Η ζωή δεν τα φέρνει πάντα όπως τα σχεδιάζουμε. Πολλές μάλιστα φορές συμβαίνει το αντίθετο. Αυτό, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, φαίνεται πως συνέβη στην περίπτωση αρκετών αμερικανών που σχεδίαζαν να αξιοποιήσουν τις παραθεριστικές κατοικίες που απέκτησαν με δάνειο, ως πηγή εσόδων μέσα από την ένταξη σε κάποια πλατφόρμα βραχυχρόνιας μίσθωσης.
Η Airbnb που ιδρύθηκε το 2008 ως ένας τρόπος για τους ταξιδιώτες να βρουν μοναδικά και οικονομικά μέρη διαμονής σε όλο τον κόσμο, όχι μόνο έπληξε την ξενοδοχειακή βιομηχανία αλλά δημιούργησε και μια εντελώς νέα κατηγορία αγοραστών σπιτιού: Τον κερδοσκόπο βραχυπρόθεσμων ενοικιάσεων.
Τον τελευταίο καιρό ωστόσο, αρκετοί βρέθηκαν σε αδιέξοδο εξαιτίας της σημαντικής πτώσης στα έσοδα ανά δωμάτιο. Σύμφωνα με το Bloomberg, σε τοποθεσίες κοντά σε γνωστά αμερικανικά θέρετρα τα έσοδα έχουν υποχωρήσει έως και 17%!
Στο Διαδίκτυο, η τάση έχει ονομαστεί «Airbnbust». Η αγωνία για το φαινόμενο άρχισε να εξαπλώνεται το περασμένο φθινόπωρο και στις ομάδες που συνομιλούν οι χρήστες της πλατφόρμας. Μια ανάρτηση στα social media έγινε viral: «Τι συμβαίνει με το Airbnb; Δεν υπάρχουν καθόλου κρατήσεις». Υπάρχει ένα κανάλι Reddit όπου οι οικοδεσπότες μοιράζονται ειδήσεις με τίτλους όπως: «Είναι το Airbnb σε μια θανάσιμη περιδίνηση»;
Η Airbnb εξακολουθεί να βγάζει κέρδος
Αυτό μπορεί να είναι υπερβολή. Ως εταιρεία, η Airbnb εξακολουθεί να καρπώνεται τα οφέλη του υψηλού ενδιαφέροντος για ταξίδια και οι άνθρωποι εξακολουθούν να αναζητούν τις καταχωρίσεις της σε όλο τον κόσμο. Το δεύτερο τρίμηνο, η εταιρεία κατέγραψε 115 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις, ξεναγήσεις και εκδηλώσεις, αυξημένες κατά 11% σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Η τιμή της μετοχής της ενισχύθηκε πάνω από 60% φέτος, αυξάνοντας τα κέρδη που έκαναν το φετινό δεύτερο τρίμηνο το πιο κερδοφόρο μέχρι τώρα. Αλλά και τα εταιρικά κέρδη της Airbnb δεν λένε όλη την αλήθεια. Η αγορά βιώνει μια αναταραχή που θα ανταμείψει τους νικητές – με τη σωστή τοποθεσία, ανέσεις και τιμή – και θα τιμωρήσει τους ηττημένους.
Η πανδημία έχει να κάνει πολύ με την διαταραχή. Στην αρχή, καθώς οι άνθρωποι αναζητούσαν καταφύγιο από πολυσύχναστες πόλεις και απολάμβαναν την προοπτική μιας αυλής και ενός γραφείου στο σπίτι, η ζήτηση για ενοικιάσεις αυξήθηκε σε ιστότοπους όπως η Airbnb και η Vrbo της Expedia Group Inc. Μερικοί που είχαν την τύχη να έχουν ήδη δεύτερες κατοικίες, εξαφανίστηκαν, περιορίζοντας την προσφορά. Αυτό έκανε τις τιμές να εκτοξευθούν στα ύψη για όποια σπίτια ήταν διαθέσιμα. Ταυτόχρονα, άλλοι αγόρασαν νέα σπίτια για να κερδίσουν χώρο, ενώ τα επιτόκια των στεγαστικών δανείων ήταν χαμηλά και οι αξίες των ακινήτων φαίνονταν σε σταθερή άνοδο.
Καθώς οι περιορισμοί του Covid-19 υποχώρησαν και οι άνθρωποι επέστρεψαν στην προηγούμενη ζωή τους στις πόλεις, νοίκιασαν τα σπίτια που είχαν αγοράσει, πλημμυρίζοντας την αγορά. Η Airbnb έκλεισε το περασμένο έτος με 6,6 εκατομμύρια παγκόσμιες ενεργές καταχωρίσεις, εξαιρουμένης της Κίνας, περίπου 900.000 περισσότερες από ό,τι είχε στην αρχή του έτους.
Οι τιμές πέφτουν
Μέχρι το τέλος του δεύτερου τριμήνου του τρέχοντος έτους, είχε περισσότερα από 7 εκατομμύρια. Αυτή η υπερβολή οδήγησε σε μείωση έως και 13% των εσόδων φιλοξενίας σε 32 από τις 50 μεγαλύτερες αγορές βραχυπρόθεσμης ενοικίασης στη χώρα το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με το AirDNA. (Από την πλευρά της, η Airbnb λέει ότι ο τυπικός οικοδεσπότης κέρδισε κατά μέσο όρο περισσότερα από 14.000 $ το 2022, αύξηση σχεδόν 88% από το 2019.)
Πολλοί οικοδεσπότες είπαν ότι μείωσαν τις τιμές για να κάνουν τις καταχωρίσεις τους πιο ανταγωνιστικές. Στα οικονομικά αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου, η Airbnb ανέφερε ότι οι μέσες ημερήσιες τιμές αυξήθηκαν κατά 42% από το 2019 στα 166 δολάρια, αλλά τα επιτόκια στη Βόρεια Αμερική μειώθηκαν κατά 1% σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Δεν είναι ότι οι άνθρωποι δεν ταξιδεύουν. Αλλά oι Αμερικανοί δίνουν προτεραιότητα στα ταξίδια στην Ευρώπη και την Ασία αυτό το καλοκαίρι, αφού μέρος του κόσμου παρέμεινε κλειστό για διεθνή ταξίδια πέρυσι, ενώ το ισχυρό δολάριο αποθαρρύνει τους ξένους επισκέπτες να επισκεφθούν τις ΗΠΑ.
Τα ξενοδοχεία, που αποφεύχθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας για τους κοινόχρηστους χώρους και τα ασανσέρ τους, είναι και πάλι δημοφιλή για τις υπηρεσίες που προσφέρουν. Η αλλαγή στις εργασιακές πολιτικές σημαίνει ότι λιγότεροι βρίσκονται στα γραφεία παρέχοντας την ευελιξία ταξίδια.
Το να βγάλεις ρήματα από μια βραχυπρόθεσμη ενοικίαση δεν είναι πλέον τόσο εύκολο όσο το να αφήνεις το κλειδί στο γραμματοκιβώτιο και τα καθαρά σεντόνια στο κρεβάτι. Καθώς η δημοτικότητα της Airbnb έχει αυξηθεί, αυξάνονται και οι προσδοκίες των επισκεπτών. Η αύξηση της ζήτησης οδήγησε σε υψηλό κύκλο εργασιών και πολλοί οικοδεσπότες εξαρτώνται από εταιρείες διαχείρισης για να ασχοληθούν με τον καθαρισμό και τη συντήρηση και ως αποτέλεσμα έχουν αυξήσει τα τέλη καθαρισμού τους.
Με τόσες πολλές διαθέσιμες επιλογές, οι επισκέπτες έχουν την πολυτέλεια να είναι επιλεκτικοί.
Η Airbnb αγωνίστηκε να εξισορροπήσει τις ανάγκες των οικοδεσποτών και των επισκεπτών. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Airbnb, Brian Chesky, περιέγραψε τους περισσότερους από 4 εκατομμύρια οικοδεσπότες της εταιρείας με έδρα το Σαν Φρανσίσκο ως τον «πυρήνα» της επιχείρησης, αλλά πολλοί οικοδεσπότες θα διαφωνούσαν, κατά την γνώμη του Bloomberg.
Μια έξαρση συνέβη νωρίς στην πανδημία, όταν η εταιρεία ανακοίνωσε μια παγκόσμια πολιτική επιστροφής χρημάτων που επέτρεπε στους επισκέπτες πλήρη επιστροφή χρημάτων μετά την ακύρωση, αφήνοντας ξαφνικά πολλούς οικοδεσπότες χωρίς έσοδα. (Η εταιρεία ακύρωσε την πολιτική της για την ελαφρυντική περίσταση του Covid-19 στα τέλη Μαΐου 2022.)
Στη συνέχεια, τον Αύγουστο του 2022, οι οικοδεσπότες έγιναν έξω φρενών όταν η Airbnb άλλαξε περαιτέρω τους κανόνες επιστροφής χρημάτων για να δώσει στους επισκέπτες περισσότερο χρόνο για να υποβάλουν παράπονα και να ζητήσουν επιστροφές χρημάτων. η εταιρεία κατέληξε να τροποποιήσει κάποιες υποχρεώσεις που καθιστούσε τους οικοδεσπότες υπεύθυνους να τοποθετούν τους παραπονούμενους επισκέπτες σε άλλα καταλύματα.
Προσαρμογές
Έκτοτε, η Airbnb έχει καταβάλει προσπάθειες για να βοηθήσει τους οικοδεσπότες, συμπεριλαμβανομένου του διπλασιασμού του αριθμού των πρακτόρων υποστήριξης και της δημιουργίας ενός νέου ρόλου παγκόσμιου επικεφαλής φιλοξενίας. Προσφέρει επίσης μια ποικιλία λειτουργιών για την προστασία των οικοδεσποτών και των σπιτιών τους, όπως ασφάλιση αστικής ευθύνης, προστασία από ζημιές και ταχύτερες αποζημιώσεις για ζημιές, σημειώνει το Bloomberg.
Η Airbnb επένδυσε σε εργαλεία αλγοριθμικής τιμολόγησης για οικοδεσπότες από το 2015, ως έναν τρόπο για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί με ξενοδοχεία και άλλες καταχωρίσεις στην περιοχή τους. Το εργαλείο Έξυπνης Τιμολόγησης ορίζει αυτόματα τις τιμές με βάση την τοπική ζήτηση.
Οι οικοδεσπότες εξακολουθούν να έχουν τη δυνατότητα να ελέγχουν οι ίδιοι τις ρυθμίσεις, αλλά ορισμένοι είπαν ότι δυσκολεύτηκαν να ορίσουν ανταγωνιστικές τιμές και βρήκαν το εργαλείο δύσκολο στη χρήση. Πολλοί οικοδεσπότες χρησιμοποιούν άλλα εργαλεία, λέγοντας ότι οι τιμές της Airbnb είναι πολύ χαμηλές και δεν λαμβάνουν υπόψη αρκετά σχετικά δεδομένα, όπως το Beyond Pricing ή το PriceLabs, που χρησιμοποιούν διαφορετικά δεδομένα.
Η Airbnb επανασχεδίασε πρόσφατα το σύστημα, διευκολύνοντας τους οικοδεσπότες να προσθέτουν εκπτώσεις και προσφορές, και πρόσθεσε μια νέα δυνατότητα που ονομάζεται “Παρόμοιες καταχωρίσεις” για να τους βοηθήσει να ορίσουν μια ανταγωνιστική τιμή. Από τότε που έκανε την αλλαγή, η Airbnb είπε ότι οι οικοδεσπότες έχουν αρχίσει να μειώνουν τις τιμές τους, κάτι που πιστεύει ότι θα δημιουργήσει μεγαλύτερη οικονομική προσιτότητα για τους επισκέπτες και τελικά περισσότερες κρατήσεις για τους οικοδεσπότες – αν και με λιγότερα χρήματα ανά επισκέπτη.
Απογοήτευση
Η κρίση του οικοδεσπότη δεν εμφανίζεται παντού το ίδιο. Ορισμένοι προορισμοί, όπως το Σαν Φρανσίσκο και το Ντάλας έχουν θεσπίσει κανονισμούς για τον περιορισμό της προσφοράς) για να εξαλείψουν μια πλημμύρα από παράνομες πλέον καταχωρίσεις. Αυτό ώθησε κάποιους να εγκαταλείψουν τα σχέδια για την ανακαίνιση ενός ακινήτου για μετατροπή σε Airbnb. Άλλοι πούλησαν τα κίνητα ή σκέφτονται να τα πουλήσουν.
Τα έσοδα ανά διαθέσιμη ενοικίαση σε πόλεις όπως το Όστιν και το Μαϊάμι έχουν μειωθεί, αλλά μέρη όπως η Βοστώνη και το Οάχου της Χαβάης αυξήθηκαν περισσότερο από 10% φέτος, σύμφωνα με το AirDNA. Πολλοί είναι πλέον απογοητευμένοι…
Latest News
Ποιος τράβηξε την πρίζα στην Northvolt - Το γεγονός που σήμανε την αρχή του τέλους και το Plan B
Η κατάθεση της Northvolt για προστασία από πτώχευση στις ΗΠΑ, σηματοδοτεί μια από τις μεγαλύτερες αποτυχίες για την ευρωπαϊκή βιομηχανία
Η νέα παγκόσμια οικονομική τάξη είναι εδώ! - Τι αλλάζει στην παγκόσμια οικονομία;
Από τη Διάσκεψη του Μπρέτον Γουντς και την κεϋνσιανή πολιτική μέχρι το πέρασμα στη σχολή του Μοργαν Φριντμαν με Θάτσερ-Ρήγκαν έως τον Ομπάμα και τον Τραμπ
Μετά τις γερμανικές εκλογές η προσφορά της UniCredit για την Commerzbank
Η επικεφαλής της UniCredit τονίζει ακόμα και μετά την εξαγορά το «στρατηγείο» της τράπεζας θα παραμείνει στο Μιλάνο
Μασκ (Tesla): Μεγιστάνας ελέω κράτους αλλά και ...υπηρέτης του κράτους
Πόση απο την περιουσία του Μασκ της Tesla οφείλεται σε κρατικό χρήμα - Τα κέρδη του μετα την εκλογή του νέου προέδρου
Η ΕΚΤ μπορεί να μειώσει τα επιτόκια ανεξάρτητα από τη Fed, διαμηνύει το Γάλλος τραπεζίτης
Ο Βιλερουά είπε ότι επιστροφή Τραμπ στον Λευκό Οίκο θα «σημάνει πιθανότατα περισσότερο πληθωρισμό στις ΗΠΑ και λιγότερη ανάπτυξη παντού»
Κάτι τρέχει με την Temu - Σε ελεύθερη πτώση ο κινεζικός κολοσσός
Δεν έπιασε τους στόχους η PDD με την Temu - Προειδοποιεί για εντατικοποίηση του ανταγωνισμού στο ηλεκτρoνικό εμπόριο
Γιατί επιβραδύνονται σε όλον τον κόσμο οι πωλήσεις ειδών πολυτελείας εκτός από το Τόκιο
Το μερίδιο της Ιαπωνίας στις αγορές πολυτελείας αυξήθηκε - Οι πωλήσεις στην Ιαπωνία αντιπροσώπευαν το 9% του συνόλου της LVMH, από 7% ένα χρόνο νωρίτερα.
Εσπρέσο... τέλος στα McDonald's
Άλλο ένα κακό συναπάντημα βάζει νάρκη στις πωλήσεις της McDonald's
«Μειώστε τα ενοίκια» - Νέα διαδήλωση των κατοίκων της Βαρκελώνης
Οι διαδηλωτές στη Βαρκελώνη ζητούν προσιτά ενοίκια για όλους - Σε πολλές πόλεις στην Ισπανία η εκτόξευση του τουρισμού και το Airbnb αφήνουν χωρίς σπίτια τους κατοίκους
Economist: Πόσο κινεζική είναι η Shein
Η Shein, προσπαθεί να επαναπροσδιοριστεί ως μία παγκόσμια εταιρεία και όχι ως αμιγώς κινεζική, σημειώνει ο Economist