Εντείνεται ο ανταγωνισμός στα δρομολόγια τρένων μεταξύ μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων με την απελευθέρωση της αγοράς από την ΕΕ κι ανάμεσα στους παίκτες που θέλουν μεγαλύτερο μερίδιο από την πίτα είναι και ο ιταλικός όμιλος σιδηροδρόμων Ferrovie dello Stato Italiane (FS), ο οποίος έχει στην Ελλάδα τον έλεγχο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Hellenic Train) -μεταξύ άλλων διεθνών δραστηριοτήτων. Η FS τώρα να μπει δυνατά στα δρομολόγια με υπερταχείες που θα ενώνουν μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, όπως τη Βαρκελώνη, Βρυξέλλες, το Άμστερνταμ, το Παρίσι και το Βερολίνο.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στους Financial Times ο επικεφαλής διεθνών θεμάτων της FS, Κάρλο Παλασκιάνο Βιλαμάνια, ανέφερε ότι η εταιρεία που επιθυμεί να μπει στην αγορά τέτοιων δια-ευρωπαϊκών δρομολογίων καθώς ο κλάδος έχει απελευθερωθεί από το 2019 με πρωτοβουλία της Κομισιόν. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι προσπάθειες για να μπει η εταιρεία στη σύνδεση με υπερταχείες της Βαρκελώνης και του Παρισιού.
Οικονομία και περιβάλλον
Οι νέοι ευρωπαϊκοί κανόνες για μεγαλύτερο ανταγωνισμό έχουν ανοίξει το δρόμο σε ιδιωτικές και κρατικές εταιρείες σιδηροδρόμων καθώς πλέον τα τρένα μπορούν να εκτελούν δρομολόγια σε υποδομές σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Με την κίνηση αυτή η ΕΕ έχει σαν στόχο να επεκτείνει τις δραστηριότητες στο συγκεκριμένο κλάδο για περιβαλλοντικούς και οικονομικούς λόγους, καθιστώντας τα τρένα πιο ανταγωνιστική επιλογή αντί για πτήσεις μικρών αποστάσεων. Η προσπάθεια αυτή χαρακτηρίζεται από τους FT ως από τις πιο σημαντικές αλλαγές στον ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό κλάδο εδώ και δεκαετίες.
Η επέκταση της FS
Η Trenitalia, βραχίονας διαχείρισης τρένων της FS, έχει ήδη επεκταθεί σε ορισμένες σιδηροδρομικές υπηρεσίες υψηλής ταχύτητας στη Γαλλία και την Ισπανία, συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης του Μιλάνου με το Παρίσι, αναφέρεται. Τώρα ο Βιλαμάνια αποκαλύπτει ότι η ιταλική εταιρεία ενδιαφέρεται να προσφέρει νέες ανάλογες υπηρεσίες σε επιπλέον πόλεις της Ευρώπης, χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα το σύνδεση από τις Βρυξέλλες προς το Άμστερνταμ η οποία θα μπορούσε να είναι μια ελκυστική διαδρομή για την εταιρεία, όπως είπε.
Σήμερα μόνο ο όμιλος Eurostar παρέχει υπηρεσίες στη διαδρομή αυτή μετά τη συγχώνευσή του με την Thalys, η οποία έγινε για να σχηματιστεί μια ενιαία εταιρεία η οποία ελέγχεται από την SNCF, τον κρατικό φορέα εκμετάλλευσης τρένων της Γαλλίας.
Η μελέτη της εισόδου της FS στο δρομολόγιο Βρυξελλών-Άμστερνταμ διεξαγόταν παράλληλα με τα σχέδια για την έναρξη της διαδρομής από το Παρίσι στη Βαρκελώνη, είπε ο ίδιος στη βρετανική εφημερίδα. Επειδή γίνονταν ήδη τα σχέδια αυτά, οι ιταλοί σκέφτηκαν στη συνέχεια να επεκτείνουν το δρομολόγιο προς τα ανατολικά, εξυπηρετώντας και τη διαδρομή Βρυξελλών-Άμστερνταμ και ξανά πίσω, αποκάλυψε στους ΦΤ.
Ποια είναι η Ferrovie dello Stato Italiane
Ο όμιλος Ferrovie dello Stato Italiane S.p.A. γνωστός και ως Όμιλος FS, ο οποίος ελέγχει την Hellenic Train, την πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είναι σιδηροδρομικός κολοσσός με τεράστιες δραστηριότητες σε ολόκληρη την Ευρώπη και όχι μόνο. Πρόκειται για την κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων της Ιταλίας η οποία αποτελεί σήμερα την τρίτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία της Γηραιάς Ηπείρου, με δραστηριότητες -εκτός από Ελλάδα και Ιταλία- και σε Γερμανία, Γαλλία, Βρετανία, Ρουμανία, Ισπανία και Ολλανδία. Συνολικά η εταιρεία απασχολεί περίπου 80.000 εργαζομένους και σε ετήσια βάση εξυπηρετεί περίπου 830 εκατ. επιβάτες μεταφέροντας πάνω από 50 εκατ. τόνους εμπορευμάτων.
Εκτός από τις σιδηροδρομικές μεταφορές, η μητρική εταιρεία συμμετοχών διαχειρίζεται ακόμη έργα υποδομών, ασφάλειας και παρέχει υπηρεσίες ακινήτων και άλλες υπηρεσίες στην Ιταλία και σε ευρωπαϊκές χώρες. Το προφίλ της εταιρείας έχει παρουσιάσει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος.
Latest News
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη
Απόφαση σταθμός στη Βρετανία - Επανεθνικοποιήθηκαν οι σιδηρόδρομοι
Πράσινο φως της Βουλής των Λόρδων στο Ηνωμένο Βασίλειο - Οι Εργατικοί εκπλήρωσαν την προεκλογική τους δέσμευση
Με αργά βήματα η επιστροφή των επενδυτών στα ακίνητα - Τι συμβαίνει στη γερμανική αγορά
Η αγορά γραφείων στη Γερμανία συνεχίζει να βρίσκεται σε μια μεταπανδημική ύφεση εν μέσω αβεβαιότητας για τη μελλοντική ζήτηση χώρων εργασίας
Αirbnb για Βαρκελώνη: Κλειστά ακίνητα, εκτόξευση ενοικίων - Κερδισμένοι οι ξενοδόχοι
H Airbnb καλεί σε επανεξέταση της αυστηρής πολιτικής της Βαρκελώνης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις μετά από 10ετή εμπειρία του μέτρου
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Ο Γκαουτάμ Αντάνι αρνείται τις κατηγορίες για δωροδοκία και απάτη
Ο όμιλος του Γκαουτάμ Αντάνι δήλωσε ότι θα επιδιώξει κάθε δυνατή νομική προσφυγή για να υπερασπιστεί τον εαυτό του
Πρωτοφανής καταδίκη για έγκλημα... λευκού κολάρου - 18ετής φυλάκιση στο αφεντικό του Archegos
Σκληρή καταδίκη για τον πρώην επενδυτής της Wall Street και αφεντικό του hedge fund, Archegos, Σουνγκ Κουκ «Μπιλ» Χουάνγκ
Προβληματίζει η κινεζική αγορά - Η Starbucks σκέφτεται την αποχώρησή της;
Η Starbucks διερευνά τις δυνατότητες πώλησης του κινεζικού βραχίονά της - Πώς διαμορφώνεται το ενδιαφέρον εγχώριων εταιρειών ιδιωτικών κεφαλαίων
Η κυβέρνηση Μπάιντεν επιδιώκει την διαγραφή χρέους της Ουκρανίας ύψους 4,6 δισ. δολαρίων
Οι ΗΠΑ θα ακυρώσουν το ήμισυ ενός δανείου ύψους 9 δισ. δολαρίων - Το σχέδιο προκάλεσε αντιρρήσεις από τους Ρεπουμπλικάνου