Μετά τη δημοσιοποίηση των πρακτικών της Federal Reserve την περασμένη Τετάρτη που «έκοψε» τα φτερά της Wall Street, οι επενδυτές έχουν πλέον στραμμένο το ενδιαφέρον τους στο μεγάλο ετήσιο ραντεβού των τραπεζιτών στο οικονομικό συμπόσιο του Τζάκσον Χολ, που πολλοί αποκαλούν και «καλοκαιρινό Νταβός», αλλά κυρίως στην κεντρική ομιλία του ίδιου του Τζερόμ Πάουελ, την ερχόμενη Παρασκευή.
Για ακόμη μια φορά το συμπόσιο της Federal Reserve Bank of Kansas City (στις 24-26 Αυγούστου) στο ειδυλλιακό ορεινό θέρετρο του Τζάκσον Χολ, στα Βραχώδη Όρη θα κληθεί να δώσει απαντήσεις (ή έτσι τουλάχιστον ελπίζουν οι επενδυτές) στο γρίφο των προθέσεων της αμερικανικής κεντρικής τράπεζας και όχι μόνο για τον δύσκολο ερχόμενο χειμώνα.
Φετινό θέμα του συμποσίου είναι οι «Δομικές αλλαγές στην παγκόσμια οικονομία».
Η ομιλία του Πάουελ αναμένεται να δώσει μία πρόγευση για το τι θα πράξει η Ομοσπονδιακή Τράπεζα στην επόμενη συνεδρίαση της στις 19-20 Σεπτεμβρίου, με τις φωνές των «γερακιών» που ζητούν συνέχιση της σφικτής νομισματικής πολιτικής, να πληθαίνουν.
ΕΚΤ-FED: Ποιος θα «κόψει» πρώτος το «νήμα» της αύξησης των επιτοκίων
Τα πρακτικά της τελευταίας συνεδρίασης του περασμένου Ιουλίου έδειξαν ότι οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής ανησυχούν ότι ο αγώνας για τον πληθωρισμό δεν έχει ακόμα τελειώσει και θα μπορούσε να απαιτήσει πρόσθετη δράση που συνεπάγεται ακόμα περισσότερες αυξήσεις επιτοκίων, αν και αξιωματούχοι θα προτιμούσαν να διατηρήσουν τα επιτόκια σταθερά.
Ο Πάουελ είπε στους δημοσιογράφους τον περασμένο μήνα ότι η Fed θα λαμβάνει αποφάσεις για τα επιτόκια «συνεδρίαση με συνεδρίαση», αλλά τόνισε ότι οι αξιωματούχοι σκοπεύουν «να διατηρήσουν την πολιτική περιοριστική έως ότου είμαστε σίγουροι ότι ο πληθωρισμός μειώνεται σταθερά προς τον στόχο του 2% και είμαστε έτοιμοι να κάνουμε περαιτέρω αυστηροποίηση αν αυτό κριθεί απαραίτητο».
To δίλημμα
Παρόλα αυτά, υπάρχουν αρκετές φωνές που υποστηρίζουν ότι πρέπει να δοθεί ένα τέλος στον κύκλο σύσφιγξης, καθώ οι πιέσεις στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις είναι αφόρητες, ενώ πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος μιας ύφεσης, έστω και ήπιας.
Συνολικά, για το μέλλον της πολιτικής, τα μέλη της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ σημειώνουν από την μία πλευρά τους κινδύνους μιας απότομης χαλάρωσης της πολιτικής αλλά ταυτόχρονα επισημαίνουν και τον κίνδυνο της συρρίκνωσης της οικονομίας εξαιτίας μιας περαιτέρω νομισματικής σύσφιγξης.
Latest News
Πώς η Boeing έβαλε την αεροπορία των ΗΠΑ να πληρώσει με «καπέλο» 8.000% για σαπούνια
Πώς η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε 8.000% παραπάνω την Boeing για διανομείς σαπουνιού μπάνιου αεροσκαφών C-17
Ο άνθρωπος πίσω από τον όρο «The Magnificent Seven» λύνει τη σιωπή του
Γνωρίστε τον αναλυτή που χρησιμοποίησε τον όρο Magnificent Seven για τις μετοχές τεχνολογίας που διαφεντεύουν τη Wall Street
Πώς η «οικονομική γρίπη» της Γερμανίας μεταδίδεται στην Ευρώπη – Οι συνέπειες για Ελλάδα
Η νέα κρίση που φέρνει το λουκέτο σε τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Volkswagen δημιουργεί μεγάλη αναταραχή στη Γερμανία
Οι αποτυχημένες προσπάθειες «ανάστασης» της Intel και οι χειρισμοί Γκέλσινγκερ
O CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, έθεσε υψηλές προσδοκίες για τις ικανότητες κατασκευής της εταιρείας αλλά και την ικανότητά της στον τομέα της AI, ωστόσο απέτυχε να ανταποκριθεί
Αγροτικές επιδοτήσεις: Δισεκατομμυριούχοι έλαβαν ενίσχυση 3,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ
Τουλάχιστον 17 δισεκατομμυριούχοι συγκαταλέγονται στους «αγρότες» που έλαβαν γενναίες αγροτικές επιδοτήσεις την τετραετία 2019-2023.
Γιατί έπεσε η μετοχή της Uber
Η πρόβλεψη για μετακινήσεις πελατών της Uberς ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις της Wall Street
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;