Μεγάλες καθυστερήσεις στις διελεύσεις πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά καταγράφονται το τελευταίο διάστημα και για αυτό οι ιθύνοντες «δείχνουν» προς την κλιματική αλλαγή.
Πλέον ο μέσος χρόνος που χρειάζεται να περιμένει ένα πλοίο που είναι πλήρες φορτίου προκειμένου να διασχίσει τη διώρυγα κυμαίνεται από 15 έως 19 ημέρες, με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία που αφορούν την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου και παρουσίασε ο εξειδικευμένο σε ναυτιλιακά θέματα ιστότοπος, Splash247.
Fed: Πώς η χαμηλή στάθμη στη Διώρυγα του Παναμά μπορεί να επηρεάσει τη νομισματική πολιτική της
Το πρόβλημα φαίνεται ότι δεν βρίσκεται στην ίδια τη διώρυγα, αλλά στην τεχνητή λίμνη γλυκού νερού Γκατούν, η οποία αποτελεί βασικό συστατικό καλής λειτουργίας του Καναλιού του Παναμά. Μέσω της λίμνης αυτής τα πλοία ταξιδεύουν για 33 χιλιόμετρα ώστε να φτάσουν στη διώρυγα. Στη λίμνη αυτή όμως έχει υποχωρήσει η στάθμη των υδάτων λόγω των καιρικών συνθηκών με αποτέλεσμα τα πλοία που είναι πλήρη φορτίου και έχουν το μεγαλύτερο μέγεθος, να μην μπορούν εύκολα να διέλθουν.
Αυτός είναι ο λόγος που έχουν δημιουργηθεί πλέον μεγάλες ουρές και στις δύο άκρες της διώρυγας.
Πολιτική «κρατήσεων»
Οι αρχές της Διώρυγας του Παναμά ζητούν τώρα από τις ναυτιλιακές να κάνουν από πριν «κρατήσεις» για το πότε επιθυμούν να περάσουν τα πλοία τους από εκεί, ώστε να αποφεύγονται κοστοβόρες για αυτές καθυστερήσεις.
Το πρόβλημα όμως μεγαλώνει συνεχώς, με τον κλάδο της ναυτιλίας να ανησυχεί για το δυνητικά ευρύτερο αντίκτυπο μετά την πρόσφατη απόφαση της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά να μειώσει τον ημερήσιο αριθμό διελεύσεων επικαλούμενη εξοικονόμηση νερού. Η Αρχή ανέφερε ότι λαμβάνει μέτρα για την αντιμετώπιση της συνεχιζόμενης ξηρασίας -που μάλιστα δεν αναμένεται να μειωθεί σύντομα.
Τώρα ναυτιλιακές εταιρείες κάνουν λόγο για πρόσθετο κόστος λόγω καθυστερήσεων αναγκάζοντας ορισμένες από αυτέ να αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις. Είναι ενδεικτικό ότι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις κρουαζιέρες εξετάζουν να ακυρώσουν τέτοια ταξίδια στο Κανάλι του Παναμά για όλο το 2024 αναφέρουν πληροφορίες του ιστότοπου Maritime Executive.
Ο διαχειριστής της Διώρυγας του Παναμά Ρικόρτ Βασκέζ Μοράλες αναφέρθηκε στις προκλήσεις που υπάρχουν λόγω της ξηρασίας αναγκάζοντας την Αρχή να μειώσει επανειλημμένα τα όρια βυθίσματος που πρέπει να έχει ένα πλοίο. Για τους επόμενους μήνες στόχος είναι το ανώτατο αυτό βύθισμα να μην ξεπερνά τα 44 πόδια (13,4 μέτρα). Πρόκειται για μείωση κατά 2 μέτρα στο βύθισμα των πλοίων. Ο ίδιος είπε ότι το όριο αυτό θα διατηρηθεί «εκτός εάν υπάρξουν σημαντικές αλλαγές στις καιρικές συνθήκες από τις τρέχουσες προβλέψεις». Η αρχή διαχείρισης της διώρυγας ζητά τώρα να διέρχονται από αυτήν κατά μέσο όρο 32 πλοία την ημέρα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου ξηρασίας, ενώ προτείνει τα όρια αυτά να παραμείνουν σε ισχύ μέχρι το 2024 λένε οι ίδιες πληροφορίες. Το όριο διελεύσεων την ημέρα είναι κατά 20% μικρότερο από ότι ίσχυε μέχρι πρόσφατα.
Πλοία αναγκάζονται να ξεφορτώσουν…
Ενδεικτικό των προκλήσεων που υπάρχουν είναι πως υπήρξαν καθόλου τυμπανοκρουσίες την περασμένη εβδομάδα για το καλωσόρισμα του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Max (17.312 teu), το οποίο έγινε το μεγαλύτερο σκάφος που διέσχισε ποτέ τη συγκεκριμένη πλωτή οδό. Ο λόγος ήταν ότι το πλοίο, έχοντας πληρώσει 1,5 εκατομμύρια δολάρια σε τέλη διέλευσης από τη συγκεκριμένη διώρυγα, αναγκάστηκε να ξεφορτώσει 1.400 teu στο λιμάνι του Μπαλμπόα για να ανταποκριθεί στους σημερινούς περιορισμούς βυθίσματος (13.345 teu). Τα εμπορευματοκιβώτια μεταφέρθηκαν σιδηροδρομικώς στο Colon και επαναφορτώθηκαν εκεί, αναφέρει το Splash247.
Η συμφόρηση στη Διώρυγα του Παναμά
Πηγή: Marine Traffic
Latest News
«Δεν βγαίνουν τα κουκιά για τους στόχους των ΑΠΕ» – Οι αντιδράσεις των ηλεκτροπαραγωγών στο ΕΣΕΚ
Ο ΕΣΑΗ αμφισβητεί την επίτευξη του στόχου για την πράσινη μετάβαση και της διείσδυσης των ΑΠΕ το 2030 ζητώντας αλλαγές στο κείμενο του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα
Χωρίς μείωση ορυκτών καυσίμων η ατζέντα του Αζερμπαϊτζάν για την COP29
Τι προτάσσει στην ατζέντα της COP29 ο υπουργός του Αζερμπαϊτζάν που θα φιλοξενήσει την επόμενη σύνοδο για το κλίμα
Πόσο θα μειώσει το ενεργειακό κόστος η διείσδυση των ΑΠΕ - Χρειάζεται περισσότερη αιολική ενέργεια
Οι επισημάνσεις της ΕΛΕΤΑΕΝ επί του εθνικού σχεδίου για την ενέργεια και το κλίμα (ΕΣΕΚ)
Πατήθηκε το κουμπί για νέα έργα αποθήκευσης ενέργειας - Πού θα χωροθετηθούν
Υπεγράφη η υπουργική απόφαση για τον τρίτο διαγωνισμό έργων αποθήκευσης ενέργειας - Τι προβλέπει για μονάδες μπαταριών και φωτοβολταϊκά
Αύξηση 23% στις παραγγελλίες για ανεμογεννήτριες - Ποιος έχει τα σκήπτρα
Οι παγκόσμιες παραγγελίες για χερσαίες ανεμογεννήτριες έφτασαν τα 91,2 GW το α΄ εξάμηνο, σημειώνοντας αύξηση 23% σε ετήσια βάση
Πόσο κερδίζει η ΕΥΑΘ από τη συμφωνία με την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή
Η συμφωνία της ΕΥΑΘ με την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή προβλέπεται να επιφέρει πρόσθετο όφελος από τη μεταβίβαση πιστοποιητικών για την «πράσινη» ενέργεια
Αυτές είναι οι 13 πόλεις που θα μπορούσαν να βρεθούν κάτω από το νερό μέχρι το 2050
Η κλιματική αλλαγή απειλεί πολλές περιοχές του πλανήτη – Οι πόλεις που ίσως βρεθούν κάτω από το νερό τα επόμενα 25 χρόνια δεν είναι μακριά μας, ούτε άγνωστες
Πώς θα κινούνται τα φορτηγά του μέλλοντος;
Οι κατασκευαστές φορτηγών βρίσκονται υπό πίεση για να περιορίσουν τις εκπομπές αερίων τους. Σε ποια εναλλακτική πρέπει να στραφούν όμως; Στις μπαταρίες ή στις κυψέλες καυσίμου;
Πέφτει η στάθμη σε τέσσερις φυσικές λίμνες της Κεντρικής Μακεδονίας
Βόλβη, Κορώνεια, Δοϊράνη και Πικρολίμνη βιώνουν τις επιπτώσεις από την ξηρασία στη Μεσόγειο, σύμφωνα με έκθεση του Ελληνικού Κέντρου Βιοτόπων – Υγροτόπων
Νέο σταθμό αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας κατασκευάζει Κίνα
Η κατασκευή του ενεργειακού σταθμού έχει κόστος 270 εκατομμυρίων ευρώ ενώ αναμένεται ότι θα έχει συνδεθεί στο δίκτυο μεταφοράς ενέργειας της Κίνας μέχρι το τέλος της χρονιάς