούλκησης στα κρουαζιερόπλοια σε εκείνα τα ελληνικά λιμάνια στα οποία δεν διατίθενται ρυμουλκά λιμένος, εξέδωσε η Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων. Στην ανακοίνωσή της τονίζει ότι «η υποχρεωτικότητα της ρυμούλκησης των κρουαζιεροπλοίων σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αμφισβητείται δεδομένου ότι αφενός τα εν λόγω πλοία έχουν ιδιαίτερα μεγάλο όγκο και δυνατότητα μεταφοράς μεγάλου αριθμού επιβαινόντων, συχνά άνω των 5.000 ατόμων, αφετέρου δραστηριοποιούνται σε πολλά ελληνικά λιμάνια τα οποία παρουσιάζουν αρκετές και σύνθετες ιδιαιτερότητες σε ό,τι αφορά στις καιρικές συνθήκες που επικρατούν και τις ελλιπείς πολλές φορές λιμενικές υποδομές».
Ξεκίνησαν τα τεστ ελκτικής δύναμης (bollard pull) για τα ελληνικά ρυμουλκά
Αναλυτικότερα η ανακοίνωση αναφέρει:
«Περιήλθε σε γνώση της Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων πρόσφατη επιστολή που απηύθυνε η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) στον κ. Αρχηγό ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. και στην οποία, προς μεγάλη απογοήτευσή μας, περιλαμβάνεται πρόταση για κατάργηση της υποχρεωτικής ρυμούλκησης σε εκείνα τα ελληνικά λιμάνια στα οποία δεν διατίθενται ρυμουλκά λιμένος.
Είναι, τουλάχιστον, εξαιρετικά ατυχές το γεγονός ότι η ΕΕΚΦΝ θέτει αυτή την πρόταση με αφορμή αφενός την μη ύπαρξη ρυμουλκών σε ορισμένΕΠΡΝΑΠΥΥΕρυμουα ελληνικά λιμάνια και αφετέρου τις ελκτικές δυνατότητες των ίδιων των κρουαζιεροπλοίων τα οποία, κατά την άποψή της, τους παρέχουν την ικανότητα εισόδου και εξόδου στα λιμάνια της χώρας μας χωρίς την συνδρομή ρυμουλκού.
Θεωρούμε ότι η υποχρεωτικότητα της ρυμούλκησης των κρουαζιεροπλοίων σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αμφισβητείται δεδομένου ότι αφενός τα εν λόγω πλοία έχουν ιδιαίτερα μεγάλο όγκο και δυνατότητα μεταφοράς μεγάλου αριθμού επιβαινόντων, συχνά άνω των 5.000 ατόμων, αφετέρου δραστηριοποιούνται σε πολλά ελληνικά λιμάνια τα οποία παρουσιάζουν αρκετές και σύνθετες ιδιαιτερότητες σε ό,τι αφορά στις καιρικές συνθήκες που επικρατούν και τις ελλιπείς πολλές φορές λιμενικές υποδομές.
Όλοι γνωρίζουν ότι έχουν υπάρξει αρκετά ατυχήματα με κρουαζιερόπλοια στην Ελλάδα, ακόμα και θανατηφόρα. Δεν πρέπει κανείς να λησμονεί τα ατυχήματα του Κ/Ζ «SEA DIAMOND» στη Σαντορίνη (παραμένει έκτοτε ως ρυπογόνο ναυάγιο με το ελληνικό Δημόσιο να αναλαμβάνει την ευθύνη ναυαγιαίρεσης με εξαιρετικά μεγάλο προϋπολογιζόμενο κόστος, περίπου 1 δισ. ευρώ) και του «AZAMARA JOURNEY» πέρυσι στην Πάτμο στο οποίο έχασε την ζωή του ο κυβερνήτης του ρυμουλκού «ΠΟΘΗΤΟΣ ΙΙΙ» καθώς και το περιστατικό με την προσάραξη του Κ/Ζ «MSC SPLENDIDA» σε αβαθή του λιμένα Κατακόλου. Αλλά και σε διεθνές επίπεδο είναι γνωστό το ατύχημα του υπερσύγχρονου K/Z «COSTA CONCORDIA» για το οποίο δαπανήθηκε πλέον του 1 δισ. ευρώ για την ανέλκυσή του.
Από την άλλη πλευρά, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι στην χώρα μας δραστηριοποιούνται ρυμουλκά που απασχολούνται με ρυμουλκήσεις κρουαζιεροπλοίων, τα οποία δεν ανταποκρίνονται στις σχετικές αυξημένες απαιτήσεις λόγω της μικρής ελκτικής δύναμης τους, των μειωμένων ελικτικών τους δυνατότητων (μονοπρόπελλα) και της μη πιστοποιημένης πυροσβεστικής ικανότητάς τους. Τα ανωτέρω ρυμουλκά υπολείπονται κατά πολύ σε τεχνικά χαρακτηριστικά και δυνατότητες σε σχέση με εκείνα που δραστηριοποιούνται σε άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια που υποδέχονται κρουαζιερόπλοια, όπως κατέδειξε σχετική μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Δεκέμβριος 2019) που κατατέθηκε εκ μέρους της Ένωσής μας στο ΥΝΑΝΠ.
Γνωρίζουμε ότι ο χώρος των ρυμουλκών χρειάζεται βαθιά τομή για να επιτευχθεί ο υπέρτατος στόχος της ασφάλειας στην παροχή ρυμουλκικών υπηρεσιών. Θα πρέπει όλοι οι επιχειρηματίες του κλάδου και τα λιμάνια να προσαρμοσθούν άμεσα στις νέες απαιτήσεις της ελληνικής νομοθεσίας (π.δ. 83/2022), θα πρέπει και το ΥΝΑΝΠ να εποπτεύσει με αυστηρότητα την πιστή εφαρμογή της.
Η Ένωσή μας παραμένει σταθερή στην εμπέδωση συνθηκών ασφάλειας στον τομέα των ρυμουλκήσεων. Δεν είμαστε διατεθειμένοι να παρεκκλίνουμε ούτε κατ΄ ελάχιστο από τον θεμελιώδη στόχο μας: την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στην θάλασσα, την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος, την ακεραιότητα των λιμανιών μας. Δεν προτιθέμεθα να ακολουθήσουμε την ΕΕΚΦΝ στην ανασφάλεια και το εύκολο κέρδος, ούτε επιθυμούμε να καταστήσουμε τα ελληνικά λιμάνια και τις θάλασσές μας πεδία ναυτικών ατυχημάτων και υδάτινες αποθήκες ναυαγισμένων και επικίνδυνων πλοίων».
Latest News
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων