Μετ’ εμποδίων πραγματοποιούνται οι εισαγωγές μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων και άλλων εξαρτημάτων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, καθώς τα προϊόντα αυτά πλήττονται πλέον από τους δασμούς που επιβάλλει η Ουάσινγκτον επικαλούμενη «καταναγκαστική εργασία» σε εργοστάσια που βρίσκονται σε συγκεκριμένες περιοχές της Κίνας.
Ηλεκτρικά οχήματα: Οι «νεκρές» μπαταρίες γίνονται χρυσός στις ΗΠΑ
Όπως μεταδίδει το Reuters, ένας νόμος των ΗΠΑ που ισχύει εδώ και ένα χρόνο ο οποίος απαγορεύει την εισαγωγή προϊόντων που κατασκευάζονται στην επαρχία Σιντζιάνγκ της Κίνας, είχε επικεντρωθεί κυρίως στους ηλιακούς συλλέκτες, τις ντομάτες και τα βαμβακερά ενδύματα. Αλλά τώρα, εξαρτήματα που μπορεί να περιλαμβάνουν μπαταρίες ιόντων λιθίου, ελαστικά και σημαντικές πρώτες ύλες για αυτοκίνητα, καθώς και υλικά όπως αλουμίνιο και χάλυβα, υπόκεινται όλο και περισσότερο σε κατασχέσεις στα σύνορα.
Ο αυξημένος έλεγχος των προϊόντων που προορίζονται για εργοστάσια συναρμολόγησης αυτοκινήτων, από τα τελωνεία και την υπηρεσία προστασίας των συνόρων των ΗΠΑ (CBP), θα μπορούσε να προκαλέσει προβλήματα στις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, που θα πρέπει στο εξής να αποδεικνύουν ότι οι αλυσίδες εφοδιασμού τους δεν συνδέονται με μια περιοχή όπου οι ΗΠΑ πιστεύουν ότι οι κινεζικές αρχές έχουν δημιουργήσει στρατόπεδα εργασίας για Ουιγούρους και άλλες μουσουλμανικές μειονοτικές ομάδες. Σημειώνεται ότι το Πεκίνο αρνείται ότι μετέρχεται τέτοιες μεθόδους.
Κατασχέσεις στα σύνορα
Όπως σημειώνει το πρακτορείο, στον ένα χρόνο που βρίσκεται σε ισχύ ο νόμος περί πρόληψης της αναγκαστικής εργασίας των Ουιγούρων, έχει εμποδιστεί η ανάπτυξη πρότζεκτ ηλιακής ενέργειας, καθώς μεγάλα φορτία ηλιακών πάνελ έχουν κατασχεθεί και παραμένουν στις αποθήκες των ΗΠΑ.
Τόσο η ηλιακή ενέργεια όσο και τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες αποτελούν κρίσιμους κρίκους στο πλαίσιο της προσπάθειας της κυβέρνησης Μπάιντεν να προωθήσει την απεξάρτηση των ΗΠΑ από τα ορυκτά καύσιμα και να καταπολεμήσει την κλιματική αλλαγή.
Σύμφωνα με στοιχεία της αρμόδιας αρχής των ΗΠΑ, 31 αποστολές ειδών αυτοκινήτων και αεροδιαστημικής έχουν κατασχεθεί στα τελωνεία, ενώ οι ποσότητες μετάλλων όπως το αλουμίνιο και ο χάλυβας που διακρατούν οι αρχές έχουν εκτοξευθεί από περίπου 1 εκατ. δολάρια μηνιαίως στα τέλη του 2022 σε περισσότερα από 15 εκατ. δολάρια μηνιαίως φέτος.
Συναγερμός
Η απαγόρευση εισαγωγής εξαρτημάτων αυτοκινήτων έχει σημάνει συναγερμό στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, με παράγοντες του κλάδου να επισημαίνουν ότι η κράτηση οποιασδήποτε ποσότητας προϊόντων μπορεί να είναι αποδιοργανωτική για τη βιομηχανία.
Από τις 13 αυτοκινητοβιομηχανίες και τους προμηθευτές με τους οποίους επικοινώνησε το Reuters, τέσσερις – οι Mercedes-Benz, Volkswagen, Denso, Continental και ZF Friedrichshafen – δήλωσαν ότι δεν είχαν κρατηθεί προϊόντα τους βάσει της νομοθεσίας ενάντια στην καταναγκαστική εργασίας στην Κίνα.
Η Ford, η Bosch, η General Motors, η Honda , η Toyota, η Stellantis και η Magna απάντησαν γραπτώς ότι δεσμεύονται να διασφαλίσουν ότι οι αλυσίδες εφοδιασμού τους είναι απαλλαγμένες από καταναγκαστική εργασία. Η Tesla δεν απάντησε σε αιτήματα για σχόλια.
Ειδικοί τονίζουν ότι οι εταιρείες που δεν έχουν χαρτογραφήσει αναλυτικά την προέλευση των προϊόντων και εξαρτημάτων που χρησιμοποιούν, κινδυνεύουν να βρεθούν χωρίς κρίσιμης σημασίας πρώτες ύλες.
Latest News
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»