Ακριβότερα αναμένεται να κοστίσει το ταξίδι της επιστροφής για χιλιάδες εκδρομείς του Αυγούστου, καθώς η τιμή της βενζίνης έχει πάρει και πάλι την ανιούσα.
Η τιμή στην αντλία έχει ξεπεράσει τα δύο ευρώ όχι μόνο στα νησιά, αλλά και σε περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας, εκτινάσσοντας το κόστος των διακοπών για χιλιάδες οικογένειες, ενώ παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι έρχεται νέο κύμα ανατιμήσεων
Ενδεικτικό της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί είναι ότι η τιμή χονδρικής στις 15 Ιουλίου ήταν 1,736 ευρώ/λίτρο (προ ΦΠΑ) και ακριβώς έναν μήνα μετά, στις 15 Αυγούστου, έφθασε το 1,847 ευρώ/λίτρο (προ ΦΠΑ). Αντίστοιχα, οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου έναν μήνα πριν ήταν 80 δολάρια/βαρέλι και στις 15 Αυγούστου 85 δολάρια/βαρέλι. Δηλαδή, μέσα σε έναν μήνα η αύξηση της τιμής του πετρελαίου στις διεθνείς αγορές ήταν 5 δολ./βαρέλι, δηλαδή 4,5 ευρώ (0,028 ευρώ/λίτρο).
«Καύσωνας» στις τιμές των καυσίμων – Πού θα φτάσει η βενζίνη [γράφημα]
«Στα μεγάλα αστικά κέντρα βρισκόμαστε μία ανάσα από τα δύο ευρώ. Είναι εύλογο, λοιπόν, και οι αποστάσεις αυτές που καλύπτονται με οδικές μεταφορές, όπως η Ευρυτανία και το Καρπενήσι, να έχουν ξεπεράσει τα δύο ευρώ», δήλωσε χαρακτηριστικά ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Πρατηριούχων και Εμπόρων Καυσίμων, Γιώργος Ασμάτογλου. Μιλώντας στο Open TV υπογράμμισε ότι «η τιμή έχει φθάσει στο 1,98 ευρώ στα μεγάλα αστικά κέντρα. Εχει ακριβύνει πολύ το προϊόν το τελευταίο διάστημα».
Ο κ. Ασμάτογλου, μάλιστα, εκτίμησε ότι οι τιμές από αύριο-μεθαύριο θα είναι ακόμα πιο υψηλές. Ερωτηθείς με τι τιμές θα επιστρέψουν από τις διακοπές τους οι εκδρομείς του Αυγούστου, ήταν ξεκάθαρος: «Οπωσδήποτε θα είναι ακριβότερο το προϊόν».
Καύσιμα: Το πλαφόν έφερε τιμές – καρμπόν στα βενζινάδικα
«Ολα συγκλίνουν στο ότι οι τιμές των καυσίμων στο επόμενο διάστημα θα είναι ακόμη υψηλότερες», τόνισε από την πλευρά του και ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, μιλώντας στην ίδια εκπομπή. «Τα Pass βοηθούν, αλλά δεν λύνουν το πρόβλημα. Δεν θα αλλάξουν οι τιμές των προϊόντων όσο τα καύσιμα είναι σε αυτά τα ύψη και απλά το Pass διευκολύνει», πρόσθεσε, τονίζοντας ότι «άλλη λύση από τη μείωση του φόρου ειδικής κατανάλωσης και του ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης, δεν υπάρχει».
Το παράδοξο της αγοράς
Η πρόεδρος της της Ένωσης Βενζινοπωλών Αττικής, Μαρία Ζάγκα προσπαθεί να εξηγήσει το παράδοξο που συμβαίνει στην αγορά των καυσίμων.
«Πράγματι λοιπόν, τον τελευταίο καιρό έχει ανέβει η τιμή. Τους τελευταίους δύο μήνες η απλή αμόλυβδη έχει ανέβει γύρω στα 15 λεπτά, ενώ το πετρέλαιο κίνησης γύρω στα 24, πολύ περισσότερο από την αμόλυβδη», υπογράμμισε, μιλώντας στο «Πρώτο Πρόγραμμα» και τονίζει: «Πέρσι τέτοια εποχή, λίγο πιο πριν, είχαμε το βαρέλι 134 δολάρια και είχαμε την ίδια τιμή, γύρω, στο 1.90- 2 ευρώ στην Αττική. Τώρα λοιπόν με αυτή την τιμή πιάσαμε το ίδιο ποσό. Αυτό είναι ένα αξιοπερίεργο για εμάς τους πρατηριούχους. Ο μόνος που μπορεί να μας εξηγήσει πώς αυτό συμβαίνει είναι τα διυλιστήρια, γιατί εμείς είτε είναι 1.90 είτε είναι 1.50 ευρώ, το ίδιο ποσοστό έχουμε κέρδος».
«Τα τιμολόγιά μας λοιπόν είναι αυξημένα για τα καύσιμα. Και μην ξεχνάτε ότι εδώ και δύο χρόνια ο κλάδος μας έχει στην πλάτη του το πλαφόν. Τι σημαίνει αυτό. Είναι περιορισμένο το ποσοστό κέρδους μας. Δεν μπορεί κανείς να πει, Ζάγκα, τώρα ήρθε ο Αύγουστος, έχεις αυξήσει τις τιμές. Όχι, εμείς έχουμε πλαφόν. Σύμφωνα λοιπόν με το ποσοστό κέρδους που πουλάγαμε πριν ένα μήνα, πριν ένα χρόνο, το ίδιο πουλάμε και τώρα. Ξεκάθαρα τα πράγματα. Εκείνο που θέλει ο κλάδος, ο οποίος θέλει να βγάλει τη ρετσινιά από πάνω του, είναι να φύγει όλο αυτό το κομμάτι το οποίο ξεπλένει χρήματα στον κλάδο μας. Και τι κάνουν τώρα αυτοί οι κύριοι, παραπλανούν τον κόσμο με δήθεν φτηνές τιμές» συμπλήρωσε.
«Εμείς έχουμε τιμολόγια. Όταν λοιπόν εγώ έχω αρχίσει και τελειώνω και έχει ανέβει η τιμή και θα πάρω τιμολόγιο, είμαι υποχρεωμένη να ανεβάσω. Όταν όμως έχει πέσει, είμαι πάλι υποχρεωμένη με το τιμολόγιο (σ.σ. να την κατεβάσω), αυτό που λέω είναι πάρα πολύ σημαντικό, γιατί το πρόστιμο είναι 5.000 και άνω και εμείς, οι απλοί πρατηριούχοι, το 5.000 είναι πολύ μεγάλο ποσό. Για ορισμένους «κυρίους» 50-150 χιλιάδες είναι ένα τίποτα. Γιατί αυτοί, το τι τιμή έχουν, το πόσα κερδίζουν και πόσα χάνει το κράτος και τι αθέμιτο ανταγωνισμό έχουμε εμείς και πώς εξαπατούν τον κόσμο, είναι μια άλλη ιστορία» συνέχισε η κ. Ζάγκα.
Τι θα γίνει με το Fuel Pass
«Όχι» σε παράταση του Fuel Pass είπε πρόσφατα ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας, Νίκος Παπαθανάσης.
Μιλώντας στην ΕΡΤ ο κ. Παπαθανάσης ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει στο τραπέζι, αυτή τη στιγμή, το ενδεχόμενο για παράταση του Fuel pass ή για κάτι παρόμοιο.
«Ό,τι έχει ανακοινωθεί, έχει ανακοινωθεί. Αυτή είναι η δημοσιονομική δυνατότητα της οικονομίας μας. Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς. Τον Σεπτέμβριο έρχονται δύο αξιολογήσεις. Πρέπει να είμαστε πολύ σοβαροί για να πετύχουμε την επενδυτική βαθμίδα. Τώρα κάνουμε ελέγχους και στα πρατήρια βενζίνης και έχουμε επιβάλει πρόστιμα», τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
Καύσιμα: Προσωρινό φρένο στις αυξήσεις των τιμών της βενζίνης
Latest News
Πρόστιμα 226 χιλ. ευρώ από τη ΔΙΜΕΑ στη Ρόδο για προϊόντα-απομιμήσεις
Τα στελέχη της Διυπηρεασιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), του Υπουργείου Ανάπτυξης κατέστρεψαν 29.059 τεμάχια απομιμητικών προϊόντων και προχώρησαν σε δυο προσαγωγές για πλαστογραφία
Λιγότερο αισιόδοξοι οι σύμβουλοι μάνατζμεντ για την ελληνική οικονομία [πίνακες]
Τι δείχνει το βαρόμετρο του Συνδέσμου Εταιρειών Συμβούλων Μάνατζμεντ Ελλάδος (ΣΕΣΜΑ) για το β’ τρίμηνο του 2024
Πράσινες δεξιότητες για μισθωτούς ιδιωτικού τομέα - Ξεκινά η επιλογή προγραμμάτων
Το πρόγραμμα συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης αφορά συνολικά 75.000 εργαζόμενους
Citigroup: Η Ελλάδα το ισχυρότερο «γύρισμα» από την πανδημία [πίνακες]
Ανθεκτική «βλέπει» την παγκόσμια οικονομία η Citigroup - Οι εκλογές και τα περιθώρια των αγορών
Θεοδωρικάκος σε σούπερ μάρκετ: Ρίξτε τις τιμές και σε άλλα προϊόντα
Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, συναντήθηκε με τους εκπροσώπους της ένωσης σούπερ μάρκετ, μετά από αίτημά τους
Ο νέος ελέφαντας στο δωμάτιο του πληθωρισμού - Τι προκαλεί τώρα την ακρίβεια [γράφημα]
Ποιος είναι ο βασικός λόγος που αντί να μειώνεται ο πληθωρισμός στην Ελλάδα παραμένει στην περιοχή του 3%
Αυτή είναι η ημερομηνία πληρωμής της επιταγής ακρίβειας
Η επιταγή ακρίβειας θα καταβληθεί πριν από τις 20 Δεκεμβρίου και αφορά περίπου 1.900.000 πολίτες
Πυκνώνουν τα σύννεφα στη βιομηχανία λόγω γεωπολιτικών αναταράξεων - Ερευνα του ΙΟΒΕ
Ο δείκτης για το οικονομικό κλίμα του ΙΟΒΕ διαμορφώθηκε στις 107 μονάδες μετά από τη σημαντική άνοδο που είχε σημειώσει στις 110,2 μονάδες
Στις Βρυξέλλες ο Χατζηδάκης για Eurogroup και Ecofin - Η ατζέντα
Ο κ. Χατζηδάκης θα παραστεί σήμερα στη συνεδρίαση του Eurogroup, όπου θα υπάρξει Κοινή Δήλωση για την ανταγωνιστικότητα
Με την πλάτη στον τοίχο η βιομηχανία - Το χτύπημα στην «Επίλεκτος»
Εκρηκτική παραμένει η κατάσταση στη βιομηχανία – Τα προβλήματα φέρνουν σε δύσκολη θέση ακόμη και μεγάλες εταιρείες όπως η Επίλεκτος