Το εμπορικό ισοζύγιο της Ιαπωνίας επέστρεψε ξανά στο κόκκινο τον Ιούλιο με έλλειμμα 78,7 δισεκατομμυρίων γιεν, καθώς οι εξαγωγές μειώθηκαν για πρώτη φορά εδώ και δύο χρόνια, αυξάνοντας την αβεβαιότητα σχετικά με τις προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης, σύμφωνα με κυβερνητικά στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν την Πέμπτη.
Οι εξαγωγές μειώθηκαν κατά 0,3% από πέρυσι στα 8,73 τρισεκατομμύρια γιεν, καθώς η αύξηση των εξαγωγών αυτοκινήτων απέτυχε να αντισταθμίσει τις μειώσεις σε άλλα προϊόντα, όπως ο εξοπλισμός που σχετίζεται με ημιαγωγούς. Οι εισαγωγές, εν τω μεταξύ, μειώθηκαν κατά 13,5% στα 8,8 τρισεκατομμύρια γιεν, σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών.
Η πτώση των εξαγωγών από έτος σε έτος, η πρώτη από τον Φεβρουάριο του 2021, χαμήλωσε τις προοπτικές για την ιαπωνική οικονομία, η οποία σημείωσε τον ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξής της από το 2020 το τρίμηνο έως τον Ιούνιο.
Ιαπωνία: Αυξήθηκε κατά 6% το ΑΕΠ
Τα τελευταία στοιχεία ήρθαν ένα μήνα αφότου η Ιαπωνία ανακοίνωσε το πρώτο εμπορικό της πλεόνασμα εδώ και σχεδόν δύο χρόνια, αν και εξακολουθούν να υπάρχουν ανησυχίες για τον αντίκτυπο της επιθετικής νομισματικής σύσφιξης στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη και την επιβράδυνση της ανάπτυξης στην Κίνα, σύμφωνα με την Japan Today.
Το εμπορικό πλεόνασμα της Ιαπωνίας με τις Ηνωμένες Πολιτείες αυξήθηκε κατά 65% στα 845,92 δισεκατομμύρια γιεν, καθώς οι αυξημένες εξαγωγές αυτοκινήτων και βαρέων ηλεκτρικών μηχανημάτων αύξησαν τις συνολικές εξαγωγές κατά 13,5% στα 1,79 τρισεκατομμύρια γεν.
Οι εισαγωγές μειώθηκαν κατά 11,2% στα 945,31 δισεκατομμύρια γιεν, λόγω μείωσης κυρίως σε εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου και φαρμάκων, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία.
Οι εξαγωγές με προορισμό την Κίνα μειώθηκαν κατά 13,4% στα 1,54 τρισεκατομμύρια γιεν και οι εισαγωγές μειώθηκαν κατά 13,9% στα 1,90 τρισεκατομμύρια γεν, που μεταφράζεται σε έλλειμμα 359,21 δισεκατομμυρίων γιεν, μειωμένο κατά 15,7% από πέρυσι.
«Ενώ οι εξαγωγές αυτοκινήτων ήταν ισχυρές επειδή οι αυτοκινητοβιομηχανίες ενίσχυαν την παραγωγή εν μέσω της χαλάρωσης των ελλείψεων τσιπ, οι συνολικές εξαγωγές δεν είναι ισχυρές ως τάση», δήλωσε στο Japan Today ο Γιουίτσι Κοντάμα, επικεφαλής οικονομολόγος στο Ινστιτούτο Ερευνών Meiji Yasuda.
«Η ανάκαμψη της Κίνας από το τέλος της πολιτικής της για “μηδενικό COVID” ήταν πολύ πιο αργή από το αναμενόμενο και υπάρχει το θέμα του προβληματικού τομέα των ακινήτων. Στο εσωτερικό, ο πληθωρισμός επιβαρύνει τη ζήτηση, επομένως είναι δύσκολο να περιμένουμε να συνεχιστεί η ισχυρή οικονομική ανάπτυξη», πρόσθεσε ο Κοντάμα.
Για περισσότερο από ένα χρόνο, το αυξανόμενο κόστος εισαγωγής καυσίμων και πρώτων υλών, εν μέρει λόγω του πολέμου της Ρωσίας στην Ουκρανία, άφησε την φτωχή σε πόρους Ιαπωνία με έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο.
Το ασθενέστερο γιεν
Ένα ασθενέστερο γιεν έχει επιδεινώσει τις επιπτώσεις στην Ιαπωνία, ενισχύοντας την αξία των εισαγωγών και επιταχύνοντας τον πληθωρισμό.
Τον Ιούλιο, η εισαγόμενη αξία του άνθρακα, του αργού πετρελαίου και του υγροποιημένου φυσικού αερίου μειώθηκε, ενώ το γιεν υποχώρησε κατά 4,6% σε σχέση με το δολάριο ΗΠΑ σε σχέση με πέρυσι.
Η υποτίμηση του γιεν έναντι του δολαρίου και του ευρώ δεν φαίνεται να έχει ολοκληρωθεί, καθώς ήδη διολισθαίνει στα επίπεδα στα οποία οι ιαπωνικές αρχές παρενέβησαν προηγουμένως για να επιβραδύνουν την πτώση του νομίσματος.
Η Τράπεζα της Ιαπωνίας αποφάσισε τον Ιούλιο να επιτρέψει στις αποδόσεις των μακροπρόθεσμων κρατικών ομολόγων της Ιαπωνίας να αυξηθούν περισσότερο, γεγονός που θα μείωνε το χάσμα με τις αποδόσεις των ΗΠΑ καθώς η Ομοσπονδιακή Τράπεζα βρίσκεται σε κύκλο αύξησης επιτοκίων.
Με την υπόλοιπη Ασία, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, το εμπορικό πλεόνασμα της Ιαπωνίας συρρικνώθηκε κατά 35,7% στα 253,73 δισ. γιεν τον Ιούλιο.
Η Ιαπωνία είχε εμπορικό έλλειμμα 20,69 δισεκατομμυρίων γιεν με την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς οι εισαγωγές έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδο του μήνα εν μέσω ισχυρής ζήτησης για αυτοκίνητα και εξοπλισμό αεροσκαφών.
Οι εισαγωγές σημείωσαν άνοδο 21,4% στα 967,70 δισ. γιεν, ενώ οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 12,4% στα 947,01 δισ. γιεν.
Latest News
Δήμαρχος στην Ιταλία παλεύει να σταματήσει πώληση ναπολιτάνικης νησίδας
Ο δήμαρχος του Bacoli, στην Ιταλία, υποστηρίζει πως θέλει να αγοράσει την Punta Pennata και να τη μετατρέψει σε «υπαίθριο μουσείο»
Κάτι τρέχει με τα κινεζικά ομόλογα
Πώς θέλει η Λαϊκή τράπεζα της Κίνας να στηρίξει το γιουάν
Πώς ο Μασκ προκάλεσε την ομόνοια των Βρετανών πολιτικών
Τα κόμματα του Ηνωμένου Βασιλείου ενώνονται προτρέποντας τον Τραμπ να επανεξετάσει την ανάμιξη του Μασκ
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Το χρυσό πάρεργο του Νάιτζελ Φάρατζ
Ο Νάιτζελ Φάρατζ πληρώθηκε 189.000 λίρες πέρυσι από εταιρεία χρυσού για να εργαστεί με μερική απασχόληση
Γιατί αποτυγχάνει το άνοιγμα της Κίνας στους ξένους τουρίστες
Η Κίνα προχώρησε σε ένα μεγάλο άνοιγμα προς ξένους τουρίστες όμως τα τουριστικά έσοδα απέχουν πολύ από το 2019
Ο Τραμπ απειλεί την ισορροπία ΕΕ και ΗΠΑ - Τι αλλάζει σε εμπόριο και αμυντικές δαπάνες
ΕΕ και ΗΠΑ είναι οι μεγαλύτεροι εμπορικοί εταίροι στον κόσμο -Πώς οι δασμοί θα επηρεάσουν την οικονομική τους σχέση
Η Σερβία δηλώνει έτοιμη να εξαγοράσει το μερίδιο της Gazprom στο διυλιστήριο NIS
«Έχουμε τα χρήματα» για να αγοράσουμε πίσω το ρωσικό μερίδιο στο Naftna Industrija Srbije, δήλωσε ο πρόεδρος Αλεξάνταρ Βούτσιτς
Τι φέρνει το 2025 για την παγκόσμια οικονομία - Οι χρησμοί του ΔΝΤ και ο φόβος για τις ΗΠΑ
«Οι χώρες δεν μπορούν να δανειστούν για να ξεφύγουν», επισήμανε η επικεφαλής του ΔΝΤ, Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα
Οι 9+1 κορυφαίες τάσεις για το 2025 - Στην κρυστάλλινη σφαίρα των FT
Οι προβλέψεις για το 2025 υποθέτουν ότι οι αλλαγές στην αγορά θα υπαγορευθούν από τον Τραμπ - Αλλά όχι μόνο...