Επιταχύνει την τελική φάση του διαγωνισμού της Αττικής Οδού, το ΤΑΙΠΕΔ.

Σύμφωνα με πληροφορίες στόχος είναι η αποσφράγιση των δεσμευτικών προσφορών που υπέβαλλαν στις 17 Ιουλίου τα έξι επενδυτικά σχήματα να γίνει πριν τη Διεθνή Έκθεση της Θεσσαλονίκης.

Η μάχη για την Αττική Οδό – Οι προσδοκίες για το τίμημα – Πόσο θα πληρώνουμε τα διόδια

Με ορόσημο λοιπόν τις 9 και 10 Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ το roadmap των κινήσεων του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων δείχνει ως ημερομηνίες σταθμούς:

· Την 21η Αυγούστου, οπότε και είναι και η καταληκτική προθεσμία για την υποβολή από τη μεριά των υποψήφιων επενδυτών των όποιων διευκρινήσεων έχουν ζητηθεί επί των νομιμοποιητικών εγγράφων που συνόδευσαν τους φακέλους των δεσμευτικών προσφορών.

· Την 24η Αυγούστου, οπότε και δεν αποκλείεται συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να εγκρίνει τα νομιμοποιητικά έγγραφα.

· Στο πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου να έχουν αποσφραγιστεί οι δεσμευτικές προσφορές και να δοθούν όλες στη δημοσιότητα.

Πιθανός δεύτερος γύρος

Δεν αποκλείεται ο διαγωνισμός με βάση και το ύψος των δεσμευτικών προσφορών να οδηγηθεί και σε δεύτερο γύρο.

Δηλαδή να ζητηθούν βελτιωτικές προσφορές. Αυτό θα συμβεί εφόσον η ψαλίδα ανάμεσα στην προσφορά του πλειοδότη και των επόμενων επενδυτών είναι μέχρι 5%.

Τότε, κι εφόσον στη διαδικασία από το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών κι έπειτα, δεν υπάρξουν ενστάσεις είναι πολύ πιθανό περί τα τέλη Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου να ανακηρυχθεί ο προτιμητέος επενδυτής για την παραχώρηση της Αττικής Οδού.

Στόχος του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων είναι η μετάβαση στη νέα παραχώρηση να γίνει ομαλά μέχρι τον Οκτώβριο του 2024, οπότε και λήγει η τρέχουσα σύμβαση.

Οι διεκδικητές

Υπενθυμίζεται ότι με βάση την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ στις 17 Ιουλίου τα επενδυτικά σχήματα που υπέβαλλαν δεσμευτικές προσφορές είναι:

· ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.

· ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.

· Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE MIDCO, B.V. –INTRAKAT A.E.

· Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD

· Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.

· Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS 4 S.A.S.

Το τίμημα

Ο πήχης για το προσφερόμενο τίμημα της νέας παραχώρησης έχει τοποθετηθεί υψηλά.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς που παρακολουθούν τη διαγωνιστική διαδικασία μιλούν ακόμη και για 2 δισ. ευρώ

Ο νικητής του διαγωνισμού θα αναλάβει για 25 χρόνια τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία, τη συντήρηση και την εκμετάλλευση του 70 χιλιομέτρων αυτοκινητοδρόμου.

Η ισχύουσα σύμβαση

Η ισχύουσα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού λήγει τον Οκτώβριο του 2024. Μέτοχοι της ομώνυμης εταιρείας είναι οι Άκτωρ Παραχωρήσεις (65,75%), ΑΒΑΞ (24,19%), ΕΤΕΘ που ανήκει στον όμιλο ΑΒΑΞ (10,02%) και η γαλλική EGIS Projects (0,04%). Τα τελευταία έξι χρόνια υπολογίζεται ότι οι μέτοχοι έχουν εισπράξει περί τα 600 εκ. ευρώ από μερίσματα και επιστροφές κεφαλαίων. Η Αττική Οδός για τη χρήση του 2022 θα διανείμει μέρισμα συνολικού ύψους 66,5 εκ. ευρώ. Για τη χρήση του 2021 ανήλθε στα 88,9 εκ. ευρώ και για το 2020 στα 69,4 εκ. ευρώ.

Πάντως, όπως είχε κάνει γνωστό πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της Ελλάκτωρ (μητρική της Άκτωρ Παραχωρήσεις) Ευθύμιος Μπουλούτας οι σημερινοί παραχωρησιούχοι θα συνεχίσουν να εισπράττουν μέρισμα και επιστροφές κεφαλαίου μέχρι το 2027.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές