Το μοντέλο της «ηλιοθεραπείας» εγκαταλείπεται από τον σύγχρονο τουρίστα. Μόλις ένας στους τρεις έχει μετά τον κορωνοϊό ως κίνητρο διακοπών την ηλιοθεραπεία ενώ τέσσερις στους δέκα αναζητούν προορισμούς που προφέρουν εναλλακτικά κίνητρα όπως ευεξία, φύση, γαστρονομία, εμπειρίες.
Μελέτη τεσσάρων ετών της εξειδικευμένης στον τουρισμό εταιρεία ερευνών Mabrian, αποκαλύπτει ότι ο τουρισμός αλλάζει, με το σημαντικότερο συμπέρασμα που προκύπτει να είναι ότι οι βιωματικές δραστηριότητες αντικαθιστούν τα συμβατικά κίνητρα για ταξίδια. Με τον όρο βιωματικές, ορίζονται οι δραστηριότητες που σχετίζονται με την ευεξία, την ενεργό δράση και τον τρόπο ζωής, τη φύση, το φαγητό και την κουζίνα. Από την άλλη πλευρά, τα συμβατικά κίνητρα ταξιδιού έχουν οριστεί ως οι δραστηριότητες γύρω από τις Τέχνες και τον πολιτισμό, την ηλιοθεραπεία, την οικογένεια, τις αγορές και τη νυχτερινή ζωή.
Τα δεδομένα δείχνουν ότι οι βιωματικές δραστηριότητες έχουν αυξηθεί κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες τα τελευταία 4 χρόνια σε σχέση με τις συμβατικές δραστηριότητες. Μέχρι τον Ιούνιο του 2023 το μερίδιο των βιωματικών κινήτρων είναι ήδη σχεδόν 50/50, γεγονός εξαιρετικά σημαντικό, αν αναλογιστεί κανείς ότι τον Ιούνιο του 2019, οι δραστηριότητες «Τέχνες και ο Πολιτισμός» και «ηλιοθεραπεία» αντιπροσώπευαν το 41% των ταξιδιωτικών κινήτρων.
Οι καλοκαιρινές διακοπές που ξέραμε δε θα έρθουν ποτέ ξανά – «Θα πάρουμε τα βουνά;»
Ψηλά στις προτιμήσεις
Οι δραστηριότητες που ανέβηκαν περισσότερο κατά τη διάρκεια αυτών των ετών φτάνοντας σε πρωτοφανή επίπεδα ενδιαφέροντος είναι οι δραστηριότητες Active & Lifestyle, Nature και Wellness. Όσον αφορά τις δύο πρώτες, τα στοιχεία δείχνουν ένα σαφές σημείο καμπής από το 2021, επιβεβαιώνοντας τις επιπτώσεις της πανδημίας σε αυτού του είδους τα κίνητρα για ταξίδια. Η ευεξία παρουσιάζει επίσης σταθερή ανάπτυξη από το 2019.
Από την άλλη πλευρά, οι συμβατικές δραστηριότητες που έχουν χάσει το μεγαλύτερο μέρος της σημασίας τους είναι οι Τέχνες & Πολιτισμός και η Ηλιοθεραπεία, οι οποίες αντιπροσωπεύουν πλέον μόνο το 34% των ταξιδιωτικών κινήτρων, χάνοντας 7 ποσοστιαίες μονάδες από το 2019.
«Ο τρόπος που ταξιδεύουμε αλλάζει συνεχώς. Από τις παραδοσιακές διακοπές με την ηλιοθεραπεία σε παραθαλάσσιους προορισμούς και τον πολιτισμό και τα ψώνια στις πόλεις, περνάμε στην ανακάλυψη εμπειριών όπου η σύνδεση με το περιβάλλον και τον εαυτό μας είναι το κλειδί. Είναι προφανής ο αντίκτυπος της πανδημίας και η επίδραση του εγκλωβισμού που μας έκανε να συνειδητοποιήσουμε πόσο σημαντικό είναι να απολαμβάνουμε τη φύση και να αισθανόμαστε καλά και υγιείς κατά τη διάρκεια του ελεύθερου χρόνου μας, γεγονός που έχει αποτυπωθεί στα κίνητρα των ταξιδιωτών» δηλώνει ο Carlos Cendra, επικεφαλής μάρκετινγκ και επικοινωνίας της Mabrian
Διαφοροποιημένο προϊόν
Είναι σημαντικό για τους προορισμούς και τις τουριστικές επιχειρήσεις να εντοπίζουν τις νέες παγκόσμιες τάσεις των ταξιδιωτών με ευέλικτο τρόπο, ενώ παράλληλα εργάζονται για να προσφέρουν ένα τουριστικό προϊόν όσο το δυνατόν πιο διαφοροποιημένο και σύμφωνο με τις νέες τάσεις. Η υψηλή εξάρτηση από συγκεκριμένα τουριστικά προϊόντα είναι πλέον αναποτελεσματική με την βιωσιμότητα του προορισμού να αποκτά ιδιαίτερη σημασία επισημαίνει η Mabrian.
Για να υλοποιήσει τη μελέτη αυτή η εταιρεία ερευνών ανέλυσε την αυθόρμητη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών παγκοσμίως χρησιμοποιώντας το Social Listening. Η μεθοδολογία αυτή βασίζεται σε τεχνικές μεγάλων δεδομένων και τεχνητής νοημοσύνης (επεξεργασία φυσικής γλώσσας) για την ανάλυση πάνω από 400 εκατομμυρίων αλληλεπιδράσεων που σχετίζονται με τον τουρισμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά την παρατηρούμενη περίοδο (πρώτο εξάμηνο του 2019 έως πρώτο εξάμηνο του 2023).
Latest News
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts
Έκρηξη τουριστικών επενδύσεων στη Μήλο – Ποιοι επιχειρηματίες χτίζουν ξενοδοχεία
Η Μήλος συγκεντρώνει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον – Καταλύτης η αύξηση του τουριστικού ρεύματος
Σπάει το τουριστικό... άβατο η Σαντορίνη με τιμές για όλα τα βαλάντια
Πώς η Σαντορίνη προσπαθεί να ανακτήσει τη δυναμική στον τουρισμό και να επιστρέψει στην κορυφή - Το σχέδιο των φορέων
Τα δώδεκα χρόνια και τα έξι «χρυσά» brands που άλλαξαν τον ελληνικό τουρισμό [πίνακας]
Στο ραντάρ των ξενοδοχείων που κινούνται στο χώρο της πολυτελούς φιλοξενίας έχει μπει ο ελληνικός τουρισμός
Οι δέκα αεροπορικές και οι εθνικότητες που απογειώνουν την Fraport Greece
Aegean και Ryanair είναι οι δυο αεροπορικές που διεκδικούν την πρώτη θέση στα αεροδρόμια της Fraport Greece
Αυξάνει πτήσεις και χωρητικότητα στα... «άκρα» της τουριστικής σεζόν η Aegean
Oχι μόνο ανταποκριθήκαμε στις προκλήσεις της πανδημίας, αλλά αντεπεξήλθαμε και βγήκαμε περισσότερο ενισχυμένοι, τόνισε ο αναπληρωτής CEO της Aegean, Μιχάλης Κουβελιώτης
Συνεχίζει να χάνει «τουριστικό» έδαφος η Μύκονος - Οι προορισμοί πρωταθλητές
Ο τουρισμός οδεύει προς έτος ρεκόρ όσον αφορά την επιβατική κίνηση - Η εικόνα της Fraport Greece σε 14 αεροδρόμια
Μάχη για την τέλεια σέλφι στη Ρώμη - Βουλιάζει από τουρίστες
Το ένα ρεκόρ μετά το άλλο καταρρίπτει ο αριθμός τουριστών στην Ιταλία - Οι αρχές εξετάζουν μέτρα, όπως περιορισμούς πρόσβασης και εισιτήρια σε αξιοθέατα
Λίφτινγκ 20 εκατ. σε «Athens Crowne Plaza» και «Holiday Inn» - Και νέο ξενοδοχείο από την οικογένεια Μουσαμά
Στον ΟΤ μιλά ο Απόστολος Μουσαμάς για το Athens Crowne Plaza αλλά και για τα σχέδια για νέα μονάδα