Το εμπορικό ισοζύγιο της Ιαπωνίας επέστρεψε ξανά στο κόκκινο τον Ιούλιο με έλλειμμα 78,7 δισεκατομμυρίων γιεν, καθώς οι εξαγωγές μειώθηκαν για πρώτη φορά εδώ και δύο χρόνια, αυξάνοντας την αβεβαιότητα σχετικά με τις προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης, σύμφωνα με κυβερνητικά στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν την Πέμπτη.
Οι εξαγωγές μειώθηκαν κατά 0,3% από πέρυσι στα 8,73 τρισεκατομμύρια γιεν, καθώς η αύξηση των εξαγωγών αυτοκινήτων απέτυχε να αντισταθμίσει τις μειώσεις σε άλλα προϊόντα, όπως ο εξοπλισμός που σχετίζεται με ημιαγωγούς. Οι εισαγωγές, εν τω μεταξύ, μειώθηκαν κατά 13,5% στα 8,8 τρισεκατομμύρια γιεν, σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών.
Η πτώση των εξαγωγών από έτος σε έτος, η πρώτη από τον Φεβρουάριο του 2021, χαμήλωσε τις προοπτικές για την ιαπωνική οικονομία, η οποία σημείωσε τον ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξής της από το 2020 το τρίμηνο έως τον Ιούνιο.
Ιαπωνία: Αυξήθηκε κατά 6% το ΑΕΠ
Τα τελευταία στοιχεία ήρθαν ένα μήνα αφότου η Ιαπωνία ανακοίνωσε το πρώτο εμπορικό της πλεόνασμα εδώ και σχεδόν δύο χρόνια, αν και εξακολουθούν να υπάρχουν ανησυχίες για τον αντίκτυπο της επιθετικής νομισματικής σύσφιξης στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη και την επιβράδυνση της ανάπτυξης στην Κίνα, σύμφωνα με την Japan Today.
Το εμπορικό πλεόνασμα της Ιαπωνίας με τις Ηνωμένες Πολιτείες αυξήθηκε κατά 65% στα 845,92 δισεκατομμύρια γιεν, καθώς οι αυξημένες εξαγωγές αυτοκινήτων και βαρέων ηλεκτρικών μηχανημάτων αύξησαν τις συνολικές εξαγωγές κατά 13,5% στα 1,79 τρισεκατομμύρια γεν.
Οι εισαγωγές μειώθηκαν κατά 11,2% στα 945,31 δισεκατομμύρια γιεν, λόγω μείωσης κυρίως σε εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου και φαρμάκων, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία.
Οι εξαγωγές με προορισμό την Κίνα μειώθηκαν κατά 13,4% στα 1,54 τρισεκατομμύρια γιεν και οι εισαγωγές μειώθηκαν κατά 13,9% στα 1,90 τρισεκατομμύρια γεν, που μεταφράζεται σε έλλειμμα 359,21 δισεκατομμυρίων γιεν, μειωμένο κατά 15,7% από πέρυσι.
«Ενώ οι εξαγωγές αυτοκινήτων ήταν ισχυρές επειδή οι αυτοκινητοβιομηχανίες ενίσχυαν την παραγωγή εν μέσω της χαλάρωσης των ελλείψεων τσιπ, οι συνολικές εξαγωγές δεν είναι ισχυρές ως τάση», δήλωσε στο Japan Today ο Γιουίτσι Κοντάμα, επικεφαλής οικονομολόγος στο Ινστιτούτο Ερευνών Meiji Yasuda.
«Η ανάκαμψη της Κίνας από το τέλος της πολιτικής της για “μηδενικό COVID” ήταν πολύ πιο αργή από το αναμενόμενο και υπάρχει το θέμα του προβληματικού τομέα των ακινήτων. Στο εσωτερικό, ο πληθωρισμός επιβαρύνει τη ζήτηση, επομένως είναι δύσκολο να περιμένουμε να συνεχιστεί η ισχυρή οικονομική ανάπτυξη», πρόσθεσε ο Κοντάμα.
Για περισσότερο από ένα χρόνο, το αυξανόμενο κόστος εισαγωγής καυσίμων και πρώτων υλών, εν μέρει λόγω του πολέμου της Ρωσίας στην Ουκρανία, άφησε την φτωχή σε πόρους Ιαπωνία με έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο.
Το ασθενέστερο γιεν
Ένα ασθενέστερο γιεν έχει επιδεινώσει τις επιπτώσεις στην Ιαπωνία, ενισχύοντας την αξία των εισαγωγών και επιταχύνοντας τον πληθωρισμό.
Τον Ιούλιο, η εισαγόμενη αξία του άνθρακα, του αργού πετρελαίου και του υγροποιημένου φυσικού αερίου μειώθηκε, ενώ το γιεν υποχώρησε κατά 4,6% σε σχέση με το δολάριο ΗΠΑ σε σχέση με πέρυσι.
Η υποτίμηση του γιεν έναντι του δολαρίου και του ευρώ δεν φαίνεται να έχει ολοκληρωθεί, καθώς ήδη διολισθαίνει στα επίπεδα στα οποία οι ιαπωνικές αρχές παρενέβησαν προηγουμένως για να επιβραδύνουν την πτώση του νομίσματος.
Η Τράπεζα της Ιαπωνίας αποφάσισε τον Ιούλιο να επιτρέψει στις αποδόσεις των μακροπρόθεσμων κρατικών ομολόγων της Ιαπωνίας να αυξηθούν περισσότερο, γεγονός που θα μείωνε το χάσμα με τις αποδόσεις των ΗΠΑ καθώς η Ομοσπονδιακή Τράπεζα βρίσκεται σε κύκλο αύξησης επιτοκίων.
Με την υπόλοιπη Ασία, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, το εμπορικό πλεόνασμα της Ιαπωνίας συρρικνώθηκε κατά 35,7% στα 253,73 δισ. γιεν τον Ιούλιο.
Η Ιαπωνία είχε εμπορικό έλλειμμα 20,69 δισεκατομμυρίων γιεν με την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς οι εισαγωγές έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδο του μήνα εν μέσω ισχυρής ζήτησης για αυτοκίνητα και εξοπλισμό αεροσκαφών.
Οι εισαγωγές σημείωσαν άνοδο 21,4% στα 967,70 δισ. γιεν, ενώ οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 12,4% στα 947,01 δισ. γιεν.
Latest News
Γιατί επιβραδύνονται σε όλον τον κόσμο οι πωλήσεις ειδών πολυτελείας εκτός από το Τόκιο
Το μερίδιο της Ιαπωνίας στις αγορές πολυτελείας αυξήθηκε - Οι πωλήσεις στην Ιαπωνία αντιπροσώπευαν το 9% του συνόλου της LVMH, από 7% ένα χρόνο νωρίτερα.
Εσπρέσο... τέλος στα McDonald's
Άλλο ένα κακό συναπάντημα βάζει νάρκη στις πωλήσεις της McDonald's
«Μειώστε τα ενοίκια» - Νέα διαδήλωση των κατοίκων της Βαρκελώνης
Οι διαδηλωτές στη Βαρκελώνη ζητούν προσιτά ενοίκια για όλους - Σε πολλές πόλεις στην Ισπανία η εκτόξευση του τουρισμού και το Airbnb αφήνουν χωρίς σπίτια τους κατοίκους
Economist: Πόσο κινεζική είναι η Shein
Η Shein, προσπαθεί να επαναπροσδιοριστεί ως μία παγκόσμια εταιρεία και όχι ως αμιγώς κινεζική, σημειώνει ο Economist
Ποιος είναι ο εκκεντρικός κροίσος που αγόρασε μια μπανάνα για 6,2 εκατ.
Ο Τζάστιν Σαν είναι Κινέζος επιχειρηματίας και λάτρης των κρυπτονομισμάτων, γνωστός για την ίδρυση της πλατφόρμας blockchain TRON
Πόσο θα μπορούσαν να μειώσουν το ΑΕΠ τα ζευγάρια που δεν κάνουν παιδιά
Περισσότεροι millenials επιλέγουν να μην κάνουν παιδιά αλλά αυτό θα μπορούσε να έχει σοβαρό αντίκτυπο στην οικονομία
Η Μεγάλη Παραίτηση επανέρχεται; - Γιατί αυξάνεται ξανά η δυσαρέσκεια των εργαζομένων
Η αγορά εργασίας θα μπορούσε να περιμένει ένα νέο κύμα παραιτήσεων, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της Glassdoor.
Νέα δολιοφθορά στη Βαλτική θάλασσα - Οι καταστροφές στα υποβρύχια καλώδια [διάγραμμα]
Μετά την καταστροφή του αγωγού Nordstream μια ακόμα δολιοφθορά, σε υποδομές στη Βαλτική θάλασσα, προβληματίζει
Αντληση αερίου με δέσμευση άνθρακα από την BP - Επένδυση μαμούθ στην Ινδονησία
Η παραγωγή φυσικού αερίου της BP από το κοίτασμα Ubadari στην Ινδονησία έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2028
Πόσο θα κοστίσει στη Goldman Sachs η πτώση της Northvolt [πίνακας]
Η Goldman Sachs, είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος στη σουηδική εταιρεία κατασκευής μπαταριών, η οποία κατέθεσε αίτηση πτώχευσης