
Εδώ και χρόνια η Βενετία αγωνίζεται ενάντια στον υπερβολικό μαζικό τουρισμό, θεσπίζοντας αυστηρούς κανόνες για τους επισκέπτες και βαριά πρόστιμα ως ποινές. Έτσι απαγορεύεται κανείς να κολυμπάει στα κανάλια, να κάθεται ή να ξαπλώνει στα πεζοδρόμια, τα σιντριβάνια, τις σκάλες και τις γέφυρες.
Μέτρα κατά του μαζικού τουρισμού σε όλη την Ιταλία
O δήμος θα ήθελε επιπλέον να περιορίσει τον αριθμό των παραθεριστών, ιδίως εκείνων που δεν διανυκτερεύουν. Ο επίσημος αριθμός των τουριστών στη Βενετία το 2019 ήταν 5,5 εκατομμύρια, όμως συνυπολογίζοντας και τους ημερήσιους επισκέπτες, ο συνολικός αριθμός εκτοξεύεται. Η ρύθμιση αυτού του είδους τουρισμού είναι δύσκολη. Προσφάτως είχε εξαγγελθεί η θέσπιση ενός «τέλους εισόδου» για τους εν λόγω παραθεριστές, ωστόσο αυτή αναβλήθηκε για το επόμενο έτος.
Ιταλία: Απλησίαστες οι τιμές στις πλαζ
Αρχικά θα υπάρχει ένα δοκιμαστικό στάδιο 20 ημερών, όταν ο συνωστισμός στην πόλη θα είναι ιδιαίτερα υψηλός. Πάντως σύμφωνα με εκπρόσωπο της διοίκησης της πόλης, «το θέμα είναι πολύ περίπλοκο» και, καθώς η Βενετία είναι η πρώτη πόλη στην Ιταλία που εφαρμόζει αυτό το μέτρο, «θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι όλα θα γίνουν σωστά».
Πάντως κι άλλες περιοχές στην Ιταλία λαμβάνουν μέτρα για να κρατήσει υπό έλεγχο τους παραθεριστές. Στο Μπαουνέι της Σαρδηνίας η πρόσβαση σε ορισμένες από τις πιο περιζήτητες παραλίες ρυθμίζεται αυστηρά αυτό το καλοκαίρι: υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός θέσεων ανά ημέρα, οι οποίες χρεώνονται και πρέπει να κρατηθούν εκ των προτέρων.
Σύμφωνα με το ινστιτούτο έρευνας αγοράς Demoskopika, η Ιταλία θα σημειώσει φέτος νέο ρεκόρ τουριστών. Ο αριθμός των επισκεπτών θα ανέλθει σε πάνω από 68 εκατομμύρια – σχεδόν τρία εκατομμύρια περισσότεροι τουρίστες από ό,τι το 2019.
Λόγω των πολλών επισκεπτών προκαλείται επιπλέον κυκλοφοριακή συμφόρηση. Γι’ αυτό και οι παραθεριστές απαγορεύεται πλέον να φέρνουν τα δικά τους οχήματα σε ορισμένα νησιά. «Είναι το μόνο μέτρο που λειτουργεί», αναφέρει ο Ραϊμόντο Αμπροσίνο, δήμαρχος του νησιού Πρότσιντα στον κόλπο της Νάπολης, όπου επίσης ισχύει το εν λόγω μέτρο. Κάθε χρόνο 600.000 τουρίστες έρχονται στο νησί, το οποίο έχει έκταση μόλις τέσσερα τετραγωνικά χιλιόμετρα. Εξάλλου οι περισσότεροι επισκέπτες έρχονται απλώς για μία βόλτα. Επομένως τα αυτοκίνητα και τα μοτοποδήλατα προκαλούν μονάχα περιττό χάος.
Περιορισμένη είναι η πρόσβαση και στη Λίμνη Μπράιες στη βόρεια ιταλική επαρχία του Νοτίου Τιρόλου. Προκειμένου να επισκεφθεί κανείς τη λίμνη, θα πρέπει να έχει κρατήσει εισιτήριο ηλεκτρονικά, να χρησιμοποιήσει τα μέσα μαζικής μεταφοράς, να πάει με το ποδήλατο ή με τα πόδια. Με τον τρόπο αυτό ο αριθμός των επισκεπτών μπορεί να περιοριστεί σε ένα ανεκτό επίπεδο. Ακόμη, στο νότιο Τιρόλο περιορίζεται και ο αριθμός των δωματίων, προκειμένου να αναχαιτιστεί ο αριθμός των επισκεπτών.
Ο δήμαρχος του γραφικού Πορτοφίνο στην ιταλική Ριβιέρα λαμβάνει επίσης μέτρα για την αντιμετώπιση του μαζικού τουρισμού. Χιλιάδες παραθεριστές συνωστίζονται στα στενά δρομάκια γύρω από το λιμάνι της κωμόπολης κατά τις καλοκαιρινές ημέρες και, για να μην ξεσπάσει το απόλυτο χάος, θεσπίστηκε φέτος ένας νέος κανονισμός που «απαγορεύει τις συγκεντρώσεις σε ορισμένες περιοχές του δήμου, όπου η διέλευση είναι τόσο δύσκολη, ώστε είναι απαραίτητη η παρέμβαση της αστυνομίας», αναφέρει στην ειδησεογραφική πύλη “Leggo” ο δήμαρχος του Πορτοφίνο, Ματέο Βιακάβα. Σύμφωνα με τον κανονισμό οι αστυνομικοί μπορούν κατά περίπτωση να επιβάλουν πρόστιμα ύψους έως και 275 ευρώ.
Κανόνες συμπεριφοράς για τους παραθεριστές
Ο δήμαρχος Βιακάβα παραπονιέται ακόμη πως οι παραθεριστές δεν ξέρουν πώς να συμπεριφέρονται. Γι’ αυτό και στο Πορτοφίνο τέθηκε σε ισχύ από τις αρχές Μαΐου ένα ακόμη διάταγμα, το οποίο προβλέπει μια σειρά κανόνων συμπεριφοράς για τους επισκέπτες.
Σε ολόκληρο το κέντρο της πόλης δεν επιτρέπεται πλέον να περπατάει κανείς ξυπόλητος ή με μαγιό, ούτε να κάθεται στις σκάλες ή στο πάτωμα. «Στόχος μας δεν είναι να διώξουμε τους τουρίστες ή να τους αποθαρρύνουμε από το να μας επισκεφθούν», λέει ο δήμαρχος. «Όμως όλοι πρέπει να σέβονται την ομορφιά του Πορτοφίνο και να συμπεριφέρονται αξιοπρεπώς».
Deutsche Welle
Γιόνας Μαρτίνι
Επιμέλεια: Γιώργος Πασσάς


Latest News

Nike,Ugg ή Lululemon; Ποια μάρκα προτιμούν να αγοράζουν οι νέοι
Ανακατατάξεις και εκπλήξεις έκρυβε η έρευνα της Piper Sandler για τις καταναλωτικές συνήθειες των εφήβων - Η θέση Nike, Ugg, Lululemon

Ο Τραμπ βάζει φραγμούς στο μεγάλο ταξίδι των διαμαντιών
Οι έμποροι προειδοποιούν για «στασιμότητα» καθώς τα διαμάντια που αποστέλλονται μέσω του βασικού κόμβου της Αμβέρσας μειώνονται κατά 85%

Σενάρια διαδοχής μετά την πτώση πωλήσεων - Ακόμη ένα πλήγμα για την LVMH
Η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με το ποιος θα αναλάβει τα ηνία της LVMH, είναι αυτή που έχει αρχίσει να επιβαρύνει την εικόνα του ομίλου

Η αντίσταση του Χάρβαρντ στα νέα ήθη Τραμπ θα του κοστίσει 9 δισ. δολάρια
Οι αμερικανικές υπηρεσίες είχαν γνωστοποιήσει προηγουμένως ότι επανεξετάζουν περίπου 9 δισεκατομμύρια δολάρια από τις υποτροφίες και τις συμβάσεις του Χάρβαρντ

Γιατί ο Ντίμον πουλά μετοχές της JPMorgan
Ο CEO της JPMorgan ξεκίνησε από το περασμένο έτος να εκφορτώνει μετοχές της τράπεζας

Η Nissan μειώνει την παραγωγή των μοντέλων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ, λόγω δασμών
Η Nissan είναι πιο εκτεθειμένη από ορισμένους άλλους ανταγωνιστές της

Ημιαγωγοί και φάρμακα ο επόμενος στόχος Τραμπ
Ο Ντόναλντ Τραμπ λέει επίσης ότι σκέφτεται «κάτι να βοηθήσει τις εταιρείες αυτοκινήτων»

Στο τραπέζι ακόμη και μία «έκπληξη» από την ΕΚΤ - Τι «βλέπει» η SoGen
Η Societe Generale δεν αποκλείει να μειωθεί το επιτόκιο κατά 50 μονάδες βάσης, ώστε να είναι πιο ξεκάθαρη η «έξοδος» από την περιοριστική νομισματική πολιτική

Ανακατεύει το ΔΣ η Intel - Μεγάλες αλλαγές αναμένονται τον Μάιο
Η Intel αναδομεί την διοίκηση σε μια προσπάθεια να ανακτήσει το χαμένο έδαφος της τελευταίας τετραετίας

Δασμοί Τραμπ: Ο εμπορικός πόλεμος καταρρίπτει τις ελπίδες για αναβίωση της πολυτελείας το 2025
Οι δασμοί ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται ότι θα καταδικάσουν τη βιομηχανία σε άλλη μια δύσκολη χρονιά