Οι αεροπορικές εταιρείες ζήτησαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να παρέμβει στη διαμάχη σχετικά με το σχέδιο της ιταλικής κυβέρνησης να επιβάλει πλαφόν στην τιμή των αεροπορικών εισιτηρίων σε ορισμένα δρομολόγια.

Εκτός από έναν αιφνιδιαστικό φόρο επί των τραπεζών, η δεξιά κυβέρνηση της Μελόνι περιέγραψε την περασμένη εβδομάδα σχέδια για ανώτατα όρια τιμών στις πτήσεις μεταξύ της ηπειρωτικής Ιταλίας και των νησιών της Σικελίας και Σαρδηνίας, αφού οι τιμές των εισιτηρίων αυξήθηκαν 70% σε αυτά τα δρομολόγια.

Το νέο τρεντ των πλουσίων – Ιδιωτικές αεροπορικές κρουαζιέρες

Οι αεροπορικές εταιρείες εξεμάνησαν με τις προτάσεις της Μελόνι, οι οποίες αντιπροσωπεύουν μια ασυνήθιστη προσπάθεια περιορισμού των ναύλων.

Ο εμπορικός οργανισμός Airlines for Europe (A4E) κάλεσε τις Βρυξέλλες «να διευκρινίσουν με την Ιταλία ότι αυτή η παρέμβαση επηρεάζει την ελεύθερη και απορυθμισμένη αγορά αεροπορικών μεταφορών στην Ευρώπη», σύμφωνα με επιστολή που είδαν οι Financial Times.

«Ανησυχούμε έντονα ότι εάν αυτός ο νόμος εγκριθεί, θα μπορούσε να δημιουργήσει προηγούμενο και να οδηγήσει σε φαινόμενο ντόμινο με αποτέλεσμα να υιοθετηθούν παρόμοιες ρυθμίσεις σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ», έγραψε η διευθύνουσα σύμβουλος της A4E Ουρανία Γεωργουτσάκου.

Ο περιορισμός των ναύλων σε αυτά τα δρομολόγια θα «παραβίαζε» τα δικαιώματα των αεροπορικών εταιρειών «να ανταγωνίζονται όπου είναι δυνατόν, να ορίζουν τιμές και να ορίζουν τις υπηρεσίες όπως τους βολεύει», είπε η Γεωργουτσάκου.

Η διευθύνουσα σύμβουλος της A4E Ουρανία Γεωργουτσάκου

Σύμφωνα με το ιταλικό σχέδιο, τα αεροπορικά εισιτήρια κατά τη διάρκεια της υψηλής περιόδου θα περιοριστούν στο 200% των μέσων τιμών, ενώ η χρήση «αλγορίθμων προφίλ» που ενδέχεται να επηρεάσουν τις τιμές θα περιοριστεί επίσης, σύμφωνα με δήλωση του γραφείου του πρωθυπουργού.

Η Ryanair, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, χαρακτήρισε τα σχέδια της Ιταλίας ως «παράνομα» σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ. Ο αερομεταφορέας χαμηλού κόστους είπε ότι η παρέμβαση θα «έχει ακούσιες συνέπειες» στην αύξηση των αεροπορικών ναύλων μακροπρόθεσμα, μειώνοντας τον αριθμό των πτήσεων και των επιβατών.

Η επιτροπή δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι ζητούσε διευκρινίσεις από τη Ρώμη, προσθέτοντας ότι ο περιορισμός των τιμών ήταν σπάνια ένα αποτελεσματικό μέσο για την επίτευξη προσιτών τιμών.

Η νομοθεσία για την ευρωπαϊκή αγορά αεροπορικών ταξιδιών επιτρέπει τη ρύθμιση των τιμών προς και από απομακρυσμένες περιοχές «μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. . . για να διασφαλίζει τόσο εδαφική συνδεσιμότητα όσο και προσιτή τιμή.

Τη Δευτέρα, η Επιτροπή είπε ότι θα «αξιολογήσει τη συμβατότητα με το δίκαιο της ΕΕ οποιουδήποτε μέτρου ληφθεί».

Ιταλοί αξιωματούχοι κατηγόρησαν τα μέσα ενημέρωσης ότι «φούσκωσαν» το θέμα και είπαν ότι είναι φυσιολογικό για την κυβέρνηση να διασφαλίσει ότι οι τιμές δεν αυξάνονται υπερβολικά μεταξύ της ηπειρωτικής χώρας και των νησιών της.

Οι αεροπορικές εταιρείες δοκιμάζουν την υπομονή των επιβατών

Οι αεροπορικές εταιρείες υποστηρίζουν εδώ και καιρό ότι η απελευθέρωση των ευρωπαϊκών ουρανών έχει ωφελήσει τους επιβάτες αυξάνοντας τη συνδεσιμότητα και μειώνοντας σε μεγάλο βαθμό τους αεροπορικούς ναύλους μέσω του ανταγωνισμού.

Ωστόσο, οι τιμές των εισιτηρίων έχουν αυξηθεί απότομα, έως και 30% σε ολόκληρη την Ευρώπη φέτος, σύμφωνα με εκτιμήσεις των αεροδρομίων, καθώς οι εταιρείες επωφελούνται από την αυξανόμενη ζήτηση για ταξίδια αναψυχής μετά την πανδημία της Covid-19.

Η ανάκαμψη της ζήτησης για πτήσεις ήρθε εν μέσω έλλειψης αεροσκαφών και καθώς οι αεροπορικές εταιρείες μετακυλούν αυξημένα κόστη, συμπεριλαμβανομένης της εργασίας και των καυσίμων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Ρωσία: Πώς και γιατί το υπουργείο Ενέργειας θέλει τη συγχώνευση των πετρελαϊκών εταιρειών της χώρας
Διεθνή |

Ποιοι θέλουν τη συγχώνευση των πετρελαϊκών εταιρειών στη Ρωσία - Το σχέδιο και οι αντιδράσεις

Κυβερνητικοί αξιωματούχοι στον τομέα ενέργειας στη Ρωσία έχουν εκφράσει εδώ και καιρό δυσαρέσκεια για τον περιορισμένο έλεγχο του υπουργείου στις εταιρείες πετρελαίου