Μεγάλες καθυστερήσεις στις διελεύσεις πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά καταγράφονται το τελευταίο διάστημα και για αυτό οι ιθύνοντες «δείχνουν» προς την κλιματική αλλαγή.
Πλέον ο μέσος χρόνος που χρειάζεται να περιμένει ένα πλοίο που είναι πλήρες φορτίου προκειμένου να διασχίσει τη διώρυγα κυμαίνεται από 15 έως 19 ημέρες, με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία που αφορούν την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου και παρουσίασε ο εξειδικευμένο σε ναυτιλιακά θέματα ιστότοπος, Splash247.
Fed: Πώς η χαμηλή στάθμη στη Διώρυγα του Παναμά μπορεί να επηρεάσει τη νομισματική πολιτική της
Το πρόβλημα φαίνεται ότι δεν βρίσκεται στην ίδια τη διώρυγα, αλλά στην τεχνητή λίμνη γλυκού νερού Γκατούν, η οποία αποτελεί βασικό συστατικό καλής λειτουργίας του Καναλιού του Παναμά. Μέσω της λίμνης αυτής τα πλοία ταξιδεύουν για 33 χιλιόμετρα ώστε να φτάσουν στη διώρυγα. Στη λίμνη αυτή όμως έχει υποχωρήσει η στάθμη των υδάτων λόγω των καιρικών συνθηκών με αποτέλεσμα τα πλοία που είναι πλήρη φορτίου και έχουν το μεγαλύτερο μέγεθος, να μην μπορούν εύκολα να διέλθουν.
Αυτός είναι ο λόγος που έχουν δημιουργηθεί πλέον μεγάλες ουρές και στις δύο άκρες της διώρυγας.
Πολιτική «κρατήσεων»
Οι αρχές της Διώρυγας του Παναμά ζητούν τώρα από τις ναυτιλιακές να κάνουν από πριν «κρατήσεις» για το πότε επιθυμούν να περάσουν τα πλοία τους από εκεί, ώστε να αποφεύγονται κοστοβόρες για αυτές καθυστερήσεις.
Το πρόβλημα όμως μεγαλώνει συνεχώς, με τον κλάδο της ναυτιλίας να ανησυχεί για το δυνητικά ευρύτερο αντίκτυπο μετά την πρόσφατη απόφαση της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά να μειώσει τον ημερήσιο αριθμό διελεύσεων επικαλούμενη εξοικονόμηση νερού. Η Αρχή ανέφερε ότι λαμβάνει μέτρα για την αντιμετώπιση της συνεχιζόμενης ξηρασίας -που μάλιστα δεν αναμένεται να μειωθεί σύντομα.
Τώρα ναυτιλιακές εταιρείες κάνουν λόγο για πρόσθετο κόστος λόγω καθυστερήσεων αναγκάζοντας ορισμένες από αυτέ να αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις. Είναι ενδεικτικό ότι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις κρουαζιέρες εξετάζουν να ακυρώσουν τέτοια ταξίδια στο Κανάλι του Παναμά για όλο το 2024 αναφέρουν πληροφορίες του ιστότοπου Maritime Executive.
Ο διαχειριστής της Διώρυγας του Παναμά Ρικόρτ Βασκέζ Μοράλες αναφέρθηκε στις προκλήσεις που υπάρχουν λόγω της ξηρασίας αναγκάζοντας την Αρχή να μειώσει επανειλημμένα τα όρια βυθίσματος που πρέπει να έχει ένα πλοίο. Για τους επόμενους μήνες στόχος είναι το ανώτατο αυτό βύθισμα να μην ξεπερνά τα 44 πόδια (13,4 μέτρα). Πρόκειται για μείωση κατά 2 μέτρα στο βύθισμα των πλοίων. Ο ίδιος είπε ότι το όριο αυτό θα διατηρηθεί «εκτός εάν υπάρξουν σημαντικές αλλαγές στις καιρικές συνθήκες από τις τρέχουσες προβλέψεις». Η αρχή διαχείρισης της διώρυγας ζητά τώρα να διέρχονται από αυτήν κατά μέσο όρο 32 πλοία την ημέρα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου ξηρασίας, ενώ προτείνει τα όρια αυτά να παραμείνουν σε ισχύ μέχρι το 2024 λένε οι ίδιες πληροφορίες. Το όριο διελεύσεων την ημέρα είναι κατά 20% μικρότερο από ότι ίσχυε μέχρι πρόσφατα.
Πλοία αναγκάζονται να ξεφορτώσουν…
Ενδεικτικό των προκλήσεων που υπάρχουν είναι πως υπήρξαν καθόλου τυμπανοκρουσίες την περασμένη εβδομάδα για το καλωσόρισμα του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Max (17.312 teu), το οποίο έγινε το μεγαλύτερο σκάφος που διέσχισε ποτέ τη συγκεκριμένη πλωτή οδό. Ο λόγος ήταν ότι το πλοίο, έχοντας πληρώσει 1,5 εκατομμύρια δολάρια σε τέλη διέλευσης από τη συγκεκριμένη διώρυγα, αναγκάστηκε να ξεφορτώσει 1.400 teu στο λιμάνι του Μπαλμπόα για να ανταποκριθεί στους σημερινούς περιορισμούς βυθίσματος (13.345 teu). Τα εμπορευματοκιβώτια μεταφέρθηκαν σιδηροδρομικώς στο Colon και επαναφορτώθηκαν εκεί, αναφέρει το Splash247.
Η συμφόρηση στη Διώρυγα του Παναμά
Πηγή: Marine Traffic
Latest News
Εκτίναξη 50% των εκπομπών CO2 σε μια τετραετία από τις ιδιωτικές πτήσεις
Οι ιδιωτικές πτήσεις παρήγαν αθροιστικά περίπου 15,6 εκατομμύρια τόνους σε άμεσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα το 2023
Το 2024 θα είναι «σχεδόν σίγουρα» η πιο ζεστή χρονιά στην ιστορία
Το 2024 αναμένεται να αναδειχθεί ως η θερμότερη χρονιά που έχει καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ευρωπαϊκής υπηρεσίας Κοπέρνικος.
Στην πρίζα… η ζήτηση για αυτοπαραγωγή ενέργειας – Τα στοιχεία του GreenTank
Αφορούν σε έργα για αυτοπαραγωγή ενέργειας από πολίτες, επιχειρήσεις, αγρότες, δήμους, ενεργειακές κοινότητες και άλλους φορείς, ισχύος 133 MW
Χατζηγάκης για Τραμπ: Ισως καθυστερήσει τη μετάβαση στις ΑΠΕ αλλά το megatrend δεν αλλάζει
Ο Μικέλης Χατζηγάκης εκτίμησε ότι η εκλογή του νέου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ δεν είναι μια καλή εξέλιξη για τις ΑΠΕ
Η εκλογή Τραμπ «ρίχνει» τις μετοχές των εταιρειών καθαρής ενέργειας
Οι μετοχές των εταιρειών με δραστηριότητα στην καθαρή ενέργεια πέφτουν με την εκλογή Τράμπ καθώς έχει δεσμευτεί ότι θα καταργησει τα υπεράκτια αιολικά πάρκα
Ανησυχία στους αρχιτέκτονες της συμφωνίας του Παρισιού για την εκλογή Τραμπ ενόψει της COP29
Ο Τραμπ, γνωστός αρνητής της κλιματικής κρίσης, την έχει αποκαλέσει «μια από τις μεγάλες απάτες»
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959