
Επιταχύνει την τελική φάση του διαγωνισμού της Αττικής Οδού, το ΤΑΙΠΕΔ.
Σύμφωνα με πληροφορίες στόχος είναι η αποσφράγιση των δεσμευτικών προσφορών που υπέβαλλαν στις 17 Ιουλίου τα έξι επενδυτικά σχήματα να γίνει πριν τη Διεθνή Έκθεση της Θεσσαλονίκης.
Η μάχη για την Αττική Οδό – Οι προσδοκίες για το τίμημα – Πόσο θα πληρώνουμε τα διόδια
Με ορόσημο λοιπόν τις 9 και 10 Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ το roadmap των κινήσεων του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων δείχνει ως ημερομηνίες σταθμούς:
· Την 21η Αυγούστου, οπότε και είναι και η καταληκτική προθεσμία για την υποβολή από τη μεριά των υποψήφιων επενδυτών των όποιων διευκρινήσεων έχουν ζητηθεί επί των νομιμοποιητικών εγγράφων που συνόδευσαν τους φακέλους των δεσμευτικών προσφορών.
· Την 24η Αυγούστου, οπότε και δεν αποκλείεται συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να εγκρίνει τα νομιμοποιητικά έγγραφα.
· Στο πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου να έχουν αποσφραγιστεί οι δεσμευτικές προσφορές και να δοθούν όλες στη δημοσιότητα.
Πιθανός δεύτερος γύρος
Δεν αποκλείεται ο διαγωνισμός με βάση και το ύψος των δεσμευτικών προσφορών να οδηγηθεί και σε δεύτερο γύρο.
Δηλαδή να ζητηθούν βελτιωτικές προσφορές. Αυτό θα συμβεί εφόσον η ψαλίδα ανάμεσα στην προσφορά του πλειοδότη και των επόμενων επενδυτών είναι μέχρι 5%.
Τότε, κι εφόσον στη διαδικασία από το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών κι έπειτα, δεν υπάρξουν ενστάσεις είναι πολύ πιθανό περί τα τέλη Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου να ανακηρυχθεί ο προτιμητέος επενδυτής για την παραχώρηση της Αττικής Οδού.
Στόχος του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων είναι η μετάβαση στη νέα παραχώρηση να γίνει ομαλά μέχρι τον Οκτώβριο του 2024, οπότε και λήγει η τρέχουσα σύμβαση.

Οι διεκδικητές
Υπενθυμίζεται ότι με βάση την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ στις 17 Ιουλίου τα επενδυτικά σχήματα που υπέβαλλαν δεσμευτικές προσφορές είναι:
· ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
· ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
· Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE MIDCO, B.V. –INTRAKAT A.E.
· Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
· Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.
· Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS 4 S.A.S.
Το τίμημα
Ο πήχης για το προσφερόμενο τίμημα της νέας παραχώρησης έχει τοποθετηθεί υψηλά.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς που παρακολουθούν τη διαγωνιστική διαδικασία μιλούν ακόμη και για 2 δισ. ευρώ
Ο νικητής του διαγωνισμού θα αναλάβει για 25 χρόνια τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία, τη συντήρηση και την εκμετάλλευση του 70 χιλιομέτρων αυτοκινητοδρόμου.
Η ισχύουσα σύμβαση
Η ισχύουσα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού λήγει τον Οκτώβριο του 2024. Μέτοχοι της ομώνυμης εταιρείας είναι οι Άκτωρ Παραχωρήσεις (65,75%), ΑΒΑΞ (24,19%), ΕΤΕΘ που ανήκει στον όμιλο ΑΒΑΞ (10,02%) και η γαλλική EGIS Projects (0,04%). Τα τελευταία έξι χρόνια υπολογίζεται ότι οι μέτοχοι έχουν εισπράξει περί τα 600 εκ. ευρώ από μερίσματα και επιστροφές κεφαλαίων. Η Αττική Οδός για τη χρήση του 2022 θα διανείμει μέρισμα συνολικού ύψους 66,5 εκ. ευρώ. Για τη χρήση του 2021 ανήλθε στα 88,9 εκ. ευρώ και για το 2020 στα 69,4 εκ. ευρώ.
Πάντως, όπως είχε κάνει γνωστό πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της Ελλάκτωρ (μητρική της Άκτωρ Παραχωρήσεις) Ευθύμιος Μπουλούτας οι σημερινοί παραχωρησιούχοι θα συνεχίσουν να εισπράττουν μέρισμα και επιστροφές κεφαλαίου μέχρι το 2027.


Latest News

Έτοιμο το 73% του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος - Το πλάνο παράδοσης του έργου
Τον Ιούλιο παραδίδεται το πρώτο και μεγαλύτερο τμήμα της Πατρών - Πύργου και τον Νοέμβριο το δεύτερο

Η AKTOR υπέγραψε τη σύμβαση για το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ των φοιτητικών εστιών Κρήτης
Θα κατασκευαστούν δωμάτια και διαμερίσματα συνολικών 4.846 κλινών εκ των οποίων 2.710 στο Ρέθυμνο και 2.136 στο Ηράκλειο
![ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε η οικοδομική δραστηριότητα κατά 15,6% το Δεκέμβριο [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/DSC9655-2-1024x569-1-600x333.jpg)
Πόσο αυξήθηκαν οι οικοδομικές άδειες - Οι top περιοχές [πίνακες]
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στη Δυτική Μακεδονία, στη Κρήτη και την Ανατολική Μακεδονία

Όμιλος AKTOR: Παραδόθηκε το έργο αποκατάστασης της γέφυρας του Αξιού
Παραδόθηκε στην Εγνατία Οδό ΑΕ το έργο δομικής επάρκειας και συντήρησης της γέφυρας του Αξιού

Αναβαθμίστηκε η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές
Η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές τροφοδοτεί το 60% του Λεκανοπεδίου της Αττικής με νερό

Σιδηροδρομικοί: Τι πάει λάθος με τα τρένα στην Ελλάδα – Χτυπούν «καμπανάκι» σε κυβέρνηση και Hellenic Train
Ποιες είναι οι δράσεις που ζητούν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος και να λειτουργήσει με ασφάλεια

Υπουργείο Υποδομών για Γραμμή 4: «Κανένα ζήτημα ασφάλειας, καμία λάθος χάραξη»
H ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών μετά την αυτοψία του εργοταξίου της Γραμμής 4 του Μετρό στο ύψος του ΓΝΑ

Ομιλος AKTOR: Δόθηκε σε κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Παλιάς ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου
Ο Ομιλος AKTOR ανέλαβε την αποκατάσταση των ζημιών μετά από σοβαρή πυρκαγιά σε βυτιοφόρο της 8ης Ιουνίου 2024

Στο μισό τα αποθέματα νερού στην Αττική – Οι μεγάλες απώλειες και τα έργα για την υδροδότηση
Εντείνεται το πρόβλημα με την λειψυδρία στην Αττική – Τα αποθέματα υδάτων σε Μόρνο, Εύηνο, Μαραθώνα και Υλίκη

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη