Ο αποπληθωρισμός έχει μειώσει την διάθεση των Κινέζων καταναλωτών για έξοδα και αυτό πυροδοτεί πόλεμο τιμών μεταξύ των φθηνότερων αλυσίδων εστιατορίων της χώρας, κάτι που σύμφωνα με αναλυτές που επικαλείται το Reuters θα μπορούσε να βλάψει τις μικρότερες επιχειρήσεις οι οποίες αγωνίζονται να συμβαδίσουν με τις εκπτώσεις που προσφέρουν οι μεγαλύτεροι παίκτες.
Όπως παρατηρήθηκε και στην Ιαπωνία τη δεκαετία του 1990, ο αποπληθωρισμός – εάν παραταθεί – μπορεί να επιβαρύνει την οικονομική ανάπτυξη.
Σε αντίθεση με τις δυτικές χώρες, οι Κινέζοι αφέθηκαν σε μεγάλο βαθμό να τα βγάλουν πέρα μόνοι τους οικονομικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με την κρατική υποστήριξη να κατευθύνεται κυρίως στον μεταποιητικό τομέα. Έτσι, μετά την άρση των περιορισμών δεν υπήρξε άμεση αύξηση αγορών από τους καταναλωτές, όπως είχαν προβλέψει ορισμένοι οικονομολόγοι.
Με τους μισθούς και τις συντάξεις να αυξάνονται ελάχιστα και την αγορά εργασίας να παραμένει εξαιρετικά αβέβαιη, οι διαθέσεις για δαπάνες παραμένουν περιορισμένες και, σε μια οικονομία που μετά βίας αναπτύσσεται, η εμπιστοσύνη είναι χαμηλή.
Έτσι οι εκπτωτικές στρατηγικές, που προσφέρουν στους καταναλωτές μια επιλογή μεγαλύτερης αξίας για το ίδιο ποσό χρημάτων, αποτελούν μια λύση στην τρέχουσα οικονομική κατάσταση.
Η αλυσίδα φθηνού φαγητού Nanchengxiang προσφέρει πλέον μπουφέ πρωινού με τρία είδη χυλού ρυζιού, ξινή και πικάντικη σούπα και γάλα – όλα στην τιμή των 3 γιουάν (0,40 δολαρίων). Και οι καταναλωτές έσπευσαν να εκμεταλλευτούν την προσφορά.
Η αλυσίδα Xishaoye, που διαχειρίζεται τα KFC στη χώρα, προσελκύει πελάτες με ένα μενού χάμπουργκερ, σνακ και ποτών για 19,9 γιουάν.
«Η κίνηση επέστρεψε, αλλά οι δαπάνες ανά άτομο έχουν μειωθεί», δήλωσε στο Reuters ο Τζόι Γουάτ, διευθύνων σύμβουλος της Yum, μητρικής των KFC, Pizza Hut, Taco Bell και the Habbit-burger grill.
Latest News
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας
Το κρυφό υπερόπλο των αλυσίδων φαστ φουντ - Πώς κρατούν πιστούς τους καταναλωτές
Οι αλυσίδες φαστ φουντ προσφέρουν αποκλειστικές υπηρεσίες σε πιστούς πελάτες και κερδίζουν μία σίγουρη πηγή εσόδων
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Η επόμενη μέρα για την οικονομία - Τα σενάρια μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ [γράφημα]
Τεράστια πρόκληση το μεγάλο έλλειμμα - Κλειδί οι ισορροπίες στο Κογκρέσο μετά τις εκλογές
Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας
Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»
Μείωση ρεκόρ, 250 μονάδες βασης, στα επιτόκια απο την κεντρική τράπεζα του Πακιστάν
Μετα τη μείωση, το βασικό επιτόκιο της κεντρικής τράπεζας του Πακιστάν είναι στο 15%