
Εντείνεται ο ανταγωνισμός στα δρομολόγια τρένων μεταξύ μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων με την απελευθέρωση της αγοράς από την ΕΕ κι ανάμεσα στους παίκτες που θέλουν μεγαλύτερο μερίδιο από την πίτα είναι και ο ιταλικός όμιλος σιδηροδρόμων Ferrovie dello Stato Italiane (FS), ο οποίος έχει στην Ελλάδα τον έλεγχο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Hellenic Train) -μεταξύ άλλων διεθνών δραστηριοτήτων. Η FS τώρα να μπει δυνατά στα δρομολόγια με υπερταχείες που θα ενώνουν μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, όπως τη Βαρκελώνη, Βρυξέλλες, το Άμστερνταμ, το Παρίσι και το Βερολίνο.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στους Financial Times ο επικεφαλής διεθνών θεμάτων της FS, Κάρλο Παλασκιάνο Βιλαμάνια, ανέφερε ότι η εταιρεία που επιθυμεί να μπει στην αγορά τέτοιων δια-ευρωπαϊκών δρομολογίων καθώς ο κλάδος έχει απελευθερωθεί από το 2019 με πρωτοβουλία της Κομισιόν. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι προσπάθειες για να μπει η εταιρεία στη σύνδεση με υπερταχείες της Βαρκελώνης και του Παρισιού.
Οικονομία και περιβάλλον
Οι νέοι ευρωπαϊκοί κανόνες για μεγαλύτερο ανταγωνισμό έχουν ανοίξει το δρόμο σε ιδιωτικές και κρατικές εταιρείες σιδηροδρόμων καθώς πλέον τα τρένα μπορούν να εκτελούν δρομολόγια σε υποδομές σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Με την κίνηση αυτή η ΕΕ έχει σαν στόχο να επεκτείνει τις δραστηριότητες στο συγκεκριμένο κλάδο για περιβαλλοντικούς και οικονομικούς λόγους, καθιστώντας τα τρένα πιο ανταγωνιστική επιλογή αντί για πτήσεις μικρών αποστάσεων. Η προσπάθεια αυτή χαρακτηρίζεται από τους FT ως από τις πιο σημαντικές αλλαγές στον ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό κλάδο εδώ και δεκαετίες.
Η επέκταση της FS
Η Trenitalia, βραχίονας διαχείρισης τρένων της FS, έχει ήδη επεκταθεί σε ορισμένες σιδηροδρομικές υπηρεσίες υψηλής ταχύτητας στη Γαλλία και την Ισπανία, συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης του Μιλάνου με το Παρίσι, αναφέρεται. Τώρα ο Βιλαμάνια αποκαλύπτει ότι η ιταλική εταιρεία ενδιαφέρεται να προσφέρει νέες ανάλογες υπηρεσίες σε επιπλέον πόλεις της Ευρώπης, χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα το σύνδεση από τις Βρυξέλλες προς το Άμστερνταμ η οποία θα μπορούσε να είναι μια ελκυστική διαδρομή για την εταιρεία, όπως είπε.
Σήμερα μόνο ο όμιλος Eurostar παρέχει υπηρεσίες στη διαδρομή αυτή μετά τη συγχώνευσή του με την Thalys, η οποία έγινε για να σχηματιστεί μια ενιαία εταιρεία η οποία ελέγχεται από την SNCF, τον κρατικό φορέα εκμετάλλευσης τρένων της Γαλλίας.
Η μελέτη της εισόδου της FS στο δρομολόγιο Βρυξελλών-Άμστερνταμ διεξαγόταν παράλληλα με τα σχέδια για την έναρξη της διαδρομής από το Παρίσι στη Βαρκελώνη, είπε ο ίδιος στη βρετανική εφημερίδα. Επειδή γίνονταν ήδη τα σχέδια αυτά, οι ιταλοί σκέφτηκαν στη συνέχεια να επεκτείνουν το δρομολόγιο προς τα ανατολικά, εξυπηρετώντας και τη διαδρομή Βρυξελλών-Άμστερνταμ και ξανά πίσω, αποκάλυψε στους ΦΤ.
Ποια είναι η Ferrovie dello Stato Italiane
Ο όμιλος Ferrovie dello Stato Italiane S.p.A. γνωστός και ως Όμιλος FS, ο οποίος ελέγχει την Hellenic Train, την πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είναι σιδηροδρομικός κολοσσός με τεράστιες δραστηριότητες σε ολόκληρη την Ευρώπη και όχι μόνο. Πρόκειται για την κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων της Ιταλίας η οποία αποτελεί σήμερα την τρίτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία της Γηραιάς Ηπείρου, με δραστηριότητες -εκτός από Ελλάδα και Ιταλία- και σε Γερμανία, Γαλλία, Βρετανία, Ρουμανία, Ισπανία και Ολλανδία. Συνολικά η εταιρεία απασχολεί περίπου 80.000 εργαζομένους και σε ετήσια βάση εξυπηρετεί περίπου 830 εκατ. επιβάτες μεταφέροντας πάνω από 50 εκατ. τόνους εμπορευμάτων.
Εκτός από τις σιδηροδρομικές μεταφορές, η μητρική εταιρεία συμμετοχών διαχειρίζεται ακόμη έργα υποδομών, ασφάλειας και παρέχει υπηρεσίες ακινήτων και άλλες υπηρεσίες στην Ιταλία και σε ευρωπαϊκές χώρες. Το προφίλ της εταιρείας έχει παρουσιάσει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος.


Latest News

Ολιβερ Ρούπκε: Επικίνδυνη η ανακατανομή κονδυλίων για την άμυνα
«Αν ο Τραμπ επιβάλει δασμούς πρέπει να αντιδράσουμε με τόλμη» δηλώνει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
![Τραμπ: Το’πε και το’κανε – Γιατί δημιουργεί κρατικό ταμείο πλούτου [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_trump_mind3-600x352.gif)
Το'πε και το'κανε - Γιατί ο Τραμπ δημιουργεί κρατικό ταμείο πλούτου [πίνακας]
Στόχος του Τραμπ, να καταστεί ένα από τα μεγαλύτερα παγκοσμίως - Τα κρατικά ταμεία πλούτου διαχειρίζονται κεφάλαια πάνω από 13 τρισ. δολάρια

Σε υψηλό οκταετίας τα απλήρωτα επιχειρηματικά δάνεια στις ΗΠΑ
Οι οικονομολόγοι προειδοποιούν ότι οι δασμοί και η διατήρηση υψηλών επιτοκίων απειλούν με επιδείνωση του χρέους στις ΗΠΑ

Πόσο κοστίζει η ζωή σε 12 μεγάλες πόλεις - Η έκπληξη της Αθήνας
Οσοι ζούμε στην Αθήνα ξέρουμε από πρώτο χέρι πόσο υψηλό είναι το κόστος διαβίωσης - Η έκπληξη βρίσκεται αλλού...

Πωλητήριο στο ιστορικό στέκι χοτ ντογκ της Ν. Υόρκης
Η αιωνόβια καντίνα της Ν. Υόρκης που αποτιμάται σε 350 εκατομμύρια δολάρια συζητάται να πωληθεί

Από τα «Φιλαράκια», στο ράφι των σούπερ μάρκετ - Ποια είναι η βιομηχανία των 5 δισ. που «σπάει» ταμεία
Η ανάπτυξη στην κατηγορία των coffee creamers έχει ενισχυθεί κατά περίπου 14% τα τελευταία δύο χρόνια

Κύμα πλουσίων στις ΗΠΑ μετακινούν περιουσιακά στοιχεία στο εξωτερικό
Πολλοί άνθρωποι στις ΗΠΑ μεταφέρουν περιουσιακά στοιχεία και επενδύσεις στο εξωτερικό ή επιπλέον αναζητούν διαμονή ή υπηκοότητα σε άλλες χώρες

Ποια είναι τα στρατηγικά ορυκτά της Ουκρανίας και γιατί τα θέλει ο Τραμπ;
Καθώς η παγκόσμια οικονομία και η τεχνολογία μεταμορφώνονται, η αξία που αποκτούν τα στρατηγικά ορυκτά έχει οδηγηθεί στα ύψη

Η φράση που έριξε λάδι στη φωτιά - Η Ταϊβάν, οι ΗΠΑ και η Κίνα
Η Ταϊβάν επικροτεί την αφαίρεση της φράσης «δεν υποστηρίζουμε την ανεξαρτησία της Ταϊβάν» από την ιστοσελίδα του Στέιτ Ντιπάρτμεντ

Αυλαία στη Σύνοδο Μακρόν στο Παρίσι - Διαφωνίες για ευρωπαϊκά στρατεύματα και αιχμηρές δηλώσεις
Τι ειπώθηκε στη Σύνοδο στο Παρίσι - Οι προτάσεις για την ασφάλεια της Ευρώπης χωρίς τις ΗΠΑ