«Είμαι ένας τυποποιημένος σκηνοθέτης. Αν γυρνούσα τη Σταχτοπούτα, το κοινό θα άρχιζε αμέσως να ψάχνει το πτώμα μέσα στην άμαξα-κολοκύθα», είχε πει ο Άλφρεντ Χίτσκοκ με το φλεγματικό χιούμορ το οποίο διέθετε συμπληρώνοντας «Οι ξανθές αποτελούν τα καλύτερα θύματα. Μοιάζουν με άσπιλο χιόνι που επιτρέπει να φανούν καλύτερα τα αιματοβαμμένα χνάρια του δολοφόνου».
Ενώ όταν τον ρώτησαν πώς συναλλάσεται με τους ηθοποιούς του έλεγε: «Όταν ένας ηθοποιός με πλησιάζει για να συζητήσουμε τον χαρακτήρα του, του λέω ότι τα πάντα είναι γραμμένα στο σενάριο. Αν επιμένει και ρωτήσει ‘’Μα ποιο είναι το κίνητρό μου;’’, του απαντώ ‘’Ο μισθός σου’’».
Παγκόσμια ημέρα γάτας: 7 από τις πιο εμβληματικές στην ιστορία του κινηματογράφου -Τριχωτοί αστέρες
Ο «άρχοντας του σασπενς» Άλφρεντ Χίτσκοκ γεννήθηκε σαν σήμερα το το 1899. Ο εκκεντρικός δημιουργός προτάθηκε πέντε φορές για Όσκαρ σκηνοθεσίας, το 1941 (Ρεβέκκα), το 1945 (Στον ίσκιο του θανάτου / Ναυαγοί) το 1946 (Νύχτα Αγωνίας), το 1955 (Σιωπηλός Μάρτυς) και το 1961 (Ψυχώ), αλλά δεν το κέρδισε ποτέ.
Είναι χαρακτηριστικό σε όλες σχεδόν τις ταινίες του, η εμφάνιση που κάνει ο ίδιος ο Χίτσκοκ σε ρόλους κομπάρσου. Ο όρος στα αγγλικά είναι cameo appearence (=σύντομο πέρασμα).
Η καριέρα του κράτησε πάνω από 50 χρόνια και καρπός της είναι ταινίες που θεωρούνται πλέον κλασικές όπως «Τα 39 Σκαλοπάτια» (1935) και «Η Κυρία Εξαφανίζεται» (1938) γυρισμένες στη Μεγάλη Βρετανία. Το 1939, πέρασε τον Ατλαντικό και βρέθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η πρώτη του εκεί ταινία, «Ρεβέκα» (1940), τιμήθηκε με το βραβείο Όσκαρ. Ανάμεσα στις διάσημες επιτυχίες του συγκαταλέγονται «Το Αδιάκριτο Παράθυρο» (1955) και η «Ψυχώ».
Με αδυναμία στις ξανθιές
Προτιμούσε πάντα τις ξανθές πρωταγωνίστριες. Οι πιο διάσημες ηθοποιοί που σκηνοθέτησε ήταν η Τζόαν Φοντέιν, η Ίνγκριντ Μπέργκμαν, η Μάρλεν Ντίτριχ, η Γκρέις Κέλι, η Κιμ Νόβακ, η Τζάνετ Λι, η Ντόρις Ντέι, η Εύα Μαρί Σεντ, η Βέρα Μάιλς και η Τίπι Χέντρεν.
«Οταν αντιμετωπίζω τα θέματα του σεξ στην οθόνη, δεν ξεχνάω και πάλι ότι όλα τα καθοδηγεί η ίντριγκα. Αν το σεξ είναι πολύ ορατό ή υπερβολικά προφανές, δεν υπάρχει αγωνία και έκπληξη. Τι είναι αυτό που με κάνει να επιλέγω ηθοποιούς ξανθές και σοφιστικέ; Είναι το γεγονός ότι αναζητώ έμπειρες γυναίκες, πραγματικές κυρίες που μπορούν να γίνουν πόρνες στην κρεβατοκάμαρα, χωρίς να το δείχνουν».
Αυτά έλεγε ο Αλφρεντ Χίτσκοκ στις συνεντεύξεις που έκανε με τον Γάλλο σκηνοθέτη Φρανσουά Τριφό, μεταξύ του 1962 και του 1966.
Στις περισσότερες ταινίες του πάντως έχουν συμμετάσχει και οι διασημότεροι άρρενες ηθοποιοί της εποχής: Τσαρλς Λότον, Λόρενς Ολίβιε, Τζέιμς Στιούαρτ, Κάρι Γκραντ, Κλοντ Ρέινς, Γκρέγκορι Πεκ, Χένρι Φόντα, Σον Κόνερι, Μοντγκόμερι Κλιφτ και Πολ Νιούμαν.
Η πρώτη έγχρωμη ταινία του ήταν «Ο Βρόχος» (Rope) το 1948, η οποία επίσης θεωρείται πειραματική και πρωτοποριακή επειδή είναι γυρισμένη εξ ολοκλήρου με μία κάμερα και χωρίς κανένα μοντάζ.
Η γυναίκα του έγραψε πολλά από τα σενάρια του
Η σύζυγος του Χίτσκοκ, Άλμα Ρεβίλ, υπήρξε πολύ παραγωγική σεναριογράφος και πρωτοπόρος στην τότε ανδροκρατούμενη εποχή του Χόλυγουντ. Η Άλμα βοήθησε στα σενάρια των ταινιών Τα 39 σκαλοπάτια, The Lady Vanishes και Shadow of a Doubt.
The Birds χωρίς the end
Η ταινία του Χίτσκοκ με τίτλο «Τα πουλιά», είναι η μόνη ταινία που δεν γράφει “Τέλος” στους τίτλους τέλους της. Ο σκηνοθέτης χρησιμοποίησε αυτό το τέχνασμα με σκοπό να δημιουργήσει ένα διφορούμενο τέλος, αφήνοντας στο κοινό μια ατελείωτη αίσθηση φόβου.
Και οι περίεργες κατηγορίες εναντίον του
Υπήρξαν αρκετές κατηγορίες για τον Άλφρεντ Χίτσκοκ πίσω στο 1960. Η πιο γνωστή κατηγορία προέρχεται από την πρωταγωνίστρια της ταινίας Τα Πουλιά, Τίπι Χέντρεν, η οποία ομολόγησε πως ο σκηνοθέτης την παρενοχλούσε εν ώρα γυρισμάτων και την απειλούσε όταν εκείνη αρνούνταν το φλερτ του.
Ο σερ Άλφρεντ Χίτσκοκ πέθανε στις 29 Απριλίου του 1980. Η υγεία του είχε επιδεινωθεί από την αρθρίτιδα και τη δυσλειτουργεία των νεφρών του.
Πηγή: in.gr
Latest News
Ιταλία: Πιλοτική εφαρμογή της τετραήμερης εργασίας
Ξεκινά σε υπουργεία και δημόσιους οργανισμούς στην Ιταλία
Πόσο ταιριάζουν οι δεξιοτήτες με την εργασία και την αγορά - Τι ζητούν οι εργοδότες
Αποκαλυπτική για την εργασία η έρευνα του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητήριου που αφορούσε και τις ανάγκες των εργοδοτών
Απατεώνες «μάδησαν» εκατοντάδες θαυμαστές των Oasis
Οι θαυμαστές των Oasis κατεβάλαν εκατοντάδες λίρες έκαστος για ανύπαρκτα εισιτήρια
Έρευνα της γαλλικής αστυνομίας στα γραφεία της LFP και του CVC Capital Partners
Οι αρχές στη Γαλλία ερευνούν καταγγελίες για υπεξαίρεση δημόσιου χρήματος, δωροδοκία δημόσιου λειτουργού και σύγκρουση συμφερόντων
O Όμιλος AKTOR επεκτείνει την συνεργασία του με την ΚΑΕ Παναθηναϊκός
O Όμιλος AKTOR συντόνισε τις μελέτες και την ανακατασκευή του γηπέδου
Πέθανε ο θρυλικός μουσικός και παραγωγός Κουίνσι Τζόουνς
Ο Κουίνσι Τζόουνς, ο άνθρωπος που είχε συνεργαστεί από τον Φρανκ Σινάτρα μέχρι τον Μάικλ Τζάκσον, άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 91 ετών.
Joris (Frigoglass) στον ΟΤ: «Ο κύκλος των περικοπών έκλεισε, η σκυτάλη στην ανάπτυξη»
Το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης αναλύει στον ΟΤ ο νέος CEO του ομίλου Frigoglass, Serge Joris – Πού μπαίνει ο πήχης των πωλήσεων – Με ποιες κατηγορίες «φλερτάρει»
VERGOS Auctions: 35 χρόνια δημοπρασίες - Το προφίλ του Έλληνα συλλέκτη
Στον ΟΤ μιλά ο managing director της VERGOS Auctions - Αποκαλύπτει τα «μυστικά» μίας δημοπρασίας, τη ελληνική αγορά και την τέχνη
Μια άγνωστη ιστορία για την Μέριλιν Μονρόε
«Είδα τις φωτογραφίες της Ντίτριχ. Εφόσον μπόρεσες να δημιουργήσεις αυτό το αποτέλεσμα με εκείνη, φαντάσου τι θα μπορούσες να κάνεις με μένα» φέρεται να είπε η Μέριλιν Μονρόε στην φωτογράφο.
Η Ελλάδα στην 43η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Σάρτζα, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Η Ελλάδα στην 43η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Σάρτζα.