Από τον Mr Amazon Τζεφ Μπέζος και τον Ινδό κροίσο και «βασιλιά του χάλυβα» Λακσμί Μιτάλ μέχρι τον θρύλος του ΝΒΑ, Μάτζικ Τζόνσον και την διάσημη ηθοποιό του Χόλιγουντ, Ντέμι Μουρ, το διεθνές jet set απολαμβάνει κρουαζιέρες με υπερπολυτελή yacht στα ελληνικά νησιά.
Τουρισμός: To καλοκαίρι των σούπερ γιοτ για τα ελληνικά νησιά [Εικόνες]
Μπορεί και φέτος αρκετοί celebrities να επισκέφθηκαν την χώρα μας και τα ελληνικά νησιά με σκάφη, ωστόσο η συνολική εικόνα του θαλάσσιου τουρισμού «θόλωσε» λίγο σε σύγκριση με την περυσινή χρονιά. Και αυτό γιατί καταγράφεται πτώση στις ναυλώσεις, η οποία κυμαίνεται από 10%-20% ανάλογα και με την κατηγορία των σκαφών.
Οι αιτίες αυτής της υστέρησης θα πρέπει να αναζητηθούν στη μεγάλη άνοδο της περυσινής χρονιάς που ήταν ένα έτος όπου το σκάφος λειτουργούσε και σαν μέτρο προστασίας από τον κορωνοϊό, στο άνοιγμα και άλλων αγορών μετά την πανδημία αλλά και στις άλλους εξωγενείς παράγοντες όπως η μεγάλη άνοδος των αεροπορικών εισιτηρίων.
Όπως εξηγεί στον ot.gr ο Μιχάλης Σκουλικίδης πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού, η περυσινή χρονιά ήταν ιδιαίτερη καθώς ο κόσμος έβγαινε από τον κορωνοϊό, ωστόσο υπήρχε ακόμη ο φόβος και οι διακοπές με σκάφος προσέφεραν ένα ασφαλές καταφύγιο για όποιον είχε τη δυνατότητα να το επιλέξει.
Παράλληλα πολλές αγορές ήταν κλειστές όπως Κίνα, Ταϊλάνδη, Ινδονησία, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, Καραϊβική, αλλά και οι γειτονικές μας Τουρκία, Ιταλία καθώς και η Ισπανία είχαν ακόμη προβλήματα με αποτέλεσμα πολλοί να τις αποφεύγουν. Έτσι φέτος καταγράφηκε μία επιστροφή αυτών των αγορών και στη γειτονιά μας «άνοιξε» και πάλι η Ιταλία η οποία έχει τη μεγαλύτερη προσέλευση θαλαμηγών στη Μεσόγειο.
Τα ακριβά αεροπορικά εισιτήρια
Αρνητικά φέτος επέδρασε και η μεγάλη άνοδος των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων κυρίως στην αγορά των σκαφών χωρίς πλήρωμα. Πολλοί βορειοευρωπαίοι επέλεξαν το αυτοκίνητο για να μεταβούν στα σκάφη και κέρδισαν έτσι πιο κοντινοί προορισμοί όπως η Ιταλία, Κροατία, κ.λ.π. Ένας ακόμη λόγος είναι η προσθήκη και νέων σκαφών, με αποτέλεσμα η «πίττα» να μοιράζεται μεταξύ περισσότερων.
Ωστόσο σύμφωνα με τον κ. Σκουλικίδη η φετινή εικόνα επαναφέρει στην επικαιρότητα το έλλειμμα μια στρατηγικής αντιμετώπισης του θαλασσίου τουρισμού.
Όπως τονίζει με σκωπτική διάθεση από το 2006 οι φορείς του θαλασσίου τουρισμού αναφερόμαστε στα ίδια θέματα και τίποτα δεν έχει αλλάξει στην αντιμετώπιση του συγκεκριμένου κλάδου από την ελληνική πολιτεία.
Σε νομοθετικό επίπεδο συνεχίσουμε να κινούμαστε ωσάν να μην συμβαίνει τίποτα υποβαθμίζοντας τις προοπτικές του ελληνικού yachting, της ελληνικής σημαίας και της ελληνικής επαγγελματικής άδειας σημειώνει ο πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού.
Ανάγκη για εθνική στρατηγική
Σύμφωνα με τον συνομιλητή μας απαιτείται άμεσα η χάραξη μιας εθνικής στρατηγικής για τον θαλάσσιο τουρισμό, ένα ανταγωνιστικό για τη χώρα νομοθετικό πλαίσιο, ένας χαμηλός συντελεστής ΦΠΑ, που να είναι ανταγωνιστικός με τις γειτονικές μας χώρες, σημαντική βελτίωση των υποδομών (μαρίνες, κ.λ.π.) και αποτελεσματική προβολή στο εξωτερικό.
Ο ίδιος εστιάζει ιδιαίτερα στην έλλειψη ενός Εθνικού Συμβούλιου Yachting, στο οποίο θα συμμετέχουν εκπρόσωποι των φορέων και των υπουργείων Ναυτιλίας, Τουρισμού και Οικονομίας. Δεν μπορεί όλοι οι στόχοι και οι πολιτικές να έχουν βραχυπρόθεσμο ορίζοντα από μηνών έως 2-3 ετών και να αναθεωρούνται σε κάθε αλλαγή πολιτικής θητείας.
Επίσης ο κ. Σκουλικίδης δίνει ιδιαίτερη έμφαση και στην ανάγκη προβολής στο εξωτερικό του ελληνικού επανδρωμένου yachting. Δαπανώνται εκατομμύρια από τη χώρα μας και καλώς για την προβολή των υπόλοιπων μορφών τουρισμού και το επανδρωμένο yachting, που είναι η αιχμή του δόρατος του ελληνικού τουρισμού, αγνοείται… Ενώ οι φορείς της πολιτείας σπεύδουν στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, αλλά στα yacht shows του εξωτερικού για τα επανδρωμένα επαγγελματικά σκάφη όπως οι εκθέσεις Monaco, Miami, Palm Beach, Fort Lauderdale λάμπουν δια της απουσίας τους. Και όμως ένα μεσαίου μεγέθους yacht συνεισφέρει όσο δυο boutique ξενοδοχεία και μόνο ένα mega yacht παράγει το αποτέλεσμα ενός ολόκληρου resort, καταλήγει ο κ. Σκουλικίδης.
Latest News
Τα «πράσινα» ξενοδοχεία θα «ξεκλειδώνουν» φθηνότερη χρηματοδότηση - Ο ρόλος των αστεριών
Το νέο σύστημα κατάταξης για τα ξενοδοχεία περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Τουρισμού
Πράσινο φως από επιτροπή της Βουλής στο νομοσχέδιο για τα Airbnb
Στη «σωστή κατεύθυνση» κινείται το νομοσχέδιο για τη θέσπιση προδιαγραφών στα ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης τύπου Airbnb
Θεοδωρικάκος για ακύρωση Turkaegean: Η κυβέρνηση διαχρονικά προασπίζει το εθνικό συμφέρον
«Θεωρώ ότι η απόφαση είναι ισχυρή και ό,τι έχουμε να κάνουμε σε νομικό επίπεδο, θα συνεχίσουμε να το κάνουμε», δήλωσε ο Τάκης Θεοδωρικάκος
Οικογένεια Χατζηλαζάρου: Μετά το «Τιτάνια» στήνουν νέα πεντάστερη μονάδα στη Ρόδο
Η οικογένεια Χατζηλαζάρου προχωρά σε νέα επένδυση 60 εκατ. ευρώ στο νησί της Ρόδου – Τα οικονομικά μεγέθη και η απόκτηση του «Τιτάνια» στην Αθήνα
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Πώς θα κινηθεί ο ελληνικός τουρισμός το 2025 - Τι αποκαλύπτουν τέσσερις μελέτες
Τουρισμός: Η Ελλάδα συνεχίζει να ανταγωνίζεται χώρες όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Γαλλία, η Πορτογαλία, η Τουρκία και η Κροατία
Γιατί οι τουρίστες συρρέουν στο… τοξικότερο νησί στον κόσμο
Πρόκειται για ένα ηφαιστειογενές νησί περίπου 177 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά του Τόκιο
Προσθέτει «αστέρια» στις μονάδες του στην Ελλάδα ο Όμιλος Λούη
Τι σχεδιάζει ο όμιλος Λούη για τις τουριστικές επενδύσεις του στην Ελλάδα - Τι έδειξε το Ταμείο για την περσινή χρονιά
Η ΕΕ ακυρώνει το εμπορικό σήμα «Turkaegean» - Όλη η απόφαση στον ΟΤ
Το 2021 ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης Τουρκίας κατέθεσε προς κατοχύρωση στο EUIPO το εμπορικό σήμα «Turkaegean»
Οι ξενοδόχοι στην αντεπίθεση: Προσφεύγουν κατά απόφασης δήμου για νέο τέλος
Το «τέλος βιώσιμης ανάπτυξης» που επιβάλει ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης αποτελεί πρωτοφανή απόφαση, λέει ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού