
Ηταν για τους Τουρκοκύπριους ανεκπλήρωτη επιθυμία εδώ και χρόνια η απευθείας αεροπορική σύνδεση με τον έξω κόσμο, κυρίως με τη Δύση από το παράνομο αεροδρόμιο της Τύμπου.
Είχαν προσπαθήσει πολύ στο παρελθόν με τα τουρκόφωνα κράτη, όπως το Αζερμπαϊτζάν και το Τουρκμενιστάν, κάποτε με το Πακιστάν και το Κατάρ ακόμα και με την τότε ΠΓΔΜ που οι Τούρκοι αποκαλούσαν «Μακεδονία». Αλλά τα Ηνωμένα Εθνη, οι Αμερικανοί, η Ευρωπαϊκή Ενωση και η ελληνική διπλωματία αναχαίτιζαν κάθε φορά τις προσπάθειες αυτές.
Ετσι, το ψευδοκράτος συνδεόταν αεροπορικώς μόνον με την Τουρκία, τη μοναδική χώρα άλλωστε που (παρανόμως) το αναγνώριζε.
Και η κατάσταση θα συνεχιζόταν ακόμα για χρόνια εάν δεν συνέβαιναν δύο περιστατικά που ταρακούνησαν το διεθνές αεροπορικό δίκαιο.
Το πρώτο είχε σχέση με μια «κουτοπονηριά» του Ερντογάν, ο οποίος επιστρέφοντας από το Βίλνιους και ενώ το αεροπλάνο του πετούσε προς την Αγκυρα, εισερχόμενος στο FIR Λευκωσίας άλλαξε κατεύθυνση και προσγειώθηκε στα Κατεχόμενα με τον Ερσίν Τατάρ να πανηγυρίζει ότι εγκαινιάστηκε η απευθείας σύνδεση των Κατεχομένων με την Ευρώπη. Το δεύτερο έχει σχέση με τους Ρώσους.
Η Μόσχα ξαφνικά ανακοίνωσε ότι η ρωσική πρεσβεία στην Κύπρο θα αρχίσει σύντομα να παρέχει προξενικές υπηρεσίες «στο βόρειο τμήμα του νησιού», έτσι όπως οι Ρώσοι ονόμασαν (μετά τον πόλεμο της Ουκρανίας) το ψευδοκράτος.
Ο Τατάρ χαιρέτησε την απόφαση αυτή, κάνοντας λόγο για έμμεση αναγνώριση των Κατεχομένων.
Το κυπριακό υπουργείο Εξωτερικών αντέδρασε πάραυτα υπενθυμίζοντας τα ψηφίσματα του ΟΗΕ και το διεθνές δίκαιο.
Και βεβαίως έστειλε μήνυμα προς τη Μόσχα ζητώντας διευκρινίσεις. Η ρωσική πρεσβεία έκανε λόγο για διοικητικού και τεχνικού χαρακτήρα παροχή προξενικών υπηρεσιών, υπογραμμίζοντας όμως ότι σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζει τη θέση της Ρωσίας για τη διευθέτηση του Κυπριακού.
Ανέφερε ότι στα Κατεχόμενα διαβιούν περίπου 50.000 ρώσοι υπήκοοι και ότι αυτοί χρειάζονται προξενική φροντίδα.
Το πέρασμα
Εδώ όμως προκύπτει ένα άλλο ζήτημα: Πώς βρέθηκαν 50.000 Ρώσοι στα Κατεχόμενα;
Η ρωσική πρεσβεία στη Λευκωσία αρνείται να δώσει απαντήσεις και λέει απλώς ότι «δεν θα εμβαθύνουμε στις συνθήκες για το πώς έφτασαν εκεί, αλλά αυτό είναι ένα αντικειμενικό αδιαμφισβήτητο γεγονός». Ωστόσο υπάρχει και μια άλλη εκδοχή.
Οι Ρώσοι κατέφυγαν στα Κατεχόμενα μετά τις προσπάθειες που έγιναν για απορωσοποίηση της Κύπρου (και ιδιαιτέρως της Λεμεσού), καθώς και της αυτοκέφαλης Κυπριακής Εκκλησίας. Ρωσικές εταιρείες έφυγαν, ρωσικά κεφάλαια κουρεύτηκαν, χρυσά διαβατήρια από ρώσους ολιγάρχες αφαιρέθηκαν – το ίδιο και οι κυπριακές υπηκοότητες.
Η Κύπρος άρχισε σιγά σιγά να απορωσοποιείται και ήρθε η απάντηση από τις ΗΠΑ: το Κογκρέσο προχώρησε σε άρση του εμπάργκο όπλων, τα αμερικανικά πλοία άρχισαν να προσεγγίζουν τα κυπριακά λιμάνια, η Εθνική Φρουρά ασκείται πλέον με τους περιβόητους SEALS (την αφρόκρεμα των Ειδικών Δυνάμεων).
Πολλοί Ρώσοι έφυγαν, άλλοι έμειναν και άλλοι πέρασαν στα Κατεχόμενα νομίζοντας ότι θα βρουν όλα τα καλά που τους προσέφερε η Κυπριακή Δημοκρατία.
Διακαής πόθος
Η ανακοίνωση της ρωσικής πρεσβείας άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο.
Οι Τουρκοκύπριοι με θράσος άρχισαν πλέον να κάνουν καθαρά λόγο για απευθείας αεροπορική σύνδεση του ψευδοκράτους με τη Ρωσία.
Ο ψευδοϋπουργός Μεταφορών των Κατεχομένων Ερχάν Αρικλί έκανε μάλιστα δηλώσεις λέγοντας ότι είναι «μεγάλη προσδοκία για τους Ρώσους το νησί», ωστόσο όμως τα ρωσικά αεροπλάνα δεν μπορούν να πετάξουν σε πολλά σημεία της Ευρώπης και η Κύπρος έχει κλείσει τον εναέριο χώρο της σε ρωσικά αεροπλάνα.
Η Τουρκία όμως δεν έχει κάνει κάτι τέτοιο. Μπορούν τα ρωσικά αεροπλάνα να έρχονται στα Κατεχόμενα μέσω Τουρκίας, όχι όμως απευθείας.
Είναι τόση όμως η εμμονή των Τουρκοκυπρίων για απευθείας αεροπορική σύνδεση με τον έξω κόσμο που προσπαθούν να εφεύρουν… λύσεις! Μία από αυτές εξέφρασε ένας πρώην «υπουργός»
Εξωτερικών του ψευδοκράτους (ο Κουντρέτ Οζερσάι) ότι μπορούν δηλαδή να ιδρυθούν αεροπορικές εταιρείες που θα έχουν ως μοναδικά δρομολόγια από τη Ρωσία στο ψευδοκράτος χωρίς να κάνουν άλλα δρομολόγια (με την IATA ούτε καν να το σχολιάζει).
Πηγή: Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»


Latest News

Δένδιας – Πιτσιλής υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας: Στόχος η διαφάνεια στις αγορές των εξοπλιστικών
Πρέπει «να προστατεύσουμε τελικά το υστέρημα του Έλληνα φορολογούμενου» τόνισε ο Δένδιας

Μποϊκοτάζ της Κίνας στην Boeing - Σταματά να παραλαμβάνει αεροσκάφη
Κλιμακώνεται η εμπορική διαμάχη μεταξύ Κίνας και Ηνωμένων Πολιτειών

Μητσοτάκης: Χτίζουμε πάνω στα θεμέλια της δημοσιονομικής πειθαρχίας
Αισιόδοξος για τις προοπτικές της οικονομίας εμφανίστηκε ο Κ. Μητσοτάκης κατά την πρώτη του συνάντηση με τον νέο Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κ .Τασούλα

Από 16 Απριλίου σε ισχύ η επιστροφή πινακίδων - Ποιοι περιπτώσεις εξαιρούνται
Τι ισχύει με την επιστροφή πινακίδων σε ιδιοκτήτες οχημάτων που προέβησαν σε αντικοινωνική στάθμευση

Μικρή πτώση της θερμοκρασίας και αφρικανική σκόνη – Πού θα βρέξει
Τοπικές βροχές αναμένονται στην Αττική κυρίως τις μεσημβρινές ώρες οπότε είναι πιθανό να σημειωθεί μικρής διάρκειας καταιγίδα. Ο καιρός σήμερα

Αντίστροφη μέτρηση για τον Προσωπικό Αριθμό: Πότε έρχεται, πώς θα τον αποκτήσετε
Έρχεται να αντικαταστήσει τον ΑΦΜ και τον ΑΜΚΑ που χρησιμοποιούνταν μέχρι σήμερα – Σύμφωνα με τον νόμο, ο Προσωπικός Αριθμός θα εμφανίζεται στις νέες ψηφιακές ταυτότητες

Απεργία στα ταξί σήμερα για τη διέλευση από τις λεωφορειολωρίδες
Το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί ζητά να ισχύσουν όσα αναφέρονται στο τελικό κείμενο του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Τραμπ: Ο Ζελένσκι και ο «απατεώνας» Μπάιντεν, υπεύθυνοι για τον πόλεμο στην Ουκρανία
«Δεν είχα καμία σχέση με αυτόν τον πόλεμο, αλλά εργάζομαι επιμελώς για να σταματήσει ο θάνατος και η καταστροφή», είπε ο Ντόναλντ Τραμπ

Στο πλευρό 98 μαθητών και μαθητριών που φοιτούν σε σχολεία τυφλών η αλυσίδα Μασούτης
H οικογένεια της Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. «αγκαλιάζει με αγάπη και ευαισθησία τα παιδιά με οπτική αναπηρία, αναλαμβάνοντας έναν ιδιαίτερο ρόλο: αυτόν του νονού και της νονάς»

Ξεκίνησε το Ψηφιακό Πελατολόγιο Οχημάτων από την ΑΑΔΕ - Όλα τα βήματα εγγραφής
Με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, ξεκίνησε η εφαρμογή για το Ψηφιακό Πελατολόγιο Οχημάτων