
Ανακοίνωση με αφορμή την πρόταση της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας για κατάργηση της υποχρεωτικής ρυμούλκησης στα κρουαζιερόπλοια σε εκείνα τα ελληνικά λιμάνια στα οποία δεν διατίθενται ρυμουλκά λιμένος, εξέδωσε η Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων. Στην ανακοίνωσή της τονίζει ότι «η υποχρεωτικότητα της ρυμούλκησης των κρουαζιεροπλοίων σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αμφισβητείται δεδομένου ότι αφενός τα εν λόγω πλοία έχουν ιδιαίτερα μεγάλο όγκο και δυνατότητα μεταφοράς μεγάλου αριθμού επιβαινόντων, συχνά άνω των 5.000 ατόμων, αφετέρου δραστηριοποιούνται σε πολλά ελληνικά λιμάνια τα οποία παρουσιάζουν αρκετές και σύνθετες ιδιαιτερότητες σε ό,τι αφορά στις καιρικές συνθήκες που επικρατούν και τις ελλιπείς πολλές φορές λιμενικές υποδομές».
Ξεκίνησαν τα τεστ ελκτικής δύναμης (bollard pull) για τα ελληνικά ρυμουλκά
Αναλυτικότερα η ανακοίνωση αναφέρει:
«Περιήλθε σε γνώση της Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων πρόσφατη επιστολή που απηύθυνε η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) στον κ. Αρχηγό ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. και στην οποία, προς μεγάλη απογοήτευσή μας, περιλαμβάνεται πρόταση για κατάργηση της υποχρεωτικής ρυμούλκησης σε εκείνα τα ελληνικά λιμάνια στα οποία δεν διατίθενται ρυμουλκά λιμένος.
Είναι, τουλάχιστον, εξαιρετικά ατυχές το γεγονός ότι η ΕΕΚΦΝ θέτει αυτή την πρόταση με αφορμή αφενός την μη ύπαρξη ρυμουλκών σε ορισμένΕΠΡΝΑΠΥΥΕρυμουα ελληνικά λιμάνια και αφετέρου τις ελκτικές δυνατότητες των ίδιων των κρουαζιεροπλοίων τα οποία, κατά την άποψή της, τους παρέχουν την ικανότητα εισόδου και εξόδου στα λιμάνια της χώρας μας χωρίς την συνδρομή ρυμουλκού.
Θεωρούμε ότι η υποχρεωτικότητα της ρυμούλκησης των κρουαζιεροπλοίων σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αμφισβητείται δεδομένου ότι αφενός τα εν λόγω πλοία έχουν ιδιαίτερα μεγάλο όγκο και δυνατότητα μεταφοράς μεγάλου αριθμού επιβαινόντων, συχνά άνω των 5.000 ατόμων, αφετέρου δραστηριοποιούνται σε πολλά ελληνικά λιμάνια τα οποία παρουσιάζουν αρκετές και σύνθετες ιδιαιτερότητες σε ό,τι αφορά στις καιρικές συνθήκες που επικρατούν και τις ελλιπείς πολλές φορές λιμενικές υποδομές.
Όλοι γνωρίζουν ότι έχουν υπάρξει αρκετά ατυχήματα με κρουαζιερόπλοια στην Ελλάδα, ακόμα και θανατηφόρα. Δεν πρέπει κανείς να λησμονεί τα ατυχήματα του Κ/Ζ «SEA DIAMOND» στη Σαντορίνη (παραμένει έκτοτε ως ρυπογόνο ναυάγιο με το ελληνικό Δημόσιο να αναλαμβάνει την ευθύνη ναυαγιαίρεσης με εξαιρετικά μεγάλο προϋπολογιζόμενο κόστος, περίπου 1 δισ. ευρώ) και του «AZAMARA JOURNEY» πέρυσι στην Πάτμο στο οποίο έχασε την ζωή του ο κυβερνήτης του ρυμουλκού «ΠΟΘΗΤΟΣ ΙΙΙ» καθώς και το περιστατικό με την προσάραξη του Κ/Ζ «MSC SPLENDIDA» σε αβαθή του λιμένα Κατακόλου. Αλλά και σε διεθνές επίπεδο είναι γνωστό το ατύχημα του υπερσύγχρονου K/Z «COSTA CONCORDIA» για το οποίο δαπανήθηκε πλέον του 1 δισ. ευρώ για την ανέλκυσή του.
Από την άλλη πλευρά, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι στην χώρα μας δραστηριοποιούνται ρυμουλκά που απασχολούνται με ρυμουλκήσεις κρουαζιεροπλοίων, τα οποία δεν ανταποκρίνονται στις σχετικές αυξημένες απαιτήσεις λόγω της μικρής ελκτικής δύναμης τους, των μειωμένων ελικτικών τους δυνατότητων (μονοπρόπελλα) και της μη πιστοποιημένης πυροσβεστικής ικανότητάς τους. Τα ανωτέρω ρυμουλκά υπολείπονται κατά πολύ σε τεχνικά χαρακτηριστικά και δυνατότητες σε σχέση με εκείνα που δραστηριοποιούνται σε άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια που υποδέχονται κρουαζιερόπλοια, όπως κατέδειξε σχετική μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Δεκέμβριος 2019) που κατατέθηκε εκ μέρους της Ένωσής μας στο ΥΝΑΝΠ.
Γνωρίζουμε ότι ο χώρος των ρυμουλκών χρειάζεται βαθιά τομή για να επιτευχθεί ο υπέρτατος στόχος της ασφάλειας στην παροχή ρυμουλκικών υπηρεσιών. Θα πρέπει όλοι οι επιχειρηματίες του κλάδου και τα λιμάνια να προσαρμοσθούν άμεσα στις νέες απαιτήσεις της ελληνικής νομοθεσίας (π.δ. 83/2022), θα πρέπει και το ΥΝΑΝΠ να εποπτεύσει με αυστηρότητα την πιστή εφαρμογή της.
Η Ένωσή μας παραμένει σταθερή στην εμπέδωση συνθηκών ασφάλειας στον τομέα των ρυμουλκήσεων. Δεν είμαστε διατεθειμένοι να παρεκκλίνουμε ούτε κατ΄ ελάχιστο από τον θεμελιώδη στόχο μας: την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στην θάλασσα, την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος, την ακεραιότητα των λιμανιών μας. Δεν προτιθέμεθα να ακολουθήσουμε την ΕΕΚΦΝ στην ανασφάλεια και το εύκολο κέρδος, ούτε επιθυμούμε να καταστήσουμε τα ελληνικά λιμάνια και τις θάλασσές μας πεδία ναυτικών ατυχημάτων και υδάτινες αποθήκες ναυαγισμένων και επικίνδυνων πλοίων».


Latest News

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες