Η στόχευση νέων εγκαταστάσεων στη Μαύρη Θάλασσα και ειδικά στο κομμάτι του Δούναβη που διέρχεται από την Ουκρανία δημιουργεί νέα μεγάλα προβλήματα στη ναυτιλία και ιδιαίτερα στη μεταφορά σιτηρών και άλλων τροφίμων και προϊόντων πρώτης ανάγκης. Η Ουκρανία έχει ανακοινώσει προσωρινούς διαδρόμους από και προς τα λιμάνια αυτά της Μαύρης Θάλασσας σε μια προσπάθεια να σπάσει τον κλοιό της Μόσχας και να ξαναρχίσουν οι εξαγωγές.

Λιμάνια

Η κυκλοφορία στα λιμάνια που εξυπηρετούν μεταξύ άλλων τη μεταφορά σιτηρών του ποταμού Δούναβη στην Ουκρανία φαίνεται να έχει επιβραδυνθεί μετά τις πρόσφατες ρωσικές επιδρομές σε σιλό και μονάδες μεταφοράς και αποθήκευσης τέτοιων προϊόντων, με βάση δεδομένα παρακολούθησης πλοίων που επικαλείται ο ιστότοπος Maritime Executive.

Ουκρανία: Ράλι στο σιτάρι μετά τις επιθέσεις στη Μαύρη Θάλασσα

Επιδρομές ρωσικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών και απειλές κατά της ναυτιλίας έχουν ήδη κλείσει λιμάνια σιτηρών της Ουκρανίας στη Μαύρη Θάλασσα γύρω από την Οδησσό, καθιστώντας τους τερματικούς σταθμούς του ποταμού Δούναβη στο Ρένι και το Ιζμαήλ τις μόνες επόμενες επιλογές για θαλάσσιες εξαγωγές, όπως αναφέρεται. Αυτά τα δευτερεύοντα λιμάνια είναι πολύ μικρά για να διαχειριστούν τις μεγάλες εξαγωγές γεωργικών προϊόντων της Ουκρανίας, σύμφωνα με την ουκρανική κυβέρνηση και τους διεθνείς εταίρους της, αλλά μέχρι τώρα αποτελούσαν μια καλή εφεδρεία.

Ο Δούναβης

Πλέον όμως, ακόμη και η δραστηριότητα κατά μήκος του Δούναβη είναι τώρα υπό αμφισβήτηση μετά τις επιδρομές ρωσικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών στο Ρένι και στο Ιζμαήλ την περασμένη εβδομάδα. Η ζημιά στα σιλό στο Ιζμαήλ κατέστρεψε ποσότητες σιτηρών που ήταν επαρκείς να ταίσουν 66 εκατομμύρια ανθρώπους για μια ημέρα, σύμφωνα με στελέχη ΟΗΕ που μίλησαν στο Maritime Executive. Επίσης έχουν επιβραδύνει σημαντικά τη φόρτωση τέτοιων προϊόντων.

Πάνω από είκοσι εμπορικά πλοία έχουν ρίξει άγκυρα τώρα στο Ιζμαήλ στο Δούναβη, περιμένοντας να φορτώσουν ή να αναχωρήσουν. Στις ακτές, εκατοντάδες φορτηγά φορτωμένα με σιτηρά έχουν συγκεντρωθεί έξω από το λιμάνι του Ιζμαήλ χωρίς να ξέρουν πότε και εάν τελικά θα ξεφορτώσουν.

Η Μαύρη Θάλασσα

Την ίδια στιγμή με την Ουκρανία να ανοίγει ουσιαστικά νέο ναυτικό μέτωπο με τη Ρωσία, κηρύσσοντας έξι ρωσικά λιμάνια ως περιοχές κινδύνου επιθέσεων από την περασμένη Παρασκευή και στη συνέχεια επιτίθεται σε ρωσικό τάνκερ, η κατάσταση στη Μαύρη Θάλασσα έχει πάει από το κακό στο χειρότερο με πολλούς ναυτιλιακές από όλο τον κόσμο να αποφεύγουν τώρα την περιοχή, δείχνουν στοιχεία του ιστότοπου Splash247.

Παρόλο που ο πόλεμος στην Ουκρανία μαίνεται εδώ και ενάμιση χρόνο, η Μαύρη Θάλασσα και ειδικά η ναυτιλία εκεί είχε αντιμετωπιστεί μέχρι τώρα διαφορετικά από τις δύο πλευρές. Αυτό είχε γίνει λόγω της σημασίας της για την εξαγωγή των πολυτιμότερων εμπορικών προϊόντων των εμπόλεμων πλευρών, του ρωσικού πετρελαίου και των σιτηρών της Ουκρανίας.

Ένας από τους κύριους λόγους που όλα λειτουργούσαν με κάποια ομαλότητα ήταν η υποστηριζόμενη από τα Ηνωμένα Έθνη συμφωνία για να επιτραπούν οι ουκρανικές εξαγωγές σιτηρών μέσω της Μαύρης Θάλασσας. Με τη διαμεσολάβηση του ΟΗΕ και της Τουρκίας τον περασμένο Ιούλιο, η συμφωνία διήρκεσε περίπου ένα χρόνο, οπότε η Ρωσία αποφάσισε να αποχωρήσει από τη συμφωνία λόγω της μη ικανοποίησης των απαιτήσεών της, αναφέρει το Splash247

Αμέσως μετά την απόσυρση της Ρωσίας από τη συμφωνία σιτηρών, η Μόσχα δήλωσε ότι όλα τα πλοία που πιάνουν σε ουκρανικά λιμάνια θα είναι ύποπτα ότι μεταφέρουν προμήθειες όπλων στην Ουκρανία, με κίνδυνο να δεχτούν επίθεση.

Μετά την προειδοποίηση αυτή ήταν που το ρωσικό ναυτικό πραγματοποίησε πολλαπλά χτυπήματα σε εγκαταστάσεις και λιμάνια σιτηρών της Ουκρανίας, συμπεριλαμβανομένου του λιμανιού Ιζμαήλ στον ποταμό Δούναβη, που αποτελεί διέξοδο για την εξαγωγή σιτηρών μέσω της Ρουμανίας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή