
Εκτόξευση του παγκόσμιου τουρισμού τα επόμενα 10 χρόνια προβλέπεται στην τελευταία έκθεση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδιών και Τουρισμού.
Μέχρι το 2033, τα ταξίδια πρόκειται να γίνουν μια βιομηχανία αξίας 15,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων—που θα αντιστοιχεί σε περισσότερο από το 11,6% της παγκόσμιας οικονομίας. Η αξία αυτή ισοδυναμεί με αύξηση 50% σε σχέση με την αξία των 10 τρισεκατομμυρίων δολαρίων το 2019, όταν τα ταξίδια αντιστοιχούσαν στο 10,4% του παγκόσμιου ΑΕΠ.
Τουρισμός: Στροφή στις προτιμήσεις – Γιατί ο… ήλιος δεν αποτελεί κριτήριο
Η έκθεση αναλύει τον ρόλο των μεγάλων τουριστικών αγορών του κόσμου και αποκαλύπτει τις πέντε πιο ισχυρές ταξιδιωτικές και τουριστικές οικονομίες από το 2022 ως προς τη συμβολή του ΑΕΠ. Αυτά παρέμειναν τα ίδια όπως πριν από το 2019: ΗΠΑ, Κίνα, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ιαπωνία, με την Ιαπωνία να ξεπερνά το Ηνωμένο Βασίλειο στην πιο πρόσφατη λίστα. Η Γαλλία, το Μεξικό, η Ιταλία, η Ινδία και η Ισπανία ολοκληρώνουν την πρώτη δεκάδα.
Η αγορά εργασίας
Η έκθεση περιλαμβάνει επίσης στοιχεία για τη συνεισφορά των ταξιδιών και του τουρισμού στην αγορά εργασίας: Συνολικά, η τουριστική βιομηχανία θα απασχολεί έως και 430 εκατομμύρια ανθρώπους έως το 2033, έναντι 334 εκατομμυρίων το 2019. Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 1 στις 9 θέσεις εργασίας παγκοσμίως.
Δεν είναι μόνο ότι τα ταξίδια αντιπροσωπεύουν ένα τεράστιο κομμάτι της παγκόσμιας οικονομίας, αλλά επίσης αναπτύσσονται πολύ πιο γρήγορα από την οικονομία γενικά.
«Οι οικονομολόγοι λένε ότι το παγκόσμιο ΑΕΠ θα αυξάνεται σε ετήσια βάση περίπου 2,6% ετησίως», λέει η Τζούλια Σίμπσον, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδιών και Τουρισμού, μιλώντας στο Bloomberg από το γραφείο της στη Νέα Υόρκη. «Στα ταξίδια και τον τουρισμό, αναμένουμε [ετήσια ανάπτυξη] περίπου 5,1%.
Επιστρέφουν δυναμικά οι Κινέζοι
Μια άλλη πρόβλεψη από το WTTC δείχνει μεγάλες αλλαγές σε εξέλιξη, προσθέτει ο Simpson: Τα επόμενα 10 χρόνια, η ταξιδιωτική οικονομία των ΗΠΑ, η οποία είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο όσον αφορά τα 2 τρισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσια συνολική οικονομική παραγωγή, θα χάσει την πρωτιά της από την Κίνα.
Το 2033, ο ταξιδιωτικός τομέας της Κίνας προβλέπεται να συνεισφέρει 4 τρισεκατομμύρια δολάρια και θα αποτελέσει το 14,1% της κινεζικής οικονομίας. Αντίθετα, η αμερικανική βιομηχανία προβλέπεται να φτάσει τα 3 τρισεκατομμύρια δολάρια και θα αντιπροσωπεύει το 10,1% της αμερικανικής οικονομίας. (Αυτά τα στοιχεία αντιπροσωπεύουν τόσο το ποσό που δαπανήθηκε στη χώρα από διεθνείς επισκέπτες όσο και το ποσό που ξοδεύουν οι πολίτες κάθε χώρας για τα δικά τους ταξίδια στο εξωτερικό.)
Πριν από την πανδημία, οι κινέζοι ταξιδιώτες αντιπροσώπευαν το 14,3% των παγκόσμιων εξερχόμενων ταξιδιωτικών δαπανών. Η καθυστερημένη επιστροφή τους στα διεθνή ταξίδια, λόγω του παρατεταμένου κλεισίματος των συνόρων που άρθηκε μόλις τον Ιανουάριο του 2023 και ων καθυστερήσεων στην επεξεργασία διαβατηρίων και θεωρήσεων, έχει εμποδίσει την ανάκαμψη. Αλλά ο υπόλοιπος κόσμος έχει καλύψει το κενό αυτό. Η Λατινική Αμερική, η Βόρεια Αμερική και η Ευρώπη έχουν οδηγήσει σε μια αρκετά ισχυρή ανάκαμψη, σύμφωνα με την έκθεση του WTTC, με τον κλάδο να αναμένεται ότι θα επιστρέψει σχεδόν στα επίπεδα του 2019 μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.
Μόλις οι Κινέζοι ταξιδιώτες επιστρέψουν δυναμικά, κάτι που αναμένεται μέχρι το 2024, θα ξεκινήσει ένα άλλο σημαντικό κύμα ανάπτυξης για τον παγκόσμιο τουρισμό – με το κινεζικό ποσοστό των παγκόσμιων εξερχόμενων ταξιδιωτικών δαπανών να αναμένεται ότι θα φτάσει το 22,3% έως το 2033.
Ακόμη και η βραχυπρόθεσμη προοπτική για τα ταξίδια παρουσιάζει μια ανοδική εικόνα. Σε δεδομένα που εξέτασαν περισσότερα από 63,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε συναλλαγές, το Virtuoso, ένα δίκτυο περισσότερων από 20.000 συμβούλων πολυτελών ταξιδιών, φαίνεται ότι οι πωλήσεις το πρώτο εξάμηνο του 2023 οδήγησαν σε άνοδο 69% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019. Και με περισσότερους ανθρώπους να κάνουν κράτηση για ταξίδια πιο έξω, η εταιρεία βλέπει ήδη μια αύξηση 107% στις πωλήσεις για το 2024 και τις αρχές του 2025, σε σύγκριση.
Στροφή στη φύση
Τα δεδομένα του Virtuoso δείχνουν μια έξαρση στα ταξίδια που βασίζονται στη φύση, συμπεριλαμβανομένων των επιστημονικών αποστολών με ερευνητές στην Ανταρκτική και στα Γκαλαπάγκος. Παρατηρείται, δηλαδή, ότι ενώ έχει παρατηρήσει μια πραγματική επιστροφή στις πόλεις, υπάρχει επίσης αυξημένη όρεξη για λιγότερο γνωστούς προορισμούς, όπως η Βουλγαρία και η Σλοβενία.
Αυτές οι αλλαγές και τα γραφειοκρατικά εμπόδια έχουν αφήσει τη γιγάντια βιομηχανία των ΗΠΑ να υστερεί έναντι των ανταγωνιστών της.


Latest News

Σε περικοπή 5.600 θέσεων εργασίας προχωρά η Siemens
Οι απολύσεις που ανακοινώθηκαν από τη Siemens ειναι οι μεγαλύτερες από το 2017 για το γερμανικό βιομηχανικό όμιλο

Η αργή μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλάζει τη στρατηγική της Audi
Αλλαγη στρατηγικής για την Audi, καθώς επανεξετάζει τα σχέδια να σταματήσει την κυκλοφορία νέων μοντέλων βενζίνης το 2026

Συμφωνία Τραμπ- Πούτιν: Παύση πυρός στις ενεργειακές υποδομές
Ολοκληρώθηκε η τηλεφωνική συνομιλία - Πού συμφώνησαν Τραμπ και Πούτιν

Aνοιχτή η ΕΕ σε συνομιλίες με τον Τραμπ για τους δασμούς, δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Ιρλανδίας
Η Ιρλανδία βρίσκεται πίσω από το Μεξικό και το Βιετνάμ και στο ίδιο επίπεδο με τη Γερμανία όσον αφορά το εμπορικό της πλεόνασμα με τις ΗΠΑ

Γαλλία: Χαμηλώνει τον πήχη της ανάπτυξης η Στατιστική Υπηρεσία
Η οικονομία της Γαλλίας επιβαρύνεται από τους δασμούς Τραμπ και την πολιτική κρίση

Τι αναμένουν για Fed και οικονομία οι επενδυτές αμερικανικών ομολόγων
Γιατί οι επενδυτές τοποθετούνται σε αμερικανικά κρατικά ομόλογα μεγαλύτερης διάρκειας

Η Google εξαγοράζει την startup Wiz έναντι 32 δισ. δολαρίων
Η συμφωνία θα είναι η μεγαλύτερη εξαγορά που έχει πραγματοποιήσει ποτέ η Google και θα ξεπεράσει τα 12,5 δισεκατομμύρια δολάρια για την εξαγορά της Motorola το 2012

Πράσινο φως από Bundestag στο σχέδιο δαπανών 1 τρισ. ευρώ του Φρίντριχ Μερτς
Ο επερχόμενος καγκελάριος στη Γερμανία θα επιδιώξει να εξαιρεθούν οι περισσότερες αμυντικές δαπάνες από το «φρένο χρέους» που κατοχυρώθηκε στο σύνταγμα το 2009

Η AirAsia σχεδιάζει μείωση τιμών και αύξηση του στόλου της
Οπως δηλώνει ο CEO της AirAsia, η εταιρεία σχεδιάζει να μειώσει τα αεροπορικά εισιτήρια στο επίπεδο που ηταν πριν την πανδημία

Η «χαμιλτονιανή» στιγμή για την Ευρώπη - Η δύναμη του κοινού χρέους
Περισσότερη στρατιωτική ολοκλήρωση μαζί με περισσότερη κοινή χρηματοδότηση, θα δημιουργήσουν μια νέα Ευρώπη