![Ναυτιλία: Αυξάνονται οι καθυστερήσεις στις μεταφορές λόγω πολέμου και ξηρασίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/naftilia.jpg)
Με καθυστερήσεις σε δύο διαμετρικά αντίθετες περιοχές του πλανήτη λόγω πολέμου και ξηρασίας βρίσκεται η ναυτιλία, ένδειξη των «φουρτουνιασμένων καιρών» που αντιμετωπίζει.
Ναυτιλία: Τα υψηλά αποθέματα πιέζουν τις μεταφορές
Στη Διώρυγα του Παναμά, τα πλοία «παλεύουν» με την ξηρασία ρεκόρ και την έλλειψη νερού που έχει επιμηκύνει τους χρόνους αναμονής σε περισσότερες από 20 ημέρες για τα όσα μεταφέρουν χύδην ξηρό φορτίο. Στην άλλη άκρη και συγκεκριμένα στη Μαύρη Θάλασσα η συμφόρηση επιδεινώνεται καθώς η Ρωσία «στοχεύει» τη ναυτιλία με τους ρώσους στρατιώτες να επιβιβάζονται σε τουρκικό πλοίο, και τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη να βάλουν κατά πλοίων στο Δούναβη. Οι εξελίξεις αυτές θα επηρεάσουν τον κλάδο χύδην ξηρού φορτίου κυρίως αλλά και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς οι καθυστερήσεις αφαιρούν πλοία από την αγορά, με αποτέλεσμα την άνοδο των ναύλων.
Στον Παναμά η Αρχή της Διώρυγας (ACP) λόγω της ξηρασίας και της πτώσης του ύψους των υδάτων, έχει περιορίσει τις διελεύσεις σε 32 ανά ημέρα στα τέλη Ιουλίου, από 36 υπό κανονικές συνθήκες. Θα συνεχίσει να περιορίζει το μέγιστο βύθισμα στα 44 πόδια ή 13,41 μέτρα τους επόμενους μήνες. Όπως υπολογίζεται στις 16 Αυγούστου, υπήρχαν 216 πλοία άνω των 5.000 dwt στα αγκυροβόλια στον Ατλαντικό ή τον Ειρηνικό ή διέρχονταν από τη διώρυγα, συμπεριλαμβανομένων 73 πλοίων ξηρού χύδην φορτίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Lloyd’s List Intelligence, σε σύγκριση με 186 πλοία την 1η Αυγούστου και 165 πλοία στις αρχές του μήνα Ιουλίου. Πέρυσι τέτοια εποχή περίμεναν στη Διώρυγα περίπου 160 πλοία.
Κανόνες
Την περασμένη εβδομάδα η αρχή δήλωσε ότι θα αλλάξει προσωρινά τους κανόνες της για να επιτρέψει περισσότερα πλοία χωρίς κράτηση να χρησιμοποιούν τη διώρυγα, βάσει ενός νέου συστήματος κρατήσεων που θα ισχύει έως τις 21 Αυγούστου.Υπενθυμίζεται ότι την 1η Αυγούστου, το πλοίο της Evergreen «Ever Max» μεταφορικής ικανότητας 156.175 teu υποχρεώθηκε να εκφορτώσει μέρος του φορτίου του στο λιμάνι της Balboa για να μεταφερθεί χερσαία στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων Colon, χάνοντας το κανάλι 40.000 δολάρια σε διόδια διέλευσης.
Η ACP δήλωσε ότι η ξηρασία στη Διώρυγα δεν έχει «ιστορικό προηγούμενο». Ο επικεφαλής αναλυτής της Xeneta Peter Sand δήλωσε ότι οι φορτωτές αντιμετώπισαν καθυστέρηση δύο εβδομάδων για τα εμπορεύματα καθώς ο χρόνος αναμονής αυξήθηκε από 12 ημέρες σε 17 την περασμένη εβδομάδα. «Η όποια χαλάρωση που είχε το κανάλι τον Ιούνιο-Ιούλιο τώρα εξαφανίστηκε», δήλωσε στους Lloyd’s List.
Ο κ. Sand είπε ακόμη ότι είναι νωρίς για τις ναυτιλιακές να επανατοποθετήσουν τα πλοία. Πρόσθεσε ότι εξακολουθεί να υπάρχει μια άνοδος των ναύλων στην spot αγορά εμπορευματοκιβωτίων σε όλες τις διαδρομές από την Άπω Ανατολή προς το Βόρεια Αμερική, αν και καταγράφεται μια πλεονάζουσα μεταφορική ικανότητα που είχε «σπρώξει» τους ναύλους προς τα κάτω.
Καθυστερήσεις
Όσον αφορά τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου ο ναυλομεσιτικός οίκος Braemar ανέφερε σε σημείωμά του ότι οι τελευταίες καθυστερήσεις ξεπέρασαν τις 20 ημέρες. Οι ημερήσιες θέσεις κράτησης έχουν μειωθεί σε 14 διελεύσεις από 23 υπό κανονικές συνθήκες, σύμφωνα με την Braemar και πρόσθεσε ότι τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου καταλαμβάνουν τις χρονοθυρίδες καθώς το κόστος αυξάνεται.
Συμπλήρωσε ότι 80 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου βρίσκονταν είτε σε αγκυροβόλια, είτε διέρχονται ή περιμένουν να διέλθουν από τη διώρυγα, από 59 στο τέλος Ιουλίου, με τη μεγαλύτερη αύξηση να σημειώνεται στη συμφόρηση από πλοία supramax και ultramax. Ο ναυλομεσιτικός οίκος εκτιμά ότι πολλά πλοία θα περάσουν τώρα άφορτα από τη διώρυγα του Σουέζ ή γύρω από το ακρωτήριο Καλής Ελπίδας για να αποφύγουν να αντιμετωπίσουν τους μεγάλους χρόνους αναμονής και το υψηλό κόστος για τις προκαθορισμένες χρονοθυρίδες.
Στη Μαύρη Θάλασσα ο αριθμός των πλοίων που βρίσκονται αγκυροβολημένα έξω από τα λιμάνια του ποταμού Δούναβη της Ουκρανίας αυξάνεται μετά την πρόσφατη στοχοποίηση της περιοχής από τις ρωσικές στρατιωτικές δυνάμεις. Το ηλέκτρονικό σύστημα AIS δείχνει ότι περίπου 70 πλοία γενικού φορτίου, πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου μικρού μεγέθους,μικρά δεξαμενόπλοια και πλοία τροφοδοσίας εμπορευματοκιβωτίων βρίσκονται αγκυροβολημένα έξω από τον κόλπο Μουσούρα στο Δούναβη.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023