Αυξάνοντοι oι φόβοι ενός ντόμινο στην κινεζική οικονομία, καθώς εντείνεται η κρίση ρευστότητας στον τομέα των ακινήτων της χώρας, όπως αναφέρει το Reuters.
Η μεγαλύτερη ιδιωτική εταιρεία ακινήτων της Κίνας, Country Garden επιδιώκει να καθυστερήσει για πρώτη φορά την πληρωμή ενός ιδιωτικού ομολόγου, το πιο πρόσφατο σημάδι της ασφυκτικής κρίσης ρευστότητας στον τομέα των ακινήτων, αυξάνοντας την πίεση στο Πεκίνο.
Κίνα: «Τσουνάμι» αρνητικών εξελίξεων στην κινεζική οικονομία – Αποχωρούν τα hedge funds
«Σκιώδεις τράπεζες»
Προσθέτοντας στις ανησυχίες για τον κίνδυνο μετάδοσης, μια μεγάλη κινεζική εταιρεία καταπιστευμάτων που παραδοσιακά είχε σημαντική έκθεση σε ακίνητα, η Zhongrong International Trust Co, δεν έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις αποπληρωμής για ορισμένα επενδυτικά προϊόντα.
Οι αναλυτές προειδοποιούν ότι η αύξηση των αθετήσεων από εταιρείες καταπιστευμάτων, γνωστές και ως σκιώδεις τράπεζες, οι οποίες έχουν ισχυρούς δεσμούς με τον εγχώριο τομέα ακινήτων, θα επιβαρύνει περαιτέρω τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου.
Κίνδυνοι μετάδοσης
Η ανησυχία για τους κινδύνους μετάδοσης εξαπλώνεται στις παγκόσμιες αγορές, θέτοντας την κυβέρνηση της Κίνας υπό αυξανόμενη πίεση να παράσχει στήριξη στον προβληματικό τομέα των ακινήτων, ο οποίος αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τέταρτο της εγχώριας οικονομίας.
Τα προβλήματα της Country Garden, που κάποτε θεωρούνταν ένας υγιής οικονομικά κατασκευαστής, θα μπορούσαν να έχουν αρνητική επίδραση στους αγοραστές κατοικιών και στις χρηματοπιστωτικές εταιρείες, με περισσότερους ιδιωτικούς κατασκευαστές να βρίσκονται κοντά στο σημείο καμπής, εάν η στήριξη του Πεκίνου δεν υλοποιηθεί σύντομα.
Τομέας ακινήτων
Ο τομέας των ακινήτων έχει υποστεί πτώση των πωλήσεων, στενότητα ρευστότητας και μια σειρά από αθετήσεις πληρωμών των κατασκευαστών από τα τέλη του 2021, με την China Evergrande Group να βρίσκεται στο επίκεντρο της κρίσης χρέους.
Η αδύναμη ζήτηση στο εξωτερικό, η χλιαρή εγχώρια κατανάλωση και τα επίμονα προβλήματα στον τομέα των ακινήτων υπήρξαν σημαντικοί αρνητικοί παράγοντες που έχουν αποτρέψει την οικονομική ανάκαμψη της Κίνας μετά την πανδημία.
Η Zhongrong
Σε μια κίνηση που επέφερε νέο πλήγμα στην ψυχολογία των επενδυτών, δύο κινεζικές εισηγμένες εταιρείες ανέφεραν το Σαββατοκύριακο ότι δεν είχαν λάβει πληρωμή για επενδυτικά προϊόντα που έληγαν από την Zhongrong International Trust Co.
Οι εταιρείες καταπιστευμάτων ή σκιώδεις τράπεζες λειτουργούν εκτός πολλών από τους κανόνες που διέπουν τις τράπεζες, διοχετεύοντας τα έσοδά τους σε κατασκευαστές και άλλους τομείς που δεν είναι σε θέση να λάβουν άμεσα τραπεζική χρηματοδότηση.
Οι ανησυχίες σχετικά με την υπέρμετρη έκθεση των σκιωδών τραπεζών της Κίνας – ένας κλάδος αξίας 3 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, περίπου όσο το μέγεθος της οικονομίας της Βρετανίας – στους κατασκευαστές ακινήτων, αυξήθηκαν το 2022, καθώς ο τομέας κλυδωνίζεται από τη μία κρίση στην άλλη.
Οικονομική επιβράδυνση
Η JPMorgan σε ερευνητικό σημείωμα τη Δευτέρα ανέφερε ότι οι αυξανόμενες αθετήσεις θα συμπαρασύρουν άμεσα την οικονομική ανάπτυξη της Κίνας κατά 0,3-0,4 ποσοστιαίες μονάδες και ότι αναμένει έναν «φαύλο κύκλο» προκλήσεων στη χρηματοδότηση της ακίνητης περιουσίας.
«Εκτός από τους προφανείς χρηματοοικονομικούς κινδύνους και τη μετάδοσή τους, το τελευταίο κύμα αθετήσεων από εταιρείες διαχείρισης πλούτου σε προϊόντα που σχετίζονται με το καταπίστευμα είναι πιθανό να προκαλέσει κάποιες σημαντικές κυματοειδείς επιδράσεις για την ευρύτερη οικονομία», ανέφερε ο χρηματοπιστωτικός όμιλος Nomura.
«Τα προβλήματα στον τομέα κυοφορούνταν για μεγάλο χρονικό διάστημα, εξανεμίστηκε το φαινόμενο του πλούτου μεταξύ των επενδυτών και κανείς δεν ήθελε πια να αγοράσει ακίνητα », δήλωσε ο Dickie Wong, εκτελεστικός διευθυντής της Kingston Securities.
Ο Wong επισήμανε ότι ο αντίκτυπος του τομέα στην οικονομία έχει φθάσει σε «κρίσιμο σημείο» και ότι οι ρυθμιστικές αρχές θα πρέπει να εφαρμόσουν περισσότερες πολιτικές, συμπεριλαμβανομένης της περαιτέρω μείωσης των επιτοκίων.
Η οικονομία της Κίνας αναπτύχθηκε με αδύναμο ρυθμό το δεύτερο τρίμηνο, καθώς η ζήτηση εξασθένησε τόσο στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, γεγονός που ώθησε την πολιτική ηγεσία να υποσχεθεί περαιτέρω στήριξη και τους αναλυτές από την πλευρά τους να υποβαθμίζουν τις προβλέψεις τους για την ανάπτυξη.
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους