Το εμπορικό ισοζύγιο της Ιαπωνίας επέστρεψε ξανά στο κόκκινο τον Ιούλιο με έλλειμμα 78,7 δισεκατομμυρίων γιεν, καθώς οι εξαγωγές μειώθηκαν για πρώτη φορά εδώ και δύο χρόνια, αυξάνοντας την αβεβαιότητα σχετικά με τις προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης, σύμφωνα με κυβερνητικά στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν την Πέμπτη.
Οι εξαγωγές μειώθηκαν κατά 0,3% από πέρυσι στα 8,73 τρισεκατομμύρια γιεν, καθώς η αύξηση των εξαγωγών αυτοκινήτων απέτυχε να αντισταθμίσει τις μειώσεις σε άλλα προϊόντα, όπως ο εξοπλισμός που σχετίζεται με ημιαγωγούς. Οι εισαγωγές, εν τω μεταξύ, μειώθηκαν κατά 13,5% στα 8,8 τρισεκατομμύρια γιεν, σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών.
Η πτώση των εξαγωγών από έτος σε έτος, η πρώτη από τον Φεβρουάριο του 2021, χαμήλωσε τις προοπτικές για την ιαπωνική οικονομία, η οποία σημείωσε τον ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξής της από το 2020 το τρίμηνο έως τον Ιούνιο.
Ιαπωνία: Αυξήθηκε κατά 6% το ΑΕΠ
Τα τελευταία στοιχεία ήρθαν ένα μήνα αφότου η Ιαπωνία ανακοίνωσε το πρώτο εμπορικό της πλεόνασμα εδώ και σχεδόν δύο χρόνια, αν και εξακολουθούν να υπάρχουν ανησυχίες για τον αντίκτυπο της επιθετικής νομισματικής σύσφιξης στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη και την επιβράδυνση της ανάπτυξης στην Κίνα, σύμφωνα με την Japan Today.
Το εμπορικό πλεόνασμα της Ιαπωνίας με τις Ηνωμένες Πολιτείες αυξήθηκε κατά 65% στα 845,92 δισεκατομμύρια γιεν, καθώς οι αυξημένες εξαγωγές αυτοκινήτων και βαρέων ηλεκτρικών μηχανημάτων αύξησαν τις συνολικές εξαγωγές κατά 13,5% στα 1,79 τρισεκατομμύρια γεν.
Οι εισαγωγές μειώθηκαν κατά 11,2% στα 945,31 δισεκατομμύρια γιεν, λόγω μείωσης κυρίως σε εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου και φαρμάκων, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία.
Οι εξαγωγές με προορισμό την Κίνα μειώθηκαν κατά 13,4% στα 1,54 τρισεκατομμύρια γιεν και οι εισαγωγές μειώθηκαν κατά 13,9% στα 1,90 τρισεκατομμύρια γεν, που μεταφράζεται σε έλλειμμα 359,21 δισεκατομμυρίων γιεν, μειωμένο κατά 15,7% από πέρυσι.
«Ενώ οι εξαγωγές αυτοκινήτων ήταν ισχυρές επειδή οι αυτοκινητοβιομηχανίες ενίσχυαν την παραγωγή εν μέσω της χαλάρωσης των ελλείψεων τσιπ, οι συνολικές εξαγωγές δεν είναι ισχυρές ως τάση», δήλωσε στο Japan Today ο Γιουίτσι Κοντάμα, επικεφαλής οικονομολόγος στο Ινστιτούτο Ερευνών Meiji Yasuda.
«Η ανάκαμψη της Κίνας από το τέλος της πολιτικής της για “μηδενικό COVID” ήταν πολύ πιο αργή από το αναμενόμενο και υπάρχει το θέμα του προβληματικού τομέα των ακινήτων. Στο εσωτερικό, ο πληθωρισμός επιβαρύνει τη ζήτηση, επομένως είναι δύσκολο να περιμένουμε να συνεχιστεί η ισχυρή οικονομική ανάπτυξη», πρόσθεσε ο Κοντάμα.
Για περισσότερο από ένα χρόνο, το αυξανόμενο κόστος εισαγωγής καυσίμων και πρώτων υλών, εν μέρει λόγω του πολέμου της Ρωσίας στην Ουκρανία, άφησε την φτωχή σε πόρους Ιαπωνία με έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο.
Το ασθενέστερο γιεν
Ένα ασθενέστερο γιεν έχει επιδεινώσει τις επιπτώσεις στην Ιαπωνία, ενισχύοντας την αξία των εισαγωγών και επιταχύνοντας τον πληθωρισμό.
Τον Ιούλιο, η εισαγόμενη αξία του άνθρακα, του αργού πετρελαίου και του υγροποιημένου φυσικού αερίου μειώθηκε, ενώ το γιεν υποχώρησε κατά 4,6% σε σχέση με το δολάριο ΗΠΑ σε σχέση με πέρυσι.
Η υποτίμηση του γιεν έναντι του δολαρίου και του ευρώ δεν φαίνεται να έχει ολοκληρωθεί, καθώς ήδη διολισθαίνει στα επίπεδα στα οποία οι ιαπωνικές αρχές παρενέβησαν προηγουμένως για να επιβραδύνουν την πτώση του νομίσματος.
Η Τράπεζα της Ιαπωνίας αποφάσισε τον Ιούλιο να επιτρέψει στις αποδόσεις των μακροπρόθεσμων κρατικών ομολόγων της Ιαπωνίας να αυξηθούν περισσότερο, γεγονός που θα μείωνε το χάσμα με τις αποδόσεις των ΗΠΑ καθώς η Ομοσπονδιακή Τράπεζα βρίσκεται σε κύκλο αύξησης επιτοκίων.
Με την υπόλοιπη Ασία, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, το εμπορικό πλεόνασμα της Ιαπωνίας συρρικνώθηκε κατά 35,7% στα 253,73 δισ. γιεν τον Ιούλιο.
Η Ιαπωνία είχε εμπορικό έλλειμμα 20,69 δισεκατομμυρίων γιεν με την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς οι εισαγωγές έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδο του μήνα εν μέσω ισχυρής ζήτησης για αυτοκίνητα και εξοπλισμό αεροσκαφών.
Οι εισαγωγές σημείωσαν άνοδο 21,4% στα 967,70 δισ. γιεν, ενώ οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 12,4% στα 947,01 δισ. γιεν.
Latest News
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας
Το κρυφό υπερόπλο των αλυσίδων φαστ φουντ - Πώς κρατούν πιστούς τους καταναλωτές
Οι αλυσίδες φαστ φουντ προσφέρουν αποκλειστικές υπηρεσίες σε πιστούς πελάτες και κερδίζουν μία σίγουρη πηγή εσόδων
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Η επόμενη μέρα για την οικονομία - Τα σενάρια μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ [γράφημα]
Τεράστια πρόκληση το μεγάλο έλλειμμα - Κλειδί οι ισορροπίες στο Κογκρέσο μετά τις εκλογές
Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας
Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»
Μείωση ρεκόρ, 250 μονάδες βασης, στα επιτόκια απο την κεντρική τράπεζα του Πακιστάν
Μετα τη μείωση, το βασικό επιτόκιο της κεντρικής τράπεζας του Πακιστάν είναι στο 15%