Η Κίνα, η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, υπέστη απότομη μείωση των εξαγωγών και των εισαγωγών τον Ιούλιο σε όρους αξίας, προσθέτοντας στην παρατεταμένη ύφεση του εμπορίου.
Ωστόσο, όσον αφορά τις ποσότητες, παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση τόσο των κύριων εισαγωγών όσο και των εξαγωγών της Κίνας. Το παράδοξο της μείωσης της αξίας των κινεζικών εισαγωγών αλλά της αύξησης της ποσότητας δεν άφησε ανεπηρέαστες τις θαλάσσιες εμπορικές διαδρομές που συνδέονται με την αχανή αυτή χώρα.
Στο χείλος του αποπληθωρισμού η Κίνα – SOS από αναλυτές
Ειδικότερα σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Xclusiv σε όρους δολαρίου, οι εξαγωγές της Κίνας, μειώθηκαν κατά 14,5% σε ετήσια βάση σημειώνοντας, την πιο απότομη πτώση από την έναρξη της πανδημίας του κορωνοϊού τον Φεβρουάριο του 2020, ενώ οι εισαγωγές μειώθηκαν κατά 12,4%, τη μεγαλύτερη πτώση από τον Ιανουάριο του 2023, όταν ένα νέο κύμα λοιμώξεων έπληξε την ηπειρωτική χώρα.
Η μείωση αυτή είναι μεγαλύτερη από την αναμενόμενη, αν λάβουμε υπόψη ότι οι τιμές των κυριότερων βασικών εμπορευμάτων έχουν μειωθεί σημαντικά σε ετήσια βάση, με την τιμή του άνθρακα να έχει μειωθεί κατά 65%, ενώ οι τιμές του σιδηρομεταλλεύματος, του χάλυβα και του αργού πετρελαίου έχουν μειωθεί κατά περίπου 9%, 10% και 13% αντίστοιχα.
Οι κινεζικές τράπεζες
Εν τω μεταξύ, τον Ιούλιο, οι κινεζικές τράπεζες χορήγησαν τα λιγότερα μηνιαία δάνεια από το 2009, γεγονός που υποδηλώνει τη συνεχιζόμενη υποτονική ζήτηση στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου και αυξάνει την πιθανότητα διαρκών αποπληθωριστικών πιέσεων. Οι τράπεζες χορήγησαν μόνο 345,9 δισεκατομμύρια RMB (47,8 δισεκατομμύρια δολάρια) σε νέα δάνεια τον Ιούλιο, από 3 τρισεκατομμύρια RMB τον Ιούνιο.
Ωστόσο, όσον αφορά τις ποσότητες, παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση τόσο των κύριων εισαγωγών όσο και των εξαγωγών της Κίνας. Πιο συγκεκριμένα, από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του 2023, η Κίνα εξήγαγε 39.796.000 τόνους προϊόντων χάλυβα, σχεδόν 28% περισσότερο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022. Παρόμοια αύξηση σημειώθηκε και στις κύριες εισαγωγές της Κίνας. Κατά τους πρώτους 7 μήνες του 2023, η Κίνα αύξησε ελαφρώς τις εισαγωγές σιτηρών κατά 5% και τις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος κατά 7% σε 96.959.000 τόνους και 669.456.000 τόνους αντίστοιχα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022.
Οι εισαγωγές άνθρακα και λιγνίτη της Κίνας ανήλθαν σε 39.260.000 τόνους κατά το πρώτο 7μηνο του 2023, σημειώνοντας αύξηση σχεδόν 90% σε σύγκριση με τις εισαγωγές του Ιανουαρίου έως τον Ιούλιο του 2022, με την ελπίδα ότι η αύξηση μπορεί να συνεχιστεί με σταθερό ρυθμό για το υπόλοιπο του έτους λόγω των ευνοϊκών τιμών της διεθνούς αγοράς και της πολιτικής μηδενικών δασμών της χώρας.
Τα προϊόντα χάλυβα ήταν το εμπόρευμα που μειώθηκε τόσο από άποψη ποσότητας όσο και από άποψη αξίας, καθώς οι εισαγωγές προϊόντων χάλυβα της Κίνας μειώθηκαν σε 4.419.000 τόνους από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του 2023, σχεδόν 33% χαμηλότερα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022. Επιπλέον, από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του 2023, η Κίνα εισήγαγε 4.504.000 τόνους διυλισμένων προϊόντων πετρελαίου σχεδόν διπλάσια σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, ενώ παράλληλα αύξησε τις εισαγωγές αργού πετρελαίου κατά 12% σε 43.686.000 τόνους.
Το παράδοξο της μείωσης της αξίας των κινεζικών εισαγωγών αλλά της αύξησης της ποσότητας δεν άφησε ανεπηρέαστες τις θαλάσσιες εμπορικές διαδρομές που συνδέονται με την αχανή αυτή χώρα και τους ναύλους στις διάφορες κατηγορίες πλοίων.
Οι ναύλοι
Εξετάζοντας τους ναύλους σε διάφορες θαλάσσιες διαδρομές σύμφωνα με το Baltic Exchange, διαπιστώνεται ότι από τις 10 Αυγούστου, το ταξίδι ενός Capesize Κίνα – Βραζιλία με επιστροφή έχει αυξηθεί κατά περίπου 15% σε ετήσια βάση. Περνώντας στα Panamax το ταξίδι Νότιο Κίνα, Ινδονησία, κυκλικό ταξίδι, πλήρωνε 7.747 δολ/ημέρα στις 10 Αυγούστου 2023, σχεδόν 51% χαμηλότερα σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν. Κατά την ίδια περίοδο, οι ναύλοι στα Supramax έπεσαν σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.
Πιο συγκεκριμένα, οι ναύλοι στα ταξίδια από τον Κόλπο των ΗΠΑ προς την Κίνα – Νότια Ιαπωνία, από τη Βόρεια Κίνα προς τη Δυτική Αφρική και από τη Νότια Κίνα μέσω Ινδονησίας προς τη Νότια Κίνα έχουν μειωθεί κατά περίπου 46%, 66% και 47% αντίστοιχα. Στα Handysize, στο ταξίδι Βόρεια Κίνα-Νότια Κορέα-Ιαπωνία προς τη Νοτιοανατολική Ασία και στο ταξίδι Βόρεια Κίνα-Νότια Κορέα-Ιαπωνία προς Βόρεια Κίνα-Νότια Κορέα-Ιαπωνία έχουν μειωθεί κατά περίπου 60% το καθένα κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους.
Από την άλλη πλευρά, η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία καθώς και οι δυτικές κυρώσεις έδωσαν ώθηση στην αγορά πετρελαίου, εκτοξεύοντας στα ύψη τις τιμές των ναύλων. Εστιάζοντας στις διαδρομές των δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου της Κίνας, οι διαδρομές Δυτικής Αφρικής προς Κίνα, Κόλπου των ΗΠΑ προς Κίνα και Κόλπου της Μέσης Ανατολής προς Κίνα αυξήθηκαν κατά 60%, 88% και 28% αντίστοιχα.
Latest News
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό