
Δεν υπάρχει καλύτερη στιγμή για να αγοράσει κάποιος κοσμήματα με διαμάντια. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει ο Πολ Ζιμνίνσκι, κορυφαίος αναλυτής της παγκόσμιας βιομηχανίας διαμαντιών.
Η ανάλυσή του, την οποία δημοσιεύει το qz.com, δείχνει ότι οι πωλήσεις κοσμημάτων με διαμάντια που καλλιεργούνται στο εργαστήριο διαμορφώθηκαν παγκοσμίως σε σχεδόν 12 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022, αυξημένες κατά 38% από έτος σε έτος.
Το 2023, μέχρι στιγμής η βιομηχανία έχει πουλήσει διαμάντια αξίας 14,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων παγκοσμίως. Τα αναλυτικά στοιχεία διαμαντιών του Ζιμνίνσκι χρησιμοποιούνται από διάφορα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και εμπόρους λιανικής, όπως η HSBC, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, η Tiffany & Co. και η Cartier.
Διαμάντια: Μειώνονται κατακόρυφα οι τιμές – Τι συμβαίνει με τα τεχνητά
Τα στοιχεία δείχνουν αυξητική τάση στις πωλήσεις διαμαντιών που καλλιεργούνται στο εργαστήριο από το 2016, όταν η συγκεκριμένη αγορά κέρδισε μόλις 700 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως.
Οι μεγαλύτεροι πωλητές είναι η Signet Jewelers, με έδρα τις ΗΠΑ, και η Pandora, μια παγκόσμια εταιρεία κοσμημάτων μόδας που στοχεύει τους Αμερικανούς καταναλωτές. Η Signet είναι η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης κοσμημάτων με διαμάντια στη Βόρεια Αμερική.

Πτώση στις τιμές
Τα τεχνητά διαμάντια που κυκλοφορούν στην αγορά έχουν οδηγήσει σε μεγαλύτερη ζήτηση, γεγονός που οδηγεί σε πτώση των τιμών . Από τον Αύγουστο του 2023, ένα γενόσημο διαμάντι που καλλιεργείται στο εργαστήριο κοστολογείται στα 1.425 δολ. ανά καράτι, ενώ η τιμή ενός μέσου φυσικού διαμαντιού είναι 5.185 $ ανά καράτι. Το 2016, οι τιμές ήταν 5.450 $ και 6.538 $ ανά καράτι αντίστοιχα – περίπου μια μείωση 74% στην τιμή για τα διαμάντια που καλλιεργούνται στο εργαστήριο. Τα φυσικά διαμάντια μειώθηκαν επίσης κατά σχεδόν 21% την ίδια χρονική περίοδο.
Τα τεχνητά διαμάντια κατασκευάζονται σε ελεγχόμενο περιβάλλον χρησιμοποιώντας πολύ υψηλή πίεση και θερμότητα που αναπαράγει τον τρόπο με τον οποίο σφυρηλατούνται τα φυσικά διαμάντια στον μανδύα της Γης.

Είναι χημικά, φυσικά και οπτικά πανομοιότυπα με τα φυσικά διαμάντια και θεωρείται ότι είναι ένα «τέλειο υποκατάστατο», λένε οι γνώστες. Αλλά το πιο σημαντικό για τους περισσότερους, είναι ότι πωλούνται πολύ φθηνότερα.
Στο σενάριο της πτώσης, αναμένεται ότι οι τιμές των φυσικών διαμαντιών θα καταγράψουν περαιτέρω πτώση μεταξύ 20% και 25% από τις τρέχουσες τιμές τους επόμενους 12 μήνες.


Latest News

Γιατί θα ακριβύνουν τα μπέργκερ στις ΗΠΑ
Τα χάμπουργκερ θα γίνουν ακριβότερα εξαιτίας του Τραμπ

Πότε αντιμετωπίζουν αυξημένη λογοδοσία οι CEOs - Τι έδειξε μελέτη
Νέα μελέτη διαπιστώνει ότι οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι είναι πιο πιθανό να απολυθούν για υπολειτουργία της εταιρείας εάν κάποια μέλη του ΔΣ έχουν μια συγκεκριμένη ιδιότητα

Πόσο θα κοστίσουν οι αμυντικές δαπάνες στην Ευρώπη ;
Οι αμυντικές δαπάνες στο 3,5% του ΑΕΠ θα κοστίσουν στην ΕΕ σχεδόν 390 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως από το τέλος του Ψυχρού Πολέμου

Economist: Τα ενοίκια εκτοξεύονται, ο αριθμός των κατοικιών μειώνεται
Οι ενοικιαστές στις εύπορες χώρες είναι οργισμένοι με τα υψηλά ενοίκια - Τι αναφέρει ανάλυση του Economist

Φρανσουά Βιλερουά: Αυτογκόλ ο αμερικανικός εμπορικός πόλεμος
Ο μεγάλος χαμένος της πολιτικής Τραμπ θα είναι οι ΗΠΑ, εξηγεί ο διοικητής της Κεντρικής Τράπεζας της Γαλλίας Φρανσουά Βιλερουά ντε Γκαλό

Η Audi θα περικόψει έως 7.500 θέσεις εργασίας μέχρι το 2029
Συμφωνία διοίκησης - εργαζομένων στην Audi για σταδιακή περικοπή θέσεων εργασίας αλλά και προστασία θέσεων εργασίας έως το τέλος του 2033

Το κοβάλτιο της κινεζικής Lygend παρακάμπτει τους δασμούς Trump μέσω... Ινδονησίας
Το καθεστώς των δασμών που επιβάλουν οι ΗΠΑ ωθεί όλο και περισσότερους αγοραστές να στραφούν για κοβάλτιο στην Ινδονησία

Ο Τραμπ ακυρώνει διάταγμα με την κατώτατη αμοιβή ανά ώρα
Οι ομοσπονδιακοί εργολάβοι, συμπεριλαμβανομένων πολλών από τις μεγαλύτερες εταιρείες της χώρας, απασχολούν περίπου το 20% του εργατικού δυναμικού των ΗΠΑ.

Οριακή ανάκαμψη των λιανικών πωλήσεων στις ΗΠΑ τον Φεβρουάριο
Η εικόνα των λιανικών πωλήσεων αυξάνει την αβεβαιότητα για την οικονομία

Η PepsiCo αγοράζει μάρκα σόδας για 1,95 δισ. δολάρια
Με την αγορά της μάρκας Poppi η PepsiCo επενδύει στην κατηγορία των πιο «υγιεινών αναψυκτικών»