Την έντονη αντίθεσή του με την προοπτική δημιουργίας ενός κοινού νομίσματος μεταξύ των χωρών της ομάδας BRICS εκφράζει ο λόρδος Jim O’Neill, ένας πρώην οικονομολόγος της Goldman Sachs, ο άνθρωπος που «βάπτισε» με το συγκεκριμένο ακρωνύμιο την ομάδα που περιλαμβάνει τη Βραζιλία, τη Ρωσία, την Ινδία, την Κίνα και τη Νότια Αφρική.
Η BRICS αναζητεί τρόπους για να τερματιστεί η κυριαρχία του δολαρίου ως το κορυφαίο αποθεματικό νόμισμα στον κόσμο και ο Πρόεδρος της Βραζιλίας Λουίς Ινάσιο Λούλα ντα Σίλβα τάχθηκε υπέρ της δημιουργίας ενός κοινού νομίσματος.
Αλλά ο O’Neill, ο οποίος επινόησε το όνομα του μπλοκ σε μια ερευνητική εργασία του 2001, δεν είναι πεπεισμένος.
BRICS vs G7: Τι έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια
«Είναι απλά γελοίο», είπε στους Financial Times σε συνέντευξή του τη Δευτέρα. «Πρόκειται να δημιουργήσουν μια κεντρική τράπεζα BRICS; Πώς θα το κάνουν αυτό; Είναι σχεδόν ντροπιαστικό».
Ο οικονομολόγος μίλησε ενόψει της 15ης συνόδου κορυφής των BRICS την επόμενη εβδομάδα, όπου τα έθνη θα συναντηθούν για να αποφασίσουν εάν θα επεκτείνουν την ένταξη σε άλλες χώρες και μπορεί επίσης να επικαλεστούν την ιδέα του κοινού νομίσματος — αν και η Νότια Αφρική αρνείται ότι αυτό είναι στην ημερήσια διάταξη.
Αποδολαριοποίηση
Η αποδολαριοποίηση είναι το τελευταίο τσιτάτο που αιχμαλωτίζει τη φαντασία της αγοράς και αναφέρεται σε προσπάθειες που στοχεύουν στην υπονόμευση της κυριαρχίας του δολαρίου στο παγκόσμιο εμπόριο προωθώντας τη χρήση άλλων νομισμάτων.
Οι υποστηρικτές της ιδέας επισημαίνουν το γεγονός ότι το μερίδιο του δολαρίου στα παγκόσμια αποθέματα έχει μειωθεί τις τελευταίες δύο δεκαετίες — αν και εξακολουθεί να αποτελεί σχεδόν το 60% των παγκόσμιων συναλλαγματικών διαθεσίμων, σύμφωνα με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.
Στη συνέντευξη, ο O’Neill επέκρινε τον ρόλο του δολαρίου στην κατεύθυνση των κινήσεων άλλων νομισμάτων σε όλο τον κόσμο.
«Ο ρόλος του δολαρίου δεν είναι ιδανικός για τον τρόπο που έχει εξελιχθεί ο κόσμος», είπε. «Έχουμε όλες αυτές τις οικονομίες που ζουν σε αυτήν την κυκλική ατελείωτη ανατροπή ανάλογα με το τι θα αποφασίσει να κάνει η [Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ] προς το συμφέρον των ΗΠΑ».
Αλλά δεν βλέπει ένα μέλλον στο οποίο το ρενμίνμπι, το γιεν ή το ευρώ μπορούν να ξεπεράσουν το αμερικανικό νόμισμα.
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους