
Η απάντηση στο ερώτημα που έθετε ο 2ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός «Map Competition» ήδη από τον τίτλο του «Χαρτογραφώντας την Προσβασιμότητα – Μπορεί ο συμμαθητής μου με αμαξίδιο να έρθει στο σχολείο;» δόθηκε και είναι μάλλον αρνητική αφού οι 472 μαθητές από 38 δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια που έλαβαν μέρος, υπό την επίβλεψη 95 εκπαιδευτικών, δημιούργησαν 191 ψηφιακούς χάρτες στους οποίους εντοπίζουν συνολικά 8.477 εμπόδια.
Ο διαγωνισμός, που είχε στόχο να ευαισθητοποιήσει τη σχολική κοινότητα γύρω από το θέμα της προσβασιμότητας, επεφύλασσε στους συμμετέχοντες μια διαδικτυακή «τελετή» βράβευσης.
Υπερταμείο: Aπολύτως προσβάσιμος για ΑμεΑ o σταθμός του ηλεκτρικού και του μετρό στο Μοναστηράκι
Οι προτάσεις
Οι πρώτοι από κάθε κατηγορία (Δημοτικό / Γυμνάσιο / Λύκειο / Σχολείο Ειδικής Αγωγής) περιγράφουν στα «ΝΕΑ» τα ξεχωριστά συναισθήματα που βίωσαν μέσα από το παρθενικό τους ταξίδι στο σύμπαν της γεωχωρικής αφήγησης με τα ανησυχητικά ευρήματα. «Το σχολείο μας συμμετείχε με τους μαθητές του Στ2 τμήματος, την εκπαιδευτικό Πληροφορικής Ανθή Παπαβασιλείου και τον εκπαιδευτικό Παντελή Γκούμα. Οι μαθητές μας διαπίστωσαν στην πράξη τη δυσκολία που υπάρχει για τα ΑμεΑ στην πρόσβασή τους στο σχολικό κτίριο», αναφέρουν από το 2ο Δημοτικό Σχολείο Ελεούσας Ιωαννίνων.
Οι ίδιοι οι μαθητές σημειώνουν στην εργασία τους: «Οι διορθώσεις που πρέπει να γίνουν από τον δήμο στην περιοχή μας είναι: νέα και πλατύτερα πεζοδρόμια. Περισσότερες διαβάσεις εκεί που χρειάζεται. Ράμπες στις άκρες των πεζοδρομίων. Νέο οδόστρωμα. Τουαλέτες για ΑμεΑ στα σχολεία. Ράμπες στο εσωτερικό των σχολείων». Από το 1ο Γυμνάσιο Χίου, ένας μαθητής σε αμαξίδιο υπογράφει την εισαγωγή της εργασίας των 33 συμμαθητών του. «Είμαι τρία χρόνια σε αυτό το σχολείο και δεν έχω καταφέρει να πάω στη μεγάλη αίθουσα εκδηλώσεών μας. Ποιος ο λόγος; Μα γιατί δεν έχω πρόσβαση στον πρώτο όροφο με το αμαξίδιό μου. Το γυμνάσιό μου είναι ένα πανέμορφο νεοκλασικό κτίριο, θυμίζει αρχαιοελληνικό ναό. Ανθρωποι το επισκέπτονται σαν μουσειακό χώρο. Εγώ όμως απλά περιορίζομαι στο ισόγειο. Αδικία; Και δεν είναι η μόνη».
Οι επιβλέποντες εκπαιδευτικοί (Κυριακή Βαγιάνου, Κατερίνα Επιτροπάκη, Δέσποινα Κάβουρα) περιγράφουν: «Αφορμή για αυτό το ταξίδι ήταν ο Αλέξανδρος, μαθητής μας σε αμαξίδιο. Μελετήσαμε την αναπηρία μέσα από την ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων με ήρωες ανάπηρους, δημιουργήσαμε ένα ψηφιακό παιχνίδι και εμπνευστήκαμε μια δική μας ιστορία (animation). Συνειδητοποιήσαμε ότι τα εμπόδια προκαλούν την αναπηρία και ότι ο καθένας μας έχει να κερδίσει ζώντας σε μια συμπεριληπτική κοινωνία».
Η εμπειρία των μαθητών
Για λογαριασμό του Γενικού Λυκείου Φιλοθέης, ο διευθυντής Πέτρος Ματζάκος μιλά για τη χαρτογράφηση των πέντε μαθητριών που εντόπισαν 1.531 εμπόδια – δέντρα, κολόνες, χαλασμένα πεζοδρόμια, αυτοκίνητα, κάδους, σκαλοπάτια. «Καταγράφηκαν τα εμπόδια, οι ράμπες και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των πεζοδρομίων με σκοπό τον χαρακτηρισμό της καταλληλότητάς τους. Τα συμπεράσματα της εργασίας και οι προτάσεις για βελτίωση της κατάστασης παρουσιάστηκαν στον δήμαρχο με στόχο την έναρξη συζητήσεων και δράσεων. Οι συμμετέχουσες μαθήτριες έμαθαν να τηρούν χρονοδιαγράμματα, να συνεργάζονται, να βάζουν στόχους και να προσπαθούν για την υλοποίησή τους».
Και από το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο Αιγάλεω, οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής Κατερίνα Τρανού και Γιώργος Ματσιανούδης περιγράφουν την εμπειρία των δώδεκα μαθητών – χαρτογράφων: «Ακούγοντας για τον διαγωνισμό, θεωρήσαμε υποχρέωσή μας να γνωστοποιήσουμε τις δυσκολίες που συναντούν οι μαθητές ειδικά στο δικό μας σχολείο που απευθύνεται σε παιδιά με αναπηρία. Καταγράψαμε τη διαδρομή ως τις στάσεις λεωφορείων και μετρό και τον χώρο του σχολείου. Δημιουργήσαμε χάρτες και συμπεράναμε ότι η διαδρομή αλλά και το σχολείο είναι μερικώς προσβάσιμα για άτομα με αμαξίδιο».
Δράσεις εξωστρέφειας
Εκ μέρους του διοργανωτή φορέα, της ΑΜΚΕ Spotlight on Innovation (Spotin), η Αλκυόνη Μπαγλατζή και η Αφροδίτη Ρήγα σημειώνουν: «Μαθητές και εκπαιδευτικοί χαρτογράφησαν τα προσβάσιμα και μη προσβάσιμα σημεία στην περιοχή τους, έφτιαξαν ψηφιακούς χάρτες, δημιούργησαν κόμικς και βιντεοκλίπ. Πήραν συνεντεύξεις από ανθρώπους με κινητική αναπηρία, «περπάτησαν» διαδρομές με αμαξίδιο κι έκαναν δράσεις εξωστρέφειας για να ενημερώσουν την τοπική κοινωνία. Yπήρξαν και περιπτώσεις σχολείων που ήρθαν σε επαφή με τις τοπικές Αρχές για υποβολή βελτιωτικών προτάσεων. Με αφορμή τον διαγωνισμό, μάθαμε, ευαισθητοποιηθήκαμε, συνεργαστήκαμε δημιουργικά σε ένα θέμα που μας αφορά όλους».
Πηγή: in.gr


Latest News

Σε μία πλατφόρμα όλες οι διαθήκες
Για πρώτη φορά δημιουργείται ηλεκτρονικό μητρώο για ιδιόγραφες διαθήκες - Για ταχύτητα, ασφάλεια, μυστικότητα και αποσυμφόρηση δικαστηρίων μιλάει η πρόεδρος του Συμβολαιογραφικού Συλλόγου Αθηνών

Τα ήξεις αφήξεις του Ντόναλντ Τραμπ
Προχθές τα είχε με τον Πούτιν, μετά επιτέθηκε ξανά στον Ζελένσκι ενώ την ίδια στιγμή δηλώνει πως ενδεχομένως να διεκδικήσει τρίτη θητεία παρά τα όσα λέει το αμερικανικό Σύνταγμα

Οι γυναίκες έχουν το λόγο - Καμπάνια του ΣΕΛΠΕ
Οι γυναίκες δεν περιμένουν να πάρουν θέση-την διεκδικούν-την δημιουργούν-την κατακτούν -Tο μήνυμα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδας(ΣΕΛΠΕ)

Ποια ξένα πανεπιστήμια κατέθεσαν αίτηση για ίδρυση παραρτημάτων στην Ελλάδα
Τα 12 φαίνεται ότι έχουν φτάσει τα ξένα πανεπιστήμια που έχουν καταθέσει αίτηση για ίδρυση παραρτημάτων στην Ελλάδα – Πώς γίνεται η αξιολόγηση

MEGA: Στην κορυφή της τηλεθέασης και τον Μάρτιο
To MEGA αναδείχτηκε κορυφαίος σταθμός στην ελληνική τηλεόραση για το σύνολο του Α’ τριμήνου του 2025.

Διπλή αναβάθμιση της Πειραιώς από την DBRS - Σε BBB, σταθερό το outlook
Η αναβάθμιση 2 βαθμίδων και η σταθερή τάση αντικατοπτρίζουν τις ισχυρές και συνεχείς βελτιώσεις στην κερδοφορία και το προφίλ κινδύνου του Ομίλου

Μητσοτάκης: Ο κατώτατος μισθός θα είναι στα 950 ευρώ το 2027
«Στηρίζουμε σταθερά και στο πλαίσιο των δυνατοτήτων το διαθέσιμο εισόδημα όλων των πολιτών», τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Εργασίας

Ζημιές από τις πλημμύρες σε Πάρο και Μύκονο
Σοβαρά προβλήματα προκάλεσε η κακοκαιρία στην Μύκονο και την Πάρο, με τις πλημμύρες να αφήνουν πίσω τους σοβαρές ζημιές

«Δεν αστειεύομαι» – Ο Ντόναλντ Τραμπ, το Σύνταγμα και τα σχέδια για μια τρίτη προεδρική θητεία
Παρά το συνταγματικό όριο, ο Ντόναλντ Τραμπ και υποστηρικτές του μιλούν ήδη όλο και πιο συχνά για το πώς ο Αμερικανός νυν θα μπορούσε να παραμείνει στην εξουσία μετά το 2028

Συνάντηση Γεραπετρίτη-Φιντάν στη σκιά της φυλάκισης Ιμάμογλου
Στο περιθώριο της υπουργικής συνάντησης του ΝΑΤΟ ο Γεραπετρίτης θα δει το Φιντάν με ατζέντα και το Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας