Η Ινδία έχει χάσει τη μαγεία της για την Walt Disney. Ο αμερικανικός κολοσσός θέλει να αναζωογονήσει την επιχείρηση που απέκτησε το 2019 μέσω της απόκτησης περιουσιακών στοιχείων ψυχαγωγίας από την Fox. Δεν είναι περίεργο, τα τελευταία κέρδη από την εταιρεία των 168 δισεκατομμυρίων δολαρίων δείχνουν ότι ξαφνικά δεν είναι και πρώτη στην αναδυόμενη αγορά. Ακόμα κι αν το αφεντικό Μπομπ Άιγκερ μπορεί να βρει έναν αγοραστή ή έναν συνεργάτη κοινοπραξίας, το Μαγικό Βασίλειο δεν θα πετύχει το παραμυθένιο τέλος που θέλει.
Αφού ανακοίνωσε ότι τα τηλεοπτικά περιουσιακά στοιχεία δεν θεωρούνται βασικά νωρίτερα φέτος, ο Άιγκερ ουσιαστικά τοποθέτησε πινακίδα «προς πώληση» στα κεντρικά γραφεία της Disney στη Βομβάη. Η δραστηριότητά της στην Ινδία είναι μεγάλη στην τηλεόραση και έχει χάσει γρήγορα την ηγετική της θέση στο premium streaming όπου ανταγωνιζόταν το Netflix και την Amazon, και τώρα βρίσκεται απέναντι στην τηλεοπτική TV18 του Μουκές Αμπάνι και την εφαρμογή της JioCinema.
Η αρνητική στροφή στην ψηφιακή πορεία της αμερικανικής εταιρείας ήταν εν μέρει δική της επιλογή. Επέτρεψε στον εαυτό της να ξεπεράσει την προσφορά πέρυσι, παραδίδοντας τα δικαιώματα ροής για το κρίκετ της Ινδικής Premier League έως το 2027 στον Αμπάνι. Και τον Απρίλιο, η JioCinema υπέγραψε συμφωνία για την παραλαβή περιεχομένου υψηλής ποιότητας από το HBO, το οποίο προβαλόταν προηγουμένως η Disney. Οι συνδρομητές στην εφαρμογή Disney+ Hotstar, η οποία καλύπτει την Ινδία, μειώθηκαν κατακόρυφα 30% στα 40,4 εκατομμύρια μέσα στους έξι μήνες έως την 1η Ιουλίου, σύμφωνα με τα κέρδη που δημοσιεύθηκαν την Τετάρτη. Τα μέσα έσοδα ανά χρήστη παραμένουν σταθερά στα 0,59 σεντς, αλλά η συγκρίσιμη δραστηριότητα στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά παράγει $7,31 ανά χρήστη.
Η “αιμορραγία” συνδρομητών της Disney στην Ινδία
Η ταχεία μετατόπιση των εσόδων από διαφημίσεις στο διαδίκτυο αποτελεί απειλή και για τις βασικές τηλεοπτικές της δραστηριότητες. Εδώ η Disney κατέχει τα κορυφαία κανάλια σε πέντε από τις επτά μεγάλες γλωσσικές αγορές σε μια χώρα με 210 εκατομμύρια νοικοκυριά τηλεθεατών, σύμφωνα με στοιχεία από έναν τοπικό φορέα της βιομηχανίας. Ο συνδυασμός της αλλαγής των προτιμήσεων προβολής και του συντηρητισμού της ίδιας της Disney στη ροή βάζει τη Disney India σε αδύναμο σημείο.
Ένα ιδανικό αποτέλεσμα θα ήταν η συγχώνευση με έναν τοπικό ανταγωνιστή. Η ινδική επιχείρηση αποτιμήθηκε στα 14 δισεκατομμύρια δολάρια την εποχή της συμφωνίας με την Fox, σύμφωνα με κάποιον που γνωρίζει τη συναλλαγή. Η Disney θα ήταν τυχερή να πάρει έστω και ένα μικρό κλάσμα από αυτό, με τις εκτιμήσεις της βιομηχανίας και των αναλυτών να κυμαίνονται από 11 δισεκατομμύρια δολάρια έως και 1 δισεκατομμύριο δολάρια. Είναι μια καλή στρατηγική εφαρμογή για το Viacom18, το οποίο είναι μέρος της αυτοκρατορίας του Αμπάνι, αλλά ο μεγιστάνας που ενδιαφερόταν στο παρελθόν για τη μονάδα συνήθως αποφεύγει τις μεγάλες συγχωνεύσεις και εξαγορές ή σταχυολογεί επιλεκτικά τα κομμάτια των επιχειρήσεων που επιθυμεί. Την Πέμπτη το δικαστήριο εταιρικού δικαίου της Ινδίας ενέκρινε τελικά τη συγχώνευση του γίγαντα της τηλεοπτικής ψυχαγωγίας Zee με την τοπική μονάδα της Sony. Η Disney μπορεί να είναι σε θέση να γράψει ένα νέο σενάριο στην Ινδία, αλλά δεν θα είναι υπερπαραγωγή.
REUTERS BREAKINGVIEWS
Latest News
Η Adidas ξεπερνά τη Nike - Και η επιστροφή της έχει εμπόδια
Το ερώτημα πλέον δεν είναι πόσο γρήγορα μπορεί να ανακάμψει η Adidas, αλλά πόσο καιρό μπορεί να διατηρήσει τη δυναμική της
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Η εταιρική Γερμανία πωλείται
Οι γερμανικές εταιρείες έχουν γίνει σχετικά μικρές και σχετικά φθηνές
Το νέο αφεντικό της Nike θα μπορούσε να εξετάσει το ενδεχόμενο να γίνει Big Sneaker
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το μερίδιο αγοράς της Nike έχει υποχωρήσει από 9,5% το 2014 σε 7,5% το 2023
Ο πληθωρισμός δεν έχει πεθάνει, απλώς αναπαύεται - Το déjà vu του '70
Σήμερα δεν είναι redux του 1973. Ωστόσο, υπάρχουν μερικές ενδιαφέρουσες ομοιότητες
Αν είσαι τόσο χαρούμενος, γιατί αγοράζεις τόσο χρυσό;
Το ράλι που δεν θα σταματήσει
Ο διευθύνων σύμβουλος της Nestlé πρέπει να ιππεύσει δύο άλογα ταυτόχρονα
Ο τομέας του καφέ στο σπίτι και η φροντίδα των κατοικιδίων οδηγούν τις πωλήσεις για τη Nestlé
Ο Ντίμον ξαναγράφει τους νόμους της οικονομίας - Το χρυσό του άγγιγμα στη JP Morgan
Η τεχνολογία, οι κανονισμοί και η αδράνεια των πελατών έχουν αλλάξει τους κανόνες