
Η Κίνα, η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, υπέστη απότομη μείωση των εξαγωγών και των εισαγωγών τον Ιούλιο σε όρους αξίας, προσθέτοντας στην παρατεταμένη ύφεση του εμπορίου.
Ωστόσο, όσον αφορά τις ποσότητες, παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση τόσο των κύριων εισαγωγών όσο και των εξαγωγών της Κίνας. Το παράδοξο της μείωσης της αξίας των κινεζικών εισαγωγών αλλά της αύξησης της ποσότητας δεν άφησε ανεπηρέαστες τις θαλάσσιες εμπορικές διαδρομές που συνδέονται με την αχανή αυτή χώρα.
Στο χείλος του αποπληθωρισμού η Κίνα – SOS από αναλυτές
Ειδικότερα σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Xclusiv σε όρους δολαρίου, οι εξαγωγές της Κίνας, μειώθηκαν κατά 14,5% σε ετήσια βάση σημειώνοντας, την πιο απότομη πτώση από την έναρξη της πανδημίας του κορωνοϊού τον Φεβρουάριο του 2020, ενώ οι εισαγωγές μειώθηκαν κατά 12,4%, τη μεγαλύτερη πτώση από τον Ιανουάριο του 2023, όταν ένα νέο κύμα λοιμώξεων έπληξε την ηπειρωτική χώρα.
Η μείωση αυτή είναι μεγαλύτερη από την αναμενόμενη, αν λάβουμε υπόψη ότι οι τιμές των κυριότερων βασικών εμπορευμάτων έχουν μειωθεί σημαντικά σε ετήσια βάση, με την τιμή του άνθρακα να έχει μειωθεί κατά 65%, ενώ οι τιμές του σιδηρομεταλλεύματος, του χάλυβα και του αργού πετρελαίου έχουν μειωθεί κατά περίπου 9%, 10% και 13% αντίστοιχα.
Οι κινεζικές τράπεζες
Εν τω μεταξύ, τον Ιούλιο, οι κινεζικές τράπεζες χορήγησαν τα λιγότερα μηνιαία δάνεια από το 2009, γεγονός που υποδηλώνει τη συνεχιζόμενη υποτονική ζήτηση στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου και αυξάνει την πιθανότητα διαρκών αποπληθωριστικών πιέσεων. Οι τράπεζες χορήγησαν μόνο 345,9 δισεκατομμύρια RMB (47,8 δισεκατομμύρια δολάρια) σε νέα δάνεια τον Ιούλιο, από 3 τρισεκατομμύρια RMB τον Ιούνιο.
Ωστόσο, όσον αφορά τις ποσότητες, παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση τόσο των κύριων εισαγωγών όσο και των εξαγωγών της Κίνας. Πιο συγκεκριμένα, από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του 2023, η Κίνα εξήγαγε 39.796.000 τόνους προϊόντων χάλυβα, σχεδόν 28% περισσότερο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022. Παρόμοια αύξηση σημειώθηκε και στις κύριες εισαγωγές της Κίνας. Κατά τους πρώτους 7 μήνες του 2023, η Κίνα αύξησε ελαφρώς τις εισαγωγές σιτηρών κατά 5% και τις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος κατά 7% σε 96.959.000 τόνους και 669.456.000 τόνους αντίστοιχα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022.
Οι εισαγωγές άνθρακα και λιγνίτη της Κίνας ανήλθαν σε 39.260.000 τόνους κατά το πρώτο 7μηνο του 2023, σημειώνοντας αύξηση σχεδόν 90% σε σύγκριση με τις εισαγωγές του Ιανουαρίου έως τον Ιούλιο του 2022, με την ελπίδα ότι η αύξηση μπορεί να συνεχιστεί με σταθερό ρυθμό για το υπόλοιπο του έτους λόγω των ευνοϊκών τιμών της διεθνούς αγοράς και της πολιτικής μηδενικών δασμών της χώρας.
Τα προϊόντα χάλυβα ήταν το εμπόρευμα που μειώθηκε τόσο από άποψη ποσότητας όσο και από άποψη αξίας, καθώς οι εισαγωγές προϊόντων χάλυβα της Κίνας μειώθηκαν σε 4.419.000 τόνους από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του 2023, σχεδόν 33% χαμηλότερα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022. Επιπλέον, από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του 2023, η Κίνα εισήγαγε 4.504.000 τόνους διυλισμένων προϊόντων πετρελαίου σχεδόν διπλάσια σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, ενώ παράλληλα αύξησε τις εισαγωγές αργού πετρελαίου κατά 12% σε 43.686.000 τόνους.
Το παράδοξο της μείωσης της αξίας των κινεζικών εισαγωγών αλλά της αύξησης της ποσότητας δεν άφησε ανεπηρέαστες τις θαλάσσιες εμπορικές διαδρομές που συνδέονται με την αχανή αυτή χώρα και τους ναύλους στις διάφορες κατηγορίες πλοίων.
Οι ναύλοι
Εξετάζοντας τους ναύλους σε διάφορες θαλάσσιες διαδρομές σύμφωνα με το Baltic Exchange, διαπιστώνεται ότι από τις 10 Αυγούστου, το ταξίδι ενός Capesize Κίνα – Βραζιλία με επιστροφή έχει αυξηθεί κατά περίπου 15% σε ετήσια βάση. Περνώντας στα Panamax το ταξίδι Νότιο Κίνα, Ινδονησία, κυκλικό ταξίδι, πλήρωνε 7.747 δολ/ημέρα στις 10 Αυγούστου 2023, σχεδόν 51% χαμηλότερα σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν. Κατά την ίδια περίοδο, οι ναύλοι στα Supramax έπεσαν σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.
Πιο συγκεκριμένα, οι ναύλοι στα ταξίδια από τον Κόλπο των ΗΠΑ προς την Κίνα – Νότια Ιαπωνία, από τη Βόρεια Κίνα προς τη Δυτική Αφρική και από τη Νότια Κίνα μέσω Ινδονησίας προς τη Νότια Κίνα έχουν μειωθεί κατά περίπου 46%, 66% και 47% αντίστοιχα. Στα Handysize, στο ταξίδι Βόρεια Κίνα-Νότια Κορέα-Ιαπωνία προς τη Νοτιοανατολική Ασία και στο ταξίδι Βόρεια Κίνα-Νότια Κορέα-Ιαπωνία προς Βόρεια Κίνα-Νότια Κορέα-Ιαπωνία έχουν μειωθεί κατά περίπου 60% το καθένα κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους.
Από την άλλη πλευρά, η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία καθώς και οι δυτικές κυρώσεις έδωσαν ώθηση στην αγορά πετρελαίου, εκτοξεύοντας στα ύψη τις τιμές των ναύλων. Εστιάζοντας στις διαδρομές των δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου της Κίνας, οι διαδρομές Δυτικής Αφρικής προς Κίνα, Κόλπου των ΗΠΑ προς Κίνα και Κόλπου της Μέσης Ανατολής προς Κίνα αυξήθηκαν κατά 60%, 88% και 28% αντίστοιχα.


Latest News

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί