Η πυρκαγιά στο επιβατηγό οχηματαγωγό Fremantle Highway και η τραγική απώλεια ενός ναυτικού έφεραν στο προσκήνιο τη συζήτηση γύρω από τη θαλάσσια μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV). Το πλοίο μεταφοράς οχημάτων Fremantle Highway έπιασε φωτιά στα ανοικτά των ακτών του ελληνικού νησιού Ameland στις 26 Ιουλίου.
Το πλοίο μετέφερε σχεδόν 3.800 καινούργια αυτοκίνητα, εκ των οποίων περίπου 500 ήταν ηλεκτροκίνητα. Υπάρχουν εικασίες ότι η πυρκαγιά προκλήθηκε από μια μπαταρία EV, αλλά στην πραγματικότητα, η αιτία της πυρκαγιάς δεν έχει γίνει ακόμη γνωστή, αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση της η Διεθνής Ένωση Ναυτασφαλίσεων (IUMI).
General Motors: Στόχος, η μείωση του λειτουργικού κόστους κατά 3 δισ. δολάρια ως το τέλος του 2024
Είναι γεγονός ότι οι πυρκαγιές πλοίων αποτελούν πραγματική ανησυχία για τις ναυτασφαλιστικές εταιρείες και τη ναυτιλιακή βιομηχανία στο σύνολό της. Η IUMI υποστηρίζει εδώ και καιρό την ανάγκη για καλύτερα συστήματα ανίχνευσης και κατάσβεσης πυρκαγιάς, τα οποία πρέπει να είναι ειδικά προσαρμοσμένα για τους διάφορους τύπους πλοίων.
Ωστόσο, μέχρι σήμερα, δεν έχει αποδειχθεί ότι πυρκαγιά σε roro ή Pure Car and Truck Carrier (PCTC) έχει προκληθεί από ένα εργοστασιακά καινούργιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Οι ασφαλιστές πάντως διαπιστώνουν ότι η μεταφορά των EVs εγείρει ορισμένους κινδύνους που διαφέρουν από εκείνους που συνδέονται με τη μεταφορά συμβατικών αυτοκινήτων, που φέρουν κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICEVs).
Όμως οι μέχρι τώρα έρευνες δείχνουν ότι οι κίνδυνοι δεν είναι αυξημένοι ή πιο επικίνδυνοι.
Για τον λόγο αυτό η ΙUMI υπογραμμίζει ότι οι έρευνες πρέπει να εστιάσουν στον εντοπισμό των κινδύνων και των μέτρων ασφαλείας που σχετίζονται με τα νέα ενεργειακά οχήματα, όπως τα EVs, στον τρόπο μετριασμού τους και στη συνεργασία με τις ρυθμιστικές αρχές για την ανάπτυξη των απαραίτητων κανόνων, προτύπων και κατευθυντήριων γραμμών για την ασφαλή μεταφορά τους. Οι εργασίες για το σκοπό αυτό βρίσκονται ήδη στην ημερήσια διάταξη της υποεπιτροπής του ΙΜΟ για τα συστήματα και τον εξοπλισμό των πλοίων.
Οι ασφαλιστές
Η εκτεταμένη έρευνα του προγράμματος LASHFIRE της ΕΕ, στο οποίο συμμετείχε η IUMI, δείχνει ότι ούτε ο ρυθμός ανάπτυξης μιας πυρκαγιάς ούτε ο μέγιστος ρυθμός έκλυσης θερμότητας ή η συνολική ενέργεια που απελευθερώνεται κατά τη διάρκεια μιας πυρκαγιάς είναι υψηλότερος για μια πυρκαγιά από EV από ό,τι για μια πυρκαγιά που οφείλεται σε συμβατικά οχήματα.
Οι τοξίνες που απελευθερώνονται κατά τη διάρκεια μιας πυρκαγιάς EV είναι επίσης παρόμοιες. Είναι επίσης σημαντικό να θυμόμαστε, αναφέρουν οι ασφαλιστές, ότι η ίδια η μπαταρία είναι μόνο μια μικρή πηγή του φορτίου πυρκαγιάς, ενώ η πλειονότητα της ενέργειας πυρκαγιάς προέρχεται από πλαστικά και άλλα υλικά που βρίσκονται εξίσου σε EV και ICEV οχήματα.
Ωστόσο, η έκθεση των μπαταριών σε φωτιά μπορεί να οδηγήσει σε θερμική διαφυγή – όπου το στοιχείο ιόντων λιθίου εισέρχεται σε κατάσταση αυτοθέρμανσης, αναφλέγοντας – και αυτό απαιτεί διαφορετική ανίχνευση και αντιμετώπιση της φωτιάς. Η άμεση ανάπτυξη σταθερών συστημάτων πυρόσβεσης είναι η πιο αποτελεσματική δράση κατά των πυρκαγιών οχημάτων, ανεξάρτητα από την πηγή ενέργειάς τους.
Οι μπαταρίες λιθίου
Σε περίπτωση που συμβεί θερμική διαφυγή σε ένα ηλεκτρικό όχημα, η οριακή ψύξη είναι απαραίτητη για να αποτραπεί η εξάπλωση της πυρκαγιάς. Αυτό επιτρέπει στην μπαταρία να καεί με ελεγχόμενο τρόπο.
Οι έρευνες δείχνουν ότι οι πυρκαγιές στα EV δεν είναι πιο συχνές ή πιο έντονες από τις πυρκαγιές στα ICEV. Τα παραδοσιακά καύσιμα, όπως η βενζίνη και το ντίζελ, είναι δυνητικά εξαιρετικά επικίνδυνα, αλλά εμείς, ως ναυτιλιακή βιομηχανία, έχουμε μάθει να κατανοούμε και να μετριάζουμε τους σχετικούς κινδύνους.
Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι ακόμη σχετικά νέες, αλλά έχουν ήδη γίνει σημαντικό μέρος της καθημερινής ζωής. Η ναυτιλιακή βιομηχανία εξακολουθεί να μαθαίνει και πρέπει να προσαρμοστεί σε αυτά τα νέα σύνολα κινδύνων και να τα μετριάσει αναλόγως. Τα επιστημονικά στοιχεία είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη αποτελεσματικών στρατηγικών μετριασμού των κινδύνων, καταλήγει η IUMI.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons