![Εμπορευματοκιβώτια: Νέο ράλι τιμών στα κοντέινερ – Ανεβαίνει το κόστος μεταφοράς [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/orange-black-loaded-container-ship-harbour-1.jpg)
Μπορεί οι τιμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ) να έχουν υποχωρήσει σημαντικά από τα χωρίς προηγούμενο επίπεδα που είχαν φτάσει το Σεπτέμβριο του 2021 λόγω του Covid19, αλλά εξακολουθούν να παραμένουν σχεδόν 25% πιο υψηλές από το μέσο όρο που καταγράφονταν το 2019, την προ πανδημίας εποχή. Μάλιστα από τις αρχές του μήνα η αύξηση αυτή ξεπερνά το 10%.
Πρόκειται για τις τιμές σε ιδιαίτερα δημοφιλείς διαδρομές, από το λιμάνι της Σαγκάης προς τα μεγάλα εμπορικά λιμάνια του Ρότερνταμ και τη Γένοβας από όπου τροφοδοτείται το μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης. Πρόκειται επίσης για τις τιμές από την Κίνα προς τα λιμάνια στη Νέα Υόρκη και το Λος Άντζελες που τροφοδοτούν την τεράστια αγορά των ΗΠΑ.
Τα «έξυπνα» εμπορευματοκιβώτια αλλάζουν το θαλάσσιο εμπόριο
Ο Οικονομικός Ταχυδρόμος παρουσιάζει σήμερα το πώς διαμορφώνονται οι τιμές για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ) από την Ασία -και συγκεκριμένα την Κίνα- προς τα μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης και των ΗΠΑ, με βάση στοιχεία από την εξειδικευμένη εταιρείας σε ναύλους και άλλα ναυτιλιακά κόστη, την Drewry.
Που διαμορφώνονται οι τιμές
Οι τιμές είναι χαρακτηριστικές, όπως τις παρουσιάζει η Drewry. Το κόστος μεταφοράς ενός στάνταρντ εμπορευματοκιβωτίου από τη Σαγκάη στο Ρότερνταμ αυξήθηκε την περίοδο αυτή κατά 25% φτάνοντας τα 1.600 δολάρια. Οι τιμές για τη διαδρομή από τη Σαγκάη στο Λος Άντζελες αυξήθηκαν κατά 11% στα 2.300 δολάρια. Οι τιμές από τη Σαγκάη στη Γένοβα και τη Σαγκάη προς τη Νέα Υόρκη αυξήθηκαν κατά 9% και έφτασαν τα 2.070 και 3.330 δολάρια αντίστοιχα, ανά κοντέινερ 40 ποδών. Πολύ καλύτερη –για εμπόρους και καταναλωτές- είναι η κατάσταση όσον αφορά τις τιμές για την αντίθετη διαδρομή, από την Ευρώπη ή τις ΗΠΑ προς την Κίνα. Για μεταφορά από το Ρότερνταμ στη Σαγκάη οι τιμές έφτασαν τα 520 δολάρια με πτώση 1%.
Οι αυξήσεις και οι μειώσεις
Πλέον και μετά από αύξηση 11,8% στο κόστος τις πρώτες ημέρες του μήνα που διανύουμε, η μέση τιμή μεταφοράς ενός στάνταρντ κοντέινερ 40 ποδών (12,2 μέτρων) έχει φτάσει τα 1.760 δολάρια ΗΠΑ με βάση στοιχεία για τις 3 Αυγούστου 2023, ενώ η μέση τιμή του 2019 διαμορφωνόταν στα 1.420 δολάρια.
Σε σύγκριση με τα ιστορικά υψηλά, όταν πρωτοάνοιξε η παγκόσμια οικονομία μετά την πανδημία και όλοι προσπαθούσαν να μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους, οι τιμές μεταφοράς κοντέινερ έχουν καταγράψει μεγάλη πτώση. Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία του σύνθετου δείκτη Drewry WCI της αγοράς αυτής, οι τιμές μεταφοράς για κοντέινερ 40 ποδών είναι 83% από τα υψηλά των 10.370 δολαρίων που καταγράφηκαν το Σεπτέμβριο του 2021.
Είναι επίσης φέτος 73,4% πιο χαμηλές από τα επίπεδα στα οποία διαμορφώνονταν ακριβώς τέτοια εποχή πέρσι. Ακόμη οι τιμές είναι 34% πιο χαμηλές από το μέσο όρο των τελευταίων δέκα ετών, που διαμορφώνεται στα 2.680 δολάρια. Η πτώση αυτή δείχνει ότι οι τιμές στον κλάδο κινούνται προς εξορθολογισμό, αν και παραμένουν αρκετά υψηλότερες από την περίοδο πριν να ξεσπάσει η πανδημία.
Τις τελευταίας τέσσερις εβδομάδες οι τιμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καταγράφουν συνεχή άνοδο και πλέον έχουν σκαρφαλώσει στα υψηλότερα επίπεδα από το Μάιο του 2023.
Ο παράγοντας ναυτιλιακές
Οι ναυτιλιακές αύξησαν τις τιμές και είχαν κέρδη ρεκόρ κατά τη διάρκεια της πανδημίας λόγω της αύξησης της ζήτησης για ναυτιλιακές υπηρεσίες. Η τάση άρχισε να αλλάζει προς τα τέλη του περασμένου έτους λόγω της πτώσης των εισαγωγών λιανικών προϊόντων όπως έπιπλα, συσκευές και προϊόντων ένδυσης, καθώς αυξανόταν ο πληθωρισμός.
Πλέον, εταιρείες όπως ο ναυτιλιακός γίγαντας Maersk με έδρα τη Δανία ανακοίνωσε απότομη πτώση στα κέρδη του δεύτερου τριμήνου λόγω της πτώσης των τιμών των εμπορευματοκιβωτίων. Προειδοποίησε επίσης για ακόμη μεγαλύτερη υποχώρηση της παγκόσμιας ζήτησης κοντέινερ και τώρα αναμένει ότι οι όγκοι αυτοί θα μειωθούν έως και 4% καθώς οι εταιρείες μείωσαν τα αποθέματά τους εν μέσω κινδύνων ύφεσης στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Το προηγούμενο δυσμενές σενάριο έκανε λόγο για μείωση τον όγκων αυτών κατά 2,5%.
Οι τιμές μεταφοράς ενός στάνταρντ κοντέινερ 40 ποδών
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/12-4.png)
Πηγή: Drewry
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Coca-Cola: Μπορεί να στραφεί στο πλαστικό λόγω δασμών Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/james-quincey-coca-cola-600x480.jpg)
Πώς οι δασμοί Τραμπ «ξαναγράφουν» την στρατηγική της Coca Cola
Εάν οι δασμοί του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ καταλήξουν να κάνουν τα κουτιά αλουμινίου ακριβότερα θα στραφούμε στο πλαστικό μπουκάλι, είπε ο CEO της Coca-Cola
![Έρευνα και καινοτομία: Το κλειδί για την οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/unnamed-1-600x400.jpg)
Κλειδί για την οικονομική ανάπτυξη η έρευνα και η καινοτομία
Η δυναμική των αμερικανικών επενδύσεων στην Ελλάδα και οι μεταρρυθμίσεις που απαιτούνται για τη διατήρηση της ανάπτυξης και τις νέες προοπτικές βρέθηκαν στο επίκεντρο του 6ου Φόρουμ των Δελφών στην Ουάσιγκτον.
![CATL: Η ΙΡΟ του γίγαντα μπαταριών θα είναι η μεγαλύτερη δημόσια εγγραφή στο Χονγκ Κονγκ από το 2021](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/CATL-600x391.jpg)
Μπαίνει στο χρηματιστήριο του Xονγκ Κονγκ η CALT - Ο γίγαντας μπαταριών «πάει» για 5 δισ. δολ.
Με την εισαγωγή, η CALT αναμένεται να συγκεντρώσει τουλάχιστον 5 δισεκατομμύρια δολάρια
![Heineken: Ανεβάζει ταχύτητα λόγω ισχυρών πωλήσεων premium μπύρας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/heineken-1-600x353.jpg)
Η Heineken ανεβάζει ταχύτητα - Οι ισχυρές πωλήσεις premium μπύρας
Η Heineken αναφέρει σταθερή ανάπτυξη το 2024 παρά τις αντιξοότητες
![SoftBank: Οικονομικά αποτελέσματα «έκπληξη» – Στο κόκκινο οι επενδύσεις του Vision Fund](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/softbank-600x417.jpg)
Οικονομικά αποτελέσματα «έκπληξη» για τη SoftBank - Στο κόκκινο το Vision Fund
Ο ευρύτερος τομέας του Vision Fund της SoftBank - ο οποίος επηρεάζει το διοικητικό κόστος, τις διακυμάνσεις του νομίσματος, μεταξύ άλλων - ανέφερε ζημία 309,93 δισεκατομμυρίων γεν
![Foxconn: Σε διαπραγματεύσεις για το μερίδιο της Renault στη Nissan](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/foxconn-600x400.jpg)
Η Foxconn σε διαπραγματεύσεις για το μερίδιο της Renault στη Nissan
Η ταϊβανέζικη εταιρεία συναρμολόγησης ηλεκτρονικών Foxconn λέει ότι εξετάζει μια συμφωνία μόνο ως μέρος συνεργασίας για ηλεκτρικά οχήματα
![ΗΠΑ: Ευρείας κλίμακας απολύσεις στο Δημόσιο διέταξε ο Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Capture-15-600x397.jpg)
ΗΠΑ: Ευρείας κλίμακας απολύσεις στο Δημόσιο διέταξε ο Τραμπ
Ο Μασκ και ο Τραμπ υπολόγισαν την εξοικονόμηση για το Δημόσιο σε 1 τρισ. δολάρια από τον «περιορισμό της σπατάλης», στις ομοσπονδιακές υπηρεσίες
![Johnson & Johnson: Προς πώληση η επιχείρηση φροντίδας εγκεφαλικών επεισοδίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/Johnson_J_Lobby01-600x400.jpg)
Johnson & Johnson: Προς πώληση η επιχείρηση φροντίδας εγκεφαλικών επεισοδίων
Η Johnson & Johnson έχει προσεγγίσει πιθανούς ιδιωτικούς επενδυτές και στρατηγικούς αγοραστές μέσω συμβούλων για να εξετάσει το πιθανό ενδιαφέρον τους για την Cerenovus
![ΗΠΑ, η μεγαλύτερη φούσκα της ανθρωπότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/stock-market-600x400.jpg)
ΗΠΑ, η μεγαλύτερη φούσκα της ανθρωπότητας
Το μοντέλο των ΗΠΑ – χρηματιστικοποίηση, ολιγαρχία εισοδηματιών και επιβολή ηγεμονίας του δολαρίου – έχει φτάσει στα όριά του.
![Golden Visa: Η Πορτογαλία επιταχύνει την διαδικασία μετά από μεγάλες καθυστερήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ot_golden_visa24_1-600x352.png)
Η Πορτογαλία επιταχύνει την διαδικασία Golden Visa μετά από μεγάλες καθυστερήσεις
Η Πορτογαλία επισπεύδει τις αιτήσεις για Golden Visa μεταβαίνοντας από ένα σύστημα ψηφιακής υποβολής αιτήσεων